EasyStar II
Re: EasyStar II
Lože serva je hezká věc, když se s ním počítá v konstrukci křídla. Ale je-li tam připravená šachta přesně na rozměr serva, nepředělával bych ji.
Anténa se nemusí vyvádět ven, pokud nemáš karbonový trup. Je jen univerzální pravidlo, že by anténa měla být co nejdál od kovových a elektrických částí.
Máš-li tradiční přijímač s půlmetrovou anténou, protáhne se tou trubičkou v trupu. Máš-li nový přijímač v pásmu 2.4 GHz, čouhají z něj pravděpodobně dvě antény o délce cca 3 cm, které bys měl nějak chytře umístit do trupu, aby byly navzájem kolmé.
Anténa se nemusí vyvádět ven, pokud nemáš karbonový trup. Je jen univerzální pravidlo, že by anténa měla být co nejdál od kovových a elektrických částí.
Máš-li tradiční přijímač s půlmetrovou anténou, protáhne se tou trubičkou v trupu. Máš-li nový přijímač v pásmu 2.4 GHz, čouhají z něj pravděpodobně dvě antény o délce cca 3 cm, které bys měl nějak chytře umístit do trupu, aby byly navzájem kolmé.
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Re: EasyStar II
ono vyrezať trochu väčší otvor pre plastovú šachtu pre servo by hádam nemal byť až taký veľký problém, osobne počítam s tým, že ako prvé buď zlomín tiahlo serva alebo vytrhnem celé servo zo šachty pri pristávaní (hrubé steblo trávy alebo nejaká hruda sa o to radi postarajú
).
malý priestor v trupe EasyStar II moc neumožňuje 100% splnenie pravidiel umiestnenia prijímača a jeho anténok voči ostatným elektronickým doplnkom.
osobne mám prijímač nalepeny hneď za baterkou, no a tie antenky sa pokusim nejako uložiť kolmo na seba smerom na chvost...
ešte by som sa rád spýtal - mám oblepiť spodok trupu a konce krídel sklenou páskou? alebo je to zbytočnosť? elapor vydrží pristávanie aj na hline, tvrdom snehu alebo ďatelinovom strnisku? ono, trávnatých plôch tu na okolí moc nemáme a keď hej tak sa jedná o súkromné pasienky pre dobytok a tam sa zase nachádzajú iné "hrudy"...
malý priestor v trupe EasyStar II moc neumožňuje 100% splnenie pravidiel umiestnenia prijímača a jeho anténok voči ostatným elektronickým doplnkom.
ešte by som sa rád spýtal - mám oblepiť spodok trupu a konce krídel sklenou páskou? alebo je to zbytočnosť? elapor vydrží pristávanie aj na hline, tvrdom snehu alebo ďatelinovom strnisku? ono, trávnatých plôch tu na okolí moc nemáme a keď hej tak sa jedná o súkromné pasienky pre dobytok a tam sa zase nachádzajú iné "hrudy"...
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
Re: EasyStar II
Fakt se s tím neser. Tohle je první letadlo na naučení a pomlácení, nějaké havárie mít asi budeš, ale není důvod se speciálně obávat poškození serva křidýlek. To je od výrobce navrženo nějakým standardním způsobem, který se v houboletech běžně používá a není to zásadní zdroj problémů.
Na umístění antének je na Youtube hezké video od Spektra.
http://www.youtube.com/watch?v=drOoB9LSekk
Na umístění antének je na Youtube hezké video od Spektra.
http://www.youtube.com/watch?v=drOoB9LSekk
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Re: EasyStar II
Takhle nějak vyšlo to umístění bateria a gyra.


ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Re: EasyStar II
nejako je tá baterka strašne moc vpredu, veď to gyro nemôže byť také ťažké ako baterka, či?
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
Re: EasyStar II
Gyro je váhově zcela nepodstatné, tahle poloha baterky ti vyjde bez ohledu na zbytek osazení. Oproti nákresům je naopak baterka překvapivě hodně vzadu, před ní je ještě asi 7 centimetrů místa.
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Re: EasyStar II
tak potom neviem kde ja robím chybu keď mi baterka (3S 2200) vychádza skoro zarovno zadnej časti kabíny, a to je riadny rozdiel oproti tomu čo je na tej foto. preto som aj písal že mi nezostáva moc miesta na riadne uloženie prijímača.
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
Re: EasyStar II
Jsi si jistý, že máš správně vyměřenou polohu těžiště? Mělo by to být takhle nějak.


ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Re: EasyStar II
úplne presne takto, mám RR verziu, tak som sa naschvál pozrel či mi nahodou nenalepili nejake závažie na čumák , ale nič tam nieje, v návode ani nie je nič písané o pozícii umiestnenia baterky (čo asi ani nie je možné vzhľadom k rôznym tipom), ale šak uvidím po prvom hode, či sa postaví na zadné a následne padne na čumák....

DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
Tak taky přispívám se svou troškou do mlýna...
http://www.ok-rimr.com/cs/jak-na-to/mul ... y-star-ii/
http://www.ok-rimr.com/cs/jak-na-to/mul ... y-star-ii/
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
...a včil jsem tam přidal i video ze záletu, při kterém jsem éro skoro rozložil...
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Re: EasyStar II
Pěkné. Výchylky křidýlek jsou přesně podle návodu +8/-4mm, nebo sis na ten výkrut dal větší?
ex Modela T4, QB-15
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
Bez diferenciace a tolik co dovolila serva a materiál bez "kňučení", prostě pohodlné maximální výchylky.
Na zálet si dávám výchylky větší.
Na zálet si dávám výchylky větší.
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Re: EasyStar II
No tak mne vyšla pozicia aku celkom inde, takže teraz musim mať len tak navolno strčený prijímač v zadu za kabínou...
ťažisko je samozrejme tých 78 mm od nábehu krídla.
ešte by som mal otázočku, aký vietor asi môže zniesť ES II ?
dnes som sa totižto odhodlal na zálet a z prvu bolo skoro bezvetrie, len taký vánok ale neskôr sa to asi trochu rozfúkalo lebo mi ESII nechcel letieť proti vetru ani na plný plyn a kým som sa uvedomil tak mi ho pekne krásne odvialo docela ďaleko kde som už nevidel dobre ako vlastne letí a kam
naštastie tu máme tak 40 cm snehu, ale aj tak náraz to bol pekný, aku vytrhlo zo sucheho zipsu a dokonca aj rozpojilo konektory a ešte povolil spoj od čumáku až po kabínu, ale všetko funguje, na zajtra hlásia pekne tak idem skúšať štastie ďalej...

ťažisko je samozrejme tých 78 mm od nábehu krídla.
ešte by som mal otázočku, aký vietor asi môže zniesť ES II ?
dnes som sa totižto odhodlal na zálet a z prvu bolo skoro bezvetrie, len taký vánok ale neskôr sa to asi trochu rozfúkalo lebo mi ESII nechcel letieť proti vetru ani na plný plyn a kým som sa uvedomil tak mi ho pekne krásne odvialo docela ďaleko kde som už nevidel dobre ako vlastne letí a kam
naštastie tu máme tak 40 cm snehu, ale aj tak náraz to bol pekný, aku vytrhlo zo sucheho zipsu a dokonca aj rozpojilo konektory a ešte povolil spoj od čumáku až po kabínu, ale všetko funguje, na zajtra hlásia pekne tak idem skúšať štastie ďalej...
DX8 , YAK 54 , Crack YAK, SBACH 342, MaxiSwift, Skywalker X7
- RiMr
- Příspěvky: 7231
- Registrován: pon 16.06.2008 0:00
- Bydliště: Praha 9 Vinoř
- Kontaktovat uživatele:
Re: EasyStar II
Tak záleží jak ho naložíš. Čím těžší - tím vyšší pronikavost, resp. můžeš tu hmotu potlačením proměnit ve větší rychlost.
Ale. Jaký tam máš motor? To muselo funět teda pořádně, když ti ani na plný plyn nešel proti větru...
Já jsem s tím 130W turnigáčem (co dává 160-180W) létal v pořádném fučáku a bylo to "normální", tedy ES skákal jak koza, ale pomalu se probíjel...
TO je jednoduché, jestli ti éro v horizontu na plný plyn letí třeba 10m/s, tak i v už slušném větru 6m/s poletí 16m/s po větru, ale pořád poletí 4m/s proti větru...
Takže jestli píšeš že při "trochu rozfoukaném větru" to na plný plyn couvalo, tak je někde chyba, nebo máme jinou představu o slabém větru
Ale. Jaký tam máš motor? To muselo funět teda pořádně, když ti ani na plný plyn nešel proti větru...
Já jsem s tím 130W turnigáčem (co dává 160-180W) létal v pořádném fučáku a bylo to "normální", tedy ES skákal jak koza, ale pomalu se probíjel...
TO je jednoduché, jestli ti éro v horizontu na plný plyn letí třeba 10m/s, tak i v už slušném větru 6m/s poletí 16m/s po větru, ale pořád poletí 4m/s proti větru...
Takže jestli píšeš že při "trochu rozfoukaném větru" to na plný plyn couvalo, tak je někde chyba, nebo máme jinou představu o slabém větru
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com