Stránka 1 z 6
Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 1:23
od richardox
Zdravím, nějak nemohu spát a tak mne napadlo, řešil už někdo Koptéru hybrid? myslím tím pohon benzín/elektro, nebo budu první kdo to bude zkoušet?
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 6:55
od JirkaA
než do toho začneš rvát prachy tak vymysli jak se to bude chovat když chcípne motor.
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 7:57
od DJIvison
JirkaA píše:než do toho začneš rvát prachy tak vymysli jak se to bude chovat když chcípne motor.
Pojede to na baterky ?

Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 8:35
od JirkaA
Dost dobře si neumím představit jak by to uneslo oboje, benzín i baterky.. IMHO slepá cesta, kdyby to bylo nějak rozumně realizovatelné, už s tím někdo lítá.
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 8:45
od jaroslav.falcon
Další problém budou vibrace od spalováku.
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 9:01
od Amper
Hmm, diesel-elektro je dobra myslenka pro lokomotivy nebo auta. I v letadle bych si to dovedl predstavit ale v copteru rozumne velikosti to asi bude problem. Osobne bych nevidel problem v tom umisteni spalovaku na copter. To je to nejmensi. Dokonce si dovedu predstavit i vhodny generator - stridak pripojeny na spalovak se da slusne vybrat s vhodnym kV tak aby z toho lezlo aspon ramcove rozumne napeti.
Ale zajimalo by me jak bude resena regulace a nabijeci okruhy tak aby to nemelo problemy a nemuselo to tahnout X kilo elektroniky jen kvuli tomu. To ze vibrace spalovaku nebudou delat ridici jednotce vubec dobre je jasne ale dalo by se to teoreticky nejako odfiltrovat.
Co bych ale rozhodne spocital je to zda spalovak, nadrz a prislusenstvi nebude hmotit tolik ze se to ani nezvedne.
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 9:20
od ondra1402
Určitě bys nebyl zdaleka první. Viděl jsem pokusy jak se spalovákem jako "centrálou" (o to se pokouší někdo tady na rcmanii, loni jsem mu na to věnoval velkej stříďák) i se spalovákem poháněnou hlavní nosnou vrtulí uprostřed, se 4 elektromotory jako na copteře pro stabilizaci a řízení. Já si myslím, že to je nesmysl, ale kolega Čepelka na tom trvá

Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 10:12
od Kovboj
richardox píše:Zdravím, nějak nemohu spát a tak mne napadlo, řešil už někdo Koptéru hybrid? myslím tím pohon benzín/elektro, nebo budu první kdo to bude zkoušet?
Kolik metrů má ten stroj mít a kolik desítek kilo má být schopen unést?

Hybrid propan/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 10:44
od gardenroute
JirkaA píše:...IMHO slepá cesta, kdyby to bylo nějak rozumně realizovatelné, už s tím někdo lítá...
Slepá cesta to jistě není, možná pro amatérské řešení.
Již někdy před 2 roky jsem viděl jeden profi projekt (myslím francouzský ?) s velkou nosností a dlouhým časem letu, s nějakým mikroturbogenerátorem, poháněným stlačeným propanem nebo podobným palivem. Cenově (i účelem) to asi není dosažitelné pro amatéry, ale řešení existuje...
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 14:19
od tocamac
A proc hybrid, kdyz to jde primo? 50 minut letu, hmotnost cca 9 kg...
http://aerospace.honeywell.com/thawk
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 14:45
od Zenderat
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nwO4ncWLZnk[/youtube]
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 17:14
od richardox
Jak se to bude chovat když chcípne motor? jednoduše, půjde to k zemi, ale musí to umět aspoň přistát na baterky které tam stejně tak jako tak budou muset být už jen proto, že benz. motor nebude umět reagovat tak pružně jako el. motor., a regulovat otáčky na jednotlivých vrtulích si neumím představit... snad nějakýma brzdama nebo nevím... čistě benzínovou věc asi nechci vymýšlet protože to je dle mne mnohem komplikovanější než hybrid ale i to musí jít. Tady nějaý rusák má generátor postavený, tak nějak bych si to představoval byť v jeho případě je účel a určení poněkud jiný...
https://www.youtube.com/watch?v=EaZuVgnmSnQ ,problémů jistě bude kotel... nikdo neříká že ne... ale ty jsou od toho aby se řešily a ne aby se hned říkalo že to nejde... jde totiž téměř všechno... problém je pouze v čase a penězích... jinak tady něco podobného taky lítá...
https://www.youtube.com/watch?v=0h9oYhsuMq4 nebo
https://www.youtube.com/watch?v=nLmgIqqKiV4 a tdy na tom týpek líta cca 80 minut... jen já bych ten spalovák použil rád čistě jako generátor.
https://www.youtube.com/watch?v=4r-62t4CoGA vzhled a velikost v tento okamžik neřeším... beru to jako nápad a výzvu.... před deseti patnácti lety naše koptéry byli také téměř nemyslitelné a hlavně nezaplatitelné...a dnes?! únosnost?
https://www.youtube.com/watch?v=8F0Q0v7H_9Q nebo
https://www.youtube.com/watch?v=L75ESD9PBOw spíš by mne teď trápilo jaké baterky vlastně požít protože ten vygenerovaný proud je třeba poslat do baterek a pak do motorů a lipol myslím není vhodné... budu rád za připomínky k věci... pojal bych to jako výzvu...

určitě se tu nebavíme o velikosti phantoma nebo 450ky... ale cca 1000ky +
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 17:53
od JirkaA
u plošníku i u vrtulníku výpadek motoru moc neznamená, plošník alespoň nějak plachtí a dá se dále řídit a když už ne řízený nouzák bez poškození letadla i okolí, alespoň se tím dá řízeně plácnout někam, kde to nenadělá škodu na zdraví nebo majetku. Vrtulník autorotuje, pořád se tím dá řízeně sednout na zem, čím větší, tím líp.. Coptera?? Netočí se motor = neřízený pád. Teoretická autorotace by byla možná v případě řízení změnou náběhu listů, ale malá vrtule naakumuluje málo kinetické energie v porovnání s velkým rotorem vrtulníku.. Je to bezpečnostní problém.
Další problém bude s poměrem váha vs. nosnost. Pro srovnání okto, která je schopná unést kameru red epic s příslušenstvím a letět s bídou 6 minut má letovku někde okolo 12 kg a jde z ní docela strach. Dosáhnout delší doby letu za cenu dalších baterek už dost dobře nejde, neuneslo by se to resp. dostaneš se do bodu, kdy další zvyšování kapacity baterek už neprodlouží dobu letu, protože energie navíc se spotřebuje na tahání samotných dalších baterek.. A stejně to bude s benzínem, natož s hybridním pohonem..
Zkušenosti mi říkají, že dosáhnout něčeho takového s penězi, které na to může vysypat běžný smrtelník, je nereálné. BTW nabíjení baterek do té heavylift okty trvá s 2kW benzínovým generátorem minimálně 20 minut - vezmi si, kolik takový generátor váží, účinnost samotného řetězce motor - generátor - baterky - pohon, to prostě nevychází ani energeticky..
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 19:14
od ufon13
JirkaA píše:Dost dobře si neumím představit jak by to uneslo oboje, benzín i baterky.. IMHO slepá cesta, kdyby to bylo nějak rozumně realizovatelné, už s tím někdo lítá.
a je třeba zrušit patentové úřady ...vše již bylo vymyšleno.....

Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Napsal: pát 06.02.2015 19:22
od DJIvison
Když se řekne, že to nejde, tak to nejde. Hotové