6ti kanalova vysilacka u vrtase. Co ovladam?

Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mk2008
Příspěvky: 115
Registrován: pon 14.04.2008 0:00

6ti kanalova vysilacka u vrtase. Co ovladam?

#1 Příspěvek od mk2008 »

Zdravim, jake funkce u elektro vrtulniku ovladam 6ti kanalovou vysilackou? Nejak se nemohu dopocitat :lol: Kloneni, klopeni, rotace, kolektiv, to jsou 4 kanaly, pokud pocitam dobre. K cemu slouzi ty dva zbyvajici?

Nekamujte me za lamersky dotaz :lol:
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#2 Příspěvek od zdzd »

1. - Klonění
2. - Klopení
3. - Plyn
4. - Vrtulka
5. - Zisk gyra
6. - Kolektiv
Uživatelský avatar
Gllun
Příspěvky: 394
Registrován: čtv 22.05.2008 0:00
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Gllun »

a co je co...nevim třeba vubec co si mam představit pod pojmem "zisk gyra" :idea: :?:
Uživatelský avatar
mk2008
Příspěvky: 115
Registrován: pon 14.04.2008 0:00

#4 Příspěvek od mk2008 »

zdzd píše:1. - Klonění
2. - Klopení
3. - Plyn
4. - Vrtulka
5. - Zisk gyra
6. - Kolektiv


Dekuji za presnou odpoved. Poprosim bych ovsem o rozepsani plynu a kolektivu. Co se tim presne mysli? Vzdyt packou na plyn ovladam jak plyn, tak i uhel listu, ne?
Marek71
Příspěvky: 4257
Registrován: pát 20.04.2007 0:00
Bydliště: Praha-východ (Měšice)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Marek71 »

To sice ano, ale plyn a kolektiv sú dva nezávislé kanály. To, že to ovládaš jednou páčkou ti umožňuje mix vo vysielači.

mk2008 píše:Dekuji za presnou odpoved. Poprosim bych ovsem o rozepsani plynu a kolektivu. Co se tim presne mysli? Vzdyt packou na plyn ovladam jak plyn, tak i uhel listu, ne?
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Uživatelský avatar
Gllun
Příspěvky: 394
Registrován: čtv 22.05.2008 0:00
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Gllun »

no a co je tedy to ZISK GYRA :?: :?:
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od arda1 »

Jak to polopaticky..prostě citlivost gyra na pohyb heliny v ose rotace.
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
raging
Příspěvky: 1534
Registrován: úte 25.03.2008 0:00

#8 Příspěvek od raging »

gyro je vloženo mezi přijímač a vrtulku,to je jeden z kanálů.změnou úhlu náběhu vrtulky eliminuje reakční moment hlavního rotoru.
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od pkotatko »

Zisk gyra na 5.tém kanálu=možnost ovládat dálkově citlivost, případně přepínat mezi normal a AVCS ( heading lock ) módy na gyru.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#10 Příspěvek od zdzd »

To je na delší vysvětlování.

Vztah plyn/kolektiv by se mohl pochopit tu: http://zd.wwwcity.cz/zd/IDLErezimy.htm

Zisk gyra je "usilovnost" jakou má gyro řídit ocas. Je-li to málo, je "gumový" a uhýbá. Je-li to moc, rozkmitá se. Něco jako zvuk při aktivním mikrofonu. Pokud je zesílení zesilovače malé tak není slyšet. Pokud se ale zesílení přežene, systém se rozhouká.

Vše potřebné a do podrobna najdeš tady: http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm
Odpovědět

Zpět na „Heli - začátečník“