Špatná reakce na křidélka
Špatná reakce na křidélka
potřeboval bych zas pomoc:) Mám od aerosupa fokkera III. vše je souměrné, vyvážené.... ale za letu mám problém a pokaždé kvůli tomu spadnu:( (stejny model ma acroholik a ten s ním problém nemá biz jeho videa:) ). Ze země se odlepí, letí rovně. ale v momentě kdy chci použít křidélka tak se sice naklopí, udělám zatáčku, ale následně nereaguje když je naklopím na druhou stranu abych to srovnal. jako kdyby nejelo servo( na zemi ve funguje, už jsem vyměnil i regulátor (momentálně tam mám dualsky 25A s 2A becem. jsou tam 3 serva. Možná mám problém v křidélkách opravdu nevím. Přikládám pár fotek
v EPP drží esrvo dobře, nehýbe se. Na zemi vše ok při páčkování. projevuje se to jen za letu:(
v EPP drží esrvo dobře, nehýbe se. Na zemi vše ok při páčkování. projevuje se to jen za letu:(
Re: špatá reakce na křidélka
Zdravím.
Chtělo by to video na zemi ,vidět velikost výchylek.
To za prvé a za druhé..za letu to servo může být slabé proti tlaku vzduchu to nemusí utáhnout.
Navíc se mi zdá, že páčky na křidélkách jsou poměrně vzadu za osou pantu..čím blíže ke hraně odtokovky, tím menší výchylka...atd.
Také záleží na délce té páky. Tím nemyslím toho drátu od serva k páčce, ale velikosti páčky na křidélku jako takové...rozumíš?? Je toho dost co to může dělat.
Také ohebnost vlastního pantu...v tomto případě je to celého spoje po celé délce křidélka...jak to jde lehce ohýbat..může se ti to na zemi zdát, že to jde "hladce" ale za letu se to nemusí moc hýbat..
Chtělo by to video na zemi ,vidět velikost výchylek.
To za prvé a za druhé..za letu to servo může být slabé proti tlaku vzduchu to nemusí utáhnout.
Navíc se mi zdá, že páčky na křidélkách jsou poměrně vzadu za osou pantu..čím blíže ke hraně odtokovky, tím menší výchylka...atd.
Také záleží na délce té páky. Tím nemyslím toho drátu od serva k páčce, ale velikosti páčky na křidélku jako takové...rozumíš?? Je toho dost co to může dělat.
Také ohebnost vlastního pantu...v tomto případě je to celého spoje po celé délce křidélka...jak to jde lehce ohýbat..může se ti to na zemi zdát, že to jde "hladce" ale za letu se to nemusí moc hýbat..
Na vše mám SPEKTRUM :)
Jenom na manželku nefunguje :(((( :)))))
Jenom na manželku nefunguje :(((( :)))))
Re: špatá reakce na křidélka
Napadají mne dvě věci.
1) uložení pák je příliž na kraji EPP křidélek a ty jsou podstatně víc gumovaté než by bylo vhodno a tak když mají zabrat, tak nezaberou - ale na druhou stranu toto nelétá nijak rychle aby byli tak namáhané.
2) slabé servo a to je prostě v tahu neutáhne.
Kolega to má stejně vybavené?
1) uložení pák je příliž na kraji EPP křidélek a ty jsou podstatně víc gumovaté než by bylo vhodno a tak když mají zabrat, tak nezaberou - ale na druhou stranu toto nelétá nijak rychle aby byli tak namáhané.
2) slabé servo a to je prostě v tahu neutáhne.
Kolega to má stejně vybavené?
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz
www.vpmodel.cz
Re: špatá reakce na křidélka
Možnosti:
chybně umístěný páčky na křídýlkách - podle fotek to tak vypadá
slabé servo -na zemi to funguje ale ve vzduchu se to chová jinak - odpor vzduchu se změní !!!
a co směrovka v ose???
už na fotkách je vidět, že to není asi tak jak by mělo být
to je jen názor amatéra, ale myslím, že zkušení dají za pravdu
chybně umístěný páčky na křídýlkách - podle fotek to tak vypadá
slabé servo -na zemi to funguje ale ve vzduchu se to chová jinak - odpor vzduchu se změní !!!
a co směrovka v ose???
už na fotkách je vidět, že to není asi tak jak by mělo být
to je jen názor amatéra, ale myslím, že zkušení dají za pravdu
Re: špatá reakce na křidélka
je tady z rcmanie, tak zatim nevim jaka tam má serva.
páka je cca 1,2mm vystouplá na povrch.
možná bych tedy mohl zkusit páku vyříznout, zapěnit purexem a posunout ji dále od středu letadla a blíže k pantu? s tím že na servu bych dal náhony blíže ke středu takže síla by měla být větší ne,?
závěsy po vyfénování jdou krásně zlehka. ještě mě teď napadla možnost do křidélek zalepit uhlík třeba 3x1mm po celé délce aby se to zpevnilo? jestli to třeba není moc měkké
směrovka v ose je, pouze při převážení v autě se opřela o sedadlo tak s ní servo hnulo.
páka je cca 1,2mm vystouplá na povrch.
možná bych tedy mohl zkusit páku vyříznout, zapěnit purexem a posunout ji dále od středu letadla a blíže k pantu? s tím že na servu bych dal náhony blíže ke středu takže síla by měla být větší ne,?
závěsy po vyfénování jdou krásně zlehka. ještě mě teď napadla možnost do křidélek zalepit uhlík třeba 3x1mm po celé délce aby se to zpevnilo? jestli to třeba není moc měkké
směrovka v ose je, pouze při převážení v autě se opřela o sedadlo tak s ní servo hnulo.
Re: špatá reakce na křidélka
Osa páky by měla procházet středem osy otáčení křidélka. Vzdálenost oka závěsu cca 5-8 mm od plochy všeobecně u epp. myslím že střed na páce serva je optimum. Měkké to
nebude
Naposledy upravil(a) dako dne stř 09.01.2013 19:59, celkem upraveno 1 x.
- veka1
- Příspěvky: 3992
- Registrován: stř 17.12.2008 0:00
- Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
- Kontaktovat uživatele:
Re: špatá reakce na křidélka
axetom píše:
...páka je cca 1,2mm vystouplá na povrch.
.. můžeš upřesnit tuto větu? To je fakt, nebo joke ?
veka1
Re: špatá reakce na křidélka
omouvám se, upsal jsem se:D 1,2cm je vzdálenost od povrchu k díře kde je drát (myšleno páka na křidélku)
Re: špatá reakce na křidélka
axetom píše:omouvám se, upsal jsem se:D 1,2cm je vzdálenost od povrchu k díře kde je drát (myšleno páka na křidélku)
...podle fotek mi to tak nepřipadá, ale budiž. Fotky zkreslujou. Měl jsem taky model od Supa, s křidélky to chtělo trošku cviku, protože je potřeba pomoc i směrovkou. Divný je, že na jednu stranu zatočíš a na druhou už nejsi schopnej to srovnat. Máš dostatečnou rychlost?
- sgames
- Příspěvky: 2825
- Registrován: stř 02.06.2004 0:00
- Bydliště: dinoletiště u karviné
- Kontaktovat uživatele:
Re: špatá reakce na křidélka
mi to delalo na zeru.
ve vetru se ohybalo tahlo kdyz bylo v tlaku
ve vetru se ohybalo tahlo kdyz bylo v tlaku
Stoupak.cz - Portál pro všechny větroňáře, házedláře a jiné maníky :-D
- BambiSpP
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv 09.12.2010 0:00
- Bydliště: Spálené Poříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: špatá reakce na křidélka
Taky bych to tak videl bud jse prohybaj draty nebo servo je slaby
Futaba T8FG/ABSOLUTION/Rytmus mini VH model/Excel 2000+Asp 7,5/Easy star II
Re: špatá reakce na křidélka
Máš výztuhu v křídle? může se ti prohýbat křídlo a servo to neutáhne. Já mám ten samý model a naprostá spokojenost. Super létavý stroj
Dareba
90% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová
90% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová
Re: špatá reakce na křidélka
mam přes celé křídlo 5x1mm uhllík. můžeš prosím vyfotit hořejšek křídla jak máš náhony?
Re: špatá reakce na křidélka
Myslím, že máš pro tento typ náhonu slabé servo. Ty táhla máš moc zešikma a síla potřebná k ovládání křidélek se rozkládá do dvou směrů. Teorií tě nebudu zatěžovat, ale využíváš jen asi polovinu síly serva a tu navíc dělíš na půl mezi obě strany. Vzhledem k ploše křidélek to bude asi tento problém.
Nejideálnější to máš na každé křidélko jedno servo a do křídla, aby šlo táhlo kolmo na osu křidélka.
Tento model je super létavý a obratný a lítá i s urvanou směrovkou
. (vyzkoušeno).
Foto máš tady http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... mode=&nr=5. Detailnější teď nemám.
Nejideálnější to máš na každé křidélko jedno servo a do křídla, aby šlo táhlo kolmo na osu křidélka.
Tento model je super létavý a obratný a lítá i s urvanou směrovkou
Foto máš tady http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... mode=&nr=5. Detailnější teď nemám.
Dareba
90% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová
90% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová
Re: špatá reakce na křidélka
Já myslím, že to křidélkama nebude.
1/ nechoď létat sám !...víc očí-víc vidí.
Sám nejsi v té hrůze schopen vidět, jestli se křidélka při srovnávání zatáčky vychýlila!...to by mne zrovna zajímalo!
A tohle letadlo by v případě , že nejdou křidélka , mělo být řiditelné i směrovkou, ne?
Pro začátek menší náklony a ještě jednou překontrolovat těžiště.
Snad bych věřil, že se mohou při té délce ohýbat křidélka...Já bych dal 2 tahle malý serva aspoň do třetiny křidélka...a pohodlně nastavil výchylky a diferenciaci.
1/ nechoď létat sám !...víc očí-víc vidí.
Sám nejsi v té hrůze schopen vidět, jestli se křidélka při srovnávání zatáčky vychýlila!...to by mne zrovna zajímalo!
A tohle letadlo by v případě , že nejdou křidélka , mělo být řiditelné i směrovkou, ne?
Pro začátek menší náklony a ještě jednou překontrolovat těžiště.
Snad bych věřil, že se mohou při té délce ohýbat křidélka...Já bych dal 2 tahle malý serva aspoň do třetiny křidélka...a pohodlně nastavil výchylky a diferenciaci.