DJI NAZA pokračování 2

Řídící desky, updaty FW, GPS, přenos dat souvisejících s copterami
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Wormsnake
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 22.02.2015 9:13
Bydliště: Šternberk, ČR

DJI NAZA pokračování 2

#1 Příspěvek od Wormsnake »

No kdyz uz tu resime ten EMI smog tak to mate hlinikouvou paskou odstinene i regulatory a napajeci jednotsku?

Jo vsim si ze u novich 15A reglu k F550 jsou napajeci kabely stinene...
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Uživatelský avatar
hadrák
Příspěvky: 125
Registrován: ned 06.10.2013 6:48
Bydliště: Těšínské Slezsko

Re: Naza M-Lite - Failsafe

#2 Příspěvek od hadrák »

... :?: ...
Naposledy upravil(a) hadrák dne ned 12.07.2015 13:49, celkem upraveno 1 x.
DJI Ph1->do 450 H.A.L;FPV,h.made ekobrýle-5"monitor,GB Tarot T-2D
jio
Příspěvky: 5038
Registrován: pát 19.08.2005 0:00
Bydliště: Šternberk, ČR

Re: Naza M-Lite - Failsafe

#3 Příspěvek od jio »

Ach jo. No nic, co už s tím nadělám. Nějak to přežiju.
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: DJI NAZA pokračování

#4 Příspěvek od graup15 »

Wormsnake píše:No kdyz uz tu resime ten EMI smog tak to mate hlinikouvou paskou odstinene i regulatory a napajeci jednotsku?

Jo vsim si ze u novich 15A reglu k F550 jsou napajeci kabely stinene...


Každé smysluplné stínění (pozor, ale ať si nevyrobíš zemní smyčky)je jen dobrá věc. Já se s tím na mém QAV vyvztekal, ale mám obraz i GPS lock perfektní.

Když už jsme ve vlákně Nazy. Pro korektní Fail safe je potřeba mít GPS a načtené satelity při Home Locku. To je jasné. FS se nastaví na kanálu U jako za a) vynucený mix čehokoli do kanálu ovládající U. za b) FS přijímače musí při ztráte signálu a přechodu do FS toto korespondovat s tím,že kanál motoru zůstane na 50%.

Ale co mi není jasné (do teď jsem FS a RTH neměl nastavené a zajímá mi to). když za letu vynutím FS...coptera by měla nabrat kurz domů ve výšce 20m. Otázka..Když během autonomního letu opět vynucený FS zruším,přejde Naza okamžitě zpátky do posledního nastaveného modu? Tzn např GPS?
Uživatelský avatar
Duffs
Příspěvky: 490
Registrován: čtv 29.12.2011 19:32
Bydliště: Banská Bystrica

Re: DJI NAZA pokračování

#5 Příspěvek od Duffs »

Nie ostane v bode kde FS vypneš.
Taranis X9D Plus, Heavy lift hexacopter, Phantom 4 Pro
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI NAZA pokračování

#6 Příspěvek od gardenroute »

graup15 píše:Ale co mi není jasné (do teď jsem FS a RTH neměl nastavené a zajímá mi to). když za letu vynutím FS...coptera by měla nabrat kurz domů ve výšce 20m. Otázka..Když během autonomního letu opět vynucený FS zruším,přejde Naza okamžitě zpátky do posledního nastaveného modu? Tzn např GPS?
Jak píše @Duffs, představ si, že Ti to přejde do RTH (např. na základě FS kvůli ztrátě ovládání), NAZA zahájí RTH se vším všudy (pokud ná správně uloženou Home pozici), a začne se automaticky (nejbližší cestou !) vracet na Home pozici. Tzn. kdyby byly v cestě nějaké stromy, či jiná překážka, je šmytec (to jsi viděl na tom videu s rozhlednou). Máš tedy možnost, kdykoliv jde opět převzít velení nad letadlem, s tím letět kam chceš, FS (resp. RTH) končí zcela v okamžiku převzetí řízení, a žádné automatické funkce již nenásledují, koptéra je plně pod RC řízením.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: DJI NAZA pokračování

#7 Příspěvek od graup15 »

Takže jestli tomu dobře rozumím...v okamžiku kdy se hodnota na kanálu U změní z FS na kamkoli (GPS, GPS-Atti,manual) okamžitě RTH končí. Koptera zastaví (nebo driftem poletí pomalu dál, se stejným nastavení výkonu motorů...tzn udržuje výšku.) a okamžitě můžu zase řídit? Přiznám se,že vzhledem k ceně QAV 500 se mi nechce to zkoušet pokud nebudu mít naprostou jistotu co Naza dělá,či nedělá.
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI NAZA pokračování

#8 Příspěvek od gardenroute »

Samo se to ukončí jen dokončením RTH, tj. automatickým přistáním, pokud to chceš přerušit a převzít řízení, tak pro obnovení spojení přepnout mezi GPS ATTi a ATTi a zpět.
Podrobně na http://wiki.dji.com/en/index.php/Naza-M ... d_Failsafe
Přílohy
Naza-m-failsafe.png
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Uživatelský avatar
Wormsnake
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 22.02.2015 9:13
Bydliště: Šternberk, ČR

Re: DJI NAZA pokračování

#9 Příspěvek od Wormsnake »

Pokracuju ve skladani nazou rizene F550ky.

Kam umistit antenu prijimace v draku F550?

Antena je cca 10cm dlouhy vf kablik pak nasleduje asi 28mm dlouha vysilaci cast schovana v smrstovacce.
Kam ji v draku umistit?

Vim ze uz jsem zas dost hodne mimo tema, ale tema o F550 sem tu nenasel...
To ze tu tema o F550 neni se me nezda, a nechce se me ho zbytecne zakladat.
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Uživatelský avatar
dt
Příspěvky: 1145
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: Hlučín, CZ

Re: DJI NAZA pokračování

#10 Příspěvek od dt »

Vzhledem k tomu, že koptéry jsou po většinu času otočené spodní stranou dolů a výše než vysílač, doporučuju anténu vytáhnout směrem dolů pod model, a to tak, aby při jakémkoliv natočení anténa nemířila přímo na pilota, tzn. nejspíš namířit přesně kolmo dolů. Pokud bys měl přijímač s dvěma anténama, pak se zpravidla ty antény upevňují tak, aby svíraly pravý úhel, a natočení není až tak kritické.
Uživatelský avatar
Dejfak
Příspěvky: 5413
Registrován: úte 06.03.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI NAZA pokračování

#11 Příspěvek od Dejfak »

S tím sem ted také bojoval.
Bohužel jsem musel antény dát nahoru.
Dolu je to daleko, navíc když je tam velký gimbal z uhlíku, tak antény by v určitém natočení zcela odstínil.
Antény jsem dal na sloupky kolmo vzhůru.
Takže když budu daleko, tak by neměl být problém.
Když si poletím nad hlavou, tak spoléhám na výkon vysílače a to že to na těch pár metrů neztratí komunikaci.
Musel bych být třeba 100m nad hlavou, to by byl problém.
Antény jsem rozmístil naproti sobě, na krajích koptéry.
Takže když koptéra poletí odemě, což je na odstínění nejkritičtější, tak by to mělo být v pohodě. Antény jsou vytažené 10cm nad koptérou.
No uvidím co udělá praxe, ještě je tam datalink, tak je to jištěné 2x
A když ani to ne, tak Failsafe.
Navíc když se koptéra srovná, tak na sebe antény musí vidět.
Koptéra vypadá jak anténa na Cukráku :lol:
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Uživatelský avatar
arachna
Příspěvky: 324
Registrován: stř 19.11.2008 0:00
Bydliště: Chebsko

Re: DJI NAZA pokračování

#12 Příspěvek od arachna »

gardenroute píše: ... pokud to chceš přerušit a převzít řízení, tak pro obnovení spojení přepnout mezi GPS ATTi a ATTi a zpět.


... a hlavne mit paku plynu nad 50% :lol:

Kdyz sem to pred 3 lety zkousel poprve a F550ka se poslusne vratila az ke me a chtel sem jeste letet dal, tak sem to taky prerusil. Jenze sem mel plyn stazenej protoze sem se kochal se sevrenou prdeli jak leti zpet a ona z tech 20 metru sla jak brambora rovnou k zemi :) nastesti tenkrat bylo nad kolena snehu, takze se ji vubec nic nestalo. Jen byl snih uplne vsude a s litanim byl konec a aby to nebylo vsechno, tak sem ji honem po prijezdu sel susit horkovzduskou az trochu povolila krabicka NAZY a musel sem ji trochu "rovnat" do puvodniho tvaru ... :)

Jeste takovej jeden poznatek k zastinovani cernou paskou. Verze V2 ma sice cernou krabicku, ale je to uplne prusvitny pokud se skrz ni podivas. Neni to tedy barva krabicky cim DJI vyresilo citlivost na svetlo. Uvnitr je totiz prepazka nebo komurka prave okolo barometru a ta v bile krabicce neni. Proto se V2 uz bok prelepovat nemusi. A stejne sem i do V2 dal pres barometr cepicku z cernyho molitanu jako se to delalo na APM 2.6 ... :wink:
Uživatelský avatar
Torm
Příspěvky: 568
Registrován: pát 26.07.2013 8:23
Bydliště: Krkonoše, řekněme :)

Re: DJI NAZA pokračování

#13 Příspěvek od Torm »

Mám na V2 přefleshnutou červenou M lite (v béžové krabičce). Má s tím zastíněním páskou někdo nějaké pozitivní zkušenosti? Zrovna v téhle konstrukci mám kontrolér hodně natěsno, takže nablind se mi půlku kvadry rozebírat nechce :)
Q500 Multiwii 2.3 tištěný rám, Q666 Multiwii 2.2, Q750 Naza flash V2
TGY 9X, OSD, FPV
Uživatelský avatar
arachna
Příspěvky: 324
Registrován: stř 19.11.2008 0:00
Bydliště: Chebsko

Re: DJI NAZA pokračování

#14 Příspěvek od arachna »

...skutecne ten problem je jednoznacne mnohokrat prokazanej na forech i na trubce je spousta videi co to dela - hopsa to vyskove i o nekolik metru. A APM na to dokonce upozornuje i v manualu s montazi, ze se musi barometr zastinit ...

Tim, ze sem rozibiral obe verze, tak sem na to prisel, ze V2 ma v krabicce extra "komurku" pro barometr a to "bile" verze nemaji. Lite verzi sem ovsem v ruce nemel, tak to treba do ni udelali, ale dost bych se tomu divil. Spis, jak ostatne dokazuje moznost upgrade na V2, jen orezali soft a vytiskli jinou polepku. Ale to sou ted fakt spekulace.

Kazdopadne pokud to tam mas nejak na tesno a neni bok vylozene vystavem primemu slunci, tak bys problem mit fakt nemusel ...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-dbLm7XM1Nw[/youtube]
Uživatelský avatar
Torm
Příspěvky: 568
Registrován: pát 26.07.2013 8:23
Bydliště: Krkonoše, řekněme :)

Re: DJI NAZA pokračování

#15 Příspěvek od Torm »

Jen nápad - nebylo by spíš lepší natřít ten bok stříbřenkou? Černá páska bude krabičku ohřívat...
Q500 Multiwii 2.3 tištěný rám, Q666 Multiwii 2.2, Q750 Naza flash V2
TGY 9X, OSD, FPV
Odpovědět

Zpět na „Coptery - elektronika“