LI-pol versus LI-on

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
vladimir32
Příspěvky: 333
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Rýmařov

LI-pol versus LI-on

#1 Příspěvek od vladimir32 »

Zdravím malínká otázečka dají se poravnat tyto články (cena kapacita váha obsluha životnost) zazímají mě vaše zkušenosti praktické .Řekněme že se budem bavit o třičláncích .Děkuji za vaše názory . :lol:
Uživatelský avatar
zbek
Příspěvky: 625
Registrován: ned 16.11.2003 0:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od zbek »

pokud nechceš extra honit vahu tak klidně lion . V jakém příkonu se chceš motat ?
zbek

aircombat
Uživatelský avatar
kasssy
Příspěvky: 1128
Registrován: pát 15.09.2006 0:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od kasssy »

Jéje,zrovinka nad touhle otázkou taky dumám,jaký je mezi těmi články rozdíl,co do životnosti,náročnosti,co která odpustí a tak,tak kolegové pište a pište,ať jsme chytřejší..
Čop
Příspěvky: 1289
Registrován: stř 16.08.2006 0:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Čop »

Řekněme odběr do 20A. Menší větroň...
Spíš lítač než stavěč...
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od arda1 »

Pak tam dej pack 3S2P konionů a bude to ok. :wink:
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od LV »

kasssy píše:Jéje,zrovinka nad touhle otázkou taky dumám,jaký je mezi těmi články rozdíl,co do životnosti,náročnosti,co která odpustí a tak,tak kolegové pište a pište,ať jsme chytřejší..

Li-Ion batérie sú nenáročné na údržbu, netreba ich balancovať lebo netrpia rozchádzaním, nehrozí, že by vybuchli ako Lipolky, dajú sa bezpečne nabíjať 1,5-2C a vybíjať 10-12C (najviac im svedčí 8C)
Životnosť je obecne násobne vyššia ako u Lipol. Majú takmer nulové samovybíjanie a prežijú krátkodobé vybitie na nulu (obecne). Nabíjajú sa na 4,1V/článok, ale prežijú aj pár nabití na 4,2V
Nevýhoda oproti Lipol je tvar (objem) a menšia zaťažitelnosť vyšším prúdom ako 10-15A, preto ich treba spájať paralelne a tým rastie aj hmotnosť.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
vladimir32
Příspěvky: 333
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Rýmařov

#7 Příspěvek od vladimir32 »

zbek píše:pokud nechceš extra honit vahu tak klidně lion . V jakém příkonu se chceš motat ?



řekněme motory kolem 200W váhově tam je podle mojich informacích rozdíl cca 42g co vy nato?
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od LV »

vladimir32 píše:
zbek píše:pokud nechceš extra honit vahu tak klidně lion . V jakém příkonu se chceš motat ?



řekněme motory kolem 200W váhově tam je podle mojich informacích rozdíl cca 42g co vy nato?

Na 200W pri 3S Li-Ion potrebuješ príkon cca 18A a teda budeš musieť urobiť pak 3S2P to je 6 článkov = 250g
Pri lipolkách 20C 1800mAh, ktoré to spĺňajú je hmotnosť 3S cca 180g
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
zbek
Příspěvky: 625
Registrován: ned 16.11.2003 0:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od zbek »

Právě 200w je dost neštastné :oops: protože potřebuješ 3S2P . a tam je rozdíl vahy pro lion dost nepříznivý . Pokud by ti stačilo cca 140W příkonu tak máš lion 3S 1100 s vahou cca 135g oproti lipol cca 100g což není tek tragické. Jinak udřžba a životnost LION je supr oproti lipol a kde mužu snažím se nacpat lionky .
zbek

aircombat
vladimir32
Příspěvky: 333
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Rýmařov

#10 Příspěvek od vladimir32 »

zbek píše:Právě 200w je dost neštastné :oops: protože potřebuješ 3S2P . a tam je rozdíl vahy pro lion dost nepříznivý . Pokud by ti stačilo cca 140W příkonu tak máš lion 3S 1100 s vahou cca 135g oproti lipol cca 100g což není tek tragické. Jinak udřžba a životnost LION je supr oproti lipol a kde mužu snažím se nacpat lionky .


Ještě dotázek tříčlánek lion zládne 400li (plechovku)Jaká je zhruba tříčlánku a pak 3S2P diky .
Snek
Příspěvky: 578
Registrován: úte 23.05.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snek »

vladimir32 píše:
zbek píše:Právě 200w je dost neštastné :oops: protože potřebuješ 3S2P . a tam je rozdíl vahy pro lion dost nepříznivý . Pokud by ti stačilo cca 140W příkonu tak máš lion 3S 1100 s vahou cca 135g oproti lipol cca 100g což není tek tragické. Jinak udřžba a životnost LION je supr oproti lipol a kde mužu snažím se nacpat lionky .


Ještě dotázek tříčlánek lion zládne 400li (plechovku)Jaká je zhruba tříčlánku a pak 3S2P diky .


Jo bez problemu 400 berou 8-10A a LiOn da trvale hrave 12A. Vahu si spoctez jednoduse pocet clanku x hmotnost clanku ;) 3S1P = 3x41g
3S2P = 3x 41g x 2
Uživatelský avatar
zbek
Příspěvky: 625
Registrován: ned 16.11.2003 0:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od zbek »

jen pro doplnění :D 3x41 x kab. konek.smršt.=136g u mě
na 400 samozřejmě stačí 3xlion :lol:
zbek

aircombat
Uživatelský avatar
georg
Příspěvky: 2402
Registrován: stř 31.08.2005 0:00
Bydliště: letiště Točná, Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od georg »

Ty jetaky ten pak 3S2P mi přídou super a docela vážně nad nima uvažuju. Píšou na nich do 22A(já potřebuju 16A), ale cena je tich 1500 takže nevim, jestli to má cennu investovat.
kanál: 40 Mhz-81, 54, 53 a 2.4 Ghz Jeti DUPLEX
Modeláři Točná
Uživatelský avatar
zbek
Příspěvky: 625
Registrován: ned 16.11.2003 0:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od zbek »

Pokud ti nevadí ta váha :oops: Tak si je kup určitě tě vyjdou levnějc než lipol . V porovnání s životností a pokud z nich budeš brát jenom 16A tak je máš na několik let
zbek

aircombat
Uživatelský avatar
georg
Příspěvky: 2402
Registrován: stř 31.08.2005 0:00
Bydliště: letiště Točná, Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od georg »

O to mi de, ty prachy zkousnu, ale kdyby vydrželi aspon 3 sezony, tak to je dám rád.
kanál: 40 Mhz-81, 54, 53 a 2.4 Ghz Jeti DUPLEX
Modeláři Točná
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“