Stránka 1 z 1

Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: sob 27.12.2014 18:53
od baxiik
Prosím o radu, kde sehnat delší unašeč, popř. jak ho prodloužit, u motoru ASP 32A (5,25 cm3). Po vyměně motoru v modelu T-28 Trojan od Black Horse z původní MVVS 3,5 cm3 a za předpokladu použití stávající polohy lože i děr v nich je nyní unašeč "utopen" vůči rovině čelní masky o 4 mm (viz. foto). Díky.

Re: Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: sob 27.12.2014 19:02
od arda1
Za mě - podložit (vysunout motor) těžiště snad nějak dohoníš ne? - Radek

Re: Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: sob 27.12.2014 20:34
od Lark
Taky bych radši vystrčil motor víc dopředu a jak se zdá bude potřeba i upravit masku v místě karburátoru. Nastavovat klikovku s malým průměrem, je riskantní z pevnostních důvodů.

Re: Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: ned 28.12.2014 10:26
od Beep
To bych udělal podložku ze staré vrtule cca 6mm a bylo by, hřídel motoru vypadá dlouhá dost, než řezat do masky.

Re: Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: pon 29.12.2014 18:00
od FilipV
Měl jsem stejný letadlo, stejný motor, trochu jsem do haubny řezal.. Nakonec jsem
stejně vyrobil svou, protože tahle byla odporná a já se na to nemohl dívat :lol:
A motor dal 15 l paliva a začal chcípat, nešel seřídit, tak jsem ho nakonec vyhodil taky
a dal OS Max LA 46 :wink:
http://www.rcalbum.cz/model/6198-t-28-trojan.html
Ale ty ho znáš, s 3,5 cc to bylo asi na hraně :roll:

Re: Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: pon 29.12.2014 18:11
od DAF
Beep píše:To bych udělal podložku ze staré vrtule cca 6mm a bylo by, hřídel motoru vypadá dlouhá dost, než řezat do masky.

Aby si se nedivil. Ta hřídel zas tak dlouhá není a za sebe, buď bych udělal nové díry do lože a říznul do haubny, nebo, jak radí Radek, vypodložkoval lože a stejně říznul do haubny. Já osobně bych použil první řešení. Hřídel je od unašeče dlouhá cca 24 mm, což sice vypadá jakože dost, ale počítej s tím, že matka by měla být zašroubovaná celá na závitu.

Re: Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: pon 29.12.2014 19:47
od Lark
To řezání do masky by znamenalo říznout jen tu jednu příčku pro karburátor. To vypodložení vrtule bych rozhodně nedělal z nějaké vrtule, ale když už, tak nějaký přesný Al kroužek. Nehledě na to, že ta stenčená část kliky se závitem, bude víc namáhaná na ohyb.

Re: Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: úte 30.12.2014 17:14
od baxiik
Děkuji všem za rady. Do úpravy v místě unašeče jsem se nakonec nepouštěl a problém řešil mírným podložením motorového lože a současným "zasunutím" masky. Mezera mezi vrtulí a maskou je nyní dostatečná. Vyřízl jsem i 2 příčky - jednu pro karburátor a jednu pro jeho ovládání (páčku), neboť při plném otevření narážela do příčky. Všechny příčky jsem ještě stříkl matnou černou, aby se zakryli různé oděrky. Bohužel bylo nutné upravit i některé stávající díry v masce (pro žhavení atd.), což se však po přechodu z MVVS dalo čekat...

To FilipV: S tou 3,5 to bylo fakt na kdovíjaké poletování nebylo, ale ležela mi doma nevyužitá, tak jsem ji vyzkoušel... Celkově jsem však s Trojanem skoro nelítal - snad to napravím příští rok.

Re: Prodloužení unašeče - motor ASP

Napsal: úte 30.12.2014 19:50
od Lark
No vidíš, skoro to není znát. Myslím , že je to jistější řešení, než nějaká podložka. Navíc si získal přístup k difuzoru. :D