Stránka 1 z 2
Motory do MM
Napsal: pát 25.04.2008 14:29
od Wecernik
Zpet k tematu. dodavana ctyrstovka plechovka je slaba. Nejdriv jsem tam dal obezku HD od kostky
http://www.kostkamodelcentrum.cz/index. ... 040&styl=0. Vykonove ok, ale musel jsem dlachnit motorovy loze (odbrousit podelny zebra) a i tak to pri velkych tockach strejchalo (roztec uchytu na statoru je stejna jako u ctyrstovky, jen rotor pri velkych tockach strejcha a neni uz co brousit). No po vsech letech, upravach a rozcilovani jsem nakonec koupil tento inrunner
RAY B2835/16 http://www.kostkamodelcentrum.cz/index.asp?obsah=4169&styl=0 . Roztec na uchyceni stejna, osicka stejna, akorat trochu tezsi a delsi. Lita to paradne (ruzny vrtule 8x4, 8x6). Litam s triclanky, samozrejme 2 serva na kridylkach. spokojenost (i pred tim i ted jsem musel dost dovazovat cumak).
Napsal: pát 25.04.2008 14:50
od Vzduchoplavec
Podle me ty RAy inrunery maji prilis velke otacky na Volt = vhodne spise do rychlo stroju. Pokud je MM (MiniMag), tak to chces spise neco co zatoci s vetsi vrtuli.
Ale pokud potrebujes neco co se montuje za prepazku a nechces platit velke penize za Megu, tak co treba stridaveho Miga AC400 taky od Megamotoru? Stoji 500:
http://www.megamotor.cz/new/script/mega.php?sid=bf704456d7a9bcb1852c6f35968890fb&ref=products
Napsal: pát 25.04.2008 16:54
od lubosse
Dobry tip, mam tento motor v Space shooterovi a javi sa mi lepsi
ako RAY, mal som aj RAY inrunner velkosti 400. O mechanickom
prevedeni ani nehovoriac a aj o spotrebe. Zatial nalietanych nejakych
40min motoroveho letu. RAY inrunner sa mi s 7clankom Shark 1050mAh
NiMh ani poriadne neroztocil vrtula 7"x3", mig 400AC uplne v pohode
5 min letu na plno s tou istou vrtulou. Nemusis ani mat nejake tvrde
clanky. Ono ten MIG 400/14 AC mi pripada ako lepsia nahrada 400
vky. Kupil som ho na BVV za 960 Kc spolu s 12A regulatorom v sade.
Je to vlastne zakrytovana obezka. Tvrdost hriadele oproti RAY je
neporovnatelna.

Ked sa pozries na stranku
www.megamotor.cz,
tak su tam urobene merania motora s roznymi vrtulami a poctami
clankov.

Napsal: sob 26.04.2008 22:25
od Nakadah
Nechapu jak muzes dat na motor s 2200kV 8" vrtuli a jeste 3S LiPol

. Navic ten 2835/16 je dost slaby a maximalni doporucena je 6". Doma mam 2845/09 a mohl sem na nem mit nejvic 7" vrtuli. Zkousel sem i 8" ale nechutne to zralo a vubec netahlo. A to byl jenom 8N clanek NiMh - s 3S clankem LiPol sem to ani nezkousel. Zustal bych 100% na max 6,5" vrtuli abych zustal pod maximalnim dovolenym proudem.
Tyhle inrunnery jsou vhodne do malych ryhlych letadel - neco typu F5D.

Nak
Napsal: ned 27.04.2008 13:45
od honzajs
Tak můžu říct, že MM s RAY 2836/10 s vrtulí 10x4,7 je brutálně přemotorovaný
Ale už je to vyřešený, ohlá hřídel po přistání do obilí

.
Takže je tam 400 plechovka s origo jogurtovkou a jdu koupit ten MIG 400/AC.
Asi tak...
Napsal: pon 28.04.2008 8:53
od Wecernik
Tak o tom MIG AC 400/14 jsem netusil, prijde mi to vyborny produkt (levna nahrada plechovek). V lokalni obchodu -kostka - jsem nasel jen inrunner RAY s rozmery pro 400 ten ray a to strejchani obezky mi vazne vadilo. Lita to s nim v pohode a paradne , ale asi dam mensi vrtuli (regl se celkem hreje) nebo vyzkousim to od MM - odbery a tocky jsem nemeril. Diky za tip.
Napsal: pát 02.05.2008 17:41
od honzajs
Tak jsem instaloval ten MIg 400/AC s vrtuli GWS 8x4,3 si to hraje na helinu. Ale dneska tak foukalo, že éro stálo ve vzduchu a nechtělo vůbec dopředu. mám ještě podezření, že mám málo vyosený motor dolů, tak to musím vyzkoušet až bude bezvětří

Napsal: ned 04.05.2008 19:55
od Karel71
S motorem, který v MM mám jsem plně spokojený - je to levný Bel BL 2210/30. Trojčlánek 1700 nebo 1800 mAH, vrtule nyní 7x4,7, regulátor čínský 20A. Má to i dostatek výkonu na plováky, které pro něj na léto mám. Zkoušel jsem i 8x6, motor by to zvládl, ale regulátor je i s 7x4,7 hodně zahřátý. Asi by to chtělo 25A. MM je vhodné dovážit bateriemi - raději jsem vykrojil zespod kabinu a baterie posunul až těsně za přepážku, kterou jsem vsadil pro uchycení motoru. Motor má tah cca 600g. Jinak s Belem létám i v EasyGlideru a je to super.
Napsal: ned 04.05.2008 21:13
od honzajs
Napsal: ned 04.05.2008 21:28
od Karel71
Zkus ještě mix křidélek se směrovkou, pokud jde o zatáčky při kterých se nepropadá. Ale asi i u mě by pomohly lepší ruce a vysílačka jen pomáhá

Napsal: sob 10.05.2008 21:15
od honzajs
Takže pokud můžu po nějaké době zhodnotit zcela laicky motor MIG 400/14AC v MM tak celkem jednoduše, na vrtuli to nevisí, nejde kolmo nahoru,ale lítá pěkně a umí odstartovat z ruky kolmo nahoru. Vrtule GWC 8*4, baterky Lipol 3článel RC System 1350mAh. Lítám tak 10-15 min. podle toho jak ho honím
Napsal: pát 23.05.2008 18:34
od count_Gortz
Takze MM s citovanym MegaMigem:
Vcera byl "Maiden Flight" v konfiguraci Mig AC 400/14 + Aeronaut 6.5x4...
Prvni let s PowerHD lipolkou 3s1p 2350 bez dodatecne zateze.
Dojmy: leta to... ale zadny divoch to s touto vrtuli neni mel sem dojem ze je to treba dovazit ale COG nebylo zase tak tragicke. Start z betonu pekny riditelny ale dlouhy rozjezd (10m) celou dobu dobre riditelny. Vitr v dobe startu primo v ose do 1m/s. Pristani snadne.. prekvapive dobra klouzavost. Kupodivu model je po takto dlouhem vybehu schopen odstartovat i se znacne zvadlou baterii. Stoupani je ale pak velmi "realisticke" (leze to nahoru asi jak nalozena Cessna 172). Zaletano par okruhu vcetne startu a pristani). Celkovy cas behu byl asi 25 min.
Dalzi pokusy se odehrali s Wecernikowym clankem PowerHD 3s1p 1800mAh... model byl dovazen 25g olova tesne za motorem. Po dovazneni se model stal ponekud rychlejsim a "solidneji sedicim v lufte" vse co plati o prvni konfiguraci plati i o druhe, jen pristani na vyzsi rychlosti pozaduje o neco vice pozornosti (stale vsak je to velka pohoda).
Jeden let s timto novym MM absolvoval i Wecernik... a asi se mu to zalibilo protoze ihned instaloval do sveho stejne zavazi.
Zaver:
Vzhledem k tomu ze mam k MM i plovaky budu muset jeste s vrtulemi poexperimentovat. Mig AC 400/14 + Aeronaut 6.5x4 rozhodne nesplha jako raketa, maximum mozneho je lopas z horizontalniho letu ale hezky rozhodne neni neb v nem ani vykonu ani energie neprebyva. Namereny proud s touto vrtuli byl (podivnym AC klestakem na jedne fazi motoru) do 7A pri na zemi v ruce drzenem letadle takze rezervy tu jsou.
Na druhe strane na klidne poletani je tato konfigurace vice nez velmi prijemna, horizontalni let je mozny s vyrazne mene nez 50% plynu.
Doufam ze Wecernik take prida svoje dojmy protoze namontoval presne stejny motor.
Napsal: pát 23.05.2008 21:18
od honzajs
Já lítal s 3 článkovým LiPol 1350mAh, baterka narvaná dopředu a nic nedovažuji, resp, regl je na baterce, vrtule používám GWC8*4, nebo 8*4,3 a pokud jsou ostrý baterky, tak to lopas udělá bez problému, obrácenej lopas už není tak dobrej, na vrtuli to pravda nevisí, ale kolmo nahoru z ruky to odstartuje. Myslím, že se silnějším motorem by to bylo až až. měl jsem tam totiž RAY 2836 nebo co to bylo a naprosto neovladatelný

Napsal: úte 27.05.2008 21:25
od honzajs
Za 4 dny jsem zrušil 2 motory. Pokud s tou Megou seknete někde na kužel, tak ta oběžná část narazí do vinutí a hrne nějaký dráty, který se pak prodřou
Obě havárky byly rukama, ta první byl nácvik letu na zádech, opravdu s tím mám problémy a MM se to vůbec nelíbí.
podruhé to byla nepovedená oprava, moc vyosený motor a MM padal do zatáčky po křídle a než jsem se nadál, byl jsem u silnice, takže jsem ho dobrovolně poslal k zemi
do pátku jdu pro další motor, akorát nevím, co ty naražený Lipolky

Napsal: stř 28.05.2008 10:47
od Frantat72
Ahoj všem, tak jsem se dočetl že opravujete vyosení motoru směrem dolů. Mám pocit, že můj MiniMag by to taky trochu potřeboval. Ale jak to děláte, motorové lože natvrdo přilepené? To mám prostě vyřezat lože skalpelem a pak ho znova přilepit a vzniklé mezery vaplnit lepidlem? Naposledy jsem modelařil před dvaceti lety a postupy se poněkud za tu dobu změnily. Díky za rady ahoj.