Záběh motoru PRO 50H

Opravdu větší kousky.
Odpovědět
Zpráva
Autor
petrpetr
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Bydliště: Praha, Kunratice
Kontaktovat uživatele:

Záběh motoru PRO 50H

#1 Příspěvek od petrpetr »

Ahoj pánové,
Potřebuji zaběhnout motor PRO 50H. Chci zabíhat na stojanu protože na záběh přimo ve vrtulníku se necítím.
Všude na co jsem narazil píšou "na stojanu s přiměřenou vrtulí". Usoudil jsem tedy, že vhodná vrtule bude 12x6 (prostě jí mám doma). Ale co nemůžu nikde najít je jak jí k motoru přidělat. Motor na rozdíl od letadlového nemá žádný unašeč, zápich proti protočení, prostě nic.
Při použítí
tohoto se obávám abych neohnul kliku, protože vrtule bude už cca 60mm od ložiska.

Co mi radíte?

A ad2.
Čím mám zajistit šrouby. V manuálu píšou BlueFix ale to nevím kde koupit. Bude mi stačit Zajišťovací lepidlo od HVP-modell?, nebo mám koupit něco z tohoto?
Loctite 2701 odolný do 150st.
Loctite 278 odolný do 180st.
Loctite 243 odolný do 150st.
Popřípadě něco jiného?

Díky za rady.
T-Rex500HK-Rex 250T-Rex 600Minititan 325SERaptor 30V2DX7
Uživatelský avatar
j3nda
Příspěvky: 1609
Registrován: stř 15.02.2006 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od j3nda »

a proc to nezabehnes ve vrtulniku? vrtulnik zajistis aby se nemohl zvednout a je to. vrtulnik se moc nespini a nejlepsi je zabihat v rezimu v jakym bude motor provozovan, samozrejme nabohato...
Uživatelský avatar
smudlibrk
Příspěvky: 45
Registrován: úte 24.02.2009 0:00
Bydliště: Klatovy

#3 Příspěvek od smudlibrk »

j3nda píše:a proc to nezabehnes ve vrtulniku? vrtulnik zajistis aby se nemohl zvednout a je to. vrtulnik se moc nespini a nejlepsi je zabihat v rezimu v jakym bude motor provozovan, samozrejme nabohato...

pokud budeš zabíhávat motor ve vrtulníku, vrtulník nikam nepřivazovat zásadně s rotorovýma listama, zezačátku na zvýšený volnoběh, buď na palivo ricín - methyl(20/80) nebo přímo na palivo se kterým budeš lítat - záleží na názoru, palivovou jehlu otevřít tak, až z výfuku jde olej, tak vyběhnout alespoň litr, režim IDLE1 - po celé dráze plynu je úhel listů 0 stupňů - tím se vrtulník nezvedne
Počítej s tím, že pokud buděš zabíhávat na ricín, tak je vrtulník zas-anej jak prase, proto tento krok naplánuj na jeden den - nezapomeň pořád kontrolovat teplotu, ať to neupečeš( stačí prstem, musíš na hlavě udržet ruku, pokud ne otevři jehlu, teplota by se neměla v začátku zabíhávání dostat přes 70 stupňů
Zajišťování šroubů - modrý loctite 243, nebo CEIS


Letu zdar Karel :twisted:
T-rex 450 V2, HUGHES 500E, HORNET 3D PRO, RAPTOR 30, HK 500 GT
SPEKTRUM DX6i
----------------------------------------------------
HK 450, COPTER 450 CA
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

Re: Záběh motoru PRO 50H

#4 Příspěvek od zdzd »

petrpetr píše: Při použítí
tohoto se obávám abych neohnul kliku, protože vrtule bude už cca 60mm od ložiska.


To nemůžeš použít ani náhodou - je to unašeš na elektromotor.

Jinak nezbývá, než si koupit/půjčit ten správný unašeč. Doufám, že tu vrtuli taky nemáš z elektromotoru.

Záběh:
http://vitocz.net/motory/zabihani.htm
Uživatelský avatar
j3nda
Příspěvky: 1609
Registrován: stř 15.02.2006 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od j3nda »

nemyslel jsem privazovat spis trochu zatizit aby se nevznesl nahodou
Uživatelský avatar
Gidy
Příspěvky: 401
Registrován: čtv 03.07.2008 0:00
Bydliště: Nový Jičín/Ostrava

#6 Příspěvek od Gidy »

tak tohle naštěstí za mě řešil kamarád. Ale vím jak to dělal motor do vrtulníku, nebát se toho otáčky postupně zvedat a hlavně na bohatou směs. Co se týče paliva tak jsme to zabíhali na 15% cool power je to palivo které lítám a nevidím v tom žádný problém. :wink:
Toro 900, Vapor, T-rex 600n (OS max 50H+Muscle pipe 5) Futaba FF9.
Uživatelský avatar
Gidy
Příspěvky: 401
Registrován: čtv 03.07.2008 0:00
Bydliště: Nový Jičín/Ostrava

#7 Příspěvek od Gidy »

s tím zajišťováním to mám podle barvy u alignu je to takhle: modrý jde na kov na kov - dáse rozebrat. dále pak zelený také kov na kov, ale tady je problém s rozebráním drží jak přibyté, používám na pastorkya červíky. Dale pak červený, dle mě má stejnou fci. jako zelený ale u tohoto si nejsem jistý. :wink: :idea:
Toro 900, Vapor, T-rex 600n (OS max 50H+Muscle pipe 5) Futaba FF9.
Uživatelský avatar
smudlibrk
Příspěvky: 45
Registrován: úte 24.02.2009 0:00
Bydliště: Klatovy

#8 Příspěvek od smudlibrk »

j3nda píše:nemyslel jsem privazovat spis trochu zatizit aby se nevznesl nahodou


ani zatěžovat - křivka kolektivu = 0 stupňů po celé dráze plynu, vrťas se nikam nevznese neb není vztlak.
Samo sebou listy hl. rotoru jsou vyvážené!

to gidy: mě by bylo líto jenom tak propálit 15 procentní Power na zaběhnutí motoru, přece jenom bude potřeba těch litrů víc, když je to cool( detergenty na snížení tření), ale pravdou je , že ten motor se s tím taky zaběhne

Letu zdar karel :twisted:
T-rex 450 V2, HUGHES 500E, HORNET 3D PRO, RAPTOR 30, HK 500 GT
SPEKTRUM DX6i
----------------------------------------------------
HK 450, COPTER 450 CA
Uživatelský avatar
Gidy
Příspěvky: 401
Registrován: čtv 03.07.2008 0:00
Bydliště: Nový Jičín/Ostrava

#9 Příspěvek od Gidy »

:lol: tak teď uvažuju kolik těch nádržek bylo, jestli 4, nebo 5. :lol: Ale hlavní je, že motor zatím šlape bez problémů.
Toro 900, Vapor, T-rex 600n (OS max 50H+Muscle pipe 5) Futaba FF9.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#10 Příspěvek od zdzd »

smudlibrk píše:ani zatěžovat - křivka kolektivu = 0 stupňů po celé dráze plynu, vrťas se nikam nevznese neb není vztlak.
Samo sebou listy hl. rotoru jsou vyvážené!


Po opravě motoru jsem nouzově zabíhal v helině podobným způsobem. Ale náběh ne 0, nýbrž asi -2°. Při nule foukne vítr a jaká byla helina? Je v hrdeli a navíc na šrot. Odletí jak staré noviny.
Odpovědět

Zpět na „Heli - nad 500“