Stránka 6 z 9
Re: ION neo
Napsal: sob 14.12.2013 18:46
od graup15
Jsem psal,že je to jedno..

To,že má panty z odtrhové tkaniny,je u dýhoš konstrukce fakt fuck

Kolik jsi dal za Iona a za to na fotkách?
Re: ION neo
Napsal: sob 14.12.2013 18:53
od ariane
Detaily zpracování na fotkách nepoznám. Nic to nemění na tom, že to je autobus. Trup je bachratý, to neokecáš a tl. profilu má do toho z Iona taky hodně daleko. Máš oba modely, schválně změř tl. profilu u spojky a šířku a výšku trupu obou modelů u náběžky křídla, porovnáme to:-)) Designem a elegancí je to taky trošku jinde, to taky neokecáš.
K Plzni se na Tvoje modely fakt dívat nepojedu, znám je. Představ si, že jsem dokonce jednou na A festu měl i společné vystoupení s Vaníčkem. On létal Mini Rytmuse, já Mini Iona.
P.S. Mám takový dojem, že za propagaci si spíš dostal něco Ty:-)
Re: ION neo
Napsal: sob 14.12.2013 19:32
od petrajksner
No nevím porovnávat vzhledovou kvalitu, nebo pro mě letadlo s velikou minulostí jako je ION, které vždy fungovalo a fungovat bude.
Kdyby si viděl u Avionika trup, tak si myslíš že je to 3 kategorie, o barvě se ani bavit nebudu, trup je možnost jen bílý, křídla, VOP a SOP jaká barva byla zrovna po ruce (jednoho mám oranžového a druhý je růžový). A stejně se po nich jen zapráší.
Letadlo je to funkční, tak proč mu vyčítat co a jak vytvořil.
Re: ION neo
Napsal: sob 14.12.2013 19:41
od graup15
Asi tak...

Já dneska nechtěně testnul křídla na Ionu. Jak jsem zvyklý,že můžu za model v zatáčce vzít na hulváta, tak jsem nějak pozapoměl,že Ion není uhlíková mašina

Tu sekundu než mi to došlo, měl Ion křídla jak 22metrovka na průletu

Re: ION neo
Napsal: sob 14.12.2013 21:02
od creagel

To jsem zkousel jeste s Maxionem taky (po letani s Energicem). Jinak co se tyka lepeni kridelek/klapek na lepenku. Ze jsem Maxiona hodne trapil a vzdy naprosto v pohode. V tehle cenove hladine myslim ze standard.
Re: ION neo
Napsal: sob 14.12.2013 21:47
od jindraj
Tak nemám s čím srovnat ani nevím zda to je v praxi nějak moc přínosné, ale u Optimy to je také na tkanině pod dýhou - jen VOP na lepence. Každopádně to vypadá tak nějak řemeslněji a elegantněji. Zase se to asi bude hůř opravovat pokud by bylo potřeba

snad nebude ...
Re: ION neo
Napsal: ned 15.12.2013 7:46
od BambiSpP
Tak kluci,lituju že jsem sem vůbec něco napsal,nikomu nic nevnucuju nechť jsi každý vybere podle sebe asi tak.
Pro Ariane máš pravdu hádat se nebudu,ale ruku na srdce za ty prachy toho iona nemyslim že je normální vůle na spojce 2 cm na konci křidla nad tím by jse měl výrobce při nejmenším zamyslet.
Re: ION neo
Napsal: ned 15.12.2013 8:59
od Milan Nes
jinak k VH modelu měl jsem od nich mini i většího a kvalita upravdu velmi dobrá, ale vždy to byl dražší brácha IONa co si pamatuju
cenově to býváváalo u stejných letadel
Pelikán
Reichard
Leoš Svoboda
JP
VH model
pelikán byl shit, než si to vzalo do ruky Azero a kvalita je aktuálně velmi nadstandardní
reichard, jejich trupy občas snad umíraly vlivem fučícícho ventilátoru na krabici (nadsázka)
Leoš - moje osobní značka, nikdy jsem neměl problém s kvalitou a vždy udělal co jsem chtěl za super cenu, u většiny letadel od něj to člověk složil a lítal, u dost z nich jsem ani netrimoval ...
JP - měl jsem iona / iona slow profil / miniona (rozumná kvalita, opravdu velká kvalita oracover potahu, občas nějaké věci na doladění jako vypodložit si vop atp ... ale o tom to je ne ?
výhoda byla že ION šel osadit za pár korun aby byl super
VH - opravdu parádní zpracování, vše do sebe zapadalo, hezké provedení spojek i laminátu ale
člověk si to zaplatil ... co si pamatuju tak o 35% víc jak u LS, proto jsem taky skončil u Leoše
jinak co teď koukám tak mám pocit že ION dokonce zlevnil, ale už to vše nemám v oku
Re: ION neo
Napsal: ned 15.12.2013 9:24
od BambiSpP
Pokud dobre vidim tak ceník na netu 2 metrovka vh model 5300 a ion pro+ 5544 kč a oranžová varianta 5846kč
Re: ION neo
Napsal: ned 15.12.2013 9:51
od speedved
Milan Nes píše:VH - opravdu parádní zpracování, vše do sebe zapadalo, hezké provedení spojek i laminátu ale
člověk si to zaplatil ...
Tak zrovna toto není pravda u mini rytmusu. Křídla nesedí na trupu. Údajně stará forma a jiný profil. Nesedí to na mém modelu a na netu jsem se to taky dočetl.
Re: ION neo
Napsal: ned 15.12.2013 10:33
od Milan Nes
v tom případě jsem měl ještě se starým profilem (4-5 let zpátky ?)
protože tohodle bych si všiml

ale jinak poslední dobou pokukuju po kompostech ... ale o větším IONovi jsem kvůli financím koukal taky, no uvidíme

Re: ION neo
Napsal: ned 15.12.2013 13:10
od graup15
Milan Nes píše:v tom případě jsem měl ještě se starým profilem (4-5 let zpátky ?)
protože tohodle bych si všiml

ale jinak poslední dobou pokukuju po kompostech ... ale o větším IONovi jsem kvůli financím koukal taky, no uvidíme

Tak místo plasových šroubků dej řádné imbusy a dotáhni na krev. Ona se ta dýha podle trupu doformuje

Re: ION neo
Napsal: ned 15.12.2013 17:16
od pepin
No a až to tam bude pořádně těsnit, tak nezapomen vyvrtat v trupu díry na odvětrání tepla od motoru

Re: ION neo
Napsal: ned 22.12.2013 17:15
od Pitrs07
Dovolím si přispět do diskuze svým názorem a dotazem. Měl jsem možnost porovnat v praxi tyto rozměrově podobné modely:
Mefisto - Reichard
Ion - JP models
Ryrmus Energy - VH model
Brawo - Vagenknecht
Nejlevnější a nejzáludnější při létání byl Mefisto. Rovněž zpracování odpovídá době vzniku a kategorii modelu. Nejdražší a konstrukčně nejlepší je Brawo (má i nosník v křídle), nicméně cena téměř 10000,-Kč za dvoumetrovku je na dvounásobku Iona, či Rytmuse.
Zpracování Rytmuse je na lepší úrovni než u Iona, ale u Rytmuse jsem hned měnil všechny šroubové spoje za pevnější (vlepením železných matic a výměnou plastových šroubů). Diskuze o tom, zda má Ion či Rytmus lepší závěs křidélek mi přijde irelevantní, protože při pokusu letět na vyšších rychlostech chytají oba modely flutter a hrozí destrukce křidélek. Takže závěsy jsou v obou případech dobré, ale křidélka jsou zřejmě torzně měkká.
Uvažuji nyní, že si pořídím Ion neo, Ionmax, nebo Rytmus Reflex či Absolution. Tady už jsou zajímavé konstrukční rozdíly, kdy VH model nabízí trojdílné křídlo s nosníkem, ale nikde jsem se nedočetl, zda má nosník i Maxion, či Ion neo. Můžete mi prosím někdo poskytnout tyto informace? Dvoudílné provedení u modelů od JP asi bude pevnější......
Ještě si dovolím poznámku k "autobusovému" provedení Rytmusů a starých Ionů. Je třeba si uvědomit dobu vzniku těchto modelů a velikost bateriových akumulátorů, které se tenkrát např. v desetičlánkovém provedení používaly. Pokud by modely vypadaly jako dnešní žihadla, tak by ty baterky do toho nikdo nikdy nenaložil. Díky bohu jde vývoj i v těchto věcech velmi rychle vpřed a dnes bychom se mohli původnímu provedení pousmát, nicméně ani tyto modely rozhodně nelítají "autobusově". Ba naopak...
Cenově vidím modely VH a JP jako srovnatelné v dané rozměrové třídě, pakliže pomineme možnost výběru barevných variant u JP, které ovšem model následně dosti prodražují.
Re: ION neo
Napsal: ned 22.12.2013 21:54
od slaco
Pitrs07 píše:Cenově vidím modely VH a JP jako srovnatelné v dané rozměrové třídě, pakliže pomineme možnost výběru barevných variant u JP, které ovšem model následně dosti prodražují.
Barevné provedení je u VH model také možné, trup i křídla.Stačí se domlivit, viz můj Absolution.