Stránka 1 z 1
Geometrie auta
Napsal: úte 25.02.2014 20:57
od mira.vom
Zdravím zavodníky.
Začal jsem se trochu zajímat o auta a nikde jsem se nedočetl proč má většina modelů aut na zadní nápravě tak velkou sbíhavost? U terenních to beru ale mají to i silniční a to mě nějak nesedí. To musí mít přece dost odpor ne? Dík za odpověď.
Rudolf
Re: Geometrie auta
Napsal: úte 25.02.2014 21:31
od Xenomorfus
Tak je fakt, ze sem se tim nikdy detailneji nezabyval, zda to ma nejaky "sirsi" vyznam, nez (podle mne) ten, ze je to z duvodu stability. Stejne jako u predni napravy, kde to ma navic duvod pro celkove ovladani. Osobne vychazim z toho, ze je to obdoba "dospeleho" auta.
Re: Geometrie auta
Napsal: úte 25.02.2014 21:34
od mira.vom
No právě že kdyby mělo takovouhle sbíhavost normální auto tak je po sto kilometrech po gumách.
Re: Geometrie auta
Napsal: úte 25.02.2014 21:42
od Xenomorfus
No, to mas rozhodne pravdu. U modelu se to opotrebeni pneu, ktere je vetsi diky velke sbihavosti, neresi. U bezneho auta je to taky v podstate kompromis mezi stabilitou, rychlou reakci na zmenu smeru jizdy a opotrebenim pneumatik. Zjednodusene receno, cim vetsi sbihavost, tim lepe drzi vozidlo v primem smeru, cim vetsi rozbihavost, tim snadnejsi vychyleni ze smeru (predevsim u riditelne predni napravy). Vyuziva se toho u zavodnich vozu, tam je geometrie resena dle aktualni trati, povrchu a charakteru RZ.
Re: Geometrie auta
Napsal: úte 25.02.2014 21:51
od mira.vom
V podstatě máš asi pravdu akorát u modelu je to asi extrém. Pneu se neřeší, priorita je řiditelnost a stabilita.Dobrá. Dík za osvětu. Zase jsem o něco chytřejší.
Rudolf
Re: Geometrie auta
Napsal: úte 25.02.2014 22:03
od Xenomorfus
Nemas vubec za co, je to jen muj osobni nazor. Treba je to uplne jinak

.
Re: Geometrie auta
Napsal: úte 25.02.2014 22:36
od RimmerCZ
U RC aut aspon co si pamatuju tak se dava cca 1.5 -3 stupne. Sbihavost zadku je proto, aby ti v zatackach lepe sedela prdel a neustrelovala - aby auto nebylo pretacive. Vepredu je to podobne - rozbihavost. Je tam spousta faktoru jako treba jeste tuhost oleje v tlumicich. Na urovni amatera to az tak nepoznas uplne. Kazdopadne z tyhlety sbihavosti myslim maji dulezitost v zatackach, na rovine bohuzel brzdi. Onroad jsem nejezdil, ale offroad jsem najezdil dost a bylo to trocha poznat zejmena v ostrejsich zatackach, dat na stock zadek rustlera bez geometrie ramena nitro rustlera nebo slashe s geometrii.
Re: Geometrie auta
Napsal: stř 26.02.2014 9:05
od Nakadah
Ano je to z duvodu vetsi stability. Treba muj Slash VXL ma vychozi nastaveni vzadu sbihavost -5°, predni 0°, odklony 0° vepredu a -1,5° vzadu. Zadni sbihavost seridit nemuzu, predni sem seridil na +2°, odklony kol -3° vsechny. Polni cesta a teren sedi prefektne (mnohem lepe nez tovarni nastaveni). Opotrebeni gum zalezi hodne i od povrchu na kterem jezdis. Nak
Re: Geometrie auta
Napsal: stř 26.02.2014 10:50
od masa
Re: Geometrie auta
Napsal: stř 26.02.2014 20:16
od mira.vom
Tak to čtení je opravdu pěkný. Já osobně si teda moc nepočtu, ale i ty obrázky jsou naprosto dostačující. Díky moc, ještě jsou ty dlouhý zimní večery tak mám co studovat.
Rudolf
Re: Geometrie auta
Napsal: stř 26.02.2014 20:47
od Jiri
Je někde zmíněno, jak se má lišit nastavení pro 2WD a 4WD?
Re: Geometrie auta
Napsal: čtv 27.02.2014 11:12
od scarabeus
Ono je to casto o pocitu a o zkouseni. Muzes zacit extremnimi hodnotami typu sbihavost a rozbihavost. A uvidis, co to dela na rovince a v zatackach. Pak odklony v zatacce, pri priadni plynu atd.
Nez hledat "nejlepsi nastaveni", je mnohem lepsi si s tim hrat a nastavit si to dle sveho pekne od zacatku.
Samozrejme existuji univerzalni hodnoty k danym autum, coz nastavuje vyrobce a melo by to byt vetsinou i dohledatelne. To je take dobry start.