Krídlo na F3K "disser"
- maroslong
- Příspěvky: 2064
- Registrován: stř 30.04.2003 0:00
- Bydliště: Bratislava, SK
- Kontaktovat uživatele:
Krídlo na F3K "disser"
S kamarátom -ms- makáme na vývoji a výrobe vlastného Káčka, prototyp už lieta a to dosť dobre. Aby som upresnil, on má zásluhu podstatnú a ja nepatrnú. Momentálne ideme na ďalší testovací kus, akože môj, a mám v úmysle vyskúšať krídlo typu "disser". Polystyrén, uhlíkové pásnice, sklo a uhlíkový diagonálny výplet. Otázky: máte niekto konkrétne skúsenosti s takýmto typom krídla? Má ten uhlíkový výplet taký prínos v pevnosti (krut) aby stál za hmotnosť a prácu navyše? Alebo je to len "imidžovka"? Ide mi len o to, či výsledok stojí za tú prácu a pár gramov naviac, či to má okrem efektného vzhľadu aj nejakú preukázateľnú výhodu.
- maroslong
- Příspěvky: 2064
- Registrován: stř 30.04.2003 0:00
- Bydliště: Bratislava, SK
- Kontaktovat uživatele:
JMalik píše:Má to prokazatelně vyšší tuhost.
To je mi jasné, nepresne položená otázka. Má to nejaký vplyv na výkony pri normálnom súťažnom lietaní? Napríklad vyššia dosiahnuteľná výška? Alebo dlhšia životnosť? Pýtam sa len preto, lebo vzhľadovo sa mi to celkom páči, ale je to práca a váha naviac. Ďalšie plánované krídlo má byť uhlíkový D-box a ďalšie celokevlar. Tak rozmýšľame, či má tento typ zmysel skúšať, alebo ho preskočíme.
Tolik práce navíc to zase není, důležité ovšem bude pořádně rozválet ten roving, aby na povrchu křídla nebyly "boule". Tuhosti křídla ten výplet určitě dost pomůže. Jiná věc jsou klapky. Tam to asi tolik efektu mít nebude, pokud nebude ten výplet dostatečně hustý a můžou být problémy s flutterem.
Osobně jsem u skleněných křídel skončil bez výpletu, ale zato s výztuhami z kevlaru - viz. http://picasaweb.google.com/jansteidl/F ... 7608418402
Velmi se mi osvědčilo i tozní uzavření křidélek, dneska už bych bez toho křídlo nedělal.
Celokevlar je bez kompromisů, zejména když se použije gramáž 61 g/m^2. Těm nejbrutálnějším vrhačům sice možná nebude stačit ani to, ale těm často nestačí ani křídlo z formy.
Jo, a pokud ten výplet chceš hlavně kvůli vzhledu, tak mám jeden tip - na hotové křídlo se dá výplet namalovat fixou
Osobně jsem u skleněných křídel skončil bez výpletu, ale zato s výztuhami z kevlaru - viz. http://picasaweb.google.com/jansteidl/F ... 7608418402
Velmi se mi osvědčilo i tozní uzavření křidélek, dneska už bych bez toho křídlo nedělal.
Celokevlar je bez kompromisů, zejména když se použije gramáž 61 g/m^2. Těm nejbrutálnějším vrhačům sice možná nebude stačit ani to, ale těm často nestačí ani křídlo z formy.
Jo, a pokud ten výplet chceš hlavně kvůli vzhledu, tak mám jeden tip - na hotové křídlo se dá výplet namalovat fixou
--Komár
http://denicek.lmkzdar.cz
http://denicek.lmkzdar.cz
-
Polynom
- Příspěvky: 1340
- Registrován: stř 24.11.2004 0:00
- Bydliště: Praha6-Nebušice
- Kontaktovat uživatele:
hrozně záleží na celé skladbě křídla, u balsy je lepší dát oplet na povrch křídla, u rohacellu je výhodnější uvnitř křídla nad důvody přemýšlej. ovšem ta nejzásadnější věc je materiál výpletu. normální roving nebo nedejbože vytažené vlákno z tkaniny je k ničemu. musíš připlatit za kvalitní uhlík. pak tě totiž vyjde celý oplet na cca 3g a nárůst pevnosti je obrovský.
to jestli se to vůbec vyplatí je jasné- ano! v kombinaci s d boxem je to asi nejvýhodnější varianta
to jestli se to vůbec vyplatí je jasné- ano! v kombinaci s d boxem je to asi nejvýhodnější varianta
Polynom píše:já jen odpovídal.. stačí počítat dřív než se ptát na výsledek
Jaká tkanina se používá na potah křídla? Když bych vzal 45g/m tak to máme dá se říct jako jednu 90 g/m. K tomu další vyztuhy. Tak jsem si říkal, že by to třeba mohlo jít a nebylo by to těžký.
Jen mě to napadlo, když jsem četl o tom výpletu a tak.