EasyStar II

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
shrubber
Příspěvky: 404
Registrován: ned 11.09.2011 22:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#76 Příspěvek od shrubber »

Lože serva je hezká věc, když se s ním počítá v konstrukci křídla. Ale je-li tam připravená šachta přesně na rozměr serva, nepředělával bych ji.

Anténa se nemusí vyvádět ven, pokud nemáš karbonový trup. Je jen univerzální pravidlo, že by anténa měla být co nejdál od kovových a elektrických částí.

Máš-li tradiční přijímač s půlmetrovou anténou, protáhne se tou trubičkou v trupu. Máš-li nový přijímač v pásmu 2.4 GHz, čouhají z něj pravděpodobně dvě antény o délce cca 3 cm, které bys měl nějak chytře umístit do trupu, aby byly navzájem kolmé.
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Boberts
Příspěvky: 52
Registrován: pon 16.01.2012 17:58

Re: EasyStar II

#77 Příspěvek od Boberts »

ono vyrezať trochu väčší otvor pre plastovú šachtu pre servo by hádam nemal byť až taký veľký problém, osobne počítam s tým, že ako prvé buď zlomín tiahlo serva alebo vytrhnem celé servo zo šachty pri pristávaní (hrubé steblo trávy alebo nejaká hruda sa o to radi postarajú :( ).
malý priestor v trupe EasyStar II moc neumožňuje 100% splnenie pravidiel umiestnenia prijímača a jeho anténok voči ostatným elektronickým doplnkom. :( osobne mám prijímač nalepeny hneď za baterkou, no a tie antenky sa pokusim nejako uložiť kolmo na seba smerom na chvost...
ešte by som sa rád spýtal - mám oblepiť spodok trupu a konce krídel sklenou páskou? alebo je to zbytočnosť? elapor vydrží pristávanie aj na hline, tvrdom snehu alebo ďatelinovom strnisku? ono, trávnatých plôch tu na okolí moc nemáme a keď hej tak sa jedná o súkromné pasienky pre dobytok a tam sa zase nachádzajú iné "hrudy"... :)
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
shrubber
Příspěvky: 404
Registrován: ned 11.09.2011 22:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#78 Příspěvek od shrubber »

Fakt se s tím neser. Tohle je první letadlo na naučení a pomlácení, nějaké havárie mít asi budeš, ale není důvod se speciálně obávat poškození serva křidýlek. To je od výrobce navrženo nějakým standardním způsobem, který se v houboletech běžně používá a není to zásadní zdroj problémů.

Na umístění antének je na Youtube hezké video od Spektra.

http://www.youtube.com/watch?v=drOoB9LSekk
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
shrubber
Příspěvky: 404
Registrován: ned 11.09.2011 22:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#79 Příspěvek od shrubber »

Takhle nějak vyšlo to umístění bateria a gyra.

Obrázek
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Boberts
Příspěvky: 52
Registrován: pon 16.01.2012 17:58

Re: EasyStar II

#80 Příspěvek od Boberts »

nejako je tá baterka strašne moc vpredu, veď to gyro nemôže byť také ťažké ako baterka, či?
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
shrubber
Příspěvky: 404
Registrován: ned 11.09.2011 22:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#81 Příspěvek od shrubber »

Gyro je váhově zcela nepodstatné, tahle poloha baterky ti vyjde bez ohledu na zbytek osazení. Oproti nákresům je naopak baterka překvapivě hodně vzadu, před ní je ještě asi 7 centimetrů místa.
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Boberts
Příspěvky: 52
Registrován: pon 16.01.2012 17:58

Re: EasyStar II

#82 Příspěvek od Boberts »

tak potom neviem kde ja robím chybu keď mi baterka (3S 2200) vychádza skoro zarovno zadnej časti kabíny, a to je riadny rozdiel oproti tomu čo je na tej foto. preto som aj písal že mi nezostáva moc miesta na riadne uloženie prijímača.
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
shrubber
Příspěvky: 404
Registrován: ned 11.09.2011 22:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#83 Příspěvek od shrubber »

Jsi si jistý, že máš správně vyměřenou polohu těžiště? Mělo by to být takhle nějak.

Obrázek
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Boberts
Příspěvky: 52
Registrován: pon 16.01.2012 17:58

Re: EasyStar II

#84 Příspěvek od Boberts »

úplne presne takto, mám RR verziu, tak som sa naschvál pozrel či mi nahodou nenalepili nejake závažie na čumák , ale nič tam nieje, v návode ani nie je nič písané o pozícii umiestnenia baterky (čo asi ani nie je možné vzhľadom k rôznym tipom), ale šak uvidím po prvom hode, či sa postaví na zadné a následne padne na čumák.... :o :o :o
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#85 Příspěvek od RiMr »

Tak taky přispívám se svou troškou do mlýna...
http://www.ok-rimr.com/cs/jak-na-to/mul ... y-star-ii/
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#86 Příspěvek od RiMr »

...a včil jsem tam přidal i video ze záletu, při kterém jsem éro skoro rozložil...
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
shrubber
Příspěvky: 404
Registrován: ned 11.09.2011 22:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#87 Příspěvek od shrubber »

Pěkné. Výchylky křidýlek jsou přesně podle návodu +8/-4mm, nebo sis na ten výkrut dal větší?
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#88 Příspěvek od RiMr »

Bez diferenciace a tolik co dovolila serva a materiál bez "kňučení", prostě pohodlné maximální výchylky.
Na zálet si dávám výchylky větší.
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Boberts
Příspěvky: 52
Registrován: pon 16.01.2012 17:58

Re: EasyStar II

#89 Příspěvek od Boberts »

No tak mne vyšla pozicia aku celkom inde, takže teraz musim mať len tak navolno strčený prijímač v zadu za kabínou...
ťažisko je samozrejme tých 78 mm od nábehu krídla.
2012-02-16-004.jpg

2012-02-16-005.jpg


ešte by som mal otázočku, aký vietor asi môže zniesť ES II ?
dnes som sa totižto odhodlal na zálet a z prvu bolo skoro bezvetrie, len taký vánok ale neskôr sa to asi trochu rozfúkalo lebo mi ESII nechcel letieť proti vetru ani na plný plyn a kým som sa uvedomil tak mi ho pekne krásne odvialo docela ďaleko kde som už nevidel dobre ako vlastne letí a kam 8O 8O
naštastie tu máme tak 40 cm snehu, ale aj tak náraz to bol pekný, aku vytrhlo zo sucheho zipsu a dokonca aj rozpojilo konektory a ešte povolil spoj od čumáku až po kabínu, ale všetko funguje, na zajtra hlásia pekne tak idem skúšať štastie ďalej... :!: :!: :!:
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: EasyStar II

#90 Příspěvek od RiMr »

Tak záleží jak ho naložíš. Čím těžší - tím vyšší pronikavost, resp. můžeš tu hmotu potlačením proměnit ve větší rychlost.
Ale. Jaký tam máš motor? To muselo funět teda pořádně, když ti ani na plný plyn nešel proti větru...
Já jsem s tím 130W turnigáčem (co dává 160-180W) létal v pořádném fučáku a bylo to "normální", tedy ES skákal jak koza, ale pomalu se probíjel...
TO je jednoduché, jestli ti éro v horizontu na plný plyn letí třeba 10m/s, tak i v už slušném větru 6m/s poletí 16m/s po větru, ale pořád poletí 4m/s proti větru...

Takže jestli píšeš že při "trochu rozfoukaném větru" to na plný plyn couvalo, tak je někde chyba, nebo máme jinou představu o slabém větru :)
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“