Stránka 67 z 100
Napsal: pon 06.06.2011 17:01
od kure87
mrpilot píše:keď už sa bavíte o tej autorotácii, zisk gyra má ostať taký ako je? čiže keĎ je v heading hold móde tak mám ho tak nechať? alebo vrtulka v rate móde má menší odpor? teda,nemá menší odpor ale v rate móde gyro až tak nekafre do vrtulky ako HH takže tam bude aj menší úbytok energie tým pádom dlhšie vydržia otáčky. alebo sa mýlim?
Mělo by to být jedno ve chvíli kdy dáš autorotaci tak vrtulku nepotřebuješ. Protože vyrovnává jenom ztrátový výkon motoru, a ten v té chvíli mizí takže by se měla sama přestavit na střed a tam zůstat pokud nebudeš nějak zatáčet nebo neletíš ve větru.
Napsal: pon 06.06.2011 17:10
od Relax
Teď to chodí přesně, jenom jsem si při první opravě slepil mosazné pouzdro v plastovém táhle od smykátka na šroub... naštěstí to na funkčnost nemá význam. Tak snad budu mít chvíli pokoj a enem lítat

Napsal: pon 06.06.2011 17:24
od RomanAll
tak jsme ted resil chvili unasece take, prvni original dal tak 30letu,
a postupne se vysypali oba, behem dvou tri letu, musel jsem koupit
origo znovu pac v jednom se vysypalo lozisko a vnejsi plášt mensiho loziska,
neni za co chytit, a ze zkusenosti co jsem vytloukal loziska z druhyho
unasece, jsou dost nesmyslne prilepeny(moc). uvidim jak budou vypadat po
5ti baterkach a uz mam nachystany tobexy, asi bych je vymenil hned,
ale zajima me jestli ta "spatna serie" ci co, ma jeste pul roku dobeh.
(casovej odstup od koupi comba a novych unasecu).
zatim s tim ma minimum lidi problem, tak mozna bad luck, anebo
svihame s ocasem vice nez je zdravo oproti ostatnim
jenom tri duvody to muzou byt podle me:
1: moc otacek
2: rana na vrtulku
3: spatny loziska
4: lepidlo? to clovek asi pozna, ze se to po dotahnuti a zashnuti nehybe lehce

Napsal: pon 06.06.2011 17:30
od petrct
Relax píše:Autorotaci jako výcviku se kromě simu zatím vyhybám, v nouzi bych snad něco dal ale i v simu to z větší výšky občas křupne

Je to fakt o velkým odhadu a odvaze, psenovo video ( někde ho mám uložený a nemůžu najít ) z jednoho fotbalovýho hřiště si dobře pamatuju, jak to potěší v pohodě na zemi. S menší heli je to prý trochu těžší, protože při rozhodnutí zabrat brzy rychle ztratí energii a je to.
tohle je pěkný i s ručkama
http://www.youtube.com/watch?v=hPr2MP64QjMTakhle fofrem mi to ovšem neletí, ten klučina tam má nějakej zázračnej motóóóór


moc pěkná autorotace a ze 450 tak to čumím to letí jak šutr. pilot je opravdu dobrý

Napsal: pon 06.06.2011 17:43
od Relax
Taky se Ti šprajclo smykátko a pěkně drsný přistání ? Poprvý jsem to jako guma přičítal větru a místo abych šel fofrem dolů, tak dlouho jsem to rovnal až se to seklo do drsný piruety. Za tři muinuty to byl mazec. Dneska už jsem tušil která bije, ale stejně to bylo tak na minutu se s tím hádat mimo ochrannej plot, oranici místo asfaltu a radši mimo ten asfalt vedle. Prostě dostat to na uválcovanou plochu.
Zaujalo mě jak píšeš "ložiska jsou dost nesmyslně přilepený (moc)". Jak zalepený, já tam nic nelepil a při rozborce z krabice šly ven jako víno.Nic jsem nevytloukal, skrz ložisko 3/6/2,5 jsem prostrčil křížový šroubovák a vytlačil to menší, obr¨ácenou stranou vrtáku průměr 3mm vytáhnul tahem ze šikma to větší. Špatně šlo vyndat až to první rozšmelcovaný, kdy zůstal uvnitř vnější plášť. To byl celkem boj ale to dnešní zůstalo vcelku, jenom pěkně máčklý na středu.
Ránu na vrtulku jsem tomu jakož i žádnou jinou nedopřál, tožím okolo 3250 a ocas má na převodu čtyřnásobek tj. 13000. Chodilo a chodí to volně. Viděl bych to na šuntovou sérii, noví majitelé by podle mě meli zainvestovat alespoň těch 90,00 peněz za dva kusy CN z Tobexu a vyhnout se překvápkům s opravou v řádu tisíce i víc.
Napsal: pon 06.06.2011 17:55
od RomanAll
mel jsem kliku, porad jsem steloval zisk gyra, nechtel poslouchat,
a najednou to zaclo delat vic, coz bylo jasny, ze to neni gyro uz, tak jsem sel dolu.
bylo to v telocvicne do 1.5M vysky. luck.
zalepeny jsem mel origo stary, vymlety, nahřál, vytloukl, celkem silou
na pomer velikosti

po celym obvodu bylo dost staryho lepidla,
proste jak kdyz vytahnes lepeny lozisko. sam jsem to nedelal,
je to origo poskladany v krabici, jen jsem cheknul jestli jsou lepeny srouby.

Napsal: pon 06.06.2011 17:57
od RomanAll
otacky u origo to musi snest, snad kdyby clovek dal jinej pastorek,
nevim jak nejmin zubu se dela, 11? a tocil 100%? a mel jeste
neorig tezsi vrtulky? spis to byly proste jen odflaknuty loziska

Napsal: pon 06.06.2011 18:00
od Relax
Tak u mě nelepili nic, já měl ale vůbec kliku na povedenýho komára

Nezbejvá než být furt ve střehu a aby tam nahoře lítali tak dva andělé ( samá boule )

Napsal: pon 06.06.2011 21:05
od koulinek
RomanAll píše:otacky u origo to musi snest, snad kdyby clovek dal jinej pastorek,
nevim jak nejmin zubu se dela, 11? a tocil 100%? a mel jeste
neorig tezsi vrtulky? spis to byly proste jen odflaknuty loziska

Menší pastorek ti otáčky sníží, tam by to vyšší namáhání nepřineslo.
Napsal: úte 07.06.2011 1:47
od RomanAll
koulinek píše:RomanAll píše:otacky u origo to musi snest, snad kdyby clovek dal jinej pastorek,
nevim jak nejmin zubu se dela, 11? a tocil 100%? a mel jeste
neorig tezsi vrtulky? spis to byly proste jen odflaknuty loziska

Menší pastorek ti otáčky sníží, tam by to vyšší namáhání nepřineslo.
pravda
tak vetsi

Napsal: úte 07.06.2011 7:33
od pkotatko
Vrtulka vydrží i 4000 otáček na rotoru.
Na Pročku mám za skoro tři roky ( to to letí ) stovky letů. Ložiska v gripech vrtulky jsou původní. Když se tak zamyslím, gripy a náboj vrtulky jsou poslední díly původního kitu z krabice. Jinak už jsem měnil vše. Díky mé pilotní šikovnosti samozřejmě.
Napsal: úte 07.06.2011 11:07
od Relax
pkotatko : tak to jsi měl velké štěstí na kvalitní ložiska

Stovky letů vs. 16 nebo 34 max. 48 u mne ...... A nejsem asi sám.
Dneska už to lítalo s Japoncema, 14 baterek a žádný problém. Jediný na co si nějak letově nemůžu zvyknout je vertikální pohyb Trexe nad zemí. Nevím jak to popsat, prostě jakobych měl na páce plynu nelineární křivku. Možná je to problém křivky THR a PIT na tom Iddle1.
Příklad - vyklesám rychlejš z výšky se záporným úhlem, podrovnávám v záklonu, srovnám a chci plynule sednout. Rychlost se snažím udržet nelineárně tj, z větší až na hodně malou před kontaktem se zemí. Celou dobu to funguje OK, jak se dostanu tak 50cm nad zem tak ta křivka záběru kniplem jakoby přestane fungovat a když nepřidám najednou o dost víc, klepnu pěkně lyžema. Oblast kde to zabere je ale dost strmá, mám problém tam udržet konstatntní rychlost a často se vyhodím nahoru a můžu si dát repete
Iddle 1 :
THR - 100/96/92/94,5/100
PIT - 8/27/50/63/86,5 ------ -9 až +9 stupňů NR
Ještě si příště porovnám jestli mi to tolik dělá i na Normálu.
Normal :
THR - 0/76/90/92,5/96
PIT - 29,5/41/50/63,5/77 -------- -4,5 až +7,5 stupňů NR
Taky to může být jenom rukama

-- ( pravděpodobnější varianta ) ale kdyby se někomu na těch křivkách cosi nezdálo.............
Motor origo - pastorek 13T cca 3250ot. 12T Houška nemá, musel bych to objednávat z Brna tak počkám až se stím něco sveze.
http://relax450.rajce.idnes.cz/Trex450P ... G_0175.jpg
Napsal: úte 07.06.2011 11:51
od OPR
Relax píše: Příklad - vyklesám rychlejš z výšky se záporným úhlem, podrovnávám v záklonu, srovnám a chci plynule sednout. Rychlost se snažím udržet nelineárně tj, z větší až na hodně malou před kontaktem se zemí. Celou dobu to funguje OK, jak se dostanu tak 50cm nad zem tak ta křivka záběru kniplem jakoby přestane fungovat a když nepřidám najednou o dost víc, klepnu pěkně lyžema. Oblast kde to zabere je ale dost strmá, mám problém tam udržet konstatntní rychlost a často se vyhodím nahoru a můžu si dát repete

.......
Až mi někdy v letu ukážeš co přesně máš na mysli - a bude to to co si myslím - vysvětlím Ti to o co se jedná. Je to složitější

Napsal: úte 07.06.2011 11:53
od DaveLister
Pokud ti jde o to, ze klesas se zapornym kolektivem a po pridani to nechce stoupat tak si precti todle:
http://www.vrtulnik.cz/teorie/pilotaz-z.htm
Napsal: úte 07.06.2011 12:09
od 00Ja
To je hodne o praxi, povetrnostnich podminkach, rychlosti klesani a letu a i listech.