Raytronic c60 - 1000W
Raytronic c60 - 1000W
Zdravím,
Přešel jsem z nitra na elektropohon a chci se zeptat jakým proudem nabíjíte na letišti z automobilový baterie šestičlánek 5800mAh? Já jsem si pořídil výše uvedenou nabíječku a při vstupním napětí 14,4V (v autě běží motor) mi to nabíjí max proudem 8A. Pokud vypnu zapalování, tak to nabíjí asi 7.5A. Samozřejmě bavím se o počátku nabíjiení, kdy je napětí na článek asi 3.8V. Je toto normální nebo bych měl dostat větší proud? Jinak clekový čas nabíjení je asi 30 min.
Tomáš.
Přešel jsem z nitra na elektropohon a chci se zeptat jakým proudem nabíjíte na letišti z automobilový baterie šestičlánek 5800mAh? Já jsem si pořídil výše uvedenou nabíječku a při vstupním napětí 14,4V (v autě běží motor) mi to nabíjí max proudem 8A. Pokud vypnu zapalování, tak to nabíjí asi 7.5A. Samozřejmě bavím se o počátku nabíjiení, kdy je napětí na článek asi 3.8V. Je toto normální nebo bych měl dostat větší proud? Jinak clekový čas nabíjení je asi 30 min.
Tomáš.
-
oplu
- Příspěvky: 418
- Registrován: pát 23.09.2011 12:30
- Bydliště: Otrokovice (Zlín)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raytronic c60 - 1000W
v prvni rade se podivej na to, jakym proudem vyrobce doporucuje tuto baterii nabijet... udava se to v v kapacite/kapacitach baterie...
tak tedy pokud vyrobce doporucuje nabijet baterii 1C tak to znamena... ze nabijeci proud ma byt takovy... jaka je kapacita baterie... v tvem pripade 5,8A
pokud budes nabijet vyssimi proudy nez udava vyrobce riskujes to... ze ti baterie odejde driv...
pokud vyrobce doporucuje nabijet tuto baterii proudem 1,5C a vyse... nebal bych se tomu vrznout plny proud (vyjimka jsou cinske baterie, tam bych to nabijel max 1C at si vyrobce pise co chce) a neboj nabijecka je to inteligentni... ona si to vsechno ostatni ohlida (napeti i proud)
tak tedy pokud vyrobce doporucuje nabijet baterii 1C tak to znamena... ze nabijeci proud ma byt takovy... jaka je kapacita baterie... v tvem pripade 5,8A
pokud budes nabijet vyssimi proudy nez udava vyrobce riskujes to... ze ti baterie odejde driv...
pokud vyrobce doporucuje nabijet tuto baterii proudem 1,5C a vyse... nebal bych se tomu vrznout plny proud (vyjimka jsou cinske baterie, tam bych to nabijel max 1C at si vyrobce pise co chce) a neboj nabijecka je to inteligentni... ona si to vsechno ostatni ohlida (napeti i proud)
Re: Raytronic c60 - 1000W
"oplu" ...v první řadě se Ty podívej pořádně na co se ptal, myslím že mu nejde o aku ale o možnosti nabíječe 
"silverous" Máš dobře nastaveny hodnoty v INPUT POWER SETTING ?
"silverous" Máš dobře nastaveny hodnoty v INPUT POWER SETTING ?
Re: Raytronic c60 - 1000W
Vstupní napětí jsem nastavil na 14.5V, proud jsem zanechal 20A, ale rozložení na kanál jsem upravil na 90%/10%. Nabijim totiz pouze 1 baterii v kanále 1. Teď jsem si ale otevřel manuál a tam je psáno, ze max nabíjecí proud pro 6S baterie je 13A, ale už nepisou při jakem vstupnim napětí. Podle mne, pokud se píše o max. hodnotách, bude asi uvažováno i max vstupní napětí , tedy 28V. Ale mne by spíše zajímalo, jakým proudem nabijite na letisti reálně takovéto lipolky z auta, nebo jestli z nabíjecky dostanete plných 2C teto nabíjene baterie.
- MarthiR
- Příspěvky: 2574
- Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
- Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Re: Raytronic c60 - 1000W
Já sem zase četl že nedoporučuji nabijet baterky za provozu to je za pomoci motoru ale pouze z baterie nevím co je na tom pravdy ale i u nabiječe je tohle uvedeno.
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
-
oplu
- Příspěvky: 418
- Registrován: pát 23.09.2011 12:30
- Bydliště: Otrokovice (Zlín)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raytronic c60 - 1000W
tech 13A by melo byt pri 25,2V (maximalni nabijeci napeti by melo byt 4,2V na clanek) pokud se nemylim...
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Re: Raytronic c60 - 1000W
Nastavitelný nabíjecí proud (0,1 A – 20,0 A). Max. výkon 500 W na kanál (při napájení >24 V), při napájení zdrojem do 13,8V je na maximální nabíjecí výkon do 300 W.
Je to normalni vec, nabijecka potrebuje aspon 24V aby dala plny vykon. Jedine tedy zapojit na dve auta do serie
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
- JirkaA
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raytronic c60 - 1000W
Ono hlavně nabíjet šestičlánky z auta je tak trochu nepoužitelný.. Buď budeš na letišti imrvére vrčet a smrdět s autem (všichni okolo budou nadšení) nebo se budeš brzo loučit s baterkou - startovací aku nejsou konstruovaný na provoz v režimu nabít - hluboko vybít. Řešení se jmenuje trakční akumulátor v kufru 
OK2WY
Re: Raytronic c60 - 1000W
JirkaA píše:Řešení se jmenuje trakční akumulátor v kufru
Nebo elektrocentrála...
- MarthiR
- Příspěvky: 2574
- Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
- Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Re: Raytronic c60 - 1000W
Tak 2 nabiti baterka snese a ani se hluboce nevybíjí to je tak stejné jako když necháš hrát autoradio nebo zaplé světla 
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
- chastra
- Příspěvky: 973
- Registrován: pát 11.04.2008 0:00
- Bydliště: P 156 -ZBR, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raytronic c60 - 1000W
Já tuhle nabíječku mám a 4S 5Ah mi to nabíjí konst 15A co si nastavim (víc nedávám) biť by uměla 5C. Napadá mě jak máš cvaklí krokosvorky na baterce? Jsou tam pořádně, nejsou konektory na baterce vorezlý?
Re: Raytronic c60 - 1000W
--Přesunuto do pozemní elektroniky--
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Re: Raytronic c60 - 1000W
chastra píše:Já tuhle nabíječku mám a 4S 5Ah mi to nabíjí konst 15A co si nastavim (víc nedávám) biť by uměla 5C. Napadá mě jak máš cvaklí krokosvorky na baterce? Jsou tam pořádně, nejsou konektory na baterce vorezlý?
Jo to jsem měl pevně připojený. Dnes jsem to zkoušel znovu a když jsem v uvodním nastavení zvedl dostupný proud zdroje z 20A na 40A, tak jsem nabíjel 11A. Tzn. je možné, že je tam nějaká tolerance.
- chastra
- Příspěvky: 973
- Registrován: pát 11.04.2008 0:00
- Bydliště: P 156 -ZBR, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Raytronic c60 - 1000W
silverous píše:Jo to jsem měl pevně připojený. Dnes jsem to zkoušel znovu a když jsem v uvodním nastavení zvedl dostupný proud zdroje z 20A na 40A, tak jsem nabíjel 11A. Tzn. je možné, že je tam nějaká tolerance.
No jo tak sme doma
Jinak 11A na 6S je cca 244W což už je skoro na hraně v závislosti na vstupní napětí.
Re: Raytronic c60 - 1000W
chastra píše:silverous píše:Jo to jsem měl pevně připojený. Dnes jsem to zkoušel znovu a když jsem v uvodním nastavení zvedl dostupný proud zdroje z 20A na 40A, tak jsem nabíjel 11A. Tzn. je možné, že je tam nějaká tolerance.
No jo tak sme domaTolerance ne, ale účinnost a nějaké ty ochrany zdroje a tak.
Jinak 11A na 6S je cca 244W což už je skoro na hraně v závislosti na vstupní napětí.
V aute mam 100Ah beterii, ta musi neco vydržet