Geometrie auta

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mira.vom
Příspěvky: 63
Registrován: pát 19.10.2007 0:00
Bydliště: Jihlava

Geometrie auta

#1 Příspěvek od mira.vom »

Zdravím zavodníky.
Začal jsem se trochu zajímat o auta a nikde jsem se nedočetl proč má většina modelů aut na zadní nápravě tak velkou sbíhavost? U terenních to beru ale mají to i silniční a to mě nějak nesedí. To musí mít přece dost odpor ne? Dík za odpověď.
Rudolf
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Geometrie auta

#2 Příspěvek od Xenomorfus »

Tak je fakt, ze sem se tim nikdy detailneji nezabyval, zda to ma nejaky "sirsi" vyznam, nez (podle mne) ten, ze je to z duvodu stability. Stejne jako u predni napravy, kde to ma navic duvod pro celkove ovladani. Osobne vychazim z toho, ze je to obdoba "dospeleho" auta.
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
mira.vom
Příspěvky: 63
Registrován: pát 19.10.2007 0:00
Bydliště: Jihlava

Re: Geometrie auta

#3 Příspěvek od mira.vom »

No právě že kdyby mělo takovouhle sbíhavost normální auto tak je po sto kilometrech po gumách.
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Geometrie auta

#4 Příspěvek od Xenomorfus »

No, to mas rozhodne pravdu. U modelu se to opotrebeni pneu, ktere je vetsi diky velke sbihavosti, neresi. U bezneho auta je to taky v podstate kompromis mezi stabilitou, rychlou reakci na zmenu smeru jizdy a opotrebenim pneumatik. Zjednodusene receno, cim vetsi sbihavost, tim lepe drzi vozidlo v primem smeru, cim vetsi rozbihavost, tim snadnejsi vychyleni ze smeru (predevsim u riditelne predni napravy). Vyuziva se toho u zavodnich vozu, tam je geometrie resena dle aktualni trati, povrchu a charakteru RZ.
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
mira.vom
Příspěvky: 63
Registrován: pát 19.10.2007 0:00
Bydliště: Jihlava

Re: Geometrie auta

#5 Příspěvek od mira.vom »

V podstatě máš asi pravdu akorát u modelu je to asi extrém. Pneu se neřeší, priorita je řiditelnost a stabilita.Dobrá. Dík za osvětu. Zase jsem o něco chytřejší.
Rudolf
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Geometrie auta

#6 Příspěvek od Xenomorfus »

Nemas vubec za co, je to jen muj osobni nazor. Treba je to uplne jinak :-).
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
RimmerCZ
Příspěvky: 704
Registrován: pát 28.05.2010 0:00
Bydliště: Hlučín
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie auta

#7 Příspěvek od RimmerCZ »

U RC aut aspon co si pamatuju tak se dava cca 1.5 -3 stupne. Sbihavost zadku je proto, aby ti v zatackach lepe sedela prdel a neustrelovala - aby auto nebylo pretacive. Vepredu je to podobne - rozbihavost. Je tam spousta faktoru jako treba jeste tuhost oleje v tlumicich. Na urovni amatera to az tak nepoznas uplne. Kazdopadne z tyhlety sbihavosti myslim maji dulezitost v zatackach, na rovine bohuzel brzdi. Onroad jsem nejezdil, ale offroad jsem najezdil dost a bylo to trocha poznat zejmena v ostrejsich zatackach, dat na stock zadek rustlera bez geometrie ramena nitro rustlera nebo slashe s geometrii.
E-Maxx, Frsky Taranis, 90 Toro, 150 FPV a 200 SOPTIK a ruzne mikropoletuchy
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie auta

#8 Příspěvek od Nakadah »

Ano je to z duvodu vetsi stability. Treba muj Slash VXL ma vychozi nastaveni vzadu sbihavost -5°, predni 0°, odklony 0° vepredu a -1,5° vzadu. Zadni sbihavost seridit nemuzu, predni sem seridil na +2°, odklony kol -3° vsechny. Polni cesta a teren sedi prefektne (mnohem lepe nez tovarni nastaveni). Opotrebeni gum zalezi hodne i od povrchu na kterem jezdis. Nak
Uživatelský avatar
masa
Příspěvky: 106
Registrován: úte 08.11.2011 14:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie auta

#9 Příspěvek od masa »

Celkem pekny cteni v PDF k nastavovani aut ma Hudy/XRay...

Pro off-roady treba tu: http://www.teamxray.com/teamxray/showfi ... le_id=4461

Pro on-roady: http://www.hudy.net/xhudy/products/prod ... tegoria=64
Jirka Masník
[Wind S50E, Mini FuntanaX, E325, Ricco, Rotorshape,...]
Uživatelský avatar
mira.vom
Příspěvky: 63
Registrován: pát 19.10.2007 0:00
Bydliště: Jihlava

Re: Geometrie auta

#10 Příspěvek od mira.vom »

Tak to čtení je opravdu pěkný. Já osobně si teda moc nepočtu, ale i ty obrázky jsou naprosto dostačující. Díky moc, ještě jsou ty dlouhý zimní večery tak mám co studovat.
Rudolf
Uživatelský avatar
Jiri
Příspěvky: 1294
Registrován: stř 01.02.2006 0:00
Bydliště: Praha, Sobín

Re: Geometrie auta

#11 Příspěvek od Jiri »

Je někde zmíněno, jak se má lišit nastavení pro 2WD a 4WD?
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: Geometrie auta

#12 Příspěvek od scarabeus »

Ono je to casto o pocitu a o zkouseni. Muzes zacit extremnimi hodnotami typu sbihavost a rozbihavost. A uvidis, co to dela na rovince a v zatackach. Pak odklony v zatacce, pri priadni plynu atd.

Nez hledat "nejlepsi nastaveni", je mnohem lepsi si s tim hrat a nastavit si to dle sveho pekne od zacatku.

Samozrejme existuji univerzalni hodnoty k danym autum, coz nastavuje vyrobce a melo by to byt vetsinou i dohledatelne. To je take dobry start.
Odpovědět

Zpět na „Auta“