Stránka 1 z 3

Blade mSR - Stabilita

Napsal: čtv 10.09.2009 20:58
od J&K
Už pár dní testuji svůj první stroj - Blade mSR a narazil jsem na následující problém. Vrtulník dostanu do visu a on se bez jakékoliv manipulace začne otáčet a klouzat a tvoří v podstatě osmičku. Trimy by měly být v pořádku, protože vrtulník se neotáčí ani kolem své osy, ani nestoupá, ani neklesá atd. Prostě se kroutí a každý manévr má za následek zhoupnutí směrem k zemi.

Setkal se někdo s tímto problémem?

Díky

Napsal: čtv 10.09.2009 22:47
od Lukash
O problému vím kulový, jen by mě zajímalo, kdes ho sehnal?

Napsal: čtv 10.09.2009 22:50
od gamer007
Tady budeš nejspíš první kdo ho má, takže moc rad ohledně problémů nečekej. Zkus to třeba natočit a pošli odkaz, pak bude jednoduší radit.

Napsal: čtv 10.09.2009 23:17
od J&K
gamer007 píše:Tady budeš nejspíš první kdo ho má, takže moc rad ohledně problémů nečekej. Zkus to třeba natočit a pošli odkaz, pak bude jednoduší radit.


Zjistil jsem další podrobnosti. Při nízkých otáčkách se středová tyčka vrtulníku, na které je upevněný rotor při otáčení třese a pádílko vyvažování se při určitých polohách dostane tak blízko rotoru, že je slyšitelné plácání a dokonce v jedné poloze se díky tomuto otáčky rotoru sníží.

Napsal: čtv 10.09.2009 23:23
od Lukash
Supr... a kdes ho teda sehnal???

Napsal: pát 11.09.2009 0:05
od Mikelo
Pokud "talířkuje" tak nejspíš něco drhne v sestavě rotorové hlavy.

Napsal: pát 11.09.2009 8:23
od J&K
Lukash píše:Supr... a kdes ho teda sehnal???


Sehnal jsem ho na Ebay.

Napsal: pát 11.09.2009 8:24
od J&K
Mikelo píše:Pokud "talířkuje" tak nejspíš něco drhne v sestavě rotorové hlavy.


A jak to zjistím? Mám to celé rozebrat?

Napsal: pát 11.09.2009 12:38
od gamer007
Nejspíš si těmi nárazy ohnul hlavní hřídelku, ale to fakt budou jen spekulace. Zkus to natočit. Nebo to rozeber a poválej ji po skle jestli je rovná, s tím zkontroluj všechny ohrožené díly...

Napsal: pát 11.09.2009 12:44
od J&K
gamer007 píše:Nejspíš si těmi nárazy ohnul hlavní hřídelku, ale to fakt budou jen spekulace. Zkus to natočit. Nebo to rozeber a poválej ji po skle jestli je rovná, s tím zkontroluj všechny ohrožené díly...


Na webu jsem se ještě dočetl, že to může být způsobené i volnými listy rotoru. Zkusím je trochu přitáhnout.

Napsal: pát 11.09.2009 19:33
od J&K
J&K píše:
gamer007 píše:Nejspíš si těmi nárazy ohnul hlavní hřídelku, ale to fakt budou jen spekulace. Zkus to natočit. Nebo to rozeber a poválej ji po skle jestli je rovná, s tím zkontroluj všechny ohrožené díly...


Na webu jsem se ještě dočetl, že to může být způsobené i volnými listy rotoru. Zkusím je trochu přitáhnout.


Listy rotoru jsem přitáhl a nic. Vrtulník po startu odstřelí do prostoru a nabourá. Celý jsem ho rozebral, zkontroloval, jestli někde není prasklina nebo ohnutí, ale nic jsem nenašel. Když dám malé otáčky, celý vrtulník začne vibrovat. Po přidání plynu se sice vznese, ale motá se a není možné udržet směr letu.

Jsem začátečník, takže mi docházejí nápady. Jestli je tu někdo z Prahy a udělal by si na mne čas, rád přijedu a nechám se poučit. Odměna jistá. S tímto se prostě létat nedá.

Tak tu mám další update. Při směru dopředu a zároveň klouzání doleva mi kuličkové ložisko uškrtí otáčení vrtule a vrtulník padá. Mám nějak upravit táhla?

Napsal: pát 11.09.2009 20:43
od demolátor
A nemůžeš to reklamovat? Protože na takovíhle závady se těžko přichází! :?

Napsal: sob 12.09.2009 10:23
od Pablo2
Otázka je také co s těch problémů je výrobní závada, případně poškození při létání a co je typické chování malých jednorotorů. To , že vrtulník po startu někam okamžitě letí, klouže do strany atd. je u běžných malých jednorotorů (např. Walkera 4-3) naprosto normální. Případné poškození nárazem také letové vlastnosti každého vrtulníku ovlivní. Předváděná videa s chováním mSR jsou zajímavá ale tam létá pečlivě vybraný, seřízený a zkušeným pilotem řízený vrtulník. Já nevěřím, že každý vrtulník po vybalení z krabice bude takhle létat. Bude ho nutno pečlivě seřídit a zalétat bez větších nárazů. Zatímco stabilita koaxiálů mSR je bezproblémová a snese hodně nárazů, stabilita jednororu může být ´na hraně´ a i menší poškození zásadně ovlivní letové vlastnosti.
Tenhle vrtulník chce rozhodně reklamovat a při zalétání po opravě si dát pozor.

Napsal: sob 12.09.2009 19:59
od J&K
Pablo2 píše:Otázka je také co s těch problémů je výrobní závada, případně poškození při létání a co je typické chování malých jednorotorů. To , že vrtulník po startu někam okamžitě letí, klouže do strany atd. je u běžných malých jednorotorů (např. Walkera 4-3) naprosto normální. Případné poškození nárazem také letové vlastnosti každého vrtulníku ovlivní. Předváděná videa s chováním mSR jsou zajímavá ale tam létá pečlivě vybraný, seřízený a zkušeným pilotem řízený vrtulník. Já nevěřím, že každý vrtulník po vybalení z krabice bude takhle létat. Bude ho nutno pečlivě seřídit a zalétat bez větších nárazů. Zatímco stabilita koaxiálů mSR je bezproblémová a snese hodně nárazů, stabilita jednororu může být ´na hraně´ a i menší poškození zásadně ovlivní letové vlastnosti.
Tenhle vrtulník chce rozhodně reklamovat a při zalétání po opravě si dát pozor.


Na reklamaci se jistě zaměřím, ale v první řadě mi nepřijde, že je vina na straně prodejce. Počáteční létání bylo v pohodě i v malé místnosti stačilo pár trimů a vrtulník opravdu visel a například po přerušení přímého letu se sám vyrovnal do visu. Mám trochu levé obě ruce a nezastírám, že mi vrtulník nespadl. Spadl a to několikrát. Pokaždé pád přežil v pohodě, ale druhý den po nastartování, už nebyl v podstatě k ovládání.

Pokud někdo zvažuje jeho koupi, tak ať si dá na nárazy velký pozor.

Napsal: ned 13.09.2009 10:57
od hajek
Jsem také začátečník a Blade mSR mi stále někam padá a naráží do různých stěn, mám málo místa. Spadl mi už stat 100x, ale stále je velmi dobře ovladatelný, ikdyž si uvědomuji, že to je jenom plast a postupným narážením se může něco zkřivit a pochroumat, takže časem bude ovladatelnost horší.
Jednou se mi stalo, že havaroval asi velmi tvrdě (mě se ale nezdálo) a na hlavě rotoru mi vyskočil kolík z vodících lišt, byl mimo (nevím jak se to přesně jmenuje). Vrtulník pak lítal hodně jenom dopředu, nevěděl jsem co s tím až při prohlídce jsem na to přišel. Po vrácení kolíku do vodících lišt s ním lze zase dobře lítat.

Zase ze mne mluví zkušenost z mCX, kdy mi po čase začal dělat samovolně osmičky a při přidání plynu se otáčel. Vyměnil jsem oba motorky a už zase vizel ve vzduchu jako nový.

Mám takové tušení, že tyto vyrtulníky mají přece jenom dost menší životnost jako velcí bratři a tak po nějakém čase místo reklamace je lepší nějakou tu součástku vyměnit. Ono to je určitě lepší než ho posílat do USA a hlavně levnější.