Stránka 1 z 1

motor 2.5ccm

Napsal: ned 18.12.2011 11:06
od kmubajsek
ahoj, jak se da zjitsit kdyz mam motor ASP 2.5ccm a vrtuli 8x4 kolik utahne kilo aby to letadlo hezky litalo (hornoplosnik) vykon ma 0.50 kW, kdyz tak napiste co je potreba k vypocitani diky :)

Re: motor 2.5ccm

Napsal: ned 18.12.2011 12:31
od tomashr
kmubajsek píše:ahoj, jak se da zjitsit kdyz mam motor ASP 2.5ccm a vrtuli 8x4 kolik utahne kilo aby to letadlo hezky litalo (hornoplosnik) vykon ma 0.50 kW, kdyz tak napiste co je potreba k vypocitani diky :)

Takhle se to brát nedá - záleží na hmotnosti, charakteru modelu, atd. Moje zkušenost z minulosti je taková, že na spotřební 2,5ccm (což je ASP) by měl slušně létat hornoplošník tak do 1300mm a 1200g vzletovky. Takový model by měl zvládnout spolehlivě i základní akrobacii. Těžší a větší model už nebude mít rezervu výkonu.

Re: motor 2.5ccm

Napsal: ned 18.12.2011 13:15
od DAF
Tomashr ti v zásadě odpověděl. Důležité je, co si představuješ pod pojmem "hezky létalo". Máš-li Pipera a chceš realitstický let, tak hmotnost do max. 1500g (to je fakt horní hranice, abys to neměl vyloženě podmotorované) a rozpětí těch 1300 - 1400mm. Chceš-li 3D chaos, combat, pylon apod. tak do nějakých 7 - 800g. Jinak ti mohu vřele doporučit RC Album, to si projdi a srovnej velikost a typ modelů s jejich pohonem, dá se z toho dost vyčíst.

Re: motor 2.5ccm

Napsal: úte 20.12.2011 20:01
od Pti
Ahoj,
pro tu 2,5 ku hornoplošník s rozpětím cca 1,2m, hmotnost 1 - 1,2 kg. Nepočítej s tím, že ten motor dá 500W, i když to má napsaný v papírech.. Bude ti točit s 8x4 (MA) kolem 16 500 - 17 000 s palivem 15 -20% nitra.

Hlídej hmotnost modelu, šetři hmotnost všude, kde to jde. Těžký model a slabý motor to je vražedná kombinace.

Re: motor 2.5ccm

Napsal: sob 21.01.2012 15:51
od vipershacker
chtel bych se zeptat,mam motor asp 2.5ccm.....nastartuji motor bez problemu,motor bezi,a jakmile prestanu zhavit,motor chcipne....zhavim i minutu,a kdyz prestanu,stejny vysledek :? čím to je?

Re: motor 2.5ccm

Napsal: sob 21.01.2012 16:20
od DAF
to vipershacker, blbě nastavenýmn karbecem. Nejspíš máš bohatou směs, která svíčku zaleje, ale chtělo by to lépe popsat. Zkus si prostudovat nastavení karbecu, poštělovat znovu a pak se ozvi.

Re: motor 2.5ccm

Napsal: sob 21.01.2012 17:37
od vipershacker
ok....zkusim to..pohraju si s jehlou nevite kde najdu nejake navody na ten motor??nemuzu je nikde sehnat :(

Re: motor 2.5ccm

Napsal: sob 21.01.2012 17:53
od Pišta
No pánové, nechci kalit vodu, ale mám pocit, že pokud mu motor chcípá po odpojení žhavení, tak to asi nebude karburátorem.
Nejdřív vyměň svíčku a pak šteluj karbec. Špatně seřízený karbec by se snad projevil i při připojeném žhavení, zvláště jak píše, že žhaví i minutu, motor valí a po odpojení to chcípne. Podle mě je v háji vlákno na svíci.

Re: motor 2.5ccm

Napsal: sob 21.01.2012 17:54
od DAF
Myslím, že spousta "vědomostí" by se dala najít na stránkách Libora Kolmana (je tu také registrován). Ten návod mám jinak někde "velice pečlivě" uložený. Chce to mít jehlu otevřenou tak 1,5 - 2,5 otáčky (od úplného zavření). Po nastartování seřídit chod tak, aby motor šel na nejvýšší otáčky, samozřejmě při plné otevřeném šoupítku, buď přivřením, nebo otevření, nutno vyzkoušet. V tenhle moment je potřeba jehlu otevřít (vyšroubovat) o cca 3 zoubky, tedy lehce obohatit směs. Až motor pojede ve stabilních nejvyšších otáčkách, dá se štelovat spodek. To už je trochu jiná kapitola. Teď jsem to našel v počítačí (ani už nevím, kde jsem to stáhnul). Takže to můžu poslat na tvůj mail, pošli ho přes SZ a odpovím.
P.S. On nepíše jak přesně valí ten motor, ale můžeš mít také pravdu. Pokud mně motor chcípal na prkně, bylo to většinou špatně nastaveným karbecem. Když to dám na bohato, valí taky.

Re: motor 2.5ccm

Napsal: sob 21.01.2012 18:46
od honza1621
Výborný návod na stránce p. Kolmana.
http://www.kolmanl.info/index.php?show= ... erizeni_uv

Tato stránka by měla být asi povinná pro každého začátečníka :wink: