Stránka 1 z 2
Vybavení modelu Vekamodel Boeing XF8B-1
Napsal: ned 10.07.2011 12:55
od Vladanmyska
Zdravim
V blízké budoucnosti bych si chtěl koupit tento model, na elektropohon. Jen nevim jak ho osadit.
Technické údaje:
rozpětí: 1300 mm
délka: 1100 mm
hmotnost: 1450-2100g
motor: 4,6ccm -8ccm, nebo ekvivalentní elektromotor
ovládany: křidélka, výškové a směrové kormidlo , motor
takže ekvivalent pohonu 6,5-8ccm.
Rychlost lítání 90-120 , max 140-150 Km/h
Model bude bez podvozku, takže konečná hmotnost 1600-1900g takže podle toho taky tah motoru.
co tento ?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=4907
Vrtuli co tam píšou ? 5cell:14x9 / 6cell: 14x8
Jakou baterii - 5ti nebo 6ti článek ? A kapacita ?
A co serva ? (doporučení na křidelka HS 85MG na každý křidélko jedno), a výškovka směrovka HS 77bb, HS 300, HS 422 ) ??
Regl 80A jak mají napsáno?
www.vekamodel.cz , tam R/C stavebnice.
Díky moc za rady !
Napsal: ned 10.07.2011 15:27
od pajax007
Zdarec
Zbytečně velkej a těžkej motor. Na modely o rozpětí 140 - 160 cm používám TGY 4250 SK a 5S Lipol 3000mAh . Statický tah s vrtulí 12/7 cca 3 kg při odběru cca 42 A. Superchipmunk (162cm) s touto konfigurací letí kolmo do mraků. Možná by stálo za úvahu mrknout na nějakou variantu 35/48 s 4-5 S Lipol. Já měl Spita r. 125 cm a váze cca 1,7 kg a s motorem Dualsky 35 48 - 4 na 3S Lipol lítal jako drak. Serva v takovýmhle modelu HS81 MG, HS225 MG. Standarní serva typu 311 nebo 422 jsou zbytečně velká. Pajax 007
Napsal: ned 10.07.2011 15:45
od Vladanmyska
pajax007 píše:Zdarec
Zbytečně velkej a těžkej motor. Na modely o rozpětí 140 - 160 cm používám TGY 4250 SK a 5S Lipol 3000mAh . Statický tah s vrtulí 12/7 cca 3 kg při odběru cca 42 A. Superchipmunk (162cm) s touto konfigurací letí kolmo do mraků. Možná by stálo za úvahu mrknout na nějakou variantu 35/48 s 4-5 S Lipol. Já měl Spita r. 125 cm a váze cca 1,7 kg a s motorem Dualsky 35 48 - 4 na 3S Lipol lítal jako drak. Serva v takovýmhle modelu HS81 MG, HS225 MG. Standarní serva typu 311 nebo 422 jsou zbytečně velká. Pajax 007
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8506 ???
Napsal: ned 10.07.2011 15:49
od MirekZ
Vladane,
což to rovnou zkusit u Mistra Kováře:) ? Uživatel Veka1 tady na fóru je z firmy Vekamodel, myslím, že by ti poradil nejlépe, protože ten model zná.
Mirek
Napsal: ned 10.07.2011 15:57
od Vladanmyska
MirekZ píše:Vladane,
což to rovnou zkusit u Mistra Kováře:) ? Uživatel Veka1 tady na fóru je z firmy Vekamodel, myslím, že by ti poradil nejlépe, protože ten model zná.
Mirek
píšu si s ním na skypu

dohodli jsme se na tom že se ale poptám zde kluků

Napsal: ned 10.07.2011 16:32
od pajax007
Tenhle motor neznám, ale typově by to mělo být ono. Já vždycky když osazuju letadlo tak koukám na váhu modelu, k tomu motor cca 1/10 hmotnosti modelu. Potom motor osadím ,měním vrtule a měřím odběr a tah.
Přičemž tah pro mě není až tak důležitý, na prvním místě je odběr. Dnes je zažitý trend že tah motoru = min.hmotnost letadla. Na 3D to beru ale jinak je to zbytečný. Chtělo by to spíš posoudit, jak se dá hýbat s vybavením kvůli dovážení. Je zbytečný kupovat lehčí motor a pak cpát do čumáku olovo. Jinak si stále myslím že kvalitní 3548 s tím letadlem musí hýbat bez problémů. Pajax 007
Napsal: ned 10.07.2011 16:36
od Vladanmyska
pajax007 píše:Tenhle motor neznám, ale typově by to mělo být ono. Já vždycky když osazuju letadlo tak koukám na váhu modelu, k tomu motor cca 1/10 hmotnosti modelu. Potom motor osadím ,měním vrtule a měřím odběr a tah.
Přičemž tah pro mě není až tak důležitý, na prvním místě je odběr. Dnes je zažitý trend že tah motoru = min.hmotnost letadla. Na 3D to beru ale jinak je to zbytečný. Chtělo by to spíš posoudit, jak se dá hýbat s vybavením kvůli dovážení. Je zbytečný kupovat lehčí motor a pak cpát do čumáku olovo. Jinak si stále myslím že kvalitní 3548 s tím letadlem musí hýbat bez problémů. Pajax 007
jasan

ale říká se, že čínské motory lepší brát o třídu výš než normal

tak nevim no

Napsal: ned 10.07.2011 16:43
od diablotin
sice vám nedoporučim elektromotor,ale já jsem s těmhle érama lítal kombat a byly poháněné 3,5kou.Výkonu to mělo dost a normálně to závodně lítalo.
Takže si myslím že pohon na úrovni osmičky je nesmysl
Napsal: ned 10.07.2011 16:44
od tks
Tak proč tam nedáš normální motor (Axi, Scorpion, Hyperion)? Takový krásný (a i docela drahý) stroj, tam už ta tisícovka navíc nebude problém, ne?
Napsal: ned 10.07.2011 16:53
od veka1
Boeing XF- 8B1 byl původně navržen pro ACES combat.
Pro pohon byl použit MVVS 4,5 ccm , serva pro výškovku a křidélka standartní, nebo HS 225 ,případně HS 77bb - provozní zatížení v bojích vyžaduje trochu robustnější vybavení.
Výškovka ,rozdělená na dvě samostné a nezávislé poloviny je , naháněna jedním servem přes dva samostatné bowdeny.
Křidélka (po celém rozpětí) mají trozní náhon, který je naháněný přes krátká táhla jedním standartním servem.
Směrovka u combatů není pohyblivá, ale někteří uživatelé "komerčních" verzí s motory 6,5 nebo 7,5ccm, už mají řízenou směrovku , která je spolu s řízenou ostruhou ( dva samostatné bowdeny) naháněna standartním, servem HS422 .
Pokud by jsme uvažovali o elektrifikaci , viděl bych to na pohon AXI 2826/12 s vrtulí APCE 12/6 ,accu 4S1P LiPol cca 3000mAh 40C
(uvedný pohon používám v modelu Arsenal VB-10 ,což je rozměrově a hmotnosně srovnatelný model) .
Serva výškovky, směrovky a křidélek HS 77bb, nebo HS 225, v případě samostaného serva na každé křidélko použít HS 85MG.
Pozn. uvedené komponenty mám ověřeny v dlouhodobém provozu prototypových i bojových strojů a vím, že snesou celkem hrubé zacházení - holt jsou namontovány v combatech.
veka1
Napsal: ned 10.07.2011 17:57
od Vladanmyska
tks píše:Tak proč tam nedáš normální motor (Axi, Scorpion, Hyperion)? Takový krásný (a i docela drahý) stroj, tam už ta tisícovka navíc nebude problém, ne?
no jo, ale novej axi stojí 2000,- a tam ten mužu mít za 25$ plus poštovný. To se mě zdá trochu rozdíl... Mít za 2000 skoro celou výbavu, nebo jen motor, je rozdíl...
Napsal: ned 10.07.2011 18:15
od veka1
Vladanmyska píše:tks píše:Tak proč tam nedáš normální motor (Axi, Scorpion, Hyperion)? Takový krásný (a i docela drahý) stroj, tam už ta tisícovka navíc nebude problém, ne?
no jo, ale novej axi stojí 2000,- a tam ten mužu mít za 25$ plus poštovný. To se mě zdá trochu rozdíl... Mít za 2000 skoro celou výbavu, nebo jen motor, je rozdíl...
... což voto , začít můžeš i s tím čínským ekvivalemtem, pokud vydržíš ty i letadlo, časem se možná i ten AXIk urodí.
veka1
Napsal: ned 10.07.2011 19:16
od Vladanmyska
veka1 píše:Vladanmyska píše:tks píše:Tak proč tam nedáš normální motor (Axi, Scorpion, Hyperion)? Takový krásný (a i docela drahý) stroj, tam už ta tisícovka navíc nebude problém, ne?
no jo, ale novej axi stojí 2000,- a tam ten mužu mít za 25$ plus poštovný. To se mě zdá trochu rozdíl... Mít za 2000 skoro celou výbavu, nebo jen motor, je rozdíl...
... což voto , začít můžeš i s tím čínským ekvivalemtem, pokud vydržíš ty i letadlo, časem se možná i ten AXIk urodí.
veka1
tak nemyslím že ten turnigy je zas tak strašnej abych s ním nepřežil

Napsal: ned 10.07.2011 22:50
od pajax007
Teď asi naštvu zastánce "značkových" motorů ale já létám téměř výhradně motory TURNIGY a za cca 2 roky jsem neměl jediný problém. A jsou mezi nimi i motory větší než 1 kW příkonu. A i když na motory AXI nedám dopustit (mám dva menší 2212) tak pustit 3k za motor jehož ekvivalent se dá pořídit za cca 600 Kč se mi prostě nechce.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _770W.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 70kv_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 000Kv.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... %2F12.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... F_700W.htm
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _815W.html
Vypsal jsem ti pár motorů , bohužel jsou v BK nebo mínusu. Obecně hledej motor o váze cca 160 - 200 g a příkonu od 600 - 900 W.
Pajax 007
Napsal: ned 10.07.2011 23:59
od Vladanmyska
ok, mám na to stejny názor. Koupíš motor za 3k, a pak s tím spadneš a máš vyděláno

Jinak díky
