celestyn píše:Ono se mi to deje i s 3S, ale s podvesenou kamerou.
Jak jsi správně pochopil, důvod je stejný. Větší hmotnost = víc točí = stejná (procentuelně) změna plynu znamená větší změnu tahu => potřebuješ menší zisky. Nicméně v tomto případě by to nemělo být až tak lineární, protože s větší hmosnotí jsou i větší setrvačné síly, a ty částečně ty větší změny tahu pohltí. U pouhého přechodu z 3S na 4S, kdy se jinak mechanicky na stroji nic nezměnilo, to je výraznější.
Diky vsem za cenne rady. Dnes jsem udelal zalet s gimbalem. Zda se, ze v pitch smeru je ten moment setrvacnosti vetsi (gimbal je predsunuty vpred a baterie vzad) a pri letu dopredu to jeste kmita. Ona se navic blizila nejaka bourka a prekvapil mne najednou znacny vitr. Tak kdo me chce videt na vlastni oci, tak tady : http://youtu.be/f9ZaW0633QQ. A jeste mne trochu prekvapila nutnost znacne reagovat plynem na zastaveni sestupu - mozna bych mel zvysit atti gain (?)
Zdravím, mám celkem chvíli F550 s naza v2 a ovladaš DT7 s přijímačem DR16 od DJI. Lítal jsem v pohodě, všechno šlapalo, až do včerejška, kdy jsem si koupil GoPro pro gimbal zenmus H3-2D, namontoval jsem ho a zjistil jsem, že ovladač na vysílač pro gimbal negunguje, ta páčka byla úplně volná, rozebral jsem, abych se mrknul dovnitř a zjistil že to nedoléhalo k sobě, trochu jsem to tlačítko silou nadzdvihnul, aby to mělo "kontakt", nic nenasvědčovalo tomu, že bych tam něco proved, ale začala mi na vysílači po zapnutí ta ledka svítit žlutě, namísto červeně jak předtím. Hledal jsem na internetu, co by mohlo znamenat, že svítí žlutě, ale taková barva tam snad ani být nemá, respektive nic jsem nenašel. Zkoušel jsem vyměnit baterie, nepomohlo. Zkoušel jsem nahrát nový firmware, nepomohlo. Naza se tváří, že s ovladačem komunikuje, jakmile to najde nějaké satelity, tak naza svítí zeleně, přijímač svítí taky zeleně, ale naza na vysílač vůbec nereaguje (nejdou spustit motory), ale pod tím programem, co je k naze to reaguje. Nevíte co by s tím mohlo být? Dík za jakoukoliv odpověď
omlouvám se, ale jsem z toho jelen.....že ovladač na vysílač pro gimbal nefunguje... co tím myslíš ? Stabilizace gimbalu nemá s vysílačkou co dělat, o to se stará Naza a její modul, u jiných gimbalů se o to stará řídicí deska. Co chceš na vysílačce zapínat ? Vysílačka DT7 má 6 kanálů, 4 máš na ovládání koptéry (kniple) 1 třípolohový přepínač (5.kanál) je na přepínání módu (manuál/Atti/GPSAtti) a pak ještě jeden páčkový přepínač (netuším kolik má poloh) - 6. kanál je obvykle na přepínání režimu IOC (musel by být opět třípolohový). Víc vysílačka nemá, tak nějak nevím. Pochopitelně můžeš 6.kanál (páčkový přepínač) používat na něco jiného. Je asi dost důležitý, jaké máš nastavení v Naza asistentu..... Kloktal ti jeden přepínač (páčkový) - nedoléhalo to k sobě - tak jsi to tlačítko nadzdvihl, ....... co jsi vlastně udělal ?
Má 7 kanálů, proto se tak jmenuje 7. kanál se používá pro ovládání tiltu (sklápění kamerového gimbalu) nebo se dá namapovat pro použití ladění zisků v ovládacích kanálech. Ovládá se přes páčku, která se ve spodní části vysílačky namontuje na horní otvor...
omlouvám se za mystifikaci, je to logické. Mrknul jsem se jen fotku a viděl jsem jen kniple a dva přepínače, tak proto. Ale stejně, takže jde o to (snad), že nepracuje 7.kanál nebo ten ovladač na TX a kamera se nenaklápí. Když pominu mechanické poškození, tak to může být nastavením v asistentu (Gimbal). Netuším, proč by to ale mělo mít vliv na odarmování motorů.
Ta páčka na ten sedmý kanál nefungovala (mechanický problém), to jsem vyřešil jak jsem psal, ale jak jsem to dal ten ovladač dohromady, tak mi začala svítit ledka na vysílači žlutě, místo červeně jako vždy. Nyní mi prostě kopter na ovladač vůbec nereaguje. Respektive naza ho najde, ale nereaguje na něj.
Projel, v naza asistentovi ovladač reaguje, ale jde až příliš citlivě, pohnu na vysílači o 2 mm a v naza asistentovi se mi ta šavlička posune o celý rozsah. Zkoušel jsem dát kalibrovat (několikrát), zkoušel jsem to kalibrovat i přes ten asistent pro tu rc soupravu, taky bez výsledku.
Předpokládám, že se pokoušíš před letem motory odarmovat tím správným způsobem? To se ptám jen pro jistotu... Nicméně ta žlutá LED na Tx asi není v pořádku, pro indikaci připravenosti DT7 musí trvale svítit červená, možná se přihodilo něco při otevírání Tx... Znovu otevři a zkontroluj kabeláž atd..
gardenroute píše:Předpokládám, že se pokoušíš před letem motory odarmovat tím správným způsobem? To se ptám jen pro jistotu... Nicméně ta žlutá LED na Tx asi není v pořádku, pro indikaci připravenosti DT7 musí trvale svítit červená, možná se přihodilo něco při otevírání Tx... Znovu otevři a zkontroluj kabeláž atd..
Ano, již jsem se byl párkrát proletět Kabeláž jsem již zkontroloval, nic povoleného ani jinak porušeného jsem nenašel.
možná bych ještě zkusil kalibraci mezi RX a TX to, že se na první pohled jeví vše bez poškození ještě neznamená, že je vše jak má být. Někdy hledání závad v propojení a funkčnosti spojů je dost velký problém - opruz. V každém případě, že by jen tak něco přestalo fungovat (napůl) je dost nepravděpodobné. Určité vodítko by mohla být ta reakce na polohu plynu, co jsi psal, ale neumím tomu udat nějaký směr hledání....
Vlasta2 píše:možná bych ještě zkusil kalibraci mezi RX a TX
To se provádí pomocí toho tlačítka na tom přijímači, kdy je do vzdálenosti 1 m ten vysílač? Pokud ano, vyzkoušel jsem taky již několikrát. Mám z toho pocit, jako by odešel ten vysílač.
Ahojky, Jsem Michal a potřeboval bych od Vás starých mazáků poradit .Jsem v tom jaksi nový Problém je přibližně takový ! Mám sestavu DJi 450 k tomu mám DXi6 a Specrtum AR6210 . Vše jsem dal dokupy podle návodu a vše vypadá vpořádku .Problém ale nastává ,že mi vysílačka vůbec nekomunikuje s modelem. Propojení vysílače s přijímačem jsem určitě provedl dobře na začátku mi to nepřetržitě blikalo ke konci svítilo. Zapojení nazy- přijímačem: T-thro R-rudd E-elev A-aile
Nainstaloval jsem si i software a v něm mi to vůbec taktéž nereaguje ...(překvapivě) Mohl by mi prosím někdo pomoci ? Byl bych Vám moc vděčný děkuji
Jsem z toho nějak paf...řeším to už druhý den a nějak nevim co s tím