Stránka 6 z 14
Napsal: stř 08.12.2010 21:18
od blade120
Finálny tuning Blade 120 SR
- kabínka EasyCopter XS (3 € oproti originálu za 15 €)
- podvozok T-REX 250 (6 € oproti 9 €)
Doporučujem, je to lacnejšie a odolnejšie než krehké originálne diely.
Ešte potrebujem nájsť lepšiu alternatívu pre batérie.
Ostatné diely už nie je potrebné nahrádzať, snáď len spevniť držiak batérie.
Napsal: ned 12.12.2010 15:01
od mikymik
Mam dotaz na Vas zkusenejsi stodvacitkare. S vlastnim strojem jsem absolvoval do 20 letu a ocasni motor zacal vcera trochu vrcet. Rekl bych, ze podobny zvuk by mohl treba delat, kdyby byl rozvazeny, treba kdyby chybelo kus vrtule, ale po bedlivem prozkoumani vse vypada OK, toci se lehce. Se zvukem bych se smiril, ale horsi je, ze ztraci vykon. Kdyz se vyrazneji prida plyn, gyro se snazi, ale vrtas se stejne roztaci doleva. Pri beznem letu se doprava toci jen velmi pomalu. Zda se tedy, ze se motor toci temer na maximum a to mozna zpusobuje i onu zminenou hlucnost. (BLH3125 jest na svem miste)
A dotaz? Odchazi motor do vecnych lovist nebo za problemem stoji neco jineho? Jak prodejce pristupuje k podobnym reklamacim?
Dik.
Napsal: ned 12.12.2010 21:23
od demolátor
Zkus se kouknou, zda není ohlá zadní vrtulka. Reklamaci bych zkusil...
Napsal: ned 12.12.2010 21:36
od blade120
A/ vrčanie zadného motorčeka - pravdepodobne trochu ohnutá vrtuľka po náraze. Stačí zrovnať s trochou "nátlaku". Polož vrtulník na stôl, prilož napr.pravítko a pretáčaj vrtuľku okolo osi a sleduj či majú oba listy rovnakú dráhu otáčania. Vrtuľka je dosť mäkká, stáva sa to.
Stalo sa mi tiež, že jedna vrtuľka bola už od výroby zmätok, nebola symetricky vylisovaná.
B/ ak sa ti vrtuľník trochu pretáča a lietaš vonku, tak je to zimou. Pri teplotách nižších ako +10 C je to bežný jav, vtedy už baterka nedáva dosť prúdu (spomalia sa chemické reakcie v článku) a gyro už tiež začína reagovať spomalene. Ak si trúfaš lietať v izbe, tak to vyskúšaj v teple. Ak to neprestane tak ti odchádza motorček. Mne prvý motorček nevydržal ani týždeň, zato s druhým som absolvoval už asi 300 štartov za tri mesiace.
P.S. Originál baterky som prestal kupovať, sú poddimenzované (len 12C), dosť sa zahrievajú a po 30 až 50-tich cykloch idú do koša. Už som vylietal 5 bateriek. Začal som používať Hyperion 850 mAH 25 C, ale predávajú sa len ako 2-3 články, treba ich rozobrať a nie je to moc bezpečná procedúra. Baterka je ale trochu ťažšia, vrtulník lieta podstatne lepšie proti vetru a aj dlhšie (7-10minút) ale je lenivší pri stúpaní.
Napsal: pon 13.12.2010 9:49
od mikymik
Panove, diky za reakce.
Litam indoor, zima mu dobre nedela, to jsem si uz vsimnout stacil
Ohlou vrtulkou minite asi vlastni vrtuli, ne jeji osu. Vrtulka se zda v poradku. Je tedy trochu ohla k motoru, ale symetricky a myslim, ze tomu tak bylo vzdy. Jeste ho podrobim dukladnejsi kontrole, ale az o Vanocich, neb ho mam u tchyne
A k bateriim... Mam vyhlidlou Tenergy 3.7v 1-cell 500mah 15C Battery for Blade 120 SR (eBay), jen to chce koupit v USA, aby se neplatilo postovne. Chystam se tam ale az v cervenci, tak doufam, ze to poresim rychleji, jen zatim nevim jak

Radils ji vlastne Ty, blade, jen koukam, ze na "Tvem" linku ma nejake spatne hodnoceni.
Napsal: pon 13.12.2010 10:43
od blade120
Tá Tenergy je zatiaľ jediná dostupná alternatíva (bez úprav), uvažoval som o nej, ale 15C je stále málo, rozhodol som sa pre Hyperion G3 CX - 2S 850mAh/7.4V (25C) aj za cenu vyššej hmotnosti. Hádam sa v krátkom čase objaví niečo vhodnejšie a ľahšie s aspoň 20C a cca 600 mAh.
http://www.iminitra.sk/index.php?action ... az=Skladom
Napsal: pon 13.12.2010 11:15
od blade120
Na MicroHeli.com pomaly pribúdajú tuningové diely pre Blade 120 SR
http://www.microheli.com/index.php?cPath=2929
Napsal: pon 13.12.2010 13:17
od mikymik
15 C je malo, kdyz ta origo ma jen 12? Merils, kolik A tece pri 100%? O Vanocich to chci zmerit, ale vsadil bych, ze to bude okolo 5 A. Tedy doufam. Ta 850 mAh mi prijde zbesila, navic pak nemuzes pouzit iriginalni bateriovy drzak a nema to doraz kvuli tezisti.
Na popularitu 120 SR by mel konecne zareagovat HK

Napsal: pon 13.12.2010 14:29
od blade120
Malo by to byť lepšie, ale originál baterka (12 C) sa zahrieva dosť čo rapidne znižuje jej životnosť a zvlášt v zime je to markantné, že nestíha dodávať prúd. Merať som nič nemeral, ale baterka by mala zostať vlažná a nie horúca. Tie nové Hyperion čo teraz používam sú vlažné aj po 10 minútach letu, hoci kvôli váhe lietam na väčšom plyne.
Za normálnych podmienok pri vonkajšej teplote 20 C, to bolo relatívne v poriadku, ale odmeraj koľko je baterka schopná dať pri 0 C.
Originál baterka zo seba nakoniec vyžmíka potrebný prúd, ale za cenu obrovského zvýšenia teploty, čo ju postupne degraduje a je na vyhodenie.
Napsal: pon 13.12.2010 15:16
od mikymik
Baterie po letu horka je, s tim musim souhlasit, ale zatim se nenafukuje

To, ze se ale baterie zahrivaji, je normalni. Tecou tam velke proudy a baterie ma svuj odpor. Proto mam pocit, ze vrtas spatne lita v zime, nemuze byt zpusobeno studenou baterii, kdyz ma takovehle autovyhrivani, ale zblblou elektronikou. Kazdopadne spis ted musim vyresit problemy ocasniho charakteru

Napsal: ned 19.12.2010 13:30
od blade120
S Hyperion G3 CX - 2S 850mAh dokážem zaletieť čas 8 min 30 sekúnd aj pri -5 C, s originál baterkou 10 - 30 sekúnd. Len obratnosť vrtulníka trpí, je to už nemotorné a pomalé. Niektorí používajú aj 1200 mAh baterky, to si už neviem predstaviť a je to už úplne zbytočné. V teple sa dá lietať s 850 mAh 10 minút a to je už viac než dosť.
Napsal: ned 19.12.2010 19:08
od miravandas
Pokud se vám zahřívají extrémě baterie, znamená to zvýšený odběr proudu, což může způsobit většinou zadní motorek. Pokud změní zadní motorek zvuk, vyměnte, nebo zničíte baterii.
blade 120 sr a dx6i
Napsal: sob 01.01.2011 21:43
od larry3486
Prosim o pomoc pri nasetovani dx6i pre blade 120 sr.
Zatial jedine co som nastavoval ze som daval gyro v polohe 1 na 100% ale neviem ci to ma vplyv na let co este vsetko treba nastavit okrem bindovania to som urobil
Vdaka
Napsal: sob 01.01.2011 22:43
od blade120
Nič. Model Type môžeš nechať Acro (v Heli móde môžeš nastavovať navyše krivky plynu, ale to nie je treba). A nastav si ešte stopky, to je všetko. Žiadne mixy nepoužívam a gyro netreba nastavovať, na vysielačke síce môžeš nastaviť rôzne hodnoty, ale nebude to nič platné, gyro je integrované na doske a jeho reakcie nezmeníš vysielačkou.
Napsal: sob 01.01.2011 23:24
od Fenius
blade120 píše:Nič. Jediné čo som nastavoval bolo zväčšenie výchyliek. V Travel Adjust som nastavil Elev na 125 percent. Model Type môžeš nechať Acro (v Heli móde môžeš nastavovať navyše krivky plynu, ale to nie je treba).
A nastav si ešte stopky, to je všetko. Žiadne mixy nepoužívam
a gyro netreba nastavovať, na vysielačke síce môžeš nastaviť rôzne hodnoty, ale nebude to nič platné, gyro je integrované na doske a jeho reakcie nezmeníš vysielačkou.
- daj si heli mód, na čo ti je taká vysielačka, keď ju nevyužiješ, to ti stačí setovka, ešte sa aj naučíš čo je čo a ako sa to nastavuje do budúcnosti
- gyro sa nastaviť dá ale len obmedzene. Teda 0 % na dx6i je 75 % v skutočnosti, 100 je 100
- podľa toho či si začiatočník si obmedz výchylky (resp. zväčši), taktiež si môžeš nastaviť exponenciály, mínusové hodnoty znamenajú väčšiu citlivosť v okolí stredových polôh pák a naopak (väčšinou sa pri týchto vrtuľníkoch používajú záporné)
- môžeš voliť tri krivky plynu (jedna je prednastavená autorotácia ale tá ti je pri FP na dve veci) - v podstate je to ako tvrdí blade120 na nič. Môžeš však experimentovať a nastaviť si to podľa svojho (napr. odstránenie zbytočnej prodlevy medzi štartom a visom... môžeš sa s tým hrať)
- na msrku som mal nastavený mix trh+rudd, keďže tie extrémy zadný motor nestíhal
- taká vážna otázka na záver: stopky na čo? Nemá to ochranu proti zničeniu lipoliek? Keď ti dôjdú baterky tak to proste spadne alebo postupne cítiš postupný úbytok výkonu?