Stránka 1 z 1

motor mvvs 2,5

Napsal: pát 25.11.2011 17:58
od fitipaldy
Potreboval bych poradit. Mam motor mvvs 2,5 s tlumicem dozadu, tlumic se nasazuje dovnitr vývodu z hlavy valce. Chtěl bych hlavu s tlumicem natocit na pravou stranu, ale nevím jestli to bude fungovat ataky bych tomu nerad ublízil. Motor je provozovan minimalne protoze pist je zcela bez karbonu.

Re: motor mvvs 2,5

Napsal: pát 25.11.2011 18:07
od aviatik666
Já nevím jak ty, ale já měl vždy u všech motorů vývod. Asi máš nějaký jiný motor. :wink:

Re: motor mvvs 2,5

Napsal: pát 25.11.2011 18:15
od kure87
mám pocit že otočit to nejde neseděly by ti přepouštěcí kanály jediné řešení je prodat tuto 2,5 a koupit jinou s vývodem nabok

Re: motor mvvs 2,5

Napsal: pát 25.11.2011 18:21
od ladaxvx
Fitipaldi....jazyk český a Ty moc kamarádi nejste, že? jinak: pokud je tlumič vyvedený u toho motoru dozadu, už s ním nelze pohnout...pokud teda běžel. S tím už nic nenaděláš. Pokud ho natočíš na bok, tak ty velejemné vrypy co si vytvoří píst na válci se udělají i v té pozici na boku a ten motor v krátké době "odejde". To potom bude nevyhnutelný konec. Takže zdravýýýýýým Tě a zdar českíííííímu jaziku....Laďa.

Re: motor mvvs 2,5

Napsal: pát 25.11.2011 18:24
od ladaxvx
kure87 píše:mám pocit že otočit to nejde neseděly by ti přepouštěcí kanály jediné řešení je prodat tuto 2,5 a koupit jinou s vývodem nabok

Ale ono to jde provést, jenom se to musí otočit před prvním spuštěním. Jinak dojde k tomu, jak sem psal ...

Re: motor mvvs 2,5

Napsal: pát 25.11.2011 18:31
od DAF
Jestli se výfuk zasunuje dovnitř vývodu, bude se zřejmě jednat o starší verzi tohoto motoru, vyráběnou už hóóódně dávno. Tato starší verze tam nemá pružinku na uchycení laděného (černého) tlumiče, naopak by tam měla mít ze strany vývodu dva otvory se závitem. Bude tedy i pravděpodobné, že nemá úpravu na možnost otočení válce. Musel bys to rozebrat a prohlédnout. Pokud tam nebude přepouštěcí kanál navíc (4 kanály v karteru a 3 ve válci), aby to šlo, musel bys (raději) koupit nový motor. O možné úpravě se kdysi psalo v Modeláři, s tím, že se to má dělat nejlépe na novém motoru. Autor popisoval, jak udělat nový kanál a další potřebné úpravy. Navíc, jestli je to opravdu starší verze a motor běhal, asi by to nemuselo být ani dobré s ohledem na zaběhnutou soustavu válec - píst. Takovou úpravou bys výrazně zkrátil životnost motoru.
P.S. znalosti jazyka raději nekomentuju, podobných jako ty, je zde "výc".

Re: motor mvvs 2,5

Napsal: pát 25.11.2011 20:12
od Pti
Ahoj, Jde o to, jako verzi motoru MVVS máš, měl bys tozjistit a napsat.
U motorů MVVS 2,5 GFS ABC RC jde hlava válce i vložka otočit do strany a dozadu. Výrobce doporučuje manipulaci s hlavou a vložkou dělat jen před prvním spuštěním motoru.
Pokud to uděláš na starším běhaném motoru, pravděpodobně zničíš výbrus. Pokud tě k tomu nenutí nějaké problémy se zástavbou motoru, nedělej to, nebo kup nový výbrus a motor znovu zaběhni.

Re: motor mvvs 2,5

Napsal: sob 26.11.2011 10:35
od BEN
V RCR č.5 z roku 2002 je celý článek o úpravách starších motorů MVVS 2,5 a 3,5 ccm na boční výfuk i s popisem úpravy kanálů. Je zde rovněž doporučováno toto provádět pouze u nového motoru.

Re: motor mvvs 2,5

Napsal: ned 27.11.2011 18:02
od DAF
Udělal jsem pár fotek pro srovnání: http://daf64.rajce.idnes.cz/Motory#100_3527.jpg , http://daf64.rajce.idnes.cz/Motory#100_3528.jpg , http://daf64.rajce.idnes.cz/Motory#100_3529.jpg .
Ten motor vlevo s hlavou Al barvy je z roku asi 1978 (ocelová vložky, verze "D", výfuk pouze dozadu), ten vpravo je koupený nedávno (modrá hlava). Má už úpravu pro otočení hlavy válce a tím volbu směru výfuku. V karteru jsou také vidět 4 přefukové kanály, na rozdíl od starší verze, kde jsou jen tři. Máš tam také foto samotného vyústění výfuku, abys viděl rozdíly (je to jeden z viditelných rozdílů bez rozebrání motoru). Když si důkladně prohlédneš poslední fotku, je viditelný i rozdíl na karteru, kdy starší verze má nálitky na šrouby zadního víka jen zezadu karteru, kdežto novější verze má ty nálitky protáhnuté až dopředu.