Stránka 1 z 1

:-D Basic cycling battery..?

Napsal: pát 03.06.2011 1:10
od Georg9
Tak se mi tady asi vysmějete:), ale to nevadí... Řešil jsem
problem s tím že lipolky nevyužívám tak jak by to potřebovaly a
nemám nabíječku s vybíjením. Nevím jak kdo, ale mám rád
pro svuj vrtas čerstvé baterie.. Po 14dnech jistě nejsou v normální kondici a potrebovaly by alespoň jeden cyklus, nejakého toho
režimu :).. Pořešil jsem to takto:

Obrázek

Je to asi fakt nouzové řešení a neměl bych to tu dávat :), ale zatím
mě nic jiného nenapadlo. Způsoby nosit sebou baterie a nápajet s
nimi jiné spotřebiče jsem vyloučil :-D. Zdá se mi to jako výhodná metoda, jak v klidu cyklovat baterie. Vstupní napětí nabíječe je
11 - 15V, což by pro 3S nijak škodlivé býti nemelo. Pokud to
dělám špatně, rád uvítám jiný způsob. :)

P.S.: jde spíše o malé oživování starších packů, jinak relativně
funkčních k doklepávání uložených (letem vybitých) packů. Jestli
jsem nekoho urazil, klidně tento přízpěvek uvítám na smetišti,
nebo přijmu jiné materiály ke studiu :)..

Má to nějaký smysl?

Napsal: pát 03.06.2011 5:56
od mijou
No ja ti neviem.
Cyklovat LiPolky? To asi nieje to prave orechove.

Napsal: pát 03.06.2011 6:10
od Dareba
cyklováním si zkracuješ životnost . Lipolky můžeš používat i měsíc po nabití. Samovybíjení je u nich zanedbatelné.

Napsal: pát 03.06.2011 6:42
od Vita_Valke
Ty tvoje lipolky už asi nebudou v nejlepší kondici, já kolikrát vytáhnu pack za měsíc nebo i dva a jdu rovnou do vzduchu a že by to na první let nějak míň tahalo, to nepoznám

jinak já takhle nabíječku napájim bežně, když jedu lítat malym vrťasem na motorce tak tahám sebou 3S4P 10Ah co sem si přepájel z vylítanejch aku

Napsal: pát 03.06.2011 8:27
od Klubas
Prostě když nebudeš dlouho lítat a budeš mít baterky tak na 50% tak jim nevadí že je nabiješ před tím než půjdeš lítat, z těch padesáti procent a nemusíš je předem vybíjet :D

Napsal: pát 03.06.2011 8:40
od Milan Nes
cyklovaly se akorát NiCd a Nimh tam to dělalo divy,

lipo má cenu cyklovat asi jen v těchto případech

1/ rozhozený články o víc a zkouška zachránit
2/ pokus oživit starou lipo kterou si někde dlouho nechal
3/ cyklování po 1 měsíci a víc pokud nevíš jak brzo pudeš lítat

lipo do 1 měsíce ponechaná plně nabitá pokud je kvalitní nemá
praktickej negativní dopad, po měsíci je dobrý zacyklovat
nebo hodit do storage

Napsal: pát 03.06.2011 9:15
od robotmz
pred lietaním ich vždy nabijem zo STORE režimu, teda sú takpovediac vždy čerstvo nabité.

Napsal: pát 03.06.2011 9:37
od pkotatko
Baterky nechávám tak jak jsem přišel z letiště. Někdy vybité z cca 80%, někdy nabité. Chodím jednou týdně lítat a den předem je všechny nabiju. Všimnul jsem ale, no možná je to jen můj subjektivní pocit, že je znát jakým proudem je nabíjím. Něco jako u nikláčů. Pokud nabíjím proudem 1C a méně, je baterka lenivější. Pokud ale do nich nacpu třeba 5-6 C a jdu lítat, zdá se mi že prostě ta baterka dá víc. Možná je to nesmysl, ale připadá mi to tak.

Napsal: pát 03.06.2011 9:38
od Kamil
Hlavne tie Lipo nenabíjaj a nevybíjaj na tom koberci. :!:

Napsal: pát 03.06.2011 9:47
od Nakadah
Ja to delam podobne jako pkotatko - v podstate to neresim. Vetsinou mam baterky nabite uz z domu, ale pokud zapomenu tak si je na letisti nabiju. Jenom kdyz uz vim ze mesic ty baterky budou lezet (nebo dele), tak je vybiju na skladovaci napeti. Ale lednicku nepouzivam. Je to vsechno mrzky spotrebak, za dva roky stejne chcipnou at se pouzivaji nebo ne. Nak

Napsal: pát 03.06.2011 12:11
od arda1
Prosímtě nemůžeš tu fotku zmenšit ? Takhle se to nedá číst-díky arda1BOT

Obrázek

Napsal: pát 03.06.2011 15:40
od Georg9
Děkuji všem za názory... Díky