Ty výfuky Zimmerman jsou dva druhy, tlustší a kratší je do 10% nitra a delší a štíhlejší - nad 10%nitra, jinak tyhle výfuky nemají na MP2, MP5, Hatori... výkonem, zato mají lepší spotřebu, příjemnější a tišší zvuk a výkonu tak akorát na normální lítání a akrobacii.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
Osmax50 se do X50 sice vejde ale je tam nadoraz. Seškrábal se mi z motoru modrej elox a tunel se taky nepatrně ošoupal.Brousící se tunel pořád špinil. Mají to ušitý na redline 53 ten je cca 3mm kratší.
Podělím se o zkušenosti ze stavby titana X50.Stavěl jsem už dva (verze s řemenem) a u obou to bylo stejné. 1,Po sestavení hlavy šla celá mechanika táhel ztuha.Stačí plochýma kleštěma s citem promačkat očka(samozřejmě nechat na kuličkách). 2,Ložiska v gripech hl.rotoru (PV1362) stojí za hov...o to se projeví pohybem grypů nahoru a dolu oproti hlavě. U dodavatele věčně nejsou a když jsem objel tři největší prodejny ložisek v Praze ,tak nikdo neměl ani nebyl schopnej je objednat,protože se jedná o atyp 13x7x5 (pět je tlouštka) všichni mi nabízely 13x7x4 to je standard. Vakl gripů mi nevadil až do doby kdy si gumy sedly (se vytlačily) a rozhazovalo mi to stopu listů. Nakonec jsem to vyřešil vložením podložky (tak jak se to dělá u protose,mnititana atd..)mezi gryp a hlavu.Oni tam jsou podložky,tak jsem k nim přidal na obě strany a bylo to moc.Nakonec jsem dal podložku jen na jednu stranu sice se mi to nelíbylo ale je to už přes rok v pohodě.Navíc k nevyvážení tam snad tak nedochází protože přidaná podložka má jen setiny milimetrů. 3,Při stavbě nádrž na sucho do rámu nedostanete použil jsem olej.Vím je to jasný ale v návodu to neni. 4,U jednodo se mi stalo,že výrobce dal do grypů zadní vrtulky silnější podložku a gryp šel ztuha.To neni normální musí to jít vše zlehka.Nezbývalo než podložku upilovat protože jsem tu se správným rozměrem a tlouštkou neměl.Je to to podložka mezi axiálním ložiskem a šroubem na dotažení grypu ke kameni. 5,Problém který se týká i starých raptorů.Řemen se teplem stahuje a zimou roztahuje.(a dost) Na to dávat pozor doma si to seřídíte a vyjdete v zimě ven a za chvilku je povolenej. Řešim to tak ,že venku to natáhnu a nestaram se o něj.Doma pak v teple je natahlej jak svině ale nic mi to zatim neudělalo.Problem je ten,že si natahováním zkracujete táhlo k servu.(rozhodíte nastavení) Někdo mi řikal,že to nedělá řemen ale ocasní trubka.Já si myslim,že to dělá řemen. 6,Gyro 401 se nevejde na nejvrchnější poličku tam kde má být dle návodu (nejlíp co nejblíže k hl.hřídeli) vadí kabině ale to není zase takový problém dá se o poličku níž. 7,X50ka má hodně křehý podvozek stačí trochu tvrdší přistání a hned praskne. Nahrazuju to už jiným podvozkem.
Napsal jsem zde samé neduhy ale to má každá heli. X50ka je lehká a ocení ji především 3D piloti. Perfektní stroj!
No na to že dělají Raptora takových let, tak ten problém s gripama a nestandartním ložiskem mi přijde velká slabota, to ostatní jsou prkotiny, ale hlava je klíčová věc u vrtulníku.
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
no super postřehy, tu nádrž jsem tam dostal pomocí mýdlové vody, s tím gyrem to je taky pravda ale je hodně míst kam ho dát a další problémy při stavbě jsem naštěstí neměl, ikdyž ten podvozek vypadá docela odolně, je dobré vedět, že moc nesnese a ta mechanika mi jde taky trochu ztuha ale ochodil jsem kuláky, namazal a už je to OK