ASP0 400 AR

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

ASP0 400 AR

#1 Příspěvek od mlike »

Kluci lítáte ten motor někdo?? M
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10855
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#2 Příspěvek od Celeron »

Určitě nikdo, protože nic pod tímhle označením neexistuje. :) Možná, že jsi chtěl napsat ASP FS 400AR :mrgreen:
Trochu bych něco málo věděl o ASP FT 160AR ale ten má o pár hrnků míň. :wink:
Jirka
Naposledy upravil(a) Celeron dne stř 28.10.2015 21:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 1592
Registrován: ned 03.08.2008 0:00
Bydliště: Pelhřimov, ČR

Re: ASP0 400 AR

#3 Příspěvek od martin z »

Zrovna před pár dny jsem se na mojehobby dočetl v diskuzi o Aero A102, že Radek Suk z jety.cz co píše články do časopisů o jetech, že v tomhle modelu měl zrovna tenhle motor, zvuk to má parádní.
https://www.youtube.com/watch?v=-1M6jS1SsUc
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: ASP0 400 AR

#4 Příspěvek od mlike »

Jo jasně, jsem se trošku upsal a nevšiml jsem si. No viděl jsem někde na trubce pár odkazů a komentářů i s českým jménem, akorát mi nešlo ty lidi dohledat a kontakovat, tak to zkouším touhle cestou.
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: ASP0 400 AR

#5 Příspěvek od von boberov »

Třeba tento uživatel něco poradí 8O viewtopic.php?f=15&t=73429
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#6 Příspěvek od HavelAircraft »

mlike píše:Kluci lítáte ten motor někdo?? M


Jeden motor mám. Co by tě zajímalo??
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10855
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#7 Příspěvek od Celeron »

Určitě chce vědět, jestli udrží spolehlivej volnoběh bez přižhavování. :wink:
Jirka
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#8 Příspěvek od HavelAircraft »

Celeron píše:Určitě chce vědět, jestli udrží spolehlivej volnoběh bez přižhavování. :wink:
Jirka


volnoběh udrží,ale vzhledem k tomu že stejně musíš mít pžižhavování pro start tak je lepší ho mít zapnuté na malé otáčky,navíc je možné mít nižší volnoběh
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10855
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#9 Příspěvek od Celeron »

Jen jsem chtěl vědět, jestli ta ASP FS 400AR má na ubranej stejný chování jako ASP FT 160AR. Ono je totiž známé, že originály od OS Max přižhavování nepotřebují. :wink: V čempak je zakopaný pes? Rozdíl v ceně bude asi korespondovat s kvalitou provedení.
Jirka
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#10 Příspěvek od HavelAircraft »

Rozdíl v ceně se určitě někde projevit musí.
Ale co se týká motoru tak je dobrý.
Životnost? To je otázka. Myslím že s tímhle motorem stejně málo lidí nalétá víc jak 10 hodin za rok. Takže životnost taky OK
Motor potřebuje náročnější servis. Nejde se na něj vykašlat a jen létat. Ale to je u všech těchto motorů
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10855
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#11 Příspěvek od Celeron »

HavelAircraft píše:Rozdíl v ceně se určitě někde projevit musí.
Ale co se týká motoru tak je dobrý.
Životnost? To je otázka. Myslím že s tímhle motorem stejně málo lidí nalétá víc jak 10 hodin za rok. Takže životnost taky OK
Motor potřebuje náročnější servis. Nejde se na něj vykašlat a jen létat. Ale to je u všech těchto motorů


Hlavně to neudělej jako já. Po záběhu jsem propláchl motor pouze přes karbec do výfuku. Za 2 roky jsem se nestačil divit, nešlo s ním hnout. Po rozebrání jsem zjistil ložiska na klice a vačkovce zasyflený zaschlým rycínem. Prostě 4T se jen tak lehce proti 2T propláchnout nedaj. Teď sundávám před zimou kryty vahadel a proplachuju karter stříkačkou skrz odfukovou díru. Bordel vyteče skrz trubky zdvihátek.
Jo a bacha na jednu věc, jak mě varoval leteckej mechanik, co kdysi dělal na IL14. U hvězdičáků po delším odstavení je nutno na dolních válcích v segmentu cca 90 stupňů kolem osy před prvním nahozením vyšroubovat svíčky a otáčením "vyfrkat" z těch spodních válců mazivo co proteklo z karteru do hlav válců. V extrému se dá při prvním protočení ohnout ojnice.
Jirka
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: ASP0 400 AR

#12 Příspěvek od mlike »

Ahoj. No v podstatě nějaký tyhle informace, jak psal HavelAircraft a ty, jsem chtěl vědet. to s přižhavováním mi bylo jasný, žhavení bude na palubě, tak by bylo celkem škoda nechat ho ležet, když bych mohl mít nížší volnoběh. A to s těma spodníma válcema je taky celkem jasný, to už mě vycvičil motor v Piperu od Black Horse, měl jsem ho uloženej invertně- jak říkáš vytočit svíci a vyblafat olej.
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#13 Příspěvek od HavelAircraft »

To vyšroubování svíček není nutné. Stačí lehce otočit motorem a vylít ho. Jako jednoválec když ho uchlastáš. Nikdy ne silou. A vždy před startem motor protočit optarně rukou.
Navíc tím dost optřebováváš závity v hlavě. A někdy je k motoru i dost špatný přístup.
U velkých motorů Se to dělá z důvodu toho že ve skříni máš poměrně velké množství zbytkového oleje. A ten právě nateče do válců.
Když chceš notor uložit na delší dobu. Tak je dobré ho propláchnout konzervačním olejem.
Pokud máš motor nový tak je NUTNÉ po záběhu seřítit minimálně ventily. Ale je dobré motor prohlédnout jako celek.
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: ASP0 400 AR

#14 Příspěvek od mlike »

Jo a taky jsem se chtěl zeptat čím toho drobka krmíš.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10855
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#15 Příspěvek od Celeron »

Já tu 160-ku boxera zabíhal na metyl 80% rycín 20%. V provozu pak 80% + 15% + 5% nitrometanu. Na syntetiku jsem ho po radách jiných provozovatelů zatím nezkoušel, má naběhaný asi jen 2,5 hodiny.
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“