Centuryheli Radikal G30/20
Centuryheli Radikal G30/20
Ahoj, mate nekdo uz tohohle benzinaka? Zkusenosti? Docela bych G30ku poridil jako trainera na akro.
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Zdravím ve spolek,
rád bych se s vámi podělil o svoji novou radost - už od jara jsem přemýšlel co bude můj "projekt" na letošní zimu.
Během roku jsem toho celkem dost přečetl a nakonec jsem si řekl, že to zkusím s benzínem, i když vím jaká úskalí s tím souvisí. Technika mě ale baví, tak to snad nějak půjde. Konečná volba padla na Radikal G30 v2 FBL s motorem Zenoah 290EI PUH (29ccm) v combo tuningu od HWC.
Výbava je tato:
=================
Rot. listy: MS Composit RAPID 690mm
Listy VR: MS Composit 106mm
Serva cykliky: Align DS615
Servo plynu: Align DS620
Servo VR: Align DS655
Bezpádlo: VBar Silverline 5.3 Pro
Senzor governoru: Stator Gator
BEC: Jeti Max Bec 2D
Palubní napájení: GensACE LiPo 2S 2600 mAh
Zapalování: Elektronické (CDI) HWC
Karburátor: Walbro 990
Hmotnost bez paliva bude kolem 4,9 kg, s palivem cca 5,2 kg - tedy alespoň to tak zatím podle aktuálního vážení vypadá.
Pár fotek ze stavby jsem dal na Rajče - budu je průběžně doplňovat.
Jsem jeden z těch, které stavba a technika baví, nikam nespěchám - momentálně mi chybí nějaká bižuterie, takže pokračování bude v průběhu ledna.
Obecně je kvalita kitu velmi dobrá, ale našel jsem i drobnosti, které mohou celkový dojem trochu kazit. Např. plastová část "šroubového nastavení" délky táhla VR není žádný strojařský skvost - nakonec jsem ji vyrobil z hliníku. Druhou věcí je plastové vedení táhla VR na smykátku - nyní je celá mechanika VR pěkně přesná, ale uvidíme po pár letových hodinách...
Létám velkou akro a postupně se snažím prokousávat k soft 3D, na což by výkon této heli měl stačit - uvidíme... Pokud máte někdo zkušenosti s benzinovou heli, rád se od vás "ochytřím"
(tipy/triky, na co si dát pozor, apod.) .
Létání zdar a vše nej do Nového roku.
rád bych se s vámi podělil o svoji novou radost - už od jara jsem přemýšlel co bude můj "projekt" na letošní zimu.
Během roku jsem toho celkem dost přečetl a nakonec jsem si řekl, že to zkusím s benzínem, i když vím jaká úskalí s tím souvisí. Technika mě ale baví, tak to snad nějak půjde. Konečná volba padla na Radikal G30 v2 FBL s motorem Zenoah 290EI PUH (29ccm) v combo tuningu od HWC.
Výbava je tato:
=================
Rot. listy: MS Composit RAPID 690mm
Listy VR: MS Composit 106mm
Serva cykliky: Align DS615
Servo plynu: Align DS620
Servo VR: Align DS655
Bezpádlo: VBar Silverline 5.3 Pro
Senzor governoru: Stator Gator
BEC: Jeti Max Bec 2D
Palubní napájení: GensACE LiPo 2S 2600 mAh
Zapalování: Elektronické (CDI) HWC
Karburátor: Walbro 990
Hmotnost bez paliva bude kolem 4,9 kg, s palivem cca 5,2 kg - tedy alespoň to tak zatím podle aktuálního vážení vypadá.
Pár fotek ze stavby jsem dal na Rajče - budu je průběžně doplňovat.
Jsem jeden z těch, které stavba a technika baví, nikam nespěchám - momentálně mi chybí nějaká bižuterie, takže pokračování bude v průběhu ledna.
Obecně je kvalita kitu velmi dobrá, ale našel jsem i drobnosti, které mohou celkový dojem trochu kazit. Např. plastová část "šroubového nastavení" délky táhla VR není žádný strojařský skvost - nakonec jsem ji vyrobil z hliníku. Druhou věcí je plastové vedení táhla VR na smykátku - nyní je celá mechanika VR pěkně přesná, ale uvidíme po pár letových hodinách...
Létám velkou akro a postupně se snažím prokousávat k soft 3D, na což by výkon této heli měl stačit - uvidíme... Pokud máte někdo zkušenosti s benzinovou heli, rád se od vás "ochytřím"
Létání zdar a vše nej do Nového roku.
T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator
VBar, DX8, Phoenix
VBar, DX8, Phoenix
- bonis
- Příspěvky: 1215
- Registrován: čtv 01.05.2003 0:00
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Gratuluju k novému přírůstku a značkuju téma.
Doufám, že v popisu zkušeností budeš pokračovat.
Benzínová 700ka mne hodně zajímá, právě na velkou akro.
Tak ať se daří
Martin
Doufám, že v popisu zkušeností budeš pokračovat.
Benzínová 700ka mne hodně zajímá, právě na velkou akro.
Tak ať se daří
Martin
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Futaba, Spirit, iCharger
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Ja jsem mel prekopaneho Trexe 600 s Zenoahem 20cm a bohuzel, na 3D akro ani nahodou, tak uvidis, jak se to bude chovat s 29ccm. Jedine doporuceni zahod Jeti Max BEc a kup Gryphona apod. Ja bych pro napajeni elektroniky pouzil dve A123 bez Becu.
Protos, Goblin 700
- bonis
- Příspěvky: 1215
- Registrován: čtv 01.05.2003 0:00
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Jo, s těma LiFe taky souhlasim.
Mám to tak na Velotce při shodných servech napřímo a funguje to bezproblémů.
Akorát nemám A123, ale Nanotech 3000mAh, ale to už je detail.
Mám to tak na Velotce při shodných servech napřímo a funguje to bezproblémů.
Akorát nemám A123, ale Nanotech 3000mAh, ale to už je detail.
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Futaba, Spirit, iCharger
Re: Centuryheli Radikal G30/20
A aka bola cena kitu a cena motoru? Odkial si kupoval?
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit
Re: Centuryheli Radikal G30/20
ronin:
Nárůst výkonu proti 20ccm by měl být znatelný, videa vypadají celkem slibně - ale uvidíme...
Napájení na LiFe jsem původně také plánoval, ale na HF se řešily nepříjemné problémy se zapalováním při poklesu napětí.
IgorGSM:
Kit byl za 900USD, modifikovaný motor 700USD. Bral jsem přímo od výrobce - prodává prostřednictvím http://www.heli-world.com.
Motor v základu ("obyč" Zenoah) není tak drahý, ale cena naskočí za jeho modifikace/tuning. V současnosti to dělají v USA 3 firmy.
Nárůst výkonu proti 20ccm by měl být znatelný, videa vypadají celkem slibně - ale uvidíme...
Napájení na LiFe jsem původně také plánoval, ale na HF se řešily nepříjemné problémy se zapalováním při poklesu napětí.
IgorGSM:
Kit byl za 900USD, modifikovaný motor 700USD. Bral jsem přímo od výrobce - prodává prostřednictvím http://www.heli-world.com.
Motor v základu ("obyč" Zenoah) není tak drahý, ale cena naskočí za jeho modifikace/tuning. V současnosti to dělají v USA 3 firmy.
T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator
VBar, DX8, Phoenix
VBar, DX8, Phoenix
- bonis
- Příspěvky: 1215
- Registrován: čtv 01.05.2003 0:00
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Počkat, Ty chceš z jednoho zdroje napájet jak palubní elektroniku, tak i zápalko?
Čoveč, asi bych se toho bál, že to bude dělat neplechu.
Tušim, že jsem někde četl o problémech při společném napájení, myslím, že to dotyčnému úplně shazovalo přijímač.
Zkusim to dohledat, kde jsem to viděl.
Čoveč, asi bych se toho bál, že to bude dělat neplechu.
Tušim, že jsem někde četl o problémech při společném napájení, myslím, že to dotyčnému úplně shazovalo přijímač.
Zkusim to dohledat, kde jsem to viděl.
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Futaba, Spirit, iCharger
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Tenhle problém jsem zatím nikde nezachytil.
V zásadě by to ale mělo být OK. Mám v plánu dvě napájecí větve z BECu do Vbaru a jednu pro zapalko. BEC dává trvale 12A, ve špičce 20A - myslíš, že bude problém? Dík, za dohledání...
V zásadě by to ale mělo být OK. Mám v plánu dvě napájecí větve z BECu do Vbaru a jednu pro zapalko. BEC dává trvale 12A, ve špičce 20A - myslíš, že bude problém? Dík, za dohledání...
T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator
VBar, DX8, Phoenix
VBar, DX8, Phoenix
- bonis
- Příspěvky: 1215
- Registrován: čtv 01.05.2003 0:00
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Tak zatim jen tohle, kdy jsm vyzvídal něco málo teoretického využití nového OSmaxe
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=61828#p1037071Tenhle příspěvek a pár dalších.
Ještě jsem to někde kdysi četl a tam dotyčný řešil problémy v letadle.
Ale já už na diskuse o letadlech dlouho nekoukám, tak teď nevim ani zda to bylo tady, nebo na jiném diskusnim foru a nemůžu to najít.
Ještě si zkusim vzpomenout.
Jinak tam byly problémy dva.
Byl to model letadla z počátku letectví a pro nedostatek místa měl přijímač a zápalko na sobě a místo jen na jednu baterku, takže společné napájení.
Ani nejsem schopen říci, zda tam nebyla ještě 35MHz, nebo už 2,4GHz.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=61828#p1037071Tenhle příspěvek a pár dalších.
Ještě jsem to někde kdysi četl a tam dotyčný řešil problémy v letadle.
Ale já už na diskuse o letadlech dlouho nekoukám, tak teď nevim ani zda to bylo tady, nebo na jiném diskusnim foru a nemůžu to najít.
Ještě si zkusim vzpomenout.
Jinak tam byly problémy dva.
Byl to model letadla z počátku letectví a pro nedostatek místa měl přijímač a zápalko na sobě a místo jen na jednu baterku, takže společné napájení.
Ani nejsem schopen říci, zda tam nebyla ještě 35MHz, nebo už 2,4GHz.
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Futaba, Spirit, iCharger
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Díky za info.
Toto vlákno jsem tenkrát také celé četl. Problémy byly, pokud vím, hlavně na 35MHz, ale je pravda, že i při využití 2,4GHz se pochopitelně doporučuje dát zapalování a přijímače co nejdál od sebe (podobně jako u reglu). Jinak v el. instalaci dochází k záměrnému nepřímému propojení zapalování a bezpádla - impulsy pro govik jdou ze zapalování - pro el. zap. benzin. motorů je to dokonce doporučená kombinace (pokud to zapalko umožňuje).
Pokud jde o to magneto a CDI, co se tam řešilo, tak magneto je v podstatě Zenoah "default" bez ohledu na objem motoru. CDI se dává kvůli úspoře hmotnosti (jak u RC style, tak PUH verzí motorů) a možnosti změny předstihu v závislosti na otáčkách (je to předprogramováno). Magneto má ze své podstaty předstih stále stejný, což má negativní dopad na startování motoru a nižší výkon motoru při vysokých RPM - nastavení předstihu je kompromis obojího.
Toť teorie a zkušenosti jiných, které jsem zaznamenal, uvidíme, jaká bude praxe...
Toto vlákno jsem tenkrát také celé četl. Problémy byly, pokud vím, hlavně na 35MHz, ale je pravda, že i při využití 2,4GHz se pochopitelně doporučuje dát zapalování a přijímače co nejdál od sebe (podobně jako u reglu). Jinak v el. instalaci dochází k záměrnému nepřímému propojení zapalování a bezpádla - impulsy pro govik jdou ze zapalování - pro el. zap. benzin. motorů je to dokonce doporučená kombinace (pokud to zapalko umožňuje).
Pokud jde o to magneto a CDI, co se tam řešilo, tak magneto je v podstatě Zenoah "default" bez ohledu na objem motoru. CDI se dává kvůli úspoře hmotnosti (jak u RC style, tak PUH verzí motorů) a možnosti změny předstihu v závislosti na otáčkách (je to předprogramováno). Magneto má ze své podstaty předstih stále stejný, což má negativní dopad na startování motoru a nižší výkon motoru při vysokých RPM - nastavení předstihu je kompromis obojího.
Toť teorie a zkušenosti jiných, které jsem zaznamenal, uvidíme, jaká bude praxe...
T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator
VBar, DX8, Phoenix
VBar, DX8, Phoenix
Re: Centuryheli Radikal G30/20
Z vlastni zkusenosti oddel napajeni zapalka a elektroniky, kazda vetev at ma svoji baterku. Ja jsem taky udelal ze zacatku jednu vetev a obcas se mi stavalo, ze se tam neco indukovala a zacala mi lehce oscilovat serva.
Protos, Goblin 700
Re: Centuryheli Radikal G30/20
na helifreaku maji benzinari hodne rozsiren Jewel RC generator
Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...
Re: Centuryheli Radikal G30/20
To ano, ale je to váha navíc, kterou nechci - baterie tam je vždy také.
Naposledy upravil(a) doctor_ dne ned 05.01.2014 13:34, celkem upraveno 1 x.
T-Rex 550E V2, T-Rex 700L Dominator
VBar, DX8, Phoenix
VBar, DX8, Phoenix
Re: Centuryheli Radikal G30/20
jak velkou nadrz na benzin ten vrtulnik ma? spotreba paliva - letovy cas?zivotnost motoru? zajimaji me naklady na jeden let. dik
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg