Ahoj,
Létám jak elektriky, tak spalováky (nitro a teď i benzin). Shrnul bych to takto.
Spíše bych ti řekl jít na to od konce:
1) Na co ten vrtulník chceš
2) Jak s ním budeš létat
3) JAK ČASTO budeš létat.
Protože (
+ a - z pohledu spalováku):
"-": Spalovák má větší provozní náklady, ALE
"+": Pokud půjdeš létat jednou za 14 dní nebo jednou do měsíce (i když třeba na celý den), tak bych volil spalovák - je připraven hned, a baterie ti nestárnou (palivo ve sklepě vyrdží)
"+": Pokud se rozhodneš "půjdu dát dva lety", tak vezměš helinu s rádiem, palivo a startér a jdeš (max po cestě autem oživíš přijímačovku). Mezi lety je jenom pauza na tankování a po létání nejsou starosti s bateriemi a ukládání do storage módu (musíš otřít vrtulník hadrem od oleje).
"-": Spalovák nemá takový výkon, jako elektrika. Elektrika ti dá špičkově x kW, ale spalovák má max výkon (+- 1,6 kW). Většinou to není potřeba (naučíš se dobře a citlivě pracovat s kolektivem), ale ve krizovce se to může hodit.
"-": Pokud máš spalovák, je potřeba občas překontrolovat více věcí, nežli u elektra. Někoho to baví a vyhovuje, někdo to nesnáší. ALE:
@Ráďo, vím, že jsi to pořád ladil, ale já co jsem měl TT50 a teď co mám OS MAX 50, tak neladím - max povolím/utáhnu o zoubek a hlavní jehlu a to je vše.
"+/-": Doporučil bych používat telemetrii a dát teplotní senzor na motor (důležité je ho správně umístit). Při letu se akorát podívát na teplotu a max přistaneš a o zoubek povolíš/utáhneš. Nic víc, nic míň.
Zde uváděná cena za let je zde přehnaná. Výpočet by mohl být takto:
Bekra 20%, 5l........600 Kč
320 ml...............7,5-8, min (cca) (let elektriky cca 4 - 7 min)
cca 15-16 letů na kanystr. Ale let má skoro 8 minut!
600/15 = 40Kč/let = 2 motohodiny!
Ono když rozpočítáte baterky do elektriky 600, tak to taky vyjde cca 15-20 Kč/ let!
Baterie 6S/5000 = 2500 Kč. Životnost = cca 150 cyklů? (střílím od boku!) (nebo max 2 roky).
2500/150 = 16Kč/let!
Musíš mít alespoń 2, dobrou nabíječku a autobaterku (nebo nastartované auto - záleží, kolik toho nabiješ).
Ale jak říkám - vše se odvíjí od toho, jak hodně létáš a jak máš čas si naplánovat létání (a jak se mění počasí

- aby nežli nabiješ baterie nezačalo pršet...).
U bazarovky si dej pozor na stav motoru - to je bohužel asi nejhůře posoditelná komponenta u spalováku z bazaru...
Další věc, a hodně podstatná, jsou díly.
Pelikán dost dílů má a pokud ne, tak to 3 týdnů většinou dodá (třeba když jsem měnil nádrž, že byla zaarvená).
Další možnost je obědnat z ebay - seženeš tam prakticky VŠE! Nejčastě je to z UK, takže žádný problém s clením a pondělí objednáš a pátek je to doma. Raptor 50 Titan je tak rozšířený vrtulník, že nepředpokládám, že by za rok nebyly.
Pokud spadneš - ještě si porovněj, kolik stojí díly na rexe a na raptora. Rex je kolikrát o hodně dražší. Raptor je hondě plastový, ale já zatím nepociťuji žádné problémy. Nejsem 3D pilot, ale občas ho proletím. Nějaký příklad tady:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oMKcdAuY3hk[/youtube]
Konfigurace:
OS MAX 50, MP5, BD-3sX + S9254 ocas + pak nějaké analogy...
Klidně se přijeď podívat

.
OS MAX 50 není špatný, ale chce to dobrý výfuk - ten dělá pak hodně...
Poslendí otázka
Raptor vs. Rex (barazový):
1) Na co ho chceš

.
2) Jak se hodně chceš vrtat v nastavení (např. na Titanu nastavíš rádio prakticky hned - je tam H1 {jedno serva, jedna funkce} - Rex ma CCPM {každá fce kombinuje 3 serva cykliky}).
3) Jak hodně chceš padat

Zde nemám doporučení kup ten nebo ten, hlavně ber podle stavu.
Já jsem na modelbazaru mého Raptora jednu chvíli nabízel (cca 7500 - 8000), ale níž jsem pak nechtěl jít, protože jsem si řekl, že to si ho raději nechám, nežli ho poslat za 5000 a pak litovat (např. když spadnu s jiným, že není s čím létat

).
Hlavně se nad tím zamysli od konce (proč, na co, jak často,...)

. Ono se vše nedá hned promyslet dopředu, ale je dobré to vědět.
Jak vypadá můj Raptor a jak "nový přírůstek" je v příloze

Roman