Stránka 6 z 100

Re: Podvozek pro DJI Phantom 1 / 2 .... názor na cenu

Napsal: pát 14.03.2014 15:11
od kraro
Dejfak píše:To než tenhle plasťák by se myslím víc ujal nějakej skládací karboňák.

To je dobrý nápad, hned mu píši. Díky za myšlenku.

Re: Podvozek pro DJI Phantom 1 / 2 .... názor na cenu

Napsal: pát 14.03.2014 15:11
od Václav Procházka
Také bych bral skládací carbonový.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 15:42
od salamander
Karbonový, dolu mierne roztiahnutý , viac by sa to podobalo dospelej koptére , tento podvozok mi pripomína jednu rozprávku / domček na stračej nôžke / jedná sa nielen o vzhľad, ale aj o stabilitu .

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 16:05
od gardenroute
Ten můj skládací karbonový podvozek, který toho ale umí víc než jen "podvozkovat" se Vám nelíbí ?
Umí i nosit např. platformu pro FPV a jinou avioniku, další kamerku atd... Každou chvíli bude uvolněn i upravený design verze pro P2.
Phantom Antigravity! Spec. Edition by Gardenroute
Phantom Antigravity! Spec. Edition by Gardenroute

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 16:18
od Václav Procházka
Špatný není, je pěkný, ale chtělo by to trochu odlehčit :-)

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 16:30
od hanysek
Ten je báječný, ale na můj vkus trochu drahý, cena za dovoz to ještě zvedne.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 16:41
od gardenroute
Václav Procházka píše:Špatný není, je pěkný, ale chtělo by to trochu odlehčit :-)
Ehh, bez toho příčníku (pár gramů) je o něco lehčí než originál... :D Asi jsi neviděl, ty karbon-kovová monstra na eBay, která nejsou navíc skládací, a jsou opravdu velká. Ale také vypadají lépe než origo.
Nicméně to nijak nevnucuji, mám s tím již cca 10měsíční zkušenost, a vždy se to osvědčilo.
Jedno negativum to má, tj. ta cena, jen plastové spojovací komponenty ze Shapeways vyjdou na EUR 58 (add-on-kit dalších EUR 26), celý podvozek je tak 100 USD a více záležitost.
Ale nic takového podobného pro P1 neexistuje.
A samozřejmě se to neprodává hotové, musíš si to doma postavit z těch na 3D tiskárně vytištěných plast. dílů, sehnat správné CF trubky (já je koupil až v Japonsku, tehdy jinde nebyly), nějaké spešl šroubky a křídl. matice, průchodky, bílá barva a trochu šikovnosti :D
A co je důležité, je to nesmírně praktické (skládací), ale staří zdejší bardi to již znají, to spíše pro ty novější příchozí... Více foto, jak se to vyvíjelo a měnilo je v mé galerii.

Dneska jdu poprvé od Afriky létat... :mrgreen: Testování nových vrtulí, testování centrování plynu, testování nových FPV antén (těch je více), nový FW v iOSD Mk II, tuze hóódně práce...

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 17:03
od Václav Procházka
Počasí máš na dnešní testování parádní, tak ať se daří :-)

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 20:06
od Bazil
gardenroute píše:Ten můj skládací karbonový podvozek, který toho ale umí víc než jen "podvozkovat" se Vám nelíbí ?
Umí i nosit např. platformu pro FPV a jinou avioniku, další kamerku atd... Každou chvíli bude uvolněn i upravený design verze pro P2.
IMG_9531.jpg


Nezavazi ti to v kamere? Ta leva noha? Respektive jestli ti to obcas nevleze do zaberu. Ja musim tocit na GP3+ na medium, jinak tam mam tu levou nohu skoro porad (pri wide rezimu)

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 20:24
od texmur
to Gardenroute: Když ho dáváš do kufru tak sundáváš gimbal?

Moje první letošní létání (od zimní Afriky)

Napsal: pát 14.03.2014 20:51
od gardenroute
Tak jsem dnes měl konečně možnost si poprvé od konce listopadu (naposledy na Fish River Canyonu v Namibii) zalétat se svým Ptaakem, a vyzkoušet si několik nových věcí. Bylo nádherně, modré nebe, ale na naše letiště (ASL 800 m n. m) jsme se dostali až kolem 17 hod., takže už nahoře trochu foukalo, a teplota spadla někam na 8-10°C.

Minitest nových eBay klony DJI 9" vrtulí, tzn. klonů těch velmi povedených nových DJI vrtulí, které jsou na P2kách a Visionech.
DJI je zatím pro první P1ky, které mají klasické vrtulové matice nedodává, takže zůstal prostor pro 3D scannery jiných HK firem, z jejichž produkce jsou i ty mé. Kupoval jsem je na eBay někdy před Vánocemi, a nedávno je před vlastním létáním pečlivě vyvážil. Součástí minitestu těchto vrtulí bylo i přenastavení zisků v NAZA jednotce, pro zjednodušení jsem použil takové, jako je nyní na P2kách se stejnými vrtulemi, tj. 120-120-100-200, 220-220.
Moje AUW je cca 1200 gramů, tj. P1ka, se Zenmuse gimbalem a GoPro B.E. 3, motory Antigravity!, FPV Boscam 5.8 250mW, iOSD MkII, zakázkový CF skládací podvozek, snad jsem na nic nezapoměl.
Baterie originál DJi Phantom 2.200 mAH, je to nová sada 6ks, kterou jsem kupoval na konci října na cestu do Afriky, každá má možná 10 nabíjecích cyklů.
S touto konfigurací jsem dosud létal cca 5.5-6 minut, a když to zkrátím, nyní jsem letěl hned s první baterkou 8min. 45 sek., to bylo automatické přistání po 2. level LiPo ochrany. Tu jsem měl nastavenu takto : 1.level 11.30V-0.7V-10.6V, 2.level 11.0V-0.7V-10.3V. Létání v režimu GPS, prvních 7 min bylo běžné LOS létání, tu poslední 1,5 min. jsem létal již ve své blízkosti v různých režimech, většinou vznášení.
To je výborné, vylétal jsem cca 6 baterií, jednoduchý závěr je ten, že jsem se z cca 5.5-6 min. posunul při stejném létání na cca 7.5-8 min. To je myslím skvělý výsledek, když vezmu v úvahu, že to je pouze výměnou vrtulí.
Let byl velice klidný, s perfektní stoupavostí, samozřejmě vč. mého speciálního crash testu, kdy s péčkem klesám (spíš kontrolovaně padám) na místě (režim GPS) s plynem na minimu až do nějakých 4-5 metrů, kde teprve dám plný kotel nahoru. Kdysi s Graupnery E-prop a nedávno na podzim s jedněmi 9", které jsem testoval těsně před odjezdem do Afriky jsem to nedal, a přistál trochu tvrdě. Tyto to bezpečně a v pohodě zdvihly.
Ptaak reaguje briskně, bez žádných nervozit a při vznášení v GPS režimu dobře drží pozici. Tyto klony se povedly.
V každém případě je doporučuji, minimálně do doby, než je na trh dá (pokud vůbec) samo DJI. Pokud tedy dá, neboť se objevily nějaké informace o tom, že možná nedá, protože staré P1 motory by s těmito vrtulemi mohly mít nějaké blíže nespecifikované problémy, můžou to být ale jen fámy. Nicméně já mám Antigravity!, a s těmito vrtulemi to je opět zcela nový zvuk :D V každém případě doporučuji pečlivé vyvážit (i u nábojů vrtulí), a změnit zisky NAZA jednotky.

Dále jsem testoval centrování plynu (DJI Phantom transmitter Throttle Lever+) od "maikelsdesign" pro setovou DJI Tx.
Majitelé novějších verzí Phantoma tuto vychytávku již znají, musím potvrdit, že to chodí skvěle a je to velmi praktické, zejména ve spojení s iOSD, kde vidím i variometr, a vím tedy, zda-li péčko stoupá či klesá. Perfektně to drží nakalibrovanou polohu, a Ptaak skutečně visí, a ani nestoupá, ani neklesá. Rychle jsem si na to zvykl, zejména semiautomatický start je s tím velmi pohodlný. Setkal jsem se se zkušeností jiných uživatelů, že jim to vytvořilo jakýsi mrtvý chod ve střední poloze, dokonce to jednomu nešlo bez další úpravy zkalibrovat, nevím, pokud se nejednalo o chybnou montáž. Toto řešeni z 3D tiskárny Shapeways má o něco tužší chod než originální řešení od DJI, to se ale jistě časem poddá, a jinak to chodí skvěle.
Doporučuji pro upgrade původní setové Tx..
Dnešní letová konfigurace
Dnešní letová konfigurace

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pát 14.03.2014 21:05
od gardenroute
Bazil píše:...Nezavazi ti to v kamere? Ta leva noha? Respektive jestli ti to obcas nevleze do zaberu. Ja musim tocit na GP3+ na medium, jinak tam mam tu levou nohu skoro porad (pri wide rezimu)...
Nezavazi :) Létám výhradně v Medium režimu (1080p/48fps, 2.7K/30fps), Wide již příliš zkresluje, můžeš to posoudit na mých zveřejněných videích, např. z Afriky. I přesto se ale může výjimečně stát, že při velkém náklonu Ptaaka (např. velmi extrémní vítr, nebo let pozpátku proti větru) se tam lyžina může objevit, ale nestává se to ani málokdy :)
texmur píše:to Gardenroute: Když ho dáváš do kufru tak sundáváš gimbal?
Nee, proč bych měl, celý interiér kufru Duratool (design Peli/Pelican) jsem si sám navrhl a vyřezal (do předřezané vrstvy, ale i tak to byla fuška) tak, aby kufr pojmul Ptaaka se Zenmuse gimbalem, skládacím podvozkem, brýlemi Dominator a veškerým příslušenstvím, viz foto (ještě starý design Ptaaka, ale uspořádaní kufru je aktuální, pod péčkem je instalovaný Zenmuse s GoPro kamerou.
My Phantom Case (starý design Ptaaka)
My Phantom Case (starý design Ptaaka)

Re: DJI - F302 Phantom FC40 5,8GHz

Napsal: pát 14.03.2014 21:54
od papas
ja som v stadiu rozhodovania sa.amomentalne to vyzera na fc40....uz ju mas?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 15.03.2014 9:27
od Dag2B3
Off topic
Konečně hnusné počasí :-)
Kdo by měl dnes večer chuť na pifko (Plznička) a pokecat o létání osobně - tak od 18hodin mám projekci 30.ročníku Race of Champions v Lucerna Music Baru (vstup volný). Ve filmu je i 20sec z copteru, ale nejde o moje záběry. Já jsem si nemohl nechat ujít závod a natáčel jsem sedící na kufru auta (jestli se tomu dá říkat auto?). Budu mít pruhované tričko. Pozor v 19:30 se zamyká vstup. Sorry, vzhledem k obsahu tohle dílko nemohu nikam postnout na veřejný web.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: pon 17.03.2014 8:41
od hanysek
Zdravím chalani, dlouho sem tady nebyl tak jsem to zase dočetl až sem :-)
Chci se zeptat jeslti už někdo neobjednával ten Propulsion System, páč já ho dneska hodil do košíku, tak mě zajímá, jeslti mám očekávat nějaké záludnosti. No snad to nebude trvat dlouho a dorazí.

A díky GARDENROUTovi za další super reporty z Afriky :-) videa jsou parádní.

Ještě se vrátím k pár příspěvkům o natáčení GOPROčkem. Obecně platí, že pokud nepotřebujete dělat barevnou korekci resp. post processing tak je lepší natáčet bez Protune, taktéž je lepší natáčet bez Protune, když je už méně světla. A pokud nevyžadujete zpomalené záběry tak je lepší natáčet 24-30sn./s. Do snímače jde více světla takže obraz je lepší. A samo 2.7k (wide) nabízí zase možnost video pěkně seřezat při zachování super obrazu pro 1080p nebo se dá použít 1440x1080 při 30sn. ten je taky hodně kvalitní s možnosti oříznutí vrtulí :-)

Osobně natačím 1080p MEDIUM 24-48sn./s

Tož tak, myslím, že to už všichni víte, ale občas je dobré mít to takhle sesumírované. :-)