Stránka 1 z 3
Gyro Hitec HG 5000
Napsal: ned 09.01.2011 17:49
od Back
Ahoj pánové,
prosím nemáte někdo cz návod v pdf na toto gyro?
Děkuji zdvořile Petr
Napsal: ned 09.01.2011 17:56
od Howking
Napsal: ned 09.01.2011 17:58
od helifish
Napsal: ned 09.01.2011 18:09
od Back
Děkuji ale v anglině nejsem žádnej borec a tak jsem prosil o návod v CZ

.
Napsal: ned 09.01.2011 18:10
od Back
Díky,to jsem nevěděl že jsou naprosto shodná

.
Napsal: ned 09.01.2011 18:11
od Howking
Back píše:Děkuji ale v anglině nejsem žádnej borec a tak jsem prosil o návod v CZ

.
- aha, sorry, já to přehlíd.
Napsal: ned 09.01.2011 22:15
od fifa1
Howking uz zase tapetujes vlakna a koncis svym oblibenym
"- aha, sorry, ja to prehlid, - aha, sorry, ja se spletl."
Napsal: ned 09.01.2011 23:00
od a.hanes
fifa1 píše:Howking uz zase tapetujes vlakna a koncis svym oblibenym
"- aha, sorry, ja to prehlid, - aha, sorry, ja se spletl."
..sorry, ale tak tomu neverím, že až doteraz si to fórum len tak čítal ..
...no možno prišla tá správna téma pre teba ?
Napsal: úte 01.03.2011 19:14
od dagx
Zdravím majitele tohoto gyra i všechny ostatní.Gyro HG5000 jsem bez problémů používal polovinu lonské sezony.Po posledním pádu se mi ho ovšem nedaří naladit.Vrtulník je seřízený,vibrace minimální(tak malé nebyly ani před pádem když to fungovalo).Trim i subtrim samozřejmě na nule.Zkrátka v NORMAL se vrtulník otáčí doleva a v HL doprava.Posunem serva po trubce docílím maximálně toho,že v NORMAL drží ale jakýkoli posun serva nemá vliv na HL v němž se točí stále doprava.Zisk na to nemá žádný vliv.Otáčky na to nemají žádný vliv.V zoufalství jsem dvakrát tuknul v HL do trimu a ocas držel.Po přepnutí do normal jede s tímto trimem doleva o to rychleji.Zkouším to třetí den a žádná změna.Myslím,že gyro odešlo následkem pádu.Je možné že by se to takhle projevovalo?
Napsal: úte 01.03.2011 20:08
od Georg9
Používám sendvič pod gyro 2x4mm penovka a plech (hlinik align). Myslím že v návodu na LGT doporučují 7mm pěnovky. To k vibracím, tím díky OPR. Jinak zkus jeste rebind gyra a rekalibraci gyra. Pokud s temito 3 vecmi to bude stále blbnout, tak pokud je mechanicky vse ok (smykátko, táhlo, servo) a nastaveni ve vysílači (trim0, subtrim0, travel+dr 100%) tak asi možná odešlo...
Napsal: úte 01.03.2011 20:51
od dagx
Zkusím to zkalibrovat.Dík.Pročítám manual k LGT 2100(prý je to stejné jako HG5000)a narazil jsem na tohle:
-Pokud budete používat režim Head lock v každém letu,nastavte pro směrovku vhodnou hodnotu velikosti trimu.
-Když nezvolíte správnou velikost,vrtulník se může po přepnutí režimu otáčet na nějakou stranu.
Tady přímo vybízejí k používání trimu v HL.Co to má znamenat?
Napsal: úte 01.03.2011 22:29
od Georg9
Koukám do pár manuálu, ale myslím že tam mají chybu s tím trimem. Ze spíše chteli napsat neco ohledne výchylky RUDD a nastaveni rychlosti rotace pro ruzne režimy aby si to naladil pro kazdy režim, jinak se zmenou otáček, (přepnutím režimu např.) by se ti vrtas otáčel jinou rychlostí.
citace s EN manualu:
9. A Flight
Initial value or same value of Transmitter Rudder Trim should be selected
When you want to flight as Tail-Lock mode in each flying.
If not, Helicopter may could be rotated slow or fast when control the flight
switch.
Jinak netusim, trim sem nikdy nepoužil, protože nikdy by nevyřešil muj problem co jsem mel a bylo jich dost

..
Potom to rotate rate nevim k cemu je nák to na rychlost rotace nemelo vliv, jestli to ma dejt delay, tak min a max hodnotu sem taky nikdy nespozoroval rozdíl, nedo vliv na neco, zasekávání při zastavování z piruety nic.. Navíc v origo manuálu k HG je bindování hodne povrchně, to že blikají kontrolky a kerá predstavuje jaký typ rádia ani zmínka

.. A na zahraničních forech jsou zajímavé informace.. Třeba že to rotate rate neni rychlost rotace, tak potom jsou velmi možné chyby v manuálech k oboum gyrum..

Potom ješte nemusí při přegyrování ocas kmitat, ale až třeba v situaci kterou sem nasimuloval v ruce s vrtasem ze jsem ho lehce natáčel a gyro se snažilo to srovnat ale ocas se teprve pri tomto pusobení rozkmital. Rychlost rotace sem si nastavil v travelu kanalu rudd, samozřejme tak aby to nebylo menčí jak max výchylky uložene v gyru. Snad to nejak pořešíš bez trimu, bo se mi nezdá že to je správný postup, nebo jde mi to bez nej, tak to musí jít i tobě.. mej se..
Napsal: pát 04.03.2011 17:58
od dagx
Tak příčinou otáčejícího se vrtulníku nebylo gyro ale servo.Když jsem ho nakonec připojil přímo do přijímače,chodilo jen na jednu stranu a zpět na střed.Na druhou stranu nic.To samé v jiných kanálech.Zapojené přes gyro fungovalo zdánlivě dobře.Plynulý chod na obě strany.Proto jsem servu nevěnoval zpočátku pozornost.Zatím jsem to zkoušel jen na zemi bez listů a v ruce s listy.Proletím to v neděli v tělocvičně.Každopádně už ted to vypadá dobře.
Napsal: pát 04.03.2011 18:26
od Mad_Box
Orig. servo co je dodáváno ke gyru nefunguje přímo připojené do Rx. Má totiž neurál 960uS oproti klasickým 1520
Napsal: pát 04.03.2011 20:57
od dagx
Aha.No uvidím .Takže to servo se dá použít jen s original gyrem?
Takže jsem to prolítl a je to OK.Chyba byla opravdu v servu.