Stránka 1 z 2
Pory balzy
Napsal: sob 17.07.2010 19:24
od pdp7
Cim nejjednodusejc zaplacnout balzu, tak aby nebyly videt jeji pory pod barvou?
Napsal: sob 17.07.2010 20:20
od Bora
Ahoj.Lepší než zkoušet nějaké experiment je koupit si tmel na balzu v ostínu dřeva.
Napsal: sob 17.07.2010 20:39
od selinak
Bora píše:Ahoj.Lepší než zkoušet nějaké experiment je koupit si tmel na balzu v ostínu dřeva.
já bych úplně jednoznačně stejnej názor neměl...
=>ten tmel musí být fakt kvalitní, aby se při tak strašně tenké vrstvě po potáhnutí neoloupal...
---potřeba vyzkoušet...
Napsal: sob 17.07.2010 22:22
od maroslong
Ďalšia možnosť je polepiť tenkým poťahovým papierom (prilakovať) a potom striekať farbou. Len je problém s pochami zakrivenými v oboch rovinách.
Napsal: ned 18.07.2010 10:34
od JK
..nedá sa to zrušiť...

Napsal: ned 18.07.2010 10:35
od JK
maroslong píše:Ďalšia možnosť je polepiť tenkým poťahovým papierom (prilakovať) a potom striekať farbou. Len je problém s pochami zakrivenými v oboch rovinách.
Prečo by bol problém? Modelspanom za vlhka potiahneš akokoľvek zakrivenú plochu

Predtým ale treba tak dvakrát prelakovať poťahovaný diel zaponom a vyhladiť jemným brúsnym papierom. Zapon uzavrie póry balzy, aby vlhkosť nevsiakla do balzy. ďalšia povrchovka je už klasika - lakovať, prebrúsiť, nastriekať...
Napsal: ned 18.07.2010 11:48
od maroslong
OK môže byť, papierom som poťahoval kedysi pradávno a veľké skúsenosti s tým nemám. Išlo hlavne o tú možnosť. Je to asi menej pracné ako tmeliť, brúsiť, tmeliť atď...
Napsal: ned 18.07.2010 12:06
od JK
...finta je v tom, že ten papier trochu balzový povrch aj spevní. Ja som na tejto technike vyrastal, po čase som sa k tomu opäť vrátil pri minimaketách, a táto technika bude na 99,99 % použitá aj na pripravovanom benzínovom "parkflyeri" Comper Swift. Tu sa mi nejako do nažehľovačky (Solartex) nechce. No ale do poťahovania je ešte ďalekoooooo...
...ach tie preklepy!!!
Napsal: ned 18.07.2010 13:43
od Prorock
Slyšel jsem od jednoho zkušeného (Veka), že se na balzu používá dětský pudr (bez přísad) rozmíchaný v zaponu a přebroušení, prý je to jak dětská prdelka.. Kdyžtak se přeptej
Napsal: ned 18.07.2010 14:30
od JK
Tento tmel (detský zásyp+zapon) bežne používam na tmelenie malých nerovností, defektov povrchu, ale nedá sa použiť v hrubých vrstvách. Je lepšie presne stavať, dobre vybrúsiť, ako nanášať tmel. Zaplnenie pórov plne urobí zapon C1105. V každom prípade ale potom poťahujem Modelspanom...
Napsal: ned 18.07.2010 19:41
od sharkmouth
Napsal: ned 18.07.2010 23:33
od veka1
JK píše:Tento tmel (detský zásyp+zapon) bežne používam na tmelenie malých nerovností, defektov povrchu, ale nedá sa použiť v hrubých vrstvách. Je lepšie presne stavať, dobre vybrúsiť, ako nanášať tmel. Zaplnenie pórov plne urobí zapon C1105. V každom prípade ale potom poťahujem Modelspanom...
... ano, pozvrdzujem. Na kvalitný povrch platí jedine presná stavba a v rámci možností čo najpresnejšie lícovanie dielcov.
Tmel nie je liek na hrubé nerovnosti - lenže mnoho modelárov na toto pravidlo nedbá.
Upresnenie - detský púder v laku je plič porov, nie stierkový tmel ( to len ,aby nevznikali dezinformácie) . Ale videl som modely , kde konštruktér bol schopný celý povrch vytmelit súvislou vrstvou púdru v laku tak , že model vypadal ako plastový výlisok z formy ( i tolko vážil...)
Pozn. osobne surovú balsu netmelím. Vybrúsený celobalzový povrch impregnujem nábytkýrským nitrolakom (na rozbiel od zaponu do balzy vsiakne a nevtvátra uzvretú škrupinu na povrchu) , obrúsim a potiahnem tenkým papierom .
Potahnutý povrch lakujem zaponom s prísadou púdru a po 3-4 nátere už brúsim pod vodou. Počet náterov je závislý na požadovanej kvalite povrchu pod barvu.
Pre vačšie modely však povrch striekam polyesterovýni , alebo polyuretanovými plničmi a brúsim. Dobrý je i LBA 62 plnič.
Všetko čo som napísal, platí pre prípravu povrchu pod barvu.
Pretože je to pracné, bežne používam technologiu negatívneho nastriekania bariev na vhodnú podložku a potom na takto pripravený "kabát" , vákuovo nalaminujem potahy, ktoré prilepím na kostru, alebo PS jadro. Potah bývá obvykle v jednom kuse .
Ak z technologického hladicka nejde urobit potah v kuse , tmelom a barvou upravujem len miesta spojenia potahov (obvykle nábežná hrana) .
Po vytvrdnurí lepidla je krídlo hotové, bez nutnosti niečo tmelit ,lakovat alebo brúsit.
Kdo sa má s tým babrat,že ???
Tu sú ukážky , ako takýto povrch vypadaá:
http://www.vekamodel.cz/soubory/katalog ... vias99.jpg
http://www.vekamodel.cz/soubory/katalog ... ost020.jpg
http://www.vekamodel.cz/soubory/katalog ... ost024.jpg
http://www.flickr.com/photos/alexguzun/ ... 17/?page=6
veka1
Napsal: pon 19.07.2010 16:07
od JK
... tak to je "jiné kafe"!

Napsal: stř 21.07.2010 22:17
od bm550
To veka> Vyzerá to perfektne .... Dá sa niekde nájsť váš podrobnejší postup, ako sa to robí? Nemohol by ste to vysvetliť trocha bližšie pre prípad polystyrénoveho jadra s vhodným poťahom??
Vopred vďaka.
Napsal: stř 21.07.2010 23:06
od veka1
bm550 píše:To veka> Vyzerá to perfektne .... Dá sa niekde nájsť váš podrobnejší postup, ako sa to robí? Nemohol by ste to vysvetliť trocha bližšie pre prípad polystyrénoveho jadra s vhodným poťahom??
Vopred vďaka.
.... no fajn ,ale co ten předchozí sáhodlouhý příspěvek??? To nestačí? Mj. jsem to již několikrát popisoval pro jiné diskutéry.
Nejlíp bude , když mi zavoláš na Skype a já te skusím navést , jak v rámci tvých technologických možností dosáhneš nejlepšího výsledku.
pozn. volačka Skype je : vekamodel , nebo si otevři můj web a v sekci kontakt je vše co potřebuješ, aby si se ke mě nějak dovolal.
veka 1