F5J Mandarin vs. F5J Fascination

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MichalR
Příspěvky: 90
Registrován: ned 06.03.2011 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

F5J Mandarin vs. F5J Fascination

#1 Příspěvek od MichalR »

Poohlížím se po větším letadle s elektromotorem. Moje představa je rekreační lítání v termice (na rovině) při
větru do ca. 5 m/s. Nemám s takovýmto modelem vůbec žádnou zkušenost a proto prosím o radu, jestli třeba při výše zmíněném větru bude létání s Mandarinem v pohodě. Na druhou stranu mám obavu, že při slabých podmínkách to na létání s letadlem typu Fascination nebude. Vím, že je to složité, přesto prosím (hlavně majitele zmíněných modelů) o nějaké konkrétní charakteristiky letadel. Předem díky moc.
http://www.reichard.cz/modely/elektrovetrone/mandarin/
http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... il&id=6597
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: F5J Mandarin vs. F5J Fascination

#2 Příspěvek od tomashr »

Mandarin má své mouchy, ale výkonnostně je proti Fascinationu úplně jinde - srovnáváš lehký F5J model se "šutrem"...
Aby bylo jasno - tohle neber jako odsouzení Fascinationu a podobných modelů, pokud nemá člověk vyloženě termické ambice (o soutěžních nemluvě), tak se může s těžším modelem vyblbnout více a být nakonec daleko spokojenější, viz třeba v kompozitové oblasti popularita Vikinga, který spousta lidí upřednostní před lehkým "pluhem" a s jejich důvody lze souhlasit. Je to ale prostě neporovnatelné, volba mezi Mandarinem a Fascinationem je o požadavcích na létání, srovnávat přímo modely nemá smysl.
Uživatelský avatar
MichalR
Příspěvky: 90
Registrován: ned 06.03.2011 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: F5J Mandarin vs. F5J Fascination

#3 Příspěvek od MichalR »

Diky za odp. Ja to taky tak vnimam, jen si nedokazu predstavit, kde je prave ta hranice mezi sutrem a nesutrem. Kazdopadne je mi blizsi ten Mandarin. Mohl bys proisim jeste specifikovat ty mouchy? Dik
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
tocamac
Příspěvky: 197
Registrován: stř 03.01.2007 0:00
Bydliště: Brno

Re: F5J Mandarin vs. F5J Fascination

#4 Příspěvek od tocamac »

tomashr píše:Mandarin má své mouchy...

Mohl by jsi se prosím trochu rozepsat o těch mouchách? O Mandarinovi už dlouho uvažuju.
Kromě problematické přepravy kvůli dvojdílnému křídlu se trochu bojím, jestli se dá takové křídlo použitou technologií vyrobit (a udržet) rovné. Myslím že na Stoupáku jsi něco takového naznačoval (nebo jsem to špatně pochopil). Jak je to v praxi?
Chtěl bych ho na rekreační létání.
Díky!
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: F5J Mandarin vs. F5J Fascination

#5 Příspěvek od tomashr »

No mě se právě s odstupem času skoro víc líbí o trochu menší Cirrus proto, že u něj mi přijde technologie ještě "vyvážená". Mandarin už je možná na to pojetí PS-balsa trochu velký. I trupová trubka je už asi trochu "gumová" atd. Abychom si rozuměli - ještě jsem Mandarina rozpadlého za letu neviděl, v tomto směru je vše OK, spíš je to takové trochu "vláčné", i reakce na řízení jsou poměrně líné atd. Křídlo se celkem při výrobě nekroutí a rovné je, za letu ale docela cvičí - opakuji, nezlomí se, ale vypadá to divně.

Podle mě Reichard dosáhl asi hranice možností této technologie a nic lepšího se touto technologií při této hmotnosti udělat nedá, výrobce si spíš zaslouží obdiv, jde ale o to, zda už to není trochu za hranou.
Uživatelský avatar
pilot205
Příspěvky: 546
Registrován: čtv 29.10.2009 0:00

Re: F5J Mandarin vs. F5J Fascination

#6 Příspěvek od pilot205 »

Tak zato ja som už rozpadleho mandarina videl:) po uplnom vypadku riadenia skoro kolmo do zeme na motore. Jedno kridlo tušim dobre, druhe zlomene, truba tiež napol, a gondolu sme zahodili. ale to bola ešte makka zem a po naleze bol zapichnuty asi cca 15 cm v zemi.

Mne je sympatickejší fascination. Ale vyber je len na tebe, podla toho čo chceš lietat. Na sutaž by som ho určite neobuchaval:D Ale zase s nim bude viac zabavy aj vo vetre.
Uživatelský avatar
Dalibor.Jilek
Příspěvky: 44
Registrován: pon 02.02.2009 0:00
Bydliště: Těrlicko
Kontaktovat uživatele:

Re: F5J Mandarin vs. F5J Fascination

#7 Příspěvek od Dalibor.Jilek »

Dobrý den.
Chtěl bych se pánové zeptat,jestli už máte Mandarina nebo Cirruse.
Popřípadě jaké máte zkušenosti.
V loňském roce jsem zkoušel termiku s Bixlerem2.
Já vím že Bixler není a nebude žádný soutěžní model,ale občas se v termice zadařilo a
byla to paráda. A tak si říkám,jak by to muselo lítat (nosit) s modelem který má
asi 4x větší plochu a jen 2x větší hmotnost?
Dík za odpovědi.
Dalibor
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“