Stránka 1 z 5

Turnigy 3639-1100

Napsal: úte 02.03.2010 18:08
od Doktor
Pro příznivce calců předkládám měření tohoto motoru (TGY 3639-1100).

Měřeno s reglem HW Pentium 40A (timing high) a aku 4S LiFe. Trámec 40mm. Listy China Cam a Ae. Cam.


I0 - 11652ot/min - 12,84V - 2,39A

Ch. C. 9/5
10474ot/min - 12,39V - 15,4A

Ch. C. 10/6
9834ot/min - 11,95V - 20,36A

Ae. C. 11/8
8698ot/min - 11.27V - 31,19A - Dle DC 8676ot/min - 11,27V - 31,8A

Ch. C. 12/7
8052ot/min - 10,88V - 37,73A

Ae. C. 13/11
6737ot/min - 10,12V - 51,48A - Dle DC 6813ot/min - 10,12V - 49,8A


Mechanické provedení motoru je klasicky čínské. To znamená že rotor vůči hřídeli opět hází. Na to že se jedná o kratší motor, tak celkem dost. Na chodu motoru se to díky bohu moc neprojevilo. Určitě na tom má zásluhu hřídel 5mm a kV, které je ve skutečnosti cca 900!
Při montáži motoru se jaksi zapomělo na červík rotoru. Sice tam moc platnej asi neni (hřídel je celkem brutálně zalisována v rotoru), ale jako sichr sem ho tam dal.
Celkově je motor takovej celej "upatlanej". Jakoby už někde létal :). Vinutí motoru bylo opět povolené. Je tedy dobré strhnout origo smršťovačku, zatáhnout za "dráty" a opět zasmrštit. Zadní ložisko je zdvojené.

Nějaké foto:

utažené vinutí ("kabely" byly původně stejně dlouhé)
rotor (jeden magnet lehce odštípnutý)
zadní čelo s novým červíkem
motor po "repasi"

Tak a teď nějak zhodnotit jeho elektrické parametry.
Na tento motor by se hodilo pořekadlo "navrch fuj, uvnitř huj".
Tenhle motůrek je výkonově srovnatelnej třeba s Axi 2826/10!
Z vlastní stáje je to velmi zdatný soupeř motoru TGY SK 3542-1000. Ale s o 100kV nižším! Rovněž je výhoda hřídele 5mm oproti hřídeli 4mm motoru SK 3542.
Je to solidní motor v kombinaci s aku 3S Li-Pol a reglem 40A. Pro větroně bude asi vhodná vrtule Ae. 12/8 až 13/8. Pro klasické akro APC 12/8 E. Pro 3D APC 13/6,5 E s reglem pro odběry <50A.

Než sem přepisovat hodnoty eff, tak raději uvedu rovnou graf při 11V:
Obrázek

Za cca 22$ velmi solidní motor (elektricky). Škoda že číňan neumí vyrobit (nalisovat) rotor na hřídel tak, aby neházel. Tady je asi největší slabina čínských motorů. Až se to naučí, tak to bude supr :wink: .

Takže za ty prachy dobrý! :wink:

Napsal: úte 02.03.2010 18:46
od Nakadah
Dobra prace doktore 8) Nak

Napsal: úte 02.03.2010 19:36
od JMalik
Doktore,
Děkuji za měření, jenom bych se zeptal na tohle: "....Tenhle motůrek je výkonově srovnatelnej třeba s Axi 2826/10! ....."

Na to se přijde jak?

Napsal: úte 02.03.2010 19:38
od Doktor
>Nak
Díky!:wink:

Za cca 14dnů dam snad ještě měření TGY 3632-1200. Pak bude asi s nějakým měřením na delší dobu útrum. :( :wink:

Napsal: úte 02.03.2010 19:48
od Doktor
JMalik píše:Doktore,
Děkuji za měření, jenom bych se zeptal na tohle: "....Tenhle motůrek je výkonově srovnatelnej třeba s Axi 2826/10! ....."

Na to se přijde jak?


Takhle!

Obrázek

Správně by bylo napsat, že je výkonově lepší jak Axi, ale na to sem si netrouf! :wink:

Napsal: úte 02.03.2010 19:53
od Nakadah
Doktore neprovokuj ho! Vis jaky pak je... :D

...a on pravil "Nebudes brat jmeno AXi nadarmo." ...

Ja se chystam uz asi dva nebo tri tydny na Scorpiona 3032-690, ale 1) mam z toho motoru nejaky bobky a 2) jeste sem si nevyrobil drzak. Muj dreveny stand by to nedal ani nahodou :oops: nemas pro me nejaka slova na povzbuzeni? Nak

Napsal: úte 02.03.2010 20:01
od JMalik
Doktor píše:
JMalik píše:Doktore,
Děkuji za měření, jenom bych se zeptal na tohle: "....Tenhle motůrek je výkonově srovnatelnej třeba s Axi 2826/10! ....."

Na to se přijde jak?


Takhle! .......................


Správně by bylo napsat, že je výkonově lepší jak Axi, ale na to sem si netrouf! :wink:


Jo, aha, já už jsem si myslel, že je to skutečnost.
Ono se Ti o tom zatím jenom zdálo :lol:

Napsal: úte 02.03.2010 20:04
od JMalik
Nakadah píše:Doktore neprovokuj ho! Vis jaky pak je... :D

...a on pravil "Nebudes brat jmeno AXi nadarmo." ...


Klííííííd, víš jak se Ti z toho minule udělalo špatně :D

Napsal: úte 02.03.2010 20:16
od Doktor
JMalik píše:
Doktor píše:
JMalik píše:Doktore,
Děkuji za měření, jenom bych se zeptal na tohle: "....Tenhle motůrek je výkonově srovnatelnej třeba s Axi 2826/10! ....."

Na to se přijde jak?


Takhle! .......................


Správně by bylo napsat, že je výkonově lepší jak Axi, ale na to sem si netrouf! :wink:


Jo, aha, já už jsem si myslel, že je to skutečnost.
Ono se Ti o tom zatím jenom zdálo :lol:


Chceš skutečnost? Dobrá! Tady ji máš!

Axi 2826/10 + 9/5 - 12,21V - 15,95A - 10690ot/min
TGY 3639-1100 + 9/5 - 12,39V - 15,4A - 10474ot/min

Axi + 10/6 - 11,89V - 23,34A - 9809ot/min
TGY + 10/6 - 11,95V - 20,36A - 9836ot/min

Axi + 11/8 - 11,04V - 32,97A - 8685ot/min
TGY + 11/8 - 11,27V - 31,19A - 8698ot/min

Axi + 12/7 - 10,68V - 38,7A - 8079ot/min
TGY + 12/7 - 10,88V - 37,73A - 8052ot/min

Axi + 13/11 - 9,7V - 51,5A - 6669ot/min
TGY + 13/11 - 10,12V - 51,48A - 6737ot/min


Stačí, nebo ještě nějaké hloupé dotazy? :wink:

Napsal: úte 02.03.2010 20:29
od Doktor
Nakadah píše:Doktore neprovokuj ho! Vis jaky pak je... :D

...a on pravil "Nebudes brat jmeno AXi nadarmo." ...

Ja se chystam uz asi dva nebo tri tydny na Scorpiona 3032-690, ale 1) mam z toho motoru nejaky bobky a 2) jeste sem si nevyrobil drzak. Muj dreveny stand by to nedal ani nahodou :oops: nemas pro me nejaka slova na povzbuzeni? Nak


Já sice netušim co Tvůj stand vydrží, ale já přežil asi 975W příkonu na mém "standu" (foto raději ne :)) kde motor drží duralovej plech 1,5mm. Při měření bylo velké bojim bojim. Plech se sice "kapánek" ohýbal, ale přežil sem to. :wink:

Napsal: úte 02.03.2010 20:40
od JMalik
Doktor píše:..........................
Stačí, nebo ještě nějaké hloupé dotazy? :wink:


Takový hloupý dotaz. Můžeš doplnit do té první tabulky i ostatní hodnoty dle DC ?

Napsal: úte 02.03.2010 20:45
od Doktor
JMalik píše:
Doktor píše:..........................
Stačí, nebo ještě nějaké hloupé dotazy? :wink:


Takový hloupý dotaz. Můžeš doplnit do té první tabulky i ostatní hodnoty dle DC ?


Tak to bohužel nemůžu, páč v seznamu vrtulí v DC čínský Camky bohužel nejsou. Takže můžu sloužit jen Aeronautkama (ty tam jsou). :wink:

Napsal: úte 02.03.2010 20:54
od JMalik
Doktor píše:
JMalik píše:
Doktor píše:..........................
Stačí, nebo ještě nějaké hloupé dotazy? :wink:


Takový hloupý dotaz. Můžeš doplnit do té první tabulky i ostatní hodnoty dle DC ?


Tak to bohužel nemůžu, páč v seznamu vrtulí v DC čínský Camky bohužel nejsou. Takže můžu sloužit jen Aeronautkama (ty tam jsou). :wink:


Dobře,
ten Axi 2826/10 je celkem vhodný do cca 1 400g těžkého 3D aktobata na 4s lipol s vrtulí APC 13/6.
Můžeš na té konfiguraci odměřit ten Turnigy? (dostatečně tvrdé 4s lipol).

Napsal: úte 02.03.2010 21:21
od Doktor
JMalik píše:
Dobře,
ten Axi 2826/10 je celkem vhodný do cca 1 400g těžkého 3D aktobata na 4s lipol s vrtulí APC 13/6.
Můžeš na té konfiguraci odměřit ten Turnigy? (dostatečně tvrdé 4s lipol).


Bohužel mam už motor namontován v modelu. V modelu to měřit nejde a ven se mi ho z modelu už fakt vyndavat nechce. Navíc nedisponuju vhodnou aku na takové měření. Mam akorát 2ks 2S 1600 20C a to je bahno.

Takže musíš vzít za vděk pouze tímto:
Obrázek

Bohužel ale kvalita výpočtu trochu klesla neboť byl motor měřen jen v rozsahu 3S. Ale z vlastní zkušenosti si dovolim tvrdit, že pokud by se měřilo přímo s aku 4S, tak by tam nějakej zásadnější rozdíl asi nebyl. Ale bacha na to. Ten motor má asi jenom 140g. Takže tam lze očekávat přehřátí motoru. Prostě má málo "masa". V tomhle konkrétním teoretickém případě by musel při max. výkonu vyzářit cca 230W. Což neni na oběžku 140g málo a navíc v režimu akrobat. Tady žádnej odpočinek na chladnutí jako ve větroni. Osobně si myslim, že by to motor dlouhodobě neustál.

Napsal: úte 02.03.2010 21:41
od JMalik
Ano, tak nějak jsem to myslel.
4s a vrtule 13/6 by ho poslala do věčných lovišť. Proto bych byl minimálně zdrženlivější při tom výkonovém (příkonovém) srovnávání s Axi 2826/10. :wink: