ION neo

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
janch
Příspěvky: 533
Registrován: úte 14.11.2006 0:00
Bydliště: údolí Berounky

ION neo

#1 Příspěvek od janch »

Kolegové,

patřím mezi jednoho z prvních uživatelů nového éra ION neo. Zakládám tedy nový strom. Rád bych požádal všechny účastníky o věcné příspěvky, které pomohou k rozhodnutí potenciálních pilotů tohoto modelu.
Mé osazení je:
MVVS Redliner
vrtule Ae 13/11
4 S Lipol 3300
2 x HS-81
2 v HS85MG
1 x MKS 450
Přijímačové baterky 4 S AAA Enellope paraelně přes Schottky s BECem reglu.
Rozpětí 202 cm
Délka 109 cm
Hmotnost cca 1700 g
Hloubka křídla u kořene 180 mm
Plocha křidla 29.3 dm2
Klapka délka 422 mm a šířka 35 mm
Nemá směrovku
Křídlo má křidélka a klapky.
Přílohy
aionneo.jpg
Naposledy upravil(a) janch dne čtv 05.12.2013 23:12, celkem upraveno 4 x.
MAXION,IONPRO i mini,Jantar 3,6m MVVS 8E, EDGE 540-MVVS 80ccm, Graupner MC-20 HOTT.
OK1VOX
Uživatelský avatar
jindraj
Příspěvky: 1383
Registrován: pát 06.09.2013 9:07
Bydliště: Praha, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ION neo

#2 Příspěvek od jindraj »

jakou na tom máš vrtuli prosím tě? a nějak jsi zkoušel různé, nebo to je nějaká první, co se připletla do cesty? :)
Uživatelský avatar
ferulik
Příspěvky: 464
Registrován: pon 01.11.2010 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ION neo

#3 Příspěvek od ferulik »

Kde sa dajú pozrieť technické parametre resp.cena?
Na stránkach výrobcu ešte ION neo nie je.
Uživatelský avatar
janch
Příspěvky: 533
Registrován: úte 14.11.2006 0:00
Bydliště: údolí Berounky

Re: ION neo

#4 Příspěvek od janch »

jindraj píše:jakou na tom máš vrtuli prosím tě? a nějak jsi zkoušel různé, nebo to je nějaká první, co se připletla do cesty? :)

Přehodil jsem tam pohon z Ionamini. Večer se podívám.
MAXION,IONPRO i mini,Jantar 3,6m MVVS 8E, EDGE 540-MVVS 80ccm, Graupner MC-20 HOTT.
OK1VOX
Uživatelský avatar
RomanSadilek
Příspěvky: 379
Registrován: úte 26.05.2009 0:00
Bydliště: Velatice

Re: ION neo

#5 Příspěvek od RomanSadilek »

Má to směrovku?
Uživatelský avatar
jindraj
Příspěvky: 1383
Registrován: pát 06.09.2013 9:07
Bydliště: Praha, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ION neo

#6 Příspěvek od jindraj »

Dík, budu rád. Také teď zastavuji redlinera se 4s do letadla a mám sice dva kandidáty, ale byla mi tu jedním kolegou vnuknuta určitá idea, tak hledám další zkušenosti. Tak když si vzpomeneš napiš. budu rád.

Jo a koukám, že máš zálohovaný BEC. To mám také rozdělané. Nevím zda to půjde do éra už na začátku, ale mám už na to součástky, tak se uvidí. Ale jen čistě teoreticky jak máš odzkoušeno jak to funguje? Ve smyslu, kdy si bere rozvod šťávu z čeho. V mém případě dává BEC na regu 5,5V. ty 4AAA mají plně nabité víc - řekněme kolem 6+. Takže pokud to chápu správně, tak to poběží tak, že pojede napájení Rx nejprve z těch AAA, jakmile se vybijí pod 5,5V, tak se to přepne na těch 5,5V regu a dokud nedojde k výpadku, tak už to tam zůstane? nebo mi něco uniká?

díky
PetrD
Příspěvky: 943
Registrován: čtv 01.03.2012 14:08
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR

Re: ION neo

#7 Příspěvek od PetrD »

Taky mi asi něco uniká, proč do levného letadla na rekreační polétání dáváte navíc ještě baterky? Copak nestačí BEC v reglu?
Uživatelský avatar
jindraj
Příspěvky: 1383
Registrován: pát 06.09.2013 9:07
Bydliště: Praha, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ION neo

#8 Příspěvek od jindraj »

to už se tady řešilo mohutně v jiném vláknu. Není to určitě nezbytné. Na druhou stranu je to hodně o lepším pocitu. Já mám třeba BEC v regu trochu na hraně a tak mám obavu, aby nevyhořel nebo tak něco. Jasně šlo by dát jiný reg, ale tenhle mám a na 95+% s ním problém nebude. No a tak pro pocit uvažuji o záloze, která by část rizika mohla odstranit. Nestojí to přitom skoro nic - AAA pack mám stejně, ta dioda stála 25 Kč, tišťák cca 30 ostatní půlhoďku práce na sletování nepočítám - to je hraní. Takže pokud není dodatečné riziko dané nespolehlivostí té diody větší než riziko, které může tahle doslova haléřová položka nějak pokrýt, tak proč ne. Takže to nejde řešit z pohledu "je to nutné" ale čistě jako něco, kvůli čemu bude pilot klidnější s ohledem na jeho setup a dojmy a nic to nestojí. Jinak to éro zas tak levné není ... jasně že to není kompozit za několik desítek tisíc, ale pod 10 se tímhle vybavením nevejdeš ani s tímhle spíš bych tipnul tak 15? (teď dodělávám obdobu tohoto) - a to nemluvím o tom, že někdo nerad padá z principu :)
PetrD
Příspěvky: 943
Registrován: čtv 01.03.2012 14:08
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR

Re: ION neo

#9 Příspěvek od PetrD »

A není to tak trochu nerozum, do éra, které teda není levné ale je osazené za 15k, dát regl jehož BEC je trochu na hraně a dohánět spolehlivost nějakými udělátky? Kvalitní regl s 5A BECem dnes koupíš za šest stovek. Řadu let létám pouze na BEC a neměl jsem nikdy problém. Ale každý nechť si zvolí to svoje...
Uživatelský avatar
BambiSpP
Příspěvky: 305
Registrován: čtv 09.12.2010 0:00
Bydliště: Spálené Poříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: ION neo

#10 Příspěvek od BambiSpP »

Co je kvalitní regl já používám jenom YEP a taky jsem nikdy neměl problém
Futaba T8FG/ABSOLUTION/Rytmus mini VH model/Excel 2000+Asp 7,5/Easy star II
Uživatelský avatar
jindraj
Příspěvky: 1383
Registrován: pát 06.09.2013 9:07
Bydliště: Praha, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ION neo

#11 Příspěvek od jindraj »

no však - vždyť právě o tom rozmýšlení to je a aby bylo o čem přemýšlet, tak jsem se ptal na nějaké detaily z praxe. Fakt tohle téma se všemi argumenty, co říkáš tu bylo důkladně probráno již dříve.

viz třeba tady a na dalších minimálně 5 vláknech

a právě proto že tady na to existuje asi 100 různých pohledů, je to k úvaze. A vůbec nejde o tu cenu letadla :) Zase mě třeba vyhovuje létat v principu na pohonné baterky - ty vím, že jsem nabil a mám strach, že pokud bych jel jen na přijímačovky, tak dřív nebo později udělám chybu a nenabiju, nebo tak něco. Prostě je to backup z obou stran. Ostatně tohle letadlo by lítalo na 4 AAA přijímačovky i bez BECu, takže o něm to opravdu také není :)

chleba to nežere a v neposlední řadě člověk je tvor hravý tak proč se nad tím nezamyslet ....

a jasně jde uvažovat nad tím, zda si tím víc starostí přidělám než kolik mi jich ubude ..... atd. atd. fakt to není o přesvědčování se o správném řešení ale teď čistě o úvaze nad jedním konkrétním z možných řešení a jeho praktickými aspekty...... a mám pocit že tu trochu zaneřáďujeme vlákno .... pardon
PetrD
Příspěvky: 943
Registrován: čtv 01.03.2012 14:08
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR

Re: ION neo

#12 Příspěvek od PetrD »

BambiSpP píše:Co je kvalitní regl já používám jenom YEP a taky jsem nikdy neměl problém

OK, když jsem psal o reglu za šest stovek, myslel jsem právě YEP (konkrétně 60A, který je přibližně za tu cenu).
Uživatelský avatar
janch
Příspěvky: 533
Registrován: úte 14.11.2006 0:00
Bydliště: údolí Berounky

Re: ION neo

#13 Příspěvek od janch »

Proč zdvojené napětí přijímače a plus elyt:
Používám Spektrum a to nemá rádo podpěťové " špičky"
Odejde-li napětí z BECu reglu, tak pořád letím
Funkčnost jedné či druhé větve kontroluji střídavým zapnutím. Jednou první baterky a podruhé regl.
Nechci o tom nijak polemizovat.
MAXION,IONPRO i mini,Jantar 3,6m MVVS 8E, EDGE 540-MVVS 80ccm, Graupner MC-20 HOTT.
OK1VOX
Uživatelský avatar
Robinsson
Příspěvky: 1012
Registrován: ned 10.10.2010 0:00

Re: ION neo

#14 Příspěvek od Robinsson »

A jestli to má směrovku se nedozvíme za to proč přijímačovky nebo bec je tu detailně rozebirano
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: ION neo

#15 Příspěvek od graup15 »

No...chlapci:-) moji zlatí :-)
myslím,že to moc prožíváte. Nejde o kompozitové,naprosto přesné a krásou se lesknoucí dělo!!
Já to rozlišuji....Celokompozit (většinou full uhlí)..tam hodně řešíme napájení a kde co..
U Iona-(neo..např) mi to přijde..no,možná jako zábava, ale rozhodně je to ztráta času. Já se s tím zase tak moc nepáral. Napájení jede z BEC reglu YEP-80. Nic víc tam není. Jo a jedna fotečka závěsu klapky. Jak se tu viewtopic.php?f=118&t=61839&start=60 řešilo :-)
Správně je co nejkratší páka na servu a co nejdelší na ovládané ploše. A využít maximální možnou dráhu serva. U Iona vymýšlet náhon zkrz křídlo na horní stranu klapky..k čemu? Kdyby to bylo možné u této dýhové technologie křídel ,udělat fatálně tuhé,jako je to u kompozitů.A naprosto geometricky rovné (tzn odtokovka naprostá přímka),tak ještě uznám,že to má cenu se s tím prndat. Ale za stavu, kdy se toto prostě udržet nedá (na dřevěnce). To celé nemá smysl.
Navíc už jsem to psal tady..viewtopic.php?f=118&t=61839&start=30 Přesnost dodržení profilu,je pouze zbožné přání.

Proto..létá to hezky?..létá. Nestojí to raketu..nestojí. Dál není co řešit.
Přílohy
P1110251.JPG
Naposledy upravil(a) graup15 dne čtv 05.12.2013 17:33, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“