T-rex 450 Pro - zkušenosti II.

Vrtulníky do velikosti 450
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RomanAll
Příspěvky: 196
Registrován: úte 19.02.2008 0:00
Bydliště: Brno

#931 Příspěvek od RomanAll »

psena píše:Pri sparovani vysilacky a prijmace mej plyn na nule... potom budes moct tuhle chybu udelat bez ohrozeni.


super !
plati obecne? resp. pro futabu T8FG plati?
T-Rex 450 Pro
Futaba T8FG
Uživatelský avatar
Kra
Příspěvky: 148
Registrován: pát 11.03.2011 0:00
Bydliště: Brnó

#932 Příspěvek od Kra »

psena píše:Pri sparovani vysilacky a prijmace mej plyn na nule... potom budes moct tuhle chybu udelat bez ohrozeni.


Oki diky :)

T-Rex 450 Pro || Dx7 (mod 1)
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

#933 Příspěvek od JirkaA »

RomanAll píše:
psena píše:Pri sparovani vysilacky a prijmace mej plyn na nule... potom budes moct tuhle chybu udelat bez ohrozeni.


super !
plati obecne? resp. pro futabu T8FG plati?


ne, futaby mají na nastavení failsafe položku v menu.

BTW skromná otázka, jak můžete lítat něco tak rizikovýho jako jsou vrtulníky neposkvrněni vědomostí o nastavení failsafe? Co takhle pohled do manuálu?
OK2WY
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#934 Příspěvek od OPR »

Ano FS je velmi důležitý nastavit a pro heliny to platí dvojnásob. Ale ono totiž je tak drobet problém vystihnout to jak heli bude nasituovaná a co ji víc nebo míň uškodí nebo nedej bože jejímu okolí. V první řadě je nejdůležitější odstavit motor ať se děje co se děje -motor musí být uplně bez chodu.
Nastavení FS pro výchilky serv jsou drobet problém a tady to má Futaba "vymaknější". Jelikož serva zůstávájí (nebo se dají navolit tak) aby zůstala v přídržné síle a poloze posledního známého "nepoškozeného" povelu.

U ostatních systémů přednastavuješ polohu serv dopředu což je malinko víc o držku. Je jesný že to spadne stejně (nahorů né - víme proč ;-) ) jen jde o to jak tomu ještě pomůžeš zahučet moc do země. Páč příklad - Když budeš uprostřed lopu boudou dolu a najednou Ti vypoví spojení a chytne se FS. A nastavil jsi si jako FS serv plusový stupně kolektivu "pro vis" je to celkem slušně rázem přibytý k zemi.

FS je věda a laborace nezkutečná a v podstatě se nikdy nedostnaeš do nejméně rizikovýho režimu. O hubu je to vždy a nejdůležitější je odstavenej motor.
Uživatelský avatar
koulinek
Příspěvky: 2318
Registrován: stř 22.12.2010 0:00
Bydliště: Hradec Králové (nedaleko)
Kontaktovat uživatele:

#935 Příspěvek od koulinek »

on už tu někde kdosi psal a stim bych souhlasil že pomalu nic jinýho jak odstavení motoru pro FS na helinu ani nemá smysl řešit, páč to je věštění z koule s nejistým výsledkem.
T14SG, PhoenixRC 5, Hexacopter Y6, GoPro 3 Black, FPV
QAV250, TF2, SWIFT2, TREX450, FunCub, SuperCub
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#936 Příspěvek od Kenny McCormick »

ako je to pri bezpadle a vypadku signalu na napr. 1-2 sek?
Bude sa bezpadlova jednotka znovu inicializovat?

Vyskusam to - na stole bez listov samozrejme :lol:
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#937 Příspěvek od pkotatko »

Bude se znova inicializovat. A protože se bude helina klepat, zřejmě ani nenaběhne. Ale za dvě vteřiny je heli stejně na zemi, takže je to vlastně jedno.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#938 Příspěvek od OPR »

Jo....... vyházíme z heli všechnu elektro co potřebuje klid na načtení a teprve s v pohodě zalétáme :lol:
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#939 Příspěvek od pkotatko »

Chceš říct, že pádlovka se udrží dvě vteřiny bez řízení a na FS s vypnutým motorem ve vzduchu ? No, to bych rád viděl. :D
Za 20 let lítání mi nikdy nic do FS nespadlo. Ale může se stát všechno.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#940 Příspěvek od OPR »

pkotatko píše:Chceš říct, že pádlovka se udrží dvě vteřiny bez řízení a na FS s vypnutým motorem ve vzduchu ? No, to bych rád viděl. :D
Za 20 let lítání mi nikdy nic do FS nespadlo. Ale může se stát všechno.


..... já to myslel spíš ironicky ......... jako že ven půjde i gyro a tak podobně ;-) aby se nám "dobře" létalo.

Jinak abych to uvedl tak jak to vidím já.
Směr k rychlý destrukci po výpadku signálu a přejití do režimu FS maji oba systémy stejně daleko. Sračkama to bude končit obojí ve značném procentu případů. Jen pádla Ti s FS zaručujou to že pokud se Ti signál chytne a obnový se komunikace mezi Tx a Rx máš reálnou šanci model zachránit. Páč jediný co se může špatně načíst je gyro. A i v pyro to jde občas posadit dobře na zem. Když se zadaří. Když ne,....... škody jsou u obého stejné.
Uživatelský avatar
janac.marek
Příspěvky: 583
Registrován: pon 03.05.2010 0:00
Bydliště: Nové Zámky

#941 Příspěvek od janac.marek »

Ale veď ak stratí signál a znovu ho chytí, heli sa nemusí znova načítavať. Či ano?

A podľa mňa je ideál nastaviť nulový nábeh listov. Hocičo iné je hop alebo trop.
DX6i 2.4GHz (mode 2)
Phoenix simulator
Align T-Rex 450 Pro
Align T-Rex 600EFL Pro
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#942 Příspěvek od OPR »

janac.marek píše:Ale veď ak stratí signál a znovu ho chytí, heli sa nemusí znova načítavať. Či ano?

A podľa mňa je ideál nastaviť nulový nábeh listov. Hocičo iné je hop alebo trop.


U pádlové mechaniky se znovu načítá pouze gyroskop. Zatímco u bezpádlové mechaniky načítáš i FBL. Což je ten problém kerej Ti může o to víc uškodit.

Listy v nule pro FBL mechaniku jsou dobré jen pro případ kdy se Ti neobnový spojení. Jinak listy v nule jsou tak nějak sázka v loterii jako kdybys měl plnej kolektiv ale snd jsou tou lepší variantou mezi těma blbejma. :?
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

#943 Příspěvek od pkotatko »

U pádlovky se musí načíst gyro a u bezpádla ta elektronika.
FS u heli má fakt smysl jen na motor. Odstavit ho, zamezit možnému nebezpečí. Bez motoru se stejně helina bude poroučet k zemi velmi rychle, takže si myslím, že je naprosto jedno v jaké pozici budou serva, cyklika a kolektiv. Náhoda, že se něco vzpamatuje a heli půjde pak ještě zachránit je velmi mizivá. Po připočtení ještě nutného reakčního času pilota už skoro nereálná. A když si k tomu ještě připočtu čas na rozeběh motoru po naskočení z FS.....
Neřešit. Nastavit FS na motor a zbytek nechat náhodě.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#944 Příspěvek od OPR »

pkotatko píše:U pádlovky se musí načíst gyro a u bezpádla ta elektronika.
FS u heli má fakt smysl jen na motor. Odstavit ho, zamezit možnému nebezpečí. Bez motoru se stejně helina bude poroučet k zemi velmi rychle, takže si myslím, že je naprosto jedno v jaké pozici budou serva, cyklika a kolektiv. .........


Zas tak uplně jedno to není.
O co Ti vlastně jde při tom když odstavíš přez FS motor? No přeci odstavit ničivou pohonnou sílu kerá skrze listy zničí vše okolo. Ta ničívá síla je ukritá v energii listech. Pokud nějak zabezpečiš to aby jsi dostatečně vybrzdil rotor před nárazem do země ušetříš si mnoho škod. A pokud přednastavuješ nějakou pozici pro serva nemůžeš dopředu zaručit to že listy budou pracovně v záběru v momentě do přejití FS režimu. Dokonce se můžeš dostat do situace kdy si budeš rotor roztáčet a tak si zachováš (v tento moment) škodlivou energii.

Pokud máš možnost využít Futabího FS tak procento toho že si budeš v tomto nouzovém let. režimu roztáčet NR je velmi mizivá. Muselo by tě to zastihnout ve "dvou" případech.
1) při některém z akrobatických prvků se záporně vystvenou změnou kolektivního řízení v orientační poloze modelu "nohama dolů"
2) a při autoroatci.
Obojí je velmi rizikové. A ti co létají akrobacii jsou né jednou nohou ale skoro obouma na straně průseru. Kdy je pro ně jakákoliv "vymakanost" FS kromě odstavení pohonu zbytečností.

Elaborát jak Lovosice a stejnak ho ....... vyřeší. :) FS je zkrátka o náhodě a taky o tom jak moc člověk leze blízko průseru. Tedy jestli létá akrobacii.
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#945 Příspěvek od Relax »

Po 34 baterkách jsem dneska mimoděk zaznamenal něco jako vůli na unašečích NR, nejspíš už mají gumy vevnitř něco za sebou, hlavně možná po tak deseti klepnutí o zem byť bez dalších následků.

http://www.youtube.com/watch?v=PoX-lFP2pdQ&hd=1

U Houšky jsou už origo na hlavu dodávanou k tomu 3G dlouho objednaný ale bez výsledku, snad jediná možnost v nouzi = náhrada dvojicí těch kroužkovejch asi z jinýho typu 450. Houška Trexe neviděl a zatím je to možná jenom málo ---- možná posoudíte na videu, nicméně to budu muset vzít v potaz a řešit.

Jinak lítá Trexík parádně, už si s tím celkem dost troufnu kruhy, takovou osmu šišatou a odněkud se rychle vrátit a sednout na plac. Na lopingy a souvraty zatím kašlu, aby ještě bylo na co se těšit :-) V Praze pořád dost fouká, hlavně v nárazech a tam je 450 trochu bita jak žito. Baví mě viset čelem k sobě, ale chce to hlídat ten vítr.

S hyperionama to dopadlo dobře, šest minut jako základ a zbylo 22%, vahově se těch 27 gramů tolik nepozná a s tím vyvyžováním na ocas jsem to zbytečně hrotil. Možná na Hyperiona to smysl má, jenomže pak jsem to zapomněl sundat, zvednul se s lehčíma nano-techama a nepoznal jsem letově naprosto nic. Možná v klidu v hale by to ukázalo víc, nevím. Takže jsem dal 8 baterek a i přes ten fukýř paráda. jenom se mi to jednou prosedlo, levou lyží jsem vzal rám dřevěnýho heliportu a bylo to o fous s kymácením vlevo vpravo - už už jsem to viděl na zemi. Pomohl ale plnej nahoru. Právě ty sestupy to chce dost hlídat, poměrně dlouho to nereaguje a pak najednou hups. Možná je křivka nějak špatně, nevím. Startuju a lítám na Iddel 1, sedám na Normál.

S tím Fail Safe je to zajímavý, i když dost těžko balancovatelný řešení. Priorita je určitě odstavit motor, to ostatní už je loterie. Pokud ovšem lítám například jenom pozitiv a do reverzu to nedám ( minimum pilotů ), mohl bych nastavit F/S s polohou plynu na nulu a kolektiv maximum do plusu. Motor by zdechnul a rotor celkem rychle vytratil zbytkovou energii. Samozřejmě by to vystoupalo něco nahoru, a pak spadlo jako volným pádem. Škody nemalé, jenom by se to netočilo. Jenomže ke ztrátě signálu může dojít někde za halou, stromama kdy to stejně poletí v jiný poloze.... Asi ztráta času to kromě motoru ( jak píše pkotatko ) řešit :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Zamčeno

Zpět na „Heli - do 450“