Stránka 1 z 2
Potah na elektovětroně
Napsal: stř 06.05.2015 18:58
od blueangel
Kolegové jaký bude lepší potah na elektrovětroně rozpětí 1700mm Profil E387 předpokládaná letová váha kolem 350g, Použít bud Solarfilm nebo Litespan ? bude to klidný větron na klidné večerní polétání díky za všechny názory .
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: stř 06.05.2015 19:52
od Vlasta Svoboda
Jestli nechceš honit gramy a výkony, a pohodu si užít už při potahování, dej tam Solarfilm. Oproti Litespanu se ním lépe a rychleji pracuje, a taky Ti při potahování a opravách dost věcí odpustí. Je totiž výrazně více smrštitelný.
Pokud si chceš "zamodelařit" vyber si Litespan.
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: stř 06.05.2015 20:25
od blueangel
Gramy trochu honím a potahovat mě nečiní žádný problém zda Solar ,Litespan ,Airspan či jiné folie je jedno spíš jde o letové vlastnosti co bude lepší .
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: stř 06.05.2015 21:22
od PetrD
Pro malý pomalejší větroň vychází vzhledem k letovým vlastnostem lépe papír nebo nějaká náhražka papíru. Takže za mě Litespan nebo obarvený Vlies.
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: stř 06.05.2015 21:29
od blueangel
Papír určitě ne lakovat určitě nechci.
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: čtv 07.05.2015 8:52
od Vlasta Svoboda
OK, takže Litespan.
Můžu se zeptat co je to za éro a v jakém stupni rozpracovanosti je? Pokud to totiž není nějaké retro, nemáš postavená křídla a záleží Ti na gramech a výkonech, pouvažoval bych určitě nad jiným profilem. Jak by řekl strýc Lněnička, kdyby byl od nás: "Epplerovy profile sú dávno překonané."
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: čtv 07.05.2015 15:59
od krezus
Neviem si dobre predstaviť elektrovetroň o rozpätí 1700mm a váhe 350 gr, v parametroch máš asi chybu. K poťahu: Krídlo potiahnuté fóliu má v tejto kategórii modelov horšie aerodynamické vlastnosti ako Vlies, takže by som Ti poradil Vlies. Model predsa staviaš výhľadovo na dlhú dobu používania, podľa mňa sa oplatí technologický postup, ktorý dá lepšie výsledky.
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: čtv 07.05.2015 17:28
od automet
S tym konstatovanim pri 1700 mm "vlies" versus "folia" (v mojom pripade IBA oracover) nemas celkom pravdu.
Ak su tie profily rovnake, zalezi od pocasia....
Kolega ma 2 rovnake kridla okolo 1,6 m vlies a oracover. Raz lieta lepsie jedno, raz druhe... Na rovnakom trupe...
Osobne som za foliu, ale iba oracover, s ostatnymi nemam skusenost.
A tu vahu co uviedol, myslel asi vo verzii vetron, teda bez motora...
1,7 m sa s balzovym strojom na termiku bude hybat okolo 500-650g
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: pát 08.05.2015 12:49
od Rocky_MK
Proč by 1,7m elektrovětroň nemohl vážit 350g?
Tady má borec 1,57m elektru a váží mu to 135g v plné palbě. Ale to už je extrém...
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: ned 10.05.2015 17:25
od blueangel
Tak jsem začal dneska potahovat Litespanem a jinak ta váha by měla být opravdu komplet kolem 350g jak to potáhnu a osadím dám foto ,vše je stavěné ze 100g balzy.
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: ned 10.05.2015 20:26
od blueangel
Tak elektrovětron modifikace Rivala je potažený Litespanem a kompletní letová váha včetně 3čl 500mA je 341g chybí pouze příjmač 5g a páky kormidel takže ta letovka bude přesně 350g motor je foxy C2208-1000, serva Waipoint + Graupner, regl 12A Mystery a sklopná vrtule 9*5 Graupner ,příjmač Minima .Tak už dodělat pár drobností a počkat na slušné počasí .A co se týče profilu mám to pro rekreační polétání ale i tak jaký profil by byl vhodnější ??? není problém udělat další křídla.
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: ned 10.05.2015 22:40
od Rocky_MK
Krásná práce!
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: pon 11.05.2015 10:21
od Vlasta Svoboda
...jaký profil by byl vhodnější???
No, já tady mám teď rozkreslenou čistou 1,5 m mršku na gumicuk/HLG a rozhoduju se mezi:
HN1033
S3021
S4083
SD7037
AG38
Každý profil má svoje výhody i nevýhody... Ať je to složitost stavby, přesné dodržení profilu minimálně v jeho první třetině, velikost vztlaku vs odporu a podobně, které mají vliv na konstrukční řešení křídla.
Jde o to, že tyto novější profily mají obecně lepší pronikavost, můžeš si proto trochu poodletět s termikou a nemusíš se bát, že se nevrátíš proti větru.
A protože umíme dnes modely stavět lehčí a pevnější, nemusí nás už ani tak zajímat velký vztlak E387. Taky bych se tam asi bál použití na křídlech s malým Re číslem. E387 byla dobrá na nějaký velký hmotný jednokanálový autobus, kde byl vlastně pevně dán úhel náběhu a šlo jen o to, aby to minimálně opadalo.
Jinak už před lety se tady cosi podobného řešilo:
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=128958#p128958http://rcmania.cz/viewtopic.php?p=773034#p773034
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: pon 11.05.2015 21:16
od blueangel
Díky dost mě ale zaujal profil AG 35,Seligi znám ale to spíš na trochu rychlejší větroně stejně jako RG 14 a RG 15 ty používám také ale na přistání na malé ploše je ten E387 pro mne vyhovující ale nebrání se vyzkoušet jiný díky .
Re: Potah na elektovětroně
Napsal: pon 11.05.2015 21:38
od pepin
blueangel píše:Díky dost mě ale zaujal profil AG 35,Seligi znám ale to spíš na trochu rychlejší větroně stejně jako RG 14 a RG 15 ty používám také ale na přistání na malé ploše je ten E387 pro mne vyhovující ale nebrání se vyzkoušet jiný díky .
určitě vyzkoušej něco modernějšího,387 ku používám zkostnatěle na samo domo větroně už spoustu let a poté, co jsem koupil moderní rcnko jsem si řekl, že profilu 387 už opravdu odzvonilo, ve větru se mu dopředu prostě moc nechce.Jinak v termice a bezvětří jsem s ním vylizoval bublinky vedle daidalose vcelku v pohodě, ale jak začne trochu foukat, tak je to už špatný.