Motor na CO2

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Luky Bartak
Příspěvky: 162
Registrován: pon 17.05.2010 0:00
Bydliště: Uhlířské Janovice
Kontaktovat uživatele:

Motor na CO2

#1 Příspěvek od Luky Bartak »

Ahoj řekne te mi prosím něco o těch motorech na CO2? Třeba jestli se dají ty bombičky doplňovat nebo jestli se kupují. Kolik to stojí. Jak dlouho to na to letí a vůbec jestli to doporučujete nebo ne.
Lukáš
Uživatelský avatar
Vity
Příspěvky: 204
Registrován: stř 23.12.2009 0:00
Bydliště: Toronto, Ontario, Canada

#2 Příspěvek od Vity »

Ahoj, bombičky jsou doplňovatelný systémem výměny (v obchodu necháš prázdný a oni ti daj plný) cca za 40 kč 10 kusů. Lítal jsem s tím ve volnejch modelech o hmotnosti asi tak 150g. Letový čas se standartní nádrží je okolo 1,5 až 2 minut, kamarád to kdysi měl s velkou nádrží a létalo mu to asi 5 minut. Je to takové zpestření určitě to dneska není "výhodný" druh pohonu. :)
Uživatelský avatar
valino
Příspěvky: 598
Registrován: stř 18.04.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od valino »

Ahoj
Pokud někdo nevymyslel něco jiného než před 28 lety, kdy jsem s nima pracoval, (MODELA 0,27) tak to bylo tak :
- nádržka motoru se plní ze standartní sifonové bombičky speciálním udělátkem.
- kolik teď stojí bombička....nevím. Tenkrát se to měnilo v drogerii snad za desetikačku. (krabička po 10ti kusech)
- na nádrž motorku to letí strašně málo. Tento motor byl jako náhrada gumového svazku, měl model poslat do dostatečné výšky, aby pak mohl krááásně plachtit.
- Ohledně doporučení .... pokud myslíš třeba na RC models tímto pohonem, tak NE ! Na nějakou volnou dvacetinku jako náhrada gumového svazku, Ano.
Všeobecně - ne.
Uživatelský avatar
Luky Bartak
Příspěvky: 162
Registrován: pon 17.05.2010 0:00
Bydliště: Uhlířské Janovice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Luky Bartak »

Jasně díky moc já jen že mě to docela zaujalo protože jsem si postavil gumáka a ona mi v něm praskla gumička a těď když to mám potažený tak co s tim. Tady to mě docela inspirovalo http://www.rcalbum.com/index.php?action ... e=&id=1867 Tak nevim postavil jsem něco podobného.
Lukáš
Uživatelský avatar
Vity
Příspěvky: 204
Registrován: stř 23.12.2009 0:00
Bydliště: Toronto, Ontario, Canada

#5 Příspěvek od Vity »

Jo přesně toho Itoha jsem měl tak před 16 lety s CO pohonem. Není to špatný, užiješ si s tím nastavování otáček, občas výměna nějakýho dílu, ale je to jednoduchý jak kafemlejnek takže žádnej strach :) V dnešní době je to zpestření:)
Uživatelský avatar
sharkcom
Příspěvky: 1769
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Cheb
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od sharkcom »

Já jsem jako kluk postavil nějakýho dvouplocha ze stavebnice. Lítalo to moc pěkně. V kruzích to nastoupalo a pak plachtilo. Lítal jsem s tím po poli a stratil jsem ten nástavec do kterýho se vkládala bombička. Novej koupit nešel a na novej motor jsem něměl. 1 bombička vydržela tak na 10 naplnění. Ale to už nevím přesně, je to spousta let a taky záleželo, jak se povedla natlakovat.
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
Uživatelský avatar
valino
Příspěvky: 598
Registrován: stř 18.04.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od valino »

to je krása.
Já měl L 60 Brigadýra. Jeden motor mám ještě někde v šuplíčku.
Uživatelský avatar
Luky Bartak
Příspěvky: 162
Registrován: pon 17.05.2010 0:00
Bydliště: Uhlířské Janovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Luky Bartak »

A kolik tak do toho stojí ten motorek a jak se to tam zapojí to tam je jen ta bombička zapojená jedním kabelem na motor a druhym jen do vzduchu? A to se i nastavujou otáčky motoru? A jak se to vůbec zapne?
Lukáš
Uživatelský avatar
Vity
Příspěvky: 204
Registrován: stř 23.12.2009 0:00
Bydliště: Toronto, Ontario, Canada

#9 Příspěvek od Vity »

Motor je přišroubovanej k motorový přepážce k němu jde měděná trubička z nádržky a do nádržky jde druhá trubička s plnícím "náústkem". Vlastní bombičku s CO2 máš v takovým bazmeku a po spojení s plnícím hrdlem počkáš myslím 30 vteřin.... pak rychle protočíš vrtuly a ono to naskočí jako spalovák.... Otáčky se nastavovaly otáčením hlavy motoru. Motor stával tuším 450 Kč, nevím jestli se ještě vyrábí....
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od arda1 »

Luky Bartak píše:A kolik tak do toho stojí ten motorek a jak se to tam zapojí to tam je jen ta bombička zapojená jedním kabelem na motor a druhym jen do vzduchu? A to se i nastavujou otáčky motoru? A jak se to vůbec zapne?
Motorek (modela 0,27) se dá koupit za pár šupů na bazaru. To není kabel -nýbrž trubička a ta ve vzduchu je plnící koncovka. A spustí se "kopnutím" do vrtule a otáčky se nastaví pootočením válce (množstvím plynu fouknutým nad píst). :wink: arda1BOT
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Luky Bartak
Příspěvky: 162
Registrován: pon 17.05.2010 0:00
Bydliště: Uhlířské Janovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Luky Bartak »

Díky moc :D
Lukáš
Uživatelský avatar
corona
Příspěvky: 2457
Registrován: sob 24.04.2010 0:00

#12 Příspěvek od corona »

Marabu (ještě se vyrábí), Meteor (měl krásnou kapkovitou kabinu - stavebnice na gumu, místo gumy Modela 0,27 ccm s vrtulí 180 mm nebo upravenou neorigo 200 mm.
Pootočením válce se řídí přípusť, na velký výkon běžel cca 18-25 vteřin, seškrcenej i 75 vteřin, když byl v dobrým stavu. Z jedný bombičky 3-5 plnění, podle teploty vzduchu a taky samotný bombičky.
Na začátku 80. let to byla bomba, krásně vrčící motůrek, žádná špína od paliva, jen trocha jemného oleje.
V současný době je elektrika, tyhle výhody jsou fuč...
Uživatelský avatar
m.s.
Příspěvky: 94
Registrován: úte 13.07.2010 0:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od m.s. »

valino píše:to je krása.
Já měl L 60 Brigadýra. Jeden motor mám ještě někde v šuplíčku.


Jo to byly casy :) Taky jsem mel brigadyra, rozpeti kolem pul metru, polystyrenovej trup + klasicky kridlo.
Ta nadrzka je na cca 3 naplneni z jedny bombicky, doba behu podle otacek 1-2 min. Svyho casu byvala spousta planku na CO2 specialy - takovy motorovy vetrone (na minimalni otacky nahoru a pak "dlouho" nerizene dolu).

Jo a nesmi se s tim litat kdyz je zima (tusim pod +15stupnu), jinak zamrzne.
Uživatelský avatar
darth.hokro
Příspěvky: 1499
Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od darth.hokro »

Ten dvouplošník byl asi Mesenger. Moc krásný éro a na CO2 super polítání. Marabu byl s CO2 hodně živej ale lítal nádherně :D Taky mám ještě pár motůrků doma. Tuším původní cena byla 170kčs.
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
corona
Příspěvky: 2457
Registrován: sob 24.04.2010 0:00

#15 Příspěvek od corona »

darth.hokro píše:Ten dvouplošník byl asi Mesenger. Moc krásný éro a na CO2 super polítání. Marabu byl s CO2 hodně živej ale lítal nádherně :D Taky mám ještě pár motůrků doma. Tuším původní cena byla 170kčs.
Na trh přišel s cenou 210,- Kčs a pak ho zlevnili, myslím cca 175,-.
Některý měly černý válec, některý v barvě hliníku.
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“