Stránka 7 z 8

Napsal: stř 19.08.2009 20:30
od Jiří Kolář-BAN2
wenduch píše:Ja som motor dal za prepazku a chcel som to urobit rozoberatelne (asi aj zbytocne zlozite a tazke), preto sa tu snazim ziskat nejaku inspiraciu. Prave som na povôdnu prepazku (uz popraskanu) perelepil pas preklizky z drevenej prepravky, snad to spevni dostatocne http://www.rc-wendy.xf.cz/JAK-54%20EPP/index.html robim to len tak na kolene, lebo dielnicku doma nemam tak improvizujem. Snad sa najde este niekto kto by nam pomohol a poradil.


Pokud ještě můžu, tak bych Ti poradil ten motor vyměnit. Pokud má opravdu 75g, tak to nebude dobré. Váhově. Jinak tam v té tabulce máš mnohem větší vrtule, které by tam mohly být.Včetně regulátoru. Já jsem tam dal Waypoint W-E2212-22. Váží o 25g méně. Regulátor mám Scanner 15A. Motor mám na přepážce uchycen jen 2 šroubky(jako Ty zevnitř). S vrtulemi jsem laboroval, ale teď tam mám APC SF 10x3,8. Odběr při max. plynu přes 18A. Tak se ale nelítá. Regl to zvládá i do 20A(zkoušel jsem i 10x4,7). Ale raději jsem neriskoval. Přepážku mám přilepenou dle návodu. Nahoře a dole párátka, zbytek na tupo. Vteřiňákem. Žádné výztuhy. Pádů na čumák(bokem) má mnoho. Vždy to šlo přes křídlo(už lepené a vyztužené). Přepážka pořád drží, motor také, vrtuli jsem ještě neměnil. Pokud to převážíš, nikdy to nebude létat, jak má. Už jsem jednou takovou blbost udělal. Proto se snažím držet návodu a nic moc nevymýšlet.
Že byla ta nabídka včetně motoru na netu vím. Raději jsem zavolal a p. Sedláček mi doporučil jiný motor. Nelituji dodnes. Sice také přbral Jak na váze, ale to jen díky vteřiňáku a výztuhám na 2x natrženém křídle. Stále se umí plazit vzduchem. Ještě jsem neměnil žádné servo ani převody. Nitě drží stále. Letů už bylo přes 80. Ale nechci to zakřiknout. Regl a příjimač mám pod páteří, baterie zařízlé nad.

Napsal: čtv 20.08.2009 0:40
od JMalik
TomasC píše:Ideální je vyzkoušet pomocí samolepícího suchého zipu. Po odzkoušení řezat do trupu.


U tohoto a podobných konstrukcí to dělám tak, že aku jenom položím na tu páteř nahoru, najdu těžiště (ideální podle zalétaného stroje kamaráda, v horším případě podle návodu). Potom vyříznu dost těsný otvor pro aku uložený NAPŘÍČ a takhle to zalétám. Popořezávám tu díru dopředu , nebo dozadu podle potřeby a posouvám aku. Až najdu těžiště vyříznu definitivně díru pro aku podél. Ten první vyřízlý kousek si schovávám, dokud to nezalétám - kdybych se hodně seknul, ale ještě jsem to nepotřeboval.
Pro YAKa Ti vyjde aku nahoru, pokud máš serva podle návodu a regl s přijímačem zespodu.

Napsal: čtv 20.08.2009 20:58
od Jiří Kolář-BAN2
JMalik píše:Pro YAKa Ti vyjde aku nahoru, pokud máš serva podle návodu a regl s přijímačem zespodu.


A jak jsi na to přišel? V tom návodu toho moc není. Malůvky ano. Ty víš, co tam má za serva, baterie, přijímač,regl, motor? To přece musí každý zkusit sám, jak mu to vyjde. Tlačit to musí do těžiště, ale kde je psáno, že to udělá každý tak, jak to má být. To si musí každý vyzkoušet dle použité výbavy.

Tvoji galerii jsem také neviděl. Soudě podle počtu příspěvků , brzy dotáhneš ardu.

Napsal: čtv 20.08.2009 21:49
od BOSS8
PEPIN-vzdy davam baterky nad kridlo,zejmena pokud je tam podvozek.

Napsal: čtv 20.08.2009 22:06
od Jiří Kolář-BAN2
BOSS8 píše:PEPIN-vzdy davam baterky nad kridlo,zejmena pokud je tam podvozek.


Ten je kousek vedle.

Napsal: sob 22.08.2009 15:37
od BOSS8
PEPIN-Vetsinou-podle meho je pouze z estetickeho duvodu vse tezke-kompletni elektrovybava situovana do spodni casti letadla pokud mozno pod kridlo,bohuzel i podvozek :lol: Vetsinou jsem pouzival baterie o vetsi kapacite,tam se to nevyvazeni projevilo jeste vic,vzdy mi baterky proste zkoncili nad kridlem.ZEJMENA PRO GITUNU-motor byva samozrejme uprostred :wink: KAM S BATERKAMA-pokud letadlo v nozovem letu prepadava na podvozek-vyndam podvozek,nebo dam baterky ktere ja pouzivam vetsinou tezsi ,nad kridlo.

Napsal: pon 24.08.2009 15:26
od Vigo
Můj Yačík viz galerie je díky Lionkám trochu při těle, ale lítá luxusně. Vyvážení se opravdu vyplatí, můj kousek má díky těžším baterkám a odlehčenému podvozku těžiště nad křídlem a v pravém noži utíká za kabinou. Je zajímavé že v levém letí celkem příkladně. Momentálně jsem ve fázi příčného dovažování.
Všem taky doporučuji uhlíkové vzpěry (příčníky) mezi SOP a VOP na mém kusu se tím znatelně zlepšila směrovková zatáčka a chování ve visu. Možná je to i vyšší hmotností. Jinak váha výztuh i s lepidlem 2g.

Napsal: pát 11.09.2009 21:02
od slavoo
nalim píše:mrkněte na tohle připojení serv křidélek, docela mě to svádí to tak zkusit.
http://www.marekplichta.eu/zz_flash.html


Práve som kupoval Flash-a a tiež na to pozerám, že by to bolo super riešenie. Máš to tiež tak ?? Keď áno ako sa to osvedčilo ?

Napsal: pát 06.11.2009 14:30
od Pamilton
Ahoj, zrovna tohle letadlo stavím a mám do něj připraven motor o váze 107 g, což je skoro jednou tolik, než je doporučovaný motor. Použiju Lipolky 1100 mAh. Ostatní výbava viz doporučení výrobce. Maslíte, že váho toho motoru ( celková váha letadla) je ještě přijatelná? Můžu k tomuto letadlu použít vrtuli APC s označením E? Díky

Napsal: pát 06.11.2009 16:26
od ME
Pamilton píše:Ahoj, zrovna tohle letadlo stavím a mám do něj připraven motor o váze 107 g, což je skoro jednou tolik, než je doporučovaný motor. Použiju Lipolky 1100 mAh. Ostatní výbava viz doporučení výrobce. Maslíte, že váho toho motoru ( celková váha letadla) je ještě přijatelná? Můžu k tomuto letadlu použít vrtuli APC s označením E? Díky


Záleží co od toho éra očekáváš. Létat to bude. Ale jinak než má. Určitě to bude živější ve větru, ale pomalolet se znatelně zrychlí. I směrem k zemi. :wink: Už jsem podobnou věc udělal s Blastem. Už není. Snaž se tu hmotnost dodržet. Létám sice jen 6 minut, ale někdy je i to, dost dlouho. Navíc je lehčí a těch cca 30 pádů celkem zvládl. Pouze natržené křidélko(opraveno páskou) a jedno natržené křídlo kousek od trupu-přilepeno a dány výztuhy (uhlík) cca 4,5cm od náběžky, délka 15cm.

Napsal: pát 13.11.2009 10:15
od Pamilton
...

Napsal: pon 16.11.2009 11:54
od Pamilton
Dal jsem AXI 2217/20

Napsal: stř 02.12.2009 14:17
od nalim
slavoo píše:
nalim píše:mrkněte na tohle připojení serv křidélek, docela mě to svádí to tak zkusit.
http://www.marekplichta.eu/zz_flash.html


Práve som kupoval Flash-a a tiež na to pozerám, že by to bolo super riešenie. Máš to tiež tak ?? Keď áno ako sa to osvedčilo ?



Nakonec jsem od toho upustil a dal serva HXT 900 do křídel co nejdál, co dovolily orig. kabely. Mám vys. FLASH 5 a tak bych si nemohl při tom uchycení napevno z boku pořádně nastavit křidélka do nuly.

Napsal: stř 02.12.2009 18:03
od JMalik
nalim píše:Nakonec jsem od toho upustil a dal serva HXT 900 do křídel co nejdál, co dovolily orig. kabely. Mám vys. FLASH 5 a tak bych si nemohl při tom uchycení napevno z boku pořádně nastavit křidélka do nuly.


Musíš vycházet z toho, co ti umožňuje TX. Já mám serva v té verzi jak jsou vlepená pákama přímo do křidélek. Je to dobré. Pokud to tak nejde, nedávej serva co nejdál od trupu, je to zbytečné. Není třeba rozestrkávat hmotnost z těžiště do krajů.

Napsal: čtv 03.12.2009 19:03
od nalim
Rada přišla pozdě, už to takhle lítá. Páky serv mám asi 14 cm od trupu.