Pro nezasvěcené se tady
kufry a batohy řešili již mnohokrát, kdo často přepravuje, potřebuje pevné, spolehlivé a uzavřené transportní řešení. Nicméně není špatné mit k tomu sebou na cestě nějaké lehké řešení, s kufrem se třeba dost nadřu, např. teď v tropech, viz dále...
Dnes jsem poprvé s Ptaakem na Koh Changu létal, byli jsme rychlým člunem na celodenním tripu se šnorchlováním na jižních ostrovech, a vzal jsem Phantoma sebou pro nějaké atraktivní záběry.
První problém nastal večer před plavbou, kdy jsem při kompletní kalibraci (vzal jsem si poučení z předchozích afrických potíží s náklonem horizontu po dlouhé přepravě na druhý konec světa ) málem uvařil Zenmuse - testoval jsem totiž ten nový rychloupínák pro GoPro (ze Shapeways), půjčený od Daga, a než jsem přišel na to, že bude jen pro 3D verzi, a ne můj 2D gimbal, motor pro náklon se pěkně rozehřál

Nedovolil totiž sklopení gimbalu do zcela vodorovné polohy.
Chtěl jsem ho použít pro rychlé přehazování kamery z Ptaaka na GoPole pro potápění - šnorchlování.
Další obvyklý stres přišel potom z létání nad oceánem u pustého ostrůvku v extrémně silném větru, což už se začíná nějak opakovat... Ale ten pohled zhora byl doslova boží. WB jsem nepoužíval, do slané vody to stejně nemá smysl...
Tečku za dnešním létáním byl
jeden nepříjemný a neočekávaný FailSafe, kdy mě z celkem neznámých důvodů vysadilo řízení při letu podél pláže našeho resortu (už na velkém ostrově ) asi na vzdálenosti jen kolem 500 metrů, kdy FPV jelo stále jako víno, a Ptaak byl najednou mimo kontrolu, a zahájil GoHome návrat nad oceánem a vysokými pobřežními kokosovými palmami. Po chvilce opět OK, dalo se opět převzít řízení, ale pokud by F.S. bylo konfigurováno jen na okamžité přistání, bylo by asi po Ptaakovi

Mám silné podezření na 'mraky' různých WiFi sítí v resortech, je dost možné, že došlo k nějakému zahlcení Rx. Blízko byla taky nějaká místní telekomunikační věž.
Takže zatim 4 lety, snad z toho po návratu něco postříhám.
Mějte se a přeji Veselé Vánoce!