HK450 rotuje a neda se to zastavit

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

HK450 rotuje a neda se to zastavit

#1 Příspěvek od Pafkatesar »

zdravim lidi,
mam problem s vrtulnikem HK450, koupil jsem ho na inzerat ale nebyl v zivote ve vzduchu, a ten kdo mi ho prodal asi vedel proc,protoze ho nemohl asi taky sladit, telůefon mi taky nezveda, asi vi proc. :(
kdyz ho dam do provozu a jakmile roztocim hlavni rotor do vetsich otacek, tak mi zacne rotovat oproti. gyro vypada ze funguje, a i zadni lopatky se vychyluji jak maji, ale i presto kdyz vyradim gyro a lopatky zadniho rotoru vykonim, co to da tak to nedokaze vrtulnik srovnat, pripada mi, jak kdyby zadni rotor mel maly otacky a proste nestihal.muze prosim nekdo poradit, cim by to mohlo byt pomer rychlosti rotoru je 1:4
Uživatelský avatar
off
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 08.01.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od off »

1. přesvědč se, že se vrtulka otáčí ve správném smyslu
2. Přesvědč se, že máš správně namontované listy zadní vrtulky
3. Bez gyra nemáš šanci to udržet rovně, zapoj ho a přesvědč se, že gyruje správně (hýběj ocasem a sleduj, co se děje).
4. Dtto udělej s páčkou.

Pokud si nejsi NAPROSTO jistý, že víš, co se kam má otáčet při jakém pohybu, vřele doporučuji s někým se domluvit, dát mu litr a nechat si to s vysvětlením nastavit a zalítat. Můžu Tě na 1000% ujistit, že i kdybys kvůli tomu měl měl jet 100 km, tak se Ti to BOHATĚ vyplatí.
Uživatelský avatar
Ladul
Příspěvky: 652
Registrován: ned 20.01.2008 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Ladul »

Pokud je to obycejne HK zkontroloval bych nahon reminku v trupu, u prvnich verzi stal za prd a prokluzoval
MC-22s CH-50+Assan
Towmaster, Tiger Trener
Tarot-450PRO, T-REX 500 3G,T-REX 600EFL PRO
Kotvik
Příspěvky: 202
Registrován: úte 18.05.2004 0:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Kotvik »

Pokud jsi odněkud ze severu čech, v nejvyšší nouzi přijeď, seřídíme a zalítáme :wink:
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

#5 Příspěvek od Pafkatesar »

no ted sem bohuzel i s vrtulnikem v angli, ale jsem si jist ze kdyz mam gyro zapojene a na ovladaci se snazim vrtulnik srovnat tak i kdyz mam packu uplne vlevo tak to akorat spomali rotace kdyz ji dam na druhou stranu tak to jeste zrychli, a pri te pacce kdyz je rotace vrtulniku maximalne spomalena tak zadni rotor je vychylen do maxima (uz ta mechanika me vic nedovoli neni kam) ale porad je to malo vim jakym smerem maj bejt listy natoceny aby sly a stabylizovali vrtulnik ale je to v maximu a porad malo. reminek prokluzoval, ale tem sem dotahl a mel by bejt ok spis se mi zda ze ma proste maly otacky zadni rotor.(ze je to nejak spatne slozeny) maximalni vychylka zadniho rotoru je asi 25 az tricet stupnu a to na obe strasny stejne jakej je ten pomer rychlosti rotoru je to opravdu jak mam ja a to je 4:1
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

#6 Příspěvek od Pafkatesar »

Ladul píše:Pokud je to obycejne HK zkontroloval bych nahon reminku v trupu, u prvnich verzi stal za prd a prokluzoval

jako tak nejak me to pripada ze by prokluzoval neboli se tak vrtulnik chova, ale je dotahly tak ze pootocim pres nej i s motorem, tak chyba bude jinde. samozrejme vsechny klouby a prevody k nemu jsou v pohode nikde to nebrzdi a toci se vse lehko
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

#7 Příspěvek od Pafkatesar »

off píše:1. přesvědč se, že se vrtulka otáčí ve správném smyslu
2. Přesvědč se, že máš správně namontované listy zadní vrtulky
3. Bez gyra nemáš šanci to udržet rovně, zapoj ho a přesvědč se, že gyruje správně (hýběj ocasem a sleduj, co se děje).
4. Dtto udělej s páčkou.

Pokud si nejsi NAPROSTO jistý, že víš, co se kam má otáčet při jakém pohybu, vřele doporučuji s někým se domluvit, dát mu litr a nechat si to s vysvětlením nastavit a zalítat. Můžu Tě na 1000% ujistit, že i kdybys kvůli tomu měl měl jet 100 km, tak se Ti to BOHATĚ vyplatí.

1 zkousel sem oba smery a je to stejny
2 zadni listy jsou spravne opet sem zkousel oba smery :)
3 chapu ze bez gyra bych to asi do vzduchu poradne nedal vrtulnikem sem hejbal gyro reagovalo jak ma
4 packou sem taky delal a vrtulky jdou do maxima cca25-30stupnu, to same i druhym smerem

po zkouseni gyro se zastavi az maximu kdy vrtulnik ma tendenci se nejmin rotovat ale je to porad malo
Uživatelský avatar
mikyno12
Příspěvky: 464
Registrován: stř 15.10.2008 0:00

#8 Příspěvek od mikyno12 »

ja som mal problem taky, ze do jednej strany (v smere reakcneho momentu) vrtulka mala maximalny uhol nabeho vecsi ako do druhej strany (proti reakcnemu momentu)

bolo sa trocha treba pohrat s umiestnenim hlavy vrtulky na jej oske a problem bol vyrieseny

pozri ci nemoze by toto vo veci :idea:
Raptor 50 SE V3
T-Rex 450 PRO
Futaba T-10CG 2,4 GHz
00Ja
Příspěvky: 496
Registrován: ned 23.09.2007 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od 00Ja »

Tezko radit, kdyz nevime kolik toho o vrtulnicich vis atd. Osobne bych si podle prvniho prispevku tipnul, ze ani moc ne.
Prvne tedy neco nastuduj. Pokud ti to nebude jasny, urcite se ti bohate vyplati za nekym zajet- jedna nazorna ukazka je lepsi nez sto prectenych clanku.
Zkus proverit, jestli opravdu neprokluzuje ten nahon reminku. Pokud ne, jeste jednou prover, ze jsou vychylky tak jak maj bejt (velikosti i smery) a ze gyro gyruje spravnym smerem).
Potom sesteluj mechanickej stred pri NORMAL rezimu gyru (nastavit soupanim serva po trubce takovej uhel listu vrtulky, ze se vrtulnik nebude otacek nebo bude otacet jen minimalne).
Urcite to neni zadnej neresitelnej problem, tak neves hlavu ;-)
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

#10 Příspěvek od Pafkatesar »

mikyno12 píše:ja som mal problem taky, ze do jednej strany (v smere reakcneho momentu) vrtulka mala maximalny uhol nabeho vecsi ako do druhej strany (proti reakcnemu momentu)

bolo sa trocha treba pohrat s umiestnenim hlavy vrtulky na jej oske a problem bol vyrieseny

pozri ci nemoze by toto vo veci :idea:


a do jake maximalni vychylky se to da nastavit kolik tak stupnu to je pri nakloneni vrtulek proti reakcnemu momentu? ja sem si s tou hlavou taky hral a jeste sem ji kosicek posunul na osce a dostal sem tim dalsi tak 4 stupne ale porad malo. jakej je tam ten pomer rychlosti vrtulek je to spravne 4:1 ja abych vedel ze problem nebude v otackach
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

#11 Příspěvek od Pafkatesar »

00Ja píše:Tezko radit, kdyz nevime kolik toho o vrtulnicich vis atd. Osobne bych si podle prvniho prispevku tipnul, ze ani moc ne.
Prvne tedy neco nastuduj. Pokud ti to nebude jasny, urcite se ti bohate vyplati za nekym zajet- jedna nazorna ukazka je lepsi nez sto prectenych clanku.
Zkus proverit, jestli opravdu neprokluzuje ten nahon reminku. Pokud ne, jeste jednou prover, ze jsou vychylky tak jak maj bejt (velikosti i smery) a ze gyro gyruje spravnym smerem).
Potom sesteluj mechanickej stred pri NORMAL rezimu gyru (nastavit soupanim serva po trubce takovej uhel listu vrtulky, ze se vrtulnik nebude otacek nebo bude otacet jen minimalne).
Urcite to neni zadnej neresitelnej problem, tak neves hlavu ;-)

jako tomas pravdu sem uplny zacatecnik, ale vim kterym smerem maji vrulky bejt vykloneny aby vrtulnik srovnavyli jen ale opravdu kdyz je dam do maxima tak je to sice lepsi tolik nerotuje ale porad malo
Uživatelský avatar
mikyno12
Příspěvky: 464
Registrován: stř 15.10.2008 0:00

#12 Příspěvek od mikyno12 »

1:4,56 presme myslim

s tym uhlom, no tolko kolko treba :)
na mojom raptore je maximalna len tak od oka okolo 40 stupnov
Raptor 50 SE V3
T-Rex 450 PRO
Futaba T-10CG 2,4 GHz
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

#13 Příspěvek od Pafkatesar »

mozna je to opravdu nejaka lehka zavada ale proste vsechno jde jak ma a fakt jedina vec co me napada tak je ze vrtulka ma maly tocky
kdyz se vrtulnik sklada da se nekde neco prehodit by s zmenil pomer otacek ja tady totiz nic nenachazim, ale divim se ze vrtulnik je sladenej a podle clanku ktery sem precetl tak ze asi ten co ho mel predemnou tak ho koupil sestavenej pac ten kdo ho dokaze sladit tak je uz machr a myslim ze by pro nej nemel bejt problem tohle vyresit.
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

#14 Příspěvek od Pafkatesar »

mikyno12 píše:1:4,56 presme myslim

s tym uhlom, no tolko kolko treba :)
na mojom raptore je maximalna len tak od oka okolo 40 stupnov

tak to ja mam asi jeste porad malo no mrknu na osku jestli mu jeste nebudu nejak moct pomoct k vetsi vychylce sice teda uberu na druhou stranu ale to nevadi ten reakcni moment me ho pretoci i kdyz bych mel na druhou stranu 0 stupnu.
Uživatelský avatar
Pafkatesar
Příspěvky: 71
Registrován: ned 30.05.2010 0:00

#15 Příspěvek od Pafkatesar »

Pafkatesar píše:
mikyno12 píše:1:4,56 presme myslim

s tym uhlom, no tolko kolko treba :)
na mojom raptore je maximalna len tak od oka okolo 40 stupnov

tak to ja mam asi jeste porad malo no mrknu na osku jestli mu jeste nebudu nejak moct pomoct k vetsi vychylce sice teda uberu na druhou stranu ale to nevadi ten reakcni moment me ho pretoci i kdyz bych mel na druhou stranu 0 stupnu.

a kolik mas stupnu v nahnuti lopatek na druhou stranu?
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“