Stránka 47 z 68
Napsal: úte 01.06.2010 10:38
od buker007
Ahoj...
Stavají mi tady vlasy na hlavě když to tady pročítám....
pokud začínáš,tak v žádném případě nechod sám lítat a už vůbec né na zálet letadla pokud stím nemáš žádné zkušenosti...docílíš jen pádu letadla které jsi pracně slepoval... popros nějqkou zkušenou osobu která ti ho zalítne..i letadlo když chceš aby krásně lítalo,tak se musí zalítat...těžiště-vytrimovat atd... není to tak že ho hodíš a hned letíš... opak je pravdou!Bohužel!Popros zkušeného modeláře aby ti tohle vše udělal a pomohl ti i s létáním... pokud ti tedy nezáleží na penězích a na letadlu...klidně si ho rozbíjej...je to na tobě....ad se vše povede..držím palce
Napsal: úte 01.06.2010 12:17
od arda1
Pokud člověk není vyloženě"vemeno" tak se v pohodě a bez nějaký větší újmy naučí lítat sám - podmínkou je hodný,poslušný a dobře seřízený éro -třeba ticholet(na ten nedám nikdy dopustit).

Napsal: úte 01.06.2010 12:28
od buker007
arda1 píše:Pokud člověk není vyloženě"vemeno" tak se v pohodě a bez nějaký větší újmy naučí lítat sám - podmínkou je hodný,poslušný a dobře seřízený éro -třeba ticholet(na ten nedám nikdy dopustit).

To se naučí lítat sám...to určitě ano...ale pokud nikdy nelítal a nikdy to neměl v ruce,tak si nemůže zalítat letadlo,protože neví oco jde...nemá zkušenosti... a pochybuji že první let bude podle jeho představ a o přistání ani nemluvím... spíše sním sekne o zem a příjde na řadu sekundák:-) Jak už jsem psal...chce to zkušenýho modeláře aby to hodný letadlo seřidil...vytrymoval...správné těžiště atd... a jestli si ho klučina slepí sám,jedině dobře,udělá si vztah k letadlu a bude si ho vážit..oto pak mu bude více líto když sním sekne o zem a proto zalítávat letadlo člověkem který nikdy nelítal je nesmysl... Zkušený modelář ti může jen potvrdit a říci jeho vůbec první let jaký byl... každý začínal a pamatuje si začátečnické pády a trosky letadel...
Napsal: úte 01.06.2010 15:24
od Kopfrkingl
arda1 píše:Pokud člověk není vyloženě"vemeno" tak se v pohodě a bez nějaký větší újmy naučí lítat sám - podmínkou je hodný,poslušný a dobře seřízený éro -třeba ticholet(na ten nedám nikdy dopustit).

Já sem si postavil ticholet a taky jsem to nikdy v ruce nedržel. Nikoho na zálet nesehnal. Bylo pár oprav, ale ted už si docela zalétám. Akorát ticholet váží 850 g

Napsal: úte 01.06.2010 15:38
od romko1
Neviem, kde je problem...

Zalietal som si sam vrtulnik triedy 450, tak nevidim problem zalietat EasyStar... mozno ten ES aj moja mala dcerka zvladne zalietat...

sice ta vcera behala s pilkou, ze ide ockovi popilovat lietko....

este ze mame vysoke skrine

....ale dost srandy....
Pri skladani ES, nastavovani a trimrovani som cerpal drahocenne informacie na nete, tiez tu na fore a chcel by som sa tymto sposobom podakovat niektorym ochotnym modelarom co mali trpezlivost a ochotu odpovedat kolkokrat pre nich na moje mozno trocha stupidne otazky....velmi si vazim toho, ze sa podelili so svojimi skusenostami a poznatkami...velka vdaka pani....
Napsal: úte 01.06.2010 16:46
od cernos
Já osobně jsem v životě nic létajícího neřídil a pořídil jsem si ES. Ano první let nebyl úplně to pravé ořechové, ale hned druhý, třetí....byly v klidu. A kdybych už tehdá nepřecenil svoje síly a nezačal dělat "blbosti" tak je bez jediné újmy.
Vyladit těžiště není žádný světaborný problém. Stačí když si přečtu manuál kde se píše "těžiště má být tam a tam" Tak to prostě vyšteluju tak aby to odpovídalo manuálu a nemůžu mít problém.
A trimování? U letadla jako je ES když provedu svědomitě stavbu a vyvážení těžiště, pro první vzlet nemusím na trim ani sáhnout. Po pár kruzích zjistím jak to táhne na jakou stranu a doladím.
Kamarád si pořídil úplně ve stejné době jako já Mentora od MPX a taky nepotřeboval žádnýho borce aby mu to zalítnul. Prostě se párkrát potrénovalo na simu a šlo se do vzduchu.
Napsal: úte 01.06.2010 17:37
od BOBIKA
ahoj,je jasné že by si to mohl zalítnout sám když má cvičení na sim. ale ta odvaha chybí a když ne jako u mě tak jsem to slepil a ono to poletí i o pár gramů lepidla těžší,ale je škoda zničit si své první letadlo,musí přečíst pár rad od skušených a hold to skusit,sám jsem si zalítával dva modely oba dva jsem slepil ale lítaj stejně krásně a má

m dobrý pocit že jsem to dokázal "sám"
Napsal: úte 01.06.2010 22:15
od zdekar
Taky si myslím že zálet zas není taková věda. Chce to ale předtím potrénovat na simu (aspoň FMS) aby člověk věděl jak zhruba se to bude chovat a co dělat, aby to úspěšně přistálo. Já jsem sice u záletu nebyl sám, byli jsme dva, ale nutno říct že oba naprostý začátečníci, kteří s ničím kromě simu neletěli a první let dopadl úspěšně bez havárie. Nehody přišly až později, když jsem se to víc naučil

Napsal: úte 01.06.2010 22:47
od arda1
Napsal: stř 02.06.2010 15:22
od Kopfrkingl
[/quote]S tou váhou si děláš prxel? Já ho měl pod 300g když byl novej.

[/quote]
Na začátku měl asi 400 g. Ale musel sem postupně všechno vyztužit a zdvojit. Treba při testech s 3-článkem se mě za letu roztrhlo křídlo.
Myslím že ani 850 g není konečná váha

Napsal: stř 02.06.2010 15:39
od arda1
Já mám křídlo zesílený uhlíkem -nárůst hmotnosti nepatrný ale pevnostně značný.

Napsal: stř 02.06.2010 15:58
od Kopfrkingl
No jo, já žadné uhlíky doma nemám. Ale řekl bych, že těžší létá líp a poradí si i s větrem. Navíc je potřeba, aby moje letadlo odolalo třeba stromu a potom smršti klacků

Napsal: stř 02.06.2010 16:41
od arda1
Co myslíš že je horší když do stromu narazí 800gramový éro z Depronu nebo 300gramový(stejně velký-vyztužený uhlíkem) ?:wink:
Napsal: čtv 03.06.2010 21:24
od Kopfrkingl
arda1 píše:Co myslíš že je horší když do stromu narazí 800gramový éro z Depronu nebo 300gramový(stejně velký-vyztužený uhlíkem) ?:wink:
Ale mě vadila povrchová neodolnost a proto ten nárůst hmotnosti. Jinak si myslím, že by bylo opravdu dobré kdyby bylo letadlo celé z uhlíku.

Napsal: čtv 03.06.2010 21:26
od arda1
Takže ty jsi to celé něčím potáhl?