Stránka 6 z 19

Napsal: ned 23.11.2008 23:08
od Doktor
Tak ty 5000covky budou asi o 70g těžší jak 4S LiFe. LiFe se nechají rychlejc nabít, budeš mít o trošku vyšší napětí. Hlavně by měli být trvanlivější. A máš větší jistotu že budou v pořádku. Nákup Li-Pol v HC je tak trochu pořád loterie co tady tak čtu. Může být sada dobrá a taky ne. Každá technologie má svá pro a proti. Pokud už máš LiFe, tak za ně buď rád.

Jestli si kupoval ten motor v setu s reglem, tak u toho reglu 40A prodejce uvádí 35A trvale/42A krátkodobě. Což neni zrovna moc. Takže ho svými cca 45A už přetežuješ. Jinak třeba regl Turnigy 40A má udáno krátkodobě 55A.


K té záměně motoru. Koukám že máš motor chycený "zadkem vpřed". Takže pokud dáš delší motor, tak ti nebude pasovat motor (vrtule) do deklu.
Z tvé fotky ale vypadá uchycení motoru tak, že by neměl být moc velký problém couvnout s ložem do zadu. Ale nechci kecat, protože to víš jenom ty, jak je to dělané.


Vrtulema toho moc nedocílíš. Když dáš menší, zmenšíš odběr, prodloužíš dobu letu (možná). Ale zase ti ubyde tah. Takže ve výsledku budeš muset létat na víc plynu a doba se asi moc neprodlouží. Tenhle 140gramovej motor je na model vážící 2,3kg prostě málo. Pokud je to jenom trochu možné, tak zkus upravit to lože a použij delší oběžku. Řešit to kratší a tlustčí oběžkou asi nemá smysl, neboť by se ti tam asi nevešla. Byl by to daleko větší zásah do konstrukce.

Pár tipů na použitelné motory k tomu 40A reglu při použití vrtule APC E12/8:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... :_AXi_2826
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... -48_900Kv_
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... nner_900Kv
http://www.rcm-pelikan.cz/old/index.php ... zbozi=1942
http://www.kostkamodelcentrum.cz/index. ... 325&styl=0
http://www.satria.cz/catalog/product_in ... 312236f8e5

Napsal: ned 23.11.2008 23:28
od peter hanuliak
hoj doktor...no problem s vymenou motoru nebol ani tak v neochote do toho rypat, motorove loze, kryt...to vsetko zmenit nerobi problem...
..len to lietadlo ma stalo dokopy strasne vela penazi..vlasntne ono a ten proces okolo...viac kanalov >> nova rc suprava, novy typ baterie >> nabijacka, atd.... z 1000 korunovej stavebnice sa stalo zrazu 15 tisicove lietadlo...a davat dalsie 2000-3000 korun za motor uz mi bolo na tuto investicnu zalezitost dost...ale tym turnigy si mal potesil za 30$...pockam na stipko a pozvazujem nad nakupom, ale celkom sa mi to paci....a dalsia otazka, co s rayom? :-)

a to som tak tvrdo trenoval pristatia so z-50tkou, uz som sa tesil, ze vytiahnem aj basica na svetlo...

ak mozem este doktor, ako by si mi odporucal mal ulozene tie A123? kedze dlhsiu dobu ich asi testovat nebudem?

Napsal: ned 23.11.2008 23:45
od Doktor
Finanční problém! Naprosto chápu. :D

Takhle. Pokud bys to chtěl zalétat, tak klidně i s tim motorem 3542/06. Akorát bych zvolil vrtuli APC E 11/8,5. S touhle vrtulí by si už tolik nezatěžoval ten regl. Jinak i s tou vrtulí 11" to bude mít dostatek výkonu. Nebude to žádná raketa, ale zalétáš si s tim v pohodě. A až budou many, tak si koupíš jinej motor. Pokud máš natrénováno přistání, tak hurá na zálet. Ale při pohledu z okna nevim nevim. :D

Jinak jak uložit aku LiFe jistě nevim. Já je budu letos ukládat taky poprvý. :D
Ale nabitím na cca 2/3 kapacity se toho asi moc zkazit nedá.

Napsal: ned 23.11.2008 23:56
od peter hanuliak
mozem pockat kym este trochu posnezi...vymenim kolecka za lyze...hmm..teda dakde na nete som videl nejake sady lyzi ku kolesam, ale neviem, kde to uz bolo..a do takeho prasanu by mohli byt aj celkom jemne pristatia :-)

Napsal: ned 23.11.2008 23:58
od Abu
Doktor píše:Jinak jak uložit aku LiFe jistě nevim. Já je budu letos ukládat taky poprvý. :D
Ale nabitím na cca 2/3 kapacity se toho asi moc zkazit nedá.

Radeji na polovinu kapacity. Ja je tak nechavam po kazdym litani, protoze nevim kdy pujdou znovu do vzduchu, nekdy za den nekdy za 3 tydny...
A az je budes po delsi dobe probouzet, tak projistotu "zvalchovat" - nabit pack na 80% a pak dobit jednotlive clanky po jednom, mensim proudem (treba 2A).

S prasanem bacha, pokud nebudou lyze dostatecne velke, tak se to muze borit a zakopavat. Lepsi je kdyz je uz trochu zpevnenej povrch snehu, to se lita krasne.

Napsal: pon 24.11.2008 0:02
od Doktor
>Abu

Děkujeme! :)

Napsal: pon 24.11.2008 0:07
od peter hanuliak
toto by v zime mohlo celkom fungovat
http://www.stenulson.net/rcflight/skikits.htm

a nasiel som este toto:

Použitie A123-1100mAh: ....
Skladovanie článkov A123:
Pri nepoužívaní paku dlhšom ako 14 dní odporúčam články vybiť na 3,3V na článok čo odpovedá hodnote 450mAh z nabitého článku, poprípade pri nabíjaní vybitého článku dobijeme len 650mAh.

Napsal: pon 24.11.2008 10:49
od tks
Tak docela uvažuju, že asi místo 4900mAh 5S Rhino objednám 3300 5S Zippy-H. Přece jenom, je tam rozdíl 200g a to se mi zdá dost podstatné. Lítat víc jak 10minut v kuse mě stejně nebaví, tak by kapacita měla být dostatečná... Co?

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6428

Ještě se dnes na HC objevily nové ZIPPY Flightmax, tak uvidím, jestli nenaskladní nějakou zajímavou konfiguraci...

Napsal: pon 24.11.2008 11:51
od Marek71
Asi to už poznáte, ale ak náhodou nie, tu je odkaz na HC, kde je možné dobre odfiltrovať baterky podľa veľkosti, kapacity, atď... podľa mňa je to lepšie ako cez to ľavé navigačné menu:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... ration.asp

Napsal: pon 24.11.2008 12:18
od Abu
Pekny MArku, to jsem neznal, hned vyzkousim :wink:

Napsal: pon 24.11.2008 12:19
od tks
Abu píše:Pekny MArku, to jsem neznal, hned vyzkousim :wink:

Já to znám - ale díky tomu je vidět, že výběr v těch větších sadách je dost slabý. :cry:

Ale abysme se vrátili k tématu. Z důvodu ceny docela zvažuju, že bych použil regl SuperSimple 50A. Doteď mám jen samé Turnigy a bez problémů, ale přesto... Najde se tu tedy nějaký spokojený/nespokojený uživatele regulátorů SuperSimple?

Napsal: pon 24.11.2008 12:52
od Doktor
>tks

Každej gram ušetřenej se počítá :). Na létání cca10 minut ti ty 3,3 Ah budou stačit určitě. Ale ve mně by asi začal hlodat červíček, zda už by nebylo lepší použít 6S LiFe. Cenově to už takový rozdíl nebude a hlavně by stačila jedna sada, kterou lze rychle dobít. S tima Li-Pol je to taková obštrukce. Pokud by si chtěl dát víc letů, tak by to chtělo alespoň dvě sady a stejně nakonec budeš čekat až se to nabije. To s LiFe je to jiná. Přistaneš, dáš to nabít a než posbíráš odvahu na další let, tak máš nabito. Určitě vydrží déle jak ty Li-Poly.
A když se nezadaří a spadne to třeba do lesa, tak by ho to ani nemuselo vypálit. :lol:
Při citlivé práci s plynem těch 10 minut dáš i stěma LiFe.
S timhle:
http://arci.rajce.idnes.cz/no_name/#Snimek_182.jpg
než sem to zabil :cry: jsem létal 12 minut. Na plnej plyn to bralo asi 35A, dobíjel sem asi 1,5Ah, to znamená cca 7,5A průměrnej odběr! Stylem normální lehká akrobacie. Občas bez motoru. Je pravda že je to kapánek (bylo) aerodynamicky čistčí než Basic. Ten Turnigy 50-45 si s vrtulí 12/8 snad neveme víc jak 45A. Takže průměrný proud by se ve tvém případě mohl pohybovat někde mezi 11 - 12A. To by při dobíjení 1,8 Ah dalo letový čas 9 - 10 minut.

>Marek 71

Pěkná vychytávka s těma aku. :)

Napsal: pon 24.11.2008 13:03
od Doktor
>tks
Ten Super Simple 50A ESC je pouze na 2-4čl.

Pokud budeš využívat BEC, tak bych "levným" nákupem reglu moc neriskoval. Ten model má daleko větší hodnotu, než ušetřených pár stovek.
Určitě bych raději koupil alespoň Turnigy 60 Plush. Navíc jeho spínaný BEC by měl pokrýt z 5S Li-Pol či 6S LiFe 4 serva.

Napsal: pon 24.11.2008 13:04
od tks
Hmm, tak 6S A123 je taky varianta...
Předpokládám, že by to vážilo tak 500g?
Mám doma jeden čtyřčlánek A123 do větroňů, ale do Basica mi to přijde málo. Nevím, jak by se tvářily A123, kdybych přikoupil ještě jeden 2S a dával je do basica v sérii jako 6S. Dá se to tak provozovat? Neví někdo?
Pochopitelně by měly různý počet cyklů.

Na nabíjení LiPol budu mít cellpro10, takže by se dalo očekávat, že nabíjení bude trvat tak 40minut.

Na napájení serv jsem předpokládal nějaká 3A UBEC a malou Lipol 600mAh. Z BEC regulátoru (i spínaném) mi to přijde při tomto napětí už trošku moc.

Napsal: pon 24.11.2008 13:08
od peter hanuliak
to 2 A123 + 4A123 by zaujimali aj mna...s roznymi poctami cyklov, co sa vraj neodporuca (neviem odkial to mam) :-)