Stránka 1 z 1
Alsema Sagitta 3000 ARF
Napsal: úte 06.10.2009 0:17
od miky001
Máte někdo zkušenosti s tímto modelem od firmy Reichard? Mně osobně se moc líbí a rád bych se dozvěděl jak létá, jestli má nějaké nectnosti a hlavně jakou pohonnou jednotkou jej motorovat.
Díky za pomoc!
Napsal: úte 06.10.2009 8:38
od tks
Já už ho kupuju rok, ale na příští sezónu se už určitě rozhoupu.
Naposledy mne odradilo to, že to má výškovku napevno. Ale už jsem i vymyslel, jak ji udělám demontovatelnou. Motorizaci také plánuji, ale to má ještě čas. Jde o to, jestli chceš ať to jen vyletí nahoru a lítá jako větroň (tam by stačilo 400-500W) nebo jestli to chceš mít trošku víc omotorované (tam bych to viděl okolo 1000W), to éro by to prý mělo zvládnout.
Zalétáno
Napsal: pon 05.04.2010 17:45
od miky001
Tak nakonec jsem ji pořídil, přes zimu postavil a minulý týden zalétal. Je to něco fantastického! Nebylo ani třeba nijak zásadně trimovat. Létá opravdu nádherně. Pro jistotu jsem první starty dělal z vozíčku - start z ruky by měl být snad také v pohodě. Nečekejte ale výkony jako od speciálu F3B, aerodynamická čistota je někde jinde. Dodržte doporučenou polohu těžiště, zdá se moc vpředu, ale křídlo má téměř negativní šíp.
Základní informace:
Hmotnost- 2800g, Motor- Turnigy C3548-800, baterie- 4S LiPo 5000mAh hmot. 530g (záměrně volena co nejtěžší baterie - výrobce nalil do směrovky moc epoxidu...), vrtule Aeronaut CAM 11/6, příkon cca 450W. V této konfiguraci bez problémů a s přebytkem výkonu stoupá, ale není to žádný kolmý let vzhůru - o to snad ani u polomakety nejde.
Napsal: pon 05.04.2010 18:03
od tks
Moje Sagitta 3M je ještě pořád v krabici (od Vánoc).
Díky za informace o těžišti a vyvážení. Já jsem zvolil motor 275g těžký (Scorpion SII3032) a jak vidno, asi to bude v pohodě. LiPol plánuji 5S, kapacitu doladím podle vyvážení. Každopádně budu řešit dělenou VOP kvůli transportu, což budou další gramy v ocase navíc. Příkon budu mít větší, odhad tak 800W. Co ta uhlíková spojka křídla? Nepruží to moc?
Re: Zalétáno
Napsal: pon 05.04.2010 18:41
od m2
miky001 píše:vrtule Aeronaut CAM 11/6, příkon cca 450W. V této konfiguraci bez problémů a s přebytkem výkonu stoupá, ale není to žádný kolmý let vzhůru - o to snad ani u polomakety nejde.
odporúčam rýchly a lacný "tuning" - AE CAM 12/5. príkon zostane zachovaný, viac ťahu a rýchlosť tam predsa netreba.
Napsal: pon 05.04.2010 19:17
od tks
Můj pohon, který mám doma do Sagitty vychází takto.
Snad to bude použitelné. Motor asi mohl být točivější, ale snad i tento "šuplíkový" bude vyhovovat. Můžu přidat článek. Větší vrtuli asi ne, kvůli kabiny.
vrtule
Napsal: stř 07.04.2010 10:16
od miky001
S tou vrtulí 12" je to hodně na těsno k uzávěru kabiny, proto jsem tam zatím dal 11" - možná časem vyzkouším i 12".
Ohledně spojky křídla:
- zatím jsem s tím nedělal žádné velké evoluce, takže drží

. Křídlo hodně pruží při přistání, ale když to posadíš jako do bavlnky, tak se ani nehne. Problém vidím spíš v uchycení křídel, aby se nevysouvaly za letu - s tou gumičkou tomu moc nevěřím. Zatím jsem to lepil páskou (křídlo-centroplán), ale vzhledem k fólií potaženému křídlu to asi nebude dlouhodobě přijatelné. Uvažuji, že tam udělám klasický "sirkostřih", co se dělal dříve na svahácích.
Ohledně pohonu 800W - to budou vertikální starty

Napsal: stř 07.04.2010 10:26
od tks
Takže chceš říct, že 13palcová vrtule se tam nevleze? O jejda. Tak to budu muset jít opravdu na 6S. Hmmm. Díky za varování. Snad to nějak půjde vyřešit.
Pokud jde o spojení křídel - mám v plánu použít dodávané očka v kořenovém žebru a stáhnout je stahovacím páskem (elektrikářským).
vrtule
Napsal: stř 07.04.2010 10:44
od miky001
Ohledně průměru vrtule - záleží na tom, jak vyřešíš zavírání kabiny. Jsou dvě možnosti - na vruty nebo pružinkovým uzávěrem vpředu a kolíčkem vzadu. Já jsem volil pružinkový uzávěr, je to trošku pracnější, ale pro provoz lepší. Tím pádem je ale před kabinou komo nahoru kolíček, který by mohl bránit roztočení sklopené vrtule. Chce to vyzkoušet "nasucho", ještě než se rozhodneš, jak uděláš uzávěr kabiny. Pokud použiješ vruty, získáš místo na vrtuli.
S tím elektrikářským páskem je to dobrý nápad - vyzkouším!
Napsal: stř 07.04.2010 10:59
od JirkaA
a co zkrátit kolíček od zámku tak, aby čouhal tak sotva na nehet, to by vrtuli nevadil...
Napsal: stř 07.04.2010 11:01
od tks
JirkaA píše:a co zkrátit kolíček od zámku tak, aby čouhal tak sotva na nehet, to by vrtuli nevadil...
To je určitě řešení. Ale i tak tam asi ta 13palcová vrtule podle prvního měření bude velmi natěsno.
Napsal: pon 03.05.2010 22:08
od leoshavla
Ahoj jak to lítá.Dá se stím zaletět nějaká akrobacie.Dík Leoš
Napsal: úte 04.05.2010 10:06
od miky001
Lítá nádherně. Zatím mám nastavené menší výchylky, tak jsem s tím moc nedivočil. Lopas je v pohodě, souvrat taky, na výkrut jsem si ještě netroufl.
Pokud chceš provádět nějaké větší evoluce, doporučuji spíše Long FOX od Reicharda. Ten je na to stavěný.