High performance-prostě kompozity a vše technické

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#76 Příspěvek od Milan Nes »

zase "tak" těžké to není, o něco horší to dokáže i člověk sám na koleni (za asi 4 násobnou dobu :-d), ty vlepované zavětrování jsou mor, mne se právě taky kouslo na motejlu Swallova a nebylo to nic příjemného, naštěstí se konec utrhnul - povolilo to lepidlo a nestalo se nic, pak jsem to přilepil holt natvrdo CA a raději s větší vůlí zbrousil :(
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
ST
Příspěvky: 3162
Registrován: ned 16.11.2008 0:00
Bydliště: Králíky
Kontaktovat uživatele:

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#77 Příspěvek od ST »

Dalibore, a to si jako myslíš , že to zavětrování není dodělávané ? Je to normálně nalepená izolačka a na to se nanese směs balonů a epoxi a pak se to zasune do štěbiny. Hi Hi Štěrbina... :lol:
Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
Uživatelský avatar
kratas
Příspěvky: 1656
Registrován: sob 03.01.2009 0:00
Bydliště: Praha - Krč, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#78 Příspěvek od kratas »

ST mas pravdu, ale on je to diametralni rozdil, kdyz to zavetrovani vylijes na miru (jak to delaji rozumni vyrobci) a kdy tam na hulvata nalepis jiz hotove. To vylite ti zajisti mnohem vetsi presnost.
SOVA is YouR CO-pilot
http://rc-sovy.blogspot.com
http://www.rcsovy.cz
Uživatelský avatar
JJ02
Příspěvky: 237
Registrován: úte 11.08.2009 0:00

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#79 Příspěvek od JJ02 »

Milan Nes píše:zase "tak" těžké to není, o něco horší to dokáže i člověk sám na koleni (za asi 4 násobnou dobu :-d), :(

Tak tak... dobrou pásku, správnou hustotu epoxidu, trochu praxe na 3 km zavětrování a pak to vypadá i dobře :)
Uživatelský avatar
spawn78
Příspěvky: 324
Registrován: stř 20.05.2009 0:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#80 Příspěvek od spawn78 »

Ahoj Dalibore, dělám si zde značku :-)
Ariana už konečně mastí jak má. Furt to stoupalo málo na variu ex max 48m/s
Tak jsem vzali klešták a změřili odběr 150A RFM 16/16S mega +kpg + LiPo BP-2250-70C-4S
Tak mi došlo co třeba studené baterky? počasí bylo vždy max + 7C
Tak jsem nabil a ohřál beterky v topení v autě na cca 35C razem 180A :-)
Takže to bude asi gut.
Uživatelský avatar
Dzordzik
Příspěvky: 762
Registrován: úte 26.12.2006 0:00

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#81 Příspěvek od Dzordzik »

To víš, baterky sou lemry líný, chce to ohřát a hned to jinak mastí. I mě před lety to trefilo do očí. Jak byly baterky u Diona, tehdy s 1509 studený, tak to bylo jak zabržděný. Kolem těch necelých 50m to mastilo už tehdy před lety.
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#82 Příspěvek od Milan Nes »

zase "tak" těžké to není, o něco horší to dokáže i člověk sám na koleni (za asi 4 násobnou dobu :-d), :(
Tak tak... dobrou pásku, správnou hustotu epoxidu, trochu praxe na 3 km zavětrování a pak to vypadá i dobře :)
---------------
jj přesně :-d
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#83 Příspěvek od graup15 »

re..ST
Stando já přece vím,že je zavětrování dodělávané až po odříznutí kormidel . Ale nerozuměli,jsme si. Valenta má v klapce/křidélku zahloubení a dolepuje de fakto ohnutý kus laminátu. Prasečina strašná a rádo se to seká o potah. Ale pro korektnost nutno dodat,že jeho řešení je určené pro seriovou výrobu. Neb čas je mnohonásobně kratší než výroba klasického litého zavětrování.
No a ano,nic na tom není..jen to chce mít pár km odděláno, jinak je výsledek použitelný, ale né zrovna moc hezký :-) :-)

Add moje Corado. Nechtělo se mi kupovat další přijímač Futaba Fastest 7008SB, tak jsem se rozhodl,že křídlo už udělám na S-Bus. Doma se válel přijímač 7003SB a převodník S-Bus taky mám. Tak jsem si vyrobil takovou destičku která nese přijímač a můj HUB na připojení křídla a Sm-Unisens do lajny S-Bus2. Konektor do křídla ještě není hotový,zatím rozmýšlím,jak a kde to kuchnu :-)

PS..Tenhle použitý přijímač,je stejně zajímavý. Je extremně malinký, ale je full range:-) Programuje se na něm kde na třech kanálech co chci mít. Tak jsem mu vnutil,že 1 a 2 je motýl ,3 motor. V programu T14SG pak naházím funkce kam chci. Už by jsem si rádio bez variabilního přiřazení funkcí nedovedl představit. Zrovna včera jsem ládoval Corado do simply shit Spectrum 7. Děs a hrůza,ten vergl za prvé nic neumí a za druhé vše musí být fix..(funkce-program-hardware)...
Přílohy
P1110681.JPG
P1110680.JPG
P1110679.JPG
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#84 Příspěvek od pepin »

graup15 píše:re..ST
Stando já přece vím,že je zavětrování dodělávané až po odříznutí kormidel . Ale nerozuměli,jsme si. Valenta má v klapce/křidélku zahloubení a dolepuje de fakto ohnutý kus laminátu. Prasečina strašná a rádo se to seká o potah. Ale pro korektnost nutno dodat,že jeho řešení je určené pro seriovou výrobu. ..


Jednou jsem absolvoval u Vojty něco, jako exkurzi, nebo spíš osvětu u počítače, co a proč, šílenej problém v hodně lidech --dělnících, dodržet správný technologický postup, na každou operaci nezbytně nutné mít naprosto přesný popis, včetně časového harmonogramu ,nejde tam asi spoléhat na nějakou šikovnost , je to v uvozovkách pásovka a když k tomu přijde ženská z drubežárny, nesmí sekat zmetky, logicky je pak potřeba asi udělat sem tam nějaký kompromis, ta jeho nabídka modelu je velice obsáhlá, to asi ani nejde chytit nějaký grif, páč další ero lepíš zase uplně jiný typ, nebo třeba uhlíkovou sedačku do auta, uhlíkový krk ke kytaře, uhlíkový kajak
Uživatelský avatar
Dzordzik
Příspěvky: 762
Registrován: úte 26.12.2006 0:00

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#85 Příspěvek od Dzordzik »

Ano, tak to je. Pak je na každém z nás estli si koupí za nemalý peníz kompromis z pásové výroby, nebo o relativně málo dráž vymazleného kocourka od osvědčeného výrobce soutěžních mašin.
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#86 Příspěvek od graup15 »

No..víš Pepina,já tam na exkurzi byl taky...:-) A co jsem viděl mi docela stačilo..Je to jak píšeš,bohužel.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#87 Příspěvek od pepin »

graup15 píše:No..víš Pepina,já tam na exkurzi byl taky...:-) A co jsem viděl mi docela stačilo..Je to jak píšeš,bohužel.


já to jako--- bohužel--- necítím, postavil fabriku , dává místním lidem práci, osobně si spíš myslím, že ti bezkompromisní výrobci prostě nezvládnou postavit takovou firmu, tak se ten svuj kšeftík musí snažit držet právě díky něčemu trochu navíc.
Uživatelský avatar
Dzordzik
Příspěvky: 762
Registrován: úte 26.12.2006 0:00

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#88 Příspěvek od Dzordzik »

Spíš je to tak že srovnáváš nesrovnatelné. A jak jsem už jednou napsal. je na nás abychom se rozhodli pro to který přístup nám víc vyhovuje. Já si raději připlatím za kvalitu a jsem rád, pokud mohu spoustu věcí prokonzultovat ještě před nákupem přímo s výrobcem a nechat si třeba udělat některé věci nestandardně protože to tak prostě chci a to mi sériový výrobce z principu věci nenabídne. Ten seká jeden kus za druhým a jakékoli změny by mu rozhodily výrobu. Navíc je rozdíl jestli model patlá uklízečka nebo člověk co to dělá x let a ten model třeba i sám spočítal, závodí s ním, zná jej, poradí se seřízením a vtiskl mu svoji duši a neskutečné množství jeho času a jeho myšlenek.
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#89 Příspěvek od graup15 »

Ano..Pepin srovnává nesrovnatelné. Jaká je pohoda,vzít naprosto nového Vikinga na letiště, prostě ho vrhnout 40st nahoru a letět. Žádné trimování, žádné nasrání,že je křídlo do oblouku jako u masové produkce ..:-)
A tak to i dnes bylo...přiznám se,že tyhle mašiny F3B prostě miluju. Je to čirá radost!!!!.
Když se k tomu ještě přidá den jako dnes,kdy to nosí fantasticky...vždycky mi to připomene,že je lepší trošku připlatit a mít mašinu bez kompromisů. Od výrobce co to opravdu umí.

Perfektně jsem si polétal a dnes de fakto podruhé s čidlem Unisens. A jde s tím hledat termika výborně.
Já vím,že by se nemělo, ale když naletím v 80m stoupáček...a ve 200 se připojí káňata,prostě ta nirvána se ne a nechce opustit. Alarm mám vypnutý,to 800m to ještě vidím dobře :-) :-) (viz fotka)

PS..Ondro
Máš to zalétnuté a připravené. Finální nastavení a odladění ..to si už musíš užít sám .
Přílohy
DSCN0050.JPG
DSCN0053.JPG
DSCN0054.JPG
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: High performance-prostě kompozity a vše technické

#90 Příspěvek od graup15 »

Tak :-) A dokud mi nedá olympijskou bundu ze Soči,nedostane Pikouše :-)
Další foto jen pro potěchu nás nakažených uhlíkovým virem....:-)

PS..ještě jsem ti ho Ondro trošku poladil a ještě doporučuju,kup si pak 3S-2600mAh ,pouze na termiku.
Mám to taky tak a střídám to. Do slabších podmínek je tříčlánek dobrý.
Přílohy
DSCN0004.JPG
DSCN0009.JPG
DSCN0015.JPG
DSCN0022.JPG
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“