Stránka 52 z 59

Napsal: čtv 27.08.2009 8:43
od karo
Luzr píše:
karo píše:Ahoj všem.Prosím může někdo poradit.Wilík nechce točit do prava.Levou zatáčku točí jak se říká na pětníku a pravá mu trvá dlouho a velký oblouk.Vyvážený je letí pěkně rovně s motorem mírně stoupá bez motoru klesá rychleji,ale to bych přičítal vázelepící pásky.Zatím je v originálu bez úprav.Díky
Jinak Daniesi opravdu to chce klid.Včera jsem ho sundaval ze stromu a dnes po polétání po noční schne opět lepidlo.


Zkontroluj jestli máš na koncích stejně prohnutá křídla.

Pak taky to může být otázka správného zatáčení, musíš používat výškovku.

(P.S.: Schne lepidlo? Vteřiňák moc dlouho neschne :)


To myslíš ty koncový oblouky?Jdu kouknout.Výškovku používám ,ale on se do prava ani nenakloní.S lepidlem to jen tak ,aby řeč nestála.

Napsal: čtv 27.08.2009 9:45
od lubo1
[quote="karo"][/quote]
- Skús či máš rovnako ťažké krídla. Model otoč dolu kabínou - podlož pod čumák a pred smerovku a nesmie sa ti prevažovať na jedno krídlo - mosí to byť vyvážené. Ak nie dovažuj krídlo na konci krída neakou mincou...
- Pozri výchylkyna smerovke, či sú rovnaké na obidve strany.
- pozri či má krídlo ovnaké vzpetie na obidvoch polovičkách. Pzrieš sa cez čumák a cez krídlo na smerovku - model si budeš nakláňať hore a cez krídlo musíš vidieť konce výškovky rovnako od krídla....
- pozri či nemáš krivo smerovku - budeš pozerať cez čumák na smerovku a pootáčať lietadlo doľava a doprava tak, aby si videl len hranu smerovky a v tomto momente by si mal mať pred okom stred čumáku....
Ak je toto všetko splnné nieje dôvod aby to liealo inak vpravo a inka vľavo. Wilda sa vie otočiť skutočne veľmi ostro.

Napsal: čtv 27.08.2009 9:50
od danies
Těma gumkama na kabinku myslíš vzít klasické gumičky a nastrčit je na trup přes kabinku? Možná se ptám blbě, ale jako absolutní začátečník neznám žádné vychytávky :)
Já jsem si myslel, že na čumák mi to padá proto, že ho mám težký. Asi jsem ho fakt házel moc kolmo.
Trošku se mi zdá, že jedno křídlo je víc ohnutý. Jak se to dá srovnat? Četl jsem tu něco o fénu.
A je lepší to míň ohlé víc ohnout nebo to víc ohlé trochu dorovnat?
Hned po práci letím koupit lepidlo a dám wildu zase do kupy. Baterky už se nabíjí. Mno teď ho asi půjdu zkoušet s větším respektem. :wink:

Napsal: čtv 27.08.2009 9:55
od Luzr
danies píše:Trošku se mi zdá, že jedno křídlo je víc ohnutý. Jak se to dá srovnat? Četl jsem tu něco o fénu.


Takhle, dokud nebudes pozorovat nejake problemy pri zataceni, nech to byt.

Ja mam rozdil na konci kridel asi tak 2 cm a na letove vlastnosti to nema moc velky vliv.

Az budes umet startovat a letat rovne, zacni resit zataceni :)

(BTW, naucit se letat rovne je asi to nejdulezitejsi... :)

Napsal: čtv 27.08.2009 10:01
od Luzr
danies píše:Těma gumkama na kabinku myslíš vzít klasické gumičky a nastrčit je na trup přes kabinku? Možná se ptám blbě, ale jako absolutní začátečník neznám žádné vychytávky :)


Jasne. Pripadne zezdola prilepit paskou.

(Mozna dneska najdu cas na fotky jak Wilda vypada po cca 200 letech - od uplneho zacatecnika :)

Já jsem si myslel, že na čumák mi to padá proto, že ho mám težký. Asi jsem ho fakt házel moc kolmo.


Hodit silou VODOROVNE pred sebe. Silou hodu ti Wilda vyleti asi tak do 3-5 metru nad zem - jedna moje zacatecnicka chyba byla ze jsem predpokladal ze tak bude stoupat i dal. Ne, vubec ho nepritahuj a nech ho letet rovne. Pri vetsine startu s Wildou ho jen rovnam aby nezahybal do strany, na vyskovku vubec nesaham, maximalne kdyz by se zacal vzpinat (cumak moc nahoru).

Napsal: čtv 27.08.2009 10:12
od lubo1
[quote="Luzr"][/quote]
Štart wildu si pozri tu http://www.youtube.com/watch?v=rXqRzPNU9eY

Napsal: čtv 27.08.2009 10:24
od Luzr
lubo1 píše:
Luzr píše:

Štart wildu si pozri tu http://www.youtube.com/watch?v=rXqRzPNU9eY


No tak to je podle me ne uplne spravny start, mas to pretazeny a houpe se ti to... :)

Napsal: čtv 27.08.2009 10:36
od lubo1
[quote="Luzr"][/quote]
Prioritou je bezmotorový let
http://www.youtube.com/watch?v=0_HxQCfvigQ
a podľa toho vyzerá aj triovanie

Napsal: čtv 27.08.2009 10:50
od Luzr
lubo1 píše:
Luzr píše:

Prioritou je bezmotorový let
http://www.youtube.com/watch?v=0_HxQCfvigQ
a podľa toho vyzerá aj triovanie


Hele, to je v pohode, me je jasny ze s tim letis jak potrebujes, akorat si myslim ze pokud chces zacatecnikovy s Wildou bez vzepeti kridla predvest ukazovy start, tak ten na videu to neni - to zhoupnuti by mohlo u zacatecnika vest k padu po kridle (protoze bez vzepeti by se to samo nesrovnalo a on by to nesrovnal smerovkou).

Napsal: čtv 27.08.2009 10:52
od lubo1
[quote="Luzr"][/quote] Vzpetie tam je... :wink:

Napsal: čtv 27.08.2009 11:02
od Luzr
lubo1 píše:
Luzr píše:
Vzpetie tam je... :wink:


To ja dobre vim, nejsem tu poprve ;-)

Napsal: čtv 27.08.2009 12:04
od robotmz
Mimochodom musím aj trošku poznamenať že to húpanie je tam aj preto, lebo tam dosť silno fúkalo, je to na juhu + samá rovina, takže vietor takmer 24h denne...
Pozri na stužku keď som to hádzal...

Napsal: čtv 27.08.2009 12:56
od Michal_N
Pro Danies:
Co se týká lepení Elaporu, tak nejlepší zkušenosti mám s UHU porem, který vytvoří pružný spoj, takže elasticita slepeného dílu zůstane zachovaná. Je to kontaktní lepidlo, takže obě lepené plochy se natřou a nechají zavadnout, potom se přitisknou k sobě. Nedá se tedy použít pro lepení vlasových trhlin.
Na místa, kde nejde použít UHU por, používám Purex Rapid. Jeho výhoda je, že při vytvrzování napění, takže pěkně vyplní mezery mezi lepenými plochami a spoj je velmi pevný. Pro zabránění vypěnění mimo lepený spoj je vhodné mít spoj, po dobu vytvrzování lepidla, přelepený malířskou krycí páskou.
Sekundové lepidlo používám jen pro havarijní opravy venku, spoj je příliš tvrdý a křehký, a tedy velmi odlišný od vlastností Elaporu. Nemám s ním dobré zkušenosti, materiál většinou po čase prasknul kousek od lepeného místa.

Napsal: pát 28.08.2009 8:14
od danies
Tak jsem Wildu úspěšně polepil UHU porem a zkusil si druhý let. Už to bylo o fous lepší, ale pořád mi táhne doprava. Trochu mám stočený do vrtule trup...Co s tím?
Jinak se mi ho včera povedlo usadit na strom :wink:
Jo a při jednom tvrdším přistání, jestli se tomu dá tak říkat, mi Wilda přestal reagovat. Doma jsem zjistil, že je to utržený drátek u vypínače na letadle. Takže dnes místo lepidla využiju páječku. :)

Ještě dotaz. Dají se nečím popravit díry(ky) na trupu v Elporu? Aby nebyl čumák tak okousaný.

Napsal: pát 28.08.2009 8:24
od robotmz
Čumák si olep skelnou páskou a hotovo, potom už žiadne ďalšie "diery" ti nebudú pribúdať...