Stránka 6 z 83

Napsal: úte 29.09.2009 12:06
od Devil
J&K píše:
Devil píše:Silně uvažuji o koupi vrtulníčku a měl bych dotaz na Vás, kteří s ním už létáte.
Kolik baterek se dodává k vrtulníčku?
Jak dlouho vydrží vrtulníček létat na jedny nabité baterky?
Předem děkuji za odpovědi


Kolik baterek se dodává k vrtulníčku?

To záleží na prodejci. Standardně jsou dvě přímo od E-flight. Já jsem dostal ještě dvě navíc od prodejce a koukal jsem, že na Ebay nabízejí koupi se šesti baterkami.

Jak dlouho vydrží vrtulníček létat na jedny nabité baterky?

Já jsem to přesně neměřil, ale cirka je to 6 až 8 minut v závislosti na způsobu létání.
děkuji za odpověď

Napsal: čtv 01.10.2009 22:12
od 4401
4401 píše:
Devil píše:
off píše:

Děkuju za odpověď a dají se samostatně další baterky dokoupit??


Náhradní baterka (silnější) stojí v čechách cca 270-280 kč.

Na HobbyCity jsou to tyhle
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8864

ale stav skladu -1599 8)

nicméně až budou skladem tak $ 1,69 za kus je paráda









Tak naskladnili 10000 kusů, dnes 1.10. jich zbývá 5848 po 2 dnech prodeje !!!

10 ks za cenu JEDINÉ v čechách..... (poštovné neberu, stejně ho tady platím...)

Napsal: čtv 01.10.2009 22:22
od Kovboj
4401 píše:Tak naskladnili 10000 kusů, dnes 1.10. jich zbývá 5848 po 2 dnech prodeje !!!

10 ks za cenu JEDINÉ v čechách..... (poštovné neberu, stejně ho tady platím...)


reakce z diskuze na HobbyCity ;-)

---
tested 3 batteries, all under 100mah
it is ok for small application, not for A05 motor. not enough current
---
I use these on the Blade mSR. Hovering time:

Stock E-Flight 120mAh 6:00
Lightning Power 130mAh 6:30
Flightmax 138mAh 5:00

Not bad for the price but they could be a lot better. They get warmer at the end of flight than E-Flight or Lightning Power.

Napsal: čtv 01.10.2009 22:38
od 4401
:) hele, každý tam píše co chce....


Originály jsou 14C a tyto 10C....ale....

Až je budu mít doma, napíšu reálné měření...

A i kdyby vydržely o minutu méně....
.... asi se s tím naučím žít :D

Nově s mSR

Napsal: pát 02.10.2009 15:31
od ivosh
Ahoj. Po mCX jsem si pořídil mSR, protože mi to přijde jako ideální mezikrok k většímu vrtulníku. Mám dost načteno o tom, že ovládat větší jednorotor není jednoduché, ale na druhou stranu jsem všude četl, jak je mSR stabilní, tak bych si chtěl zkontrolovat jak jsou na tom ostatní majitelé a jestli je můj kus v pořádku. Tak tedy co mě překvapilo:

- tesně nad zemí mohutně táhne doleva. kdosi to už zmiňoval, považuji tedy za normální

- u letu v interiéru nejsem zatím schopen dosáhnout požadované přesnosti, visení je v pohodě, ale jakékoliv vstupy ho poměrně dost rozhodí, dlouho se pak uklidňuje, létá v kroužcích, je těžké ho zase zastavit. Normální?

- nejvýraznější je to při pohybech do stran, vrtulník to dost rozhodí, po puštení kniplu letí vrťas kus zpátky jako kyvadlo, při pohybech do stran se rozhodí i heading (kam míří čumák) a je třeba korekce. Normální?

- při pomalém otáčení se vrtulník netočí na místě, ale lítá v malých kruzích. To samozřejmě ztěžuje i zatáčení v dopředném letu. Všiml jsem si, ze při otáčení se kromě rychlosti zadní vrtulky poměrně dost hýbe i deska cykliky (jako při předozadním pohybu). Normální?

- občas se při manévrech jakoby dostane do propadu a s vibracemi klesá, možná se dostane do nějakých svých turbulencí - dělal i koaxiální mCX

Bylo to opravdu zatím jen domácí létání, kde je potřeba přesnost, venku by mě taková neposednost možná trápila míň. Na druhou stranu, měl jsem nastaveny malé výchylky na vysílačce i krátká táhla na hlavě rotoru.

Prosím napište svoje dojmy z mých dojmů :) Pokud je to normální, tak to beru jako jasnou věc a rád se naučím s tím bojovat. Pokud by to mělo být mým kusem, tak by mě to mrzelo a možná by putoval zpátky. Kdyby tu byl někdo z Brna, koho ta problematika zajímá, můžeme se s mSRkama sejít. Díky všem.
PS: řešily se tu baterky, mám objednanou 130mAh Duremax z vltava2000.cz/rcmodely/ až ji budu mít, dám vědět co vydrží.

Napsal: pát 02.10.2009 17:20
od Pablo2
Ahoj,
já mám mSR zatím jen krátce a mohu jeho letové vlastnosti porovnat jen s Scorpio 2-10 (ne s mCX) což je vrtulníček který má mít shodné letové vlastnosti s mCX. Je důležité si uvědomit,že mSR je sice velmi stabilní a dobře ovladatelný jednorotor ale je to jednorotor. Dokáže viset jako koaxiál, dokáže při nastavení menší výchylky ve vysílačce a velmi opatrné práci s ovládacími pákámi létat skoro jako koaxiál (až na ten houpavý pohyb) ale při větších výchylkách ovladačů se projevuje jako jednorotor a začne pěkně divočit. Některé věci co popisuješ opravdu vypadají na vadu tvého vrtulníku u mě se zatím neprojevují. Jsem v oblasti jednorotorů začátečník ale již jsem mSR zkrotil natolik, že proletím z pokoje do kuchyně , přistanu na stole a zase letím zpět. Není to sice nic moc ale ovládání mSR je ve srovnání se Scorpiem přece jenom pro začátečníka náročnější. Zkusil jsem také zvýšení stability mSR zašroubováním vrutů do dřeva do konců pádel na stabilizační tyči a projevilo se to zvýšením stability při zkouškách přesného létání (např. průlet úzkým prostorem). Také jsem dotáhl rotorové listy, které jsem měl dost volné, na netu jsou na You Tube rady na seřizování mSR a tam je to doporučováno.

Špatný dopředný let

Napsal: pát 02.10.2009 20:01
od b.o.y
Mně se teď po sérii pádů projevila taky jedna vada - vrtulník má trochu problém s dopředným letem. Dopředu letí dost pomalu, málo se naklání, naopak dozadu letí mnohem rychleji.

Když dám páku z dopředného letu do neutrální polohy, vrtulník se přitom vždycky dost zhoupne dozadu. Když letím rovně dopředu delší dobu, neletí plynule, ale houpavě - chvíli letí dopředu, potom zastaví a zhoupne se, zase chvíli letí, zhoupne se a pořád tak dál. Stejně se to chová i když dám trim do maximální výchylky dopředu.

Poradí někdo, jak to seřídit? Mám zkrátit táhlo, aby byla cyklika v neutrálu víc naklopená pro dopředný let? Nerad bych to rozhasil úplně.

Napsal: pát 02.10.2009 20:39
od Pablo2
Nebylo by lepší napřed zkusit změnit vyvážení a v přední části vrtulníku trochu zatížit ?

Napsal: pát 02.10.2009 21:16
od ivosh
Pablo2> já jsem to možná až příliš zdramatizoval v zásadě jsem se lekl hlavně toho kyvadlového pohybu, ale to píšeš, že je normální.

Pak akorát teda ty jevy při otáčení... Ty když se pomalu otáčíš na místě se svým: otáčí se zcela na místě nebo v malém kruhu? A zadruhé: vzrostou ti taky otáčky hlavního rotoru natolik, že začne stoupat?

Létat s ním na úrovni (rychlosti) koaxiálního mCX už jsem taky schopen, jen ho občas musím uklidňovat z toho kývání. Ale začíná mě to bavit i tak.

To utahování listů někdo doporučuje, ale jsou volné schválně, aby byly odolnější při nárazu. Já jsem to udělal kompromisně. Mám je utažené tak, že se nepohnou když nakloním vrťas na bok, ale pohnou se, když s ním pak lehce zatřepu.

Napsal: sob 03.10.2009 0:59
od b.o.y
Pablo2 píše:Nebylo by lepší napřed zkusit změnit vyvážení a v přední části vrtulníku trochu zatížit ?


Zítra to zkusím. Ale když z vrtulníku nic neupadlo,ani vzadu nic nepřibylo, tak jak se mohl "rozvážit"?

Napsal: sob 03.10.2009 1:06
od b.o.y
ivosh píše:Ty když se pomalu otáčíš na místě se svým: otáčí se zcela na místě nebo v malém kruhu? A zadruhé: vzrostou ti taky otáčky hlavního rotoru natolik, že začne stoupat?


Já když chci točit vrtulníkem kolem osy, tak pokud je dobře nastavená cyklika, točí se na místě, ne v kroužcích. Na otáčky rotoru to má vliv - při otáčení na jednu stranu (teď nevím kterou) stoupá výrazně rychleji než při otáčení na druhou.

Re: Špatný dopředný let

Napsal: pon 05.10.2009 10:49
od J&K
b.o.y píše:Mně se teď po sérii pádů projevila taky jedna vada - vrtulník má trochu problém s dopředným letem. Dopředu letí dost pomalu, málo se naklání, naopak dozadu letí mnohem rychleji.

Když dám páku z dopředného letu do neutrální polohy, vrtulník se přitom vždycky dost zhoupne dozadu. Když letím rovně dopředu delší dobu, neletí plynule, ale houpavě - chvíli letí dopředu, potom zastaví a zhoupne se, zase chvíli letí, zhoupne se a pořád tak dál. Stejně se to chová i když dám trim do maximální výchylky dopředu.

Poradí někdo, jak to seřídit? Mám zkrátit táhlo, aby byla cyklika v neutrálu víc naklopená pro dopředný let? Nerad bych to rozhasil úplně.


Já mám teď podobný problém. Když jsem létal se setovým ovladačem, nebyl problém. Jenže včera jsem připojil DX6i a vrtulník se dopředu moc nehrne. Páčku musím dát skoro do krajní polohy. Pro pohyb dozadu ovšem stačí jen brnknout.

K točení kolem osy můžu říct jen to, že otáčení vrtulníku směrem doprava je jednoduší a plynulejší díky umístění ocasní vrtulky na pravé straně. Levá otočka potřebuje více plynu a vrtulník mi občas lehce ustřelí.

Napsal: pon 05.10.2009 11:21
od ivosh
Tak jsem přečetl spoustu zahraničních fór a moje problémy jsou konstrukční - prostě to léta tímhle způsobem. Celkem se mi ulevilo, zůstala jen zábava :D

b.o.y.> DX6i sice nemám, ale právě na těch fórech řeší v jakém režimu to ovládat (vrtulník vs. letadlo) a jak nastavit 5. kanál, který prý ovládá dual rate přímo na vrtulníku. A nemáš to nastaveno i pro ovládání vrtulníku se změnou úhlu listů? Nemohlo by to být tím? Servo ti chodí taky na každou stranu jinak daleko?

Re: Špatný dopředný let

Napsal: pon 05.10.2009 12:19
od J&K
J&K píše:
b.o.y píše:Mně se teď po sérii pádů projevila taky jedna vada - vrtulník má trochu problém s dopředným letem. Dopředu letí dost pomalu, málo se naklání, naopak dozadu letí mnohem rychleji.

Když dám páku z dopředného letu do neutrální polohy, vrtulník se přitom vždycky dost zhoupne dozadu. Když letím rovně dopředu delší dobu, neletí plynule, ale houpavě - chvíli letí dopředu, potom zastaví a zhoupne se, zase chvíli letí, zhoupne se a pořád tak dál. Stejně se to chová i když dám trim do maximální výchylky dopředu.

Poradí někdo, jak to seřídit? Mám zkrátit táhlo, aby byla cyklika v neutrálu víc naklopená pro dopředný let? Nerad bych to rozhasil úplně.


Já mám teď podobný problém. Když jsem létal se setovým ovladačem, nebyl problém. Jenže včera jsem připojil DX6i a vrtulník se dopředu moc nehrne. Páčku musím dát skoro do krajní polohy. Pro pohyb dozadu ovšem stačí jen brnknout.

K točení kolem osy můžu říct jen to, že otáčení vrtulníku směrem doprava je jednoduší a plynulejší díky umístění ocasní vrtulky na pravé straně. Levá otočka potřebuje více plynu a vrtulník mi občas lehce ustřelí.



Našel jsem ještě nastavení Mixů pro DX6i, které by podle autora mělo odstranit pár stabilizačních neplech.

<b>First Mix 1 to get rid off the original ruder/elevator mix.

Mix 1 :
RUDD-> ELEV ACT
RATE D + 43% U + 59% or
RATE D + 38% U + 56% (when 90% for left ruder at travel adjust)
SW ON TRIM INH

Second Mix 2 for straight forward and reverse running without the tendency to the left (when going reverse) and to the right (when going forward).

Mix 2 :
ELEV-> AILE ACT
RATE L - 20% R - 25%
SW ON TRIM INH

I´ve programmed 90% only to the left ruder under travel adjust to level the ruder because original it turns faster counterclockwise than clockwise. </b>

Napsal: pon 05.10.2009 17:11
od Devil
měl bych pár otázek:

- při dopředném letu mám stejný problém jako většina, musím dát věší výchylku kniplem než na let dozadu
- po výmněně baterií jakoby se všechny trimy rozhodily a musím znovu trimovat
- je nějaký zaručený způsob jak vrtulníček vytrimovat pro bezpohybové visení? stále mi běha v malých oválech a můžu trimovat jak chci a stále se mi nedaří aby bezhybně visel
- trim (směrovky) mám skoro na max doleva aby se vrtulníček nepřetáčel
- při otočce doleva vzrostou otáčky rotoru a vrtulníček stoupe a při otočce doprava naopak otáčky klesnou a vrtulníček klesá
- většinou létám okruhy doprava jelikož mi přijdou ,,hodnější na řízení"

nedokázal by někdo poradit???? nebo se nám vrtulníčky chovají všem stejně?

pozn.: nemám setový vysílač, ale Graupnera a nastavení pro Letadlo nikoli Heli (nemůže to být tím?)

všem děkuji za rady