Turnigy
Tak magnety jsou na svých mistech, vinutí je jako nové ani nezapáchá po spálené izolaci ale motorek se jen třepe a nerozběhne se. Stalo se to asi pri letu na půl plynu kdyz jsem to pustil střemhlav dolů. Přetížení asi ne, možná nějaká napěťová špička, nebo prostě vadný kus, zkusím reklamovat.
F 104 je můj sen
volente píše:tak mě taky jeden Turnigy 35-30 C 1100 kv odesel. Jeste jsem se do něj nedíval ale kdyby to byly jen odlepený magnety tak bych byl rád. Vrtule GWS 10x8, acu 3s2200mAh Zippy, model Epp dvouploch letovka asi 1000g. s vrtulí 10x4,7 to létalo normalka jen jsem chtěl zkusit. A je
to
Kdyby jsi tam dal vrtuli 11/na něco - maximum 5, tak jsi mohl napsat: " zkusil jsem to, nevydrželo to mé představy."
Ty jsi ale dal na EPP dvouplocha místo 10/4,7 vrtuli 10/8. To je nesmyslný postup.
volente> mistne si prehral vinuti, impregnacni lak se poskodil a mas tam ted mezizavitovy zkrat. Mam tady jeden inrunner, jen cukal a kdyz se nakonec roztocil tak proud naprazdno byl >50A. Po rozebrani sem nasel v jednom miste zmenu barvy vinuti a znicenou impregnaci. A to prosim nic nesmrdelo!
Proste motor byl urcen pro 56mm EDF pouze na 3S a byl zkousen na 4S. Dopadlo to jak to dopadnout melo.
A u tebe je to ten stejny pripad -> pretizeny motor. Nak
Proste motor byl urcen pro 56mm EDF pouze na 3S a byl zkousen na 4S. Dopadlo to jak to dopadnout melo.
A u tebe je to ten stejny pripad -> pretizeny motor. Nak
Zajímavé že když jsem to zadal do DC ještě před zkouškou tak to nevypadalo tak kriticky. Proud kolem 23 A a to jsem bral jako snesitelné protože na plný plyn s tím lítám jen občas. No teď jsem objednal tento motor tak uvidíme kolik vydrží
http://www.himodel.com/electric/EMAX_10 ... 220_8.html
PS. pohon jsem navrhoval podle DC takže to nebyl žádný pokus-omyl. Takže poznámky typu to jsi tam mohl dat rovnou 11x neco nejsou asi na místě. A o elektrice taky něco vím.
http://www.himodel.com/electric/EMAX_10 ... 220_8.html
PS. pohon jsem navrhoval podle DC takže to nebyl žádný pokus-omyl. Takže poznámky typu to jsi tam mohl dat rovnou 11x neco nejsou asi na místě. A o elektrice taky něco vím.
F 104 je můj sen
Už tím, že se jednotlivé Calcy nepotkávají - mám Drive, Dualsky a Scorpion - o něčem svědčí. Pak stačí jiná vrtule(jiný výrobce, stejný rozměr) a je to jinde. Někdy i dost. Dnes jsem si třeba měřil APC 13/8 a ta tahala z motoru 59A, dal jsem tam rozměrově tutéž z HC a vylítlo to na 70A. A dřevěná Turnigy 13/6 48A. A všechny tři tahají 3000-3100g. (na mým motoru).
http://ar1.rajce.idnes.cz/
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
volente píše:Zajímavé že když jsem to zadal do DC ještě před zkouškou tak to nevypadalo tak kriticky. Proud kolem 23 A a to jsem bral jako snesitelné protože na plný plyn s tím lítám jen občas. No teď jsem objednal tento motor tak uvidíme kolik vydrží![]()
http://www.himodel.com/electric/EMAX_10 ... 220_8.html
PS. pohon jsem navrhoval podle DC takže to nebyl žádný pokus-omyl. Takže poznámky typu to jsi tam mohl dat rovnou 11x neco nejsou asi na místě. A o elektrice taky něco vím.
Já sem si zadal do DC dostupná data, a při napětí 11V a odběru 23A mi calc ukazuje eff 60%! S vrtulí GWS 10/8 při 11V odběr 24,4A a eff 57,5%!!! Tady o optimální volbě vrtule nemůže být řeč!
Na 1g motoru Ti připadá 1,48W propáleného příkonu!
Pro srovnání je to jako bys z motoru Axi 2826/10 tahal při 11V cca 65A! A to už se mu fakt líbit nebude. A to se bavíme o Axi.
U toho motoru TGY C3530 1100 bych viděl jako optimální zátěž cca 15A. Pak už to jde s eff z kopce.
A ještě jedna věc (tady mi bude možná někdo ze znalců elektriky oponovat), Myslet si, že když dam na motor těžkou vrtuli s tim, že max. plyn budu používat jen minimálně, tak se v celku nic neděje je podle mě hloupost. Motor se s touto vrtulí bude trápit pořád, bez ohledu na poloze páky plynu!
P.S.: Až Ti dorazí ten EMAX, tak dej vědět jakej z něho máš pocit.
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
AR1 píše:Už tím, že se jednotlivé Calcy nepotkávají - mám Drive, Dualsky a Scorpion - o něčem svědčí. Pak stačí jiná vrtule(jiný výrobce, stejný rozměr) a je to jinde. Někdy i dost. Dnes jsem si třeba měřil APC 13/8 a ta tahala z motoru 59A, dal jsem tam rozměrově tutéž z HC a vylítlo to na 70A. A dřevěná Turnigy 13/6 48A. A všechny tři tahají 3000-3100g. (na mým motoru).
13/8 vs 13/8 - důkaz, že když dva dělají totéž, tak to nemusí být totéž!
A že vrtule 13/6 táhne stejně jako 13/8 a při menším odběru je taky normální. Staticky má ta 13/6 větší eff a vzhledem k tomu že je "lehčí", tak točí víc jak 13/8.
volente píše:.............. No teď jsem objednal tento motor tak uvidíme kolik vydrží![]()
http://www.himodel.com/electric/EMAX_10 ... 220_8.html
PS. pohon jsem navrhoval podle DC takže to nebyl žádný pokus-omyl. Takže poznámky typu to jsi tam mohl dat rovnou 11x neco nejsou asi na místě. A o elektrice taky něco vím.
V tomhle se spolu těžko shodneme. Já kdybych odvařil motor na to, že z něj sápu větší výkon než může snést, tak bych se to pokusil řešit motorem, který to pravděpodobně přežije - ne stejným šitem.
K té druhé části - Pokud by jsi zkusil na to EPP nějakou 11/5, tak je aspoň pochopitelná ta logika. Myslíš, že pokud tam dáš 10/8, tak z toho uděláš stíhačku? Ne, ty kuličky tak rychle nepoletí a v oblasti rychlostí, kde to budeš potřebovat, bude mít ta vrtule menší tah , než 10/5.
Prostě tyhle stoupání vrtulí, které se blíží ke čtvercovým jsou pro EPP NEPOUŽITELNÉ!
Nak měl pravdu, jedno vinutí je prošvihlé a má u mě lízátko nebo gumový medvídky. A vy ostatní máte taky jistě svůj díl pravdy,kdybych byl bohatý tak si koupím AXI a nebudu polemizovat, jenže nejsem tak skusím jiný šit a dám si na něj větší pozor aby mi vydržel. A nebo třeba tento šit už by mohl přežít: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8504
F 104 je můj sen
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
volente píše:Nak měl pravdu, jedno vinutí je prošvihlé a má u mě lízátko nebo gumový medvídky. A vy ostatní máte taky jistě svůj díl pravdy,kdybych byl bohatý tak si koupím AXI a nebudu polemizovat, jenže nejsem tak skusím jiný šit a dám si na něj větší pozor aby mi vydržel. A nebo třeba tento šit už by mohl přežít: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8504
Nechá se spálit i Axi!
A výkonům motorů Axi se ty čínský "šity" začínají dost přibližovat!
Ten D3632-1200 bude pro odběry 20-30A asi dobrá volba.
Naházel sem nějaký čísla z HC (tedy bez záruky) do calcu, a použitelné vrtule pro ten motor při 11V by mohli být tyto:
GWS 9/5 HD
GWS 10/6 HD - možná ideální
APC 10/5 E
APC 10/7 E už může být při tvrdé aku už dost
Ae. 10/6 E-prop
Určitě by to nechtělo překračovat odběrem cca 30A. Takže nejlépe měřit!
P.S.: S tímhle motorem bys měl mít o cca 35% víc výkonu při odběru 25A než s tim 3530C. Při max. výkonu (30A) bys měl mít o cca 56% víc výkonu oproti tomu 3530C než "chytnul".
Takže vyřešeno výměnou motoru za Emax 2810-12 a vrtule GWS 10x6. Spokojenost, motor studený, létá to rychleji a na 2200 mAh baterku 9 a půl minuty ve vzduchu. Dobíjel jsem 1960 mAh. Samozřejmě ne stale na plný plyn. Motor by prý snesl i 11x5,5 nebo dokonce 11x7 APC E ale takhle jsem spokojený. Za minutu plného plynu v ruce dobito 390 mAh což by znamenalo odběr 23,5 A. V DC jsem tento motor nenašel takže třeba někomu přijde vhod tohle mé zjištění. Letadlo je 1m dvouploch z EPP ,profil rovná deska a váha přes kilo,
F 104 je můj sen
volente píše:,kdybych byl bohatý tak si koupím AXI a nebudu polemizovat, jenže nejsem tak skusím jiný šit a dám si na něj větší pozor aby mi vydržel.
To přísloví je ale jinak.... kdybych byl bohatý, tak si koupím několik číňanů.
Sám jsem to tak dělal, koupil jsem si 2-3 motory, zkoušel je, nahrazoval jeden motor druhým, když jsem myslel že mi ten motor vyhovuje tak odpadly magnety....Nakonec jsem se dopočítal, že to stálo docela dost peněz (a to mi byly veškerý reklamace na motory uznaný).
Dneska mám ve dvou modelech Scorpiony, sice nestojí 25$ ale 100$, jenže konečně naměřuju stejný hodnoty uváděné v tabulkách (resp. dokonce malinko lepší tj. vyšší tah při menším proudu), zatím nemám moc nalítáno, jen tři lety (jeden z HC nevydržel ani ten první let) ale podle toho jak se motor chová, jen lituju, že jsem do toho nešel dřív.
Nejde totiž o výkony či účinnost ale o zpracování a provedení motorů, kvalitu materiálu, magnetů a lepidla.
Ale mluvím o motorech s příkonem 800-900W, u prďoli 250W bych asi klidně motor z HC dal.
PS Ale třeba regly a baterky mám všechny z HC a u mě 100% spokojenost
http://ar1.rajce.idnes.cz/
-
Doktor
- Příspěvky: 5851
- Registrován: ned 29.04.2007 0:00
- Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
- Kontaktovat uživatele:
volente píše:Takže vyřešeno výměnou motoru za Emax 2810-12 a vrtule GWS 10x6. Spokojenost, motor studený, létá to rychleji a na 2200 mAh baterku 9 a půl minuty ve vzduchu. Dobíjel jsem 1960 mAh. Samozřejmě ne stale na plný plyn. Motor by prý snesl i 11x5,5 nebo dokonce 11x7 APC E ale takhle jsem spokojený. Za minutu plného plynu v ruce dobito 390 mAh což by znamenalo odběr 23,5 A. V DC jsem tento motor nenašel takže třeba někomu přijde vhod tohle mé zjištění. Letadlo je 1m dvouploch z EPP ,profil rovná deska a váha přes kilo,
Já mam takovej pocit, že tenhle BL 2810/12 bude nemlich to samé, akorát v bledě modrém (doslova) co ten odpálenej TGY 3530C. To jsou motory pro odběry ideálně tak do 15A.
Bohužel se nějak nemůžu dostat na ofiko stránky Emax co tam k němu píšou. Nechají se najít i info o max. proudu 40A/60s.
Já to hledal a výrobce uvádi proud s vrtulí 11x5,5 22A a s 11x7 asi 24A. A stejný to určitě nebude protože ten Turnigy dost topil a tento je neskutečně studenej. Stejně si myslím že jsem měl smůlu na kus protože co jsem různě vyčetl tak by to měl přežít taky. a ten můj byl teplej i s vrtulí 9x5 HD. nechám to jak to je, jsem spokojen a myslím že tam tento motor vydrží. Už jen ta váha o něčem svědčí, oni uváději 86g ale skutečnost je že má skoro 100g a s účiností bych to taky viděl někde jinde. Do té EPP potvory vlastní výroby nemá cenu montovat něco dražšího.
F 104 je můj sen
volente píše:Takže vyřešeno výměnou motoru za Emax 2810-12 a vrtule GWS 10x6. Spokojenost, motor studený, létá to rychleji a na 2200 mAh baterku 9 a půl minuty ve vzduchu. Dobíjel jsem 1960 mAh. Samozřejmě ne stale na plný plyn. Motor by prý snesl i 11x5,5 nebo dokonce 11x7 APC E ale takhle jsem spokojený. Za minutu plného plynu v ruce dobito 390 mAh což by znamenalo odběr 23,5 A. V DC jsem tento motor nenašel takže třeba někomu přijde vhod tohle mé zjištění. Letadlo je 1m dvouploch z EPP ,profil rovná deska a váha přes kilo,
Je to dvouplošník, navíc z EPP. Nervi tam vrtule s tak velkým stoupáním 11/7 je moc (už i průměrem, stoupání je na Tvůj stroj nesmyslně veliké).
Vykašli se u tohoto motoru co o něm píšou jako proudová zatížitelnost. Tak kolem 20A maximálně, jestli to má chvíli přežít.
Zkus tam 10/5 , 10/4,7....