Heli a vaše nehody - pokračování
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Copak o to, když to odnese vrtulník tak to je v pohodě, ale jak to sekne do živého není to nic příjemného 
T-Rex 100X, T-Rex 450PRO, SAB Goblin 700 (HC3 sX)
Spektrum DX7
Spektrum DX7
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Tak já se také přidám. Dneska šestá baterka a co mne nemapadlo. Chtěl jsem si přepnout IDLE1 a IDLE2 omylej jsem si šáhnul na autorotaci.
Byl jsem daleko a boudou dolu.Tak autorotaci fakt nedam.
Škody. Lisťí. podvozek,bouda a co hůř odešel mi motor. Odtrženej magnet.
Za tu ránu bych si fakt nafackoval
Teď zase budu řešit jakej motor na espčko.CHJO
Foto sem hoďím zítra
Škody. Lisťí. podvozek,bouda a co hůř odešel mi motor. Odtrženej magnet.
Za tu ránu bych si fakt nafackoval
Foto sem hoďím zítra
Chybama se člověk učí .
Chase 360, logo 700xxtreme , logo 600sx. Vbar Control
Chase 360, logo 700xxtreme , logo 600sx. Vbar Control
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Rozbil jsem oblíbenou vrtulku na MCPx (http://www.microflight.com/Prop-Tri-Turbofan) a dal tam "náhražku", která se točí obráceně. Tedy jakoby lépe vnitřním listem nahoru. Ale mám podezření, že tím silně indukuje vortexy na hlavní vrtuli. Takže jsem si tak v obýváku vzlítnul, že vyzkouším tu náhradní vrtulku. Vrtulníku se roztočila hlavní vrtule jako bez odporu a klesl. Na zemi se chvíli vrtule vrtěla ve vysokých otáčkách, pak vortex odletěl a vrtulník zabral plnou silou a vystřelil směrem nahoru. Odnesl to jenom zlomený ocas. Ale po té, co lítám s vrtulkou, co se točí vnitřním listem nahoru, jsem se s tímto stavem setkal vícekrát a mám podezření, že takto točící se vrtulka bude mít výrazný vliv na tvorbu tohoto jevu.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
..tak ne, mě se ty vortexy hned nezdály. Příčinou nebyla vrtulka a indukující se nepříjemnosti, ale jedno vynechávající servo. Motorek serva nepracoval, elektronika doháněla nákolony, takže se jevilo, jakoby vrtule nezabírala kvůli zmíňěnému vortexu. Ale místo toho se vrtule točila zcela rovně. Kolektiv jsem měl hodně nahoru (na vysílačce) a jak se otřesy motorek serva probudil, zbytek se elektronikou dorovnal a strojek šel raketově nahoru.
Servo jsem vyměnil a je po "vortexech"
Servo jsem vyměnil a je po "vortexech"
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Trošku přispěji svou zkušeností s firmou ALIGN
Pořídil jsem si nový vrtulník T-rex 700 DFC,vrtulník jsem poskládal osadil svou elektronikou s tím že by mi mohl chvíli vydržet,jo jenže chyba.
Při 14. letu v tom najednou cosi ruplo a jen sem v mžiku zpozoroval jak ocasní vrtulka latí kamsi jinam než měla.Nasledovali brutální piruety,cvakl jsem TH. a plachtil si k zemi.
Škody vlivem pozdního přidáni kolektivu byly vcelku úměrné,ližiny,důsledkem nárazu prasklo očko táhla gripu,list praštil do kabiny,takže kabina,list a naprasklá bočnice.
Druhý den sem vrtulník zavez prodejci ten si jej přebral a po 14. dnech tu mám kompletně opravený a letu schopný vrtulník.
Příčina dočasné absence zadní vrtulky byla prasklá osička vrtulky.
Pořídil jsem si nový vrtulník T-rex 700 DFC,vrtulník jsem poskládal osadil svou elektronikou s tím že by mi mohl chvíli vydržet,jo jenže chyba.
Při 14. letu v tom najednou cosi ruplo a jen sem v mžiku zpozoroval jak ocasní vrtulka latí kamsi jinam než měla.Nasledovali brutální piruety,cvakl jsem TH. a plachtil si k zemi.
Škody vlivem pozdního přidáni kolektivu byly vcelku úměrné,ližiny,důsledkem nárazu prasklo očko táhla gripu,list praštil do kabiny,takže kabina,list a naprasklá bočnice.
Druhý den sem vrtulník zavez prodejci ten si jej přebral a po 14. dnech tu mám kompletně opravený a letu schopný vrtulník.
Příčina dočasné absence zadní vrtulky byla prasklá osička vrtulky.
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Align je co se týče poruch úžasně variabilní heli
Mě už se na tom vykurvilo kde co, ale tohle ještě ne 
Hoď to na fejs Alignu - málem zabit novou helí po 14-ti startech.
Hoď to na fejs Alignu - málem zabit novou helí po 14-ti startech.
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl
youtube.com/heyingosl
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Jo,to mě vcelku taky dost rozrazilo že za tak krátkou dobu se to takhle rozpadne s tím že je to ALIGN jsem počítal,ale né takhle rychle
No dát to tam můžu ať je nějak sranda,nechám google vymyslet nějaký popisek
No dát to tam můžu ať je nějak sranda,nechám google vymyslet nějaký popisek
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Stačí pod to napsat "after first 14 flights" 
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl
youtube.com/heyingosl
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
S dovolením to hodím na fejs Heliholics
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl
youtube.com/heyingosl
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
To máte z těch kalených osek, kdyby to byla HK jahoda, tak se to akorát ohne.
(No, možná by se to ukroutilo, jak plastelína).
Jestli to nebyla nějaká sabotáž. Slyšel jsem, že se něco takového dělalo v německých leteckých fabrikách, kde nuceně pracovali dělníci od jinud (ČR, PL, ...). Prý stačilo leštěnou kalenou osu vrtule lehce (prakticky neviditelně) škrábnout pilníkem a síly a vibrace pak dokončily oddělení vrtule od motoru (za letu).
Jestli to nebyla nějaká sabotáž. Slyšel jsem, že se něco takového dělalo v německých leteckých fabrikách, kde nuceně pracovali dělníci od jinud (ČR, PL, ...). Prý stačilo leštěnou kalenou osu vrtule lehce (prakticky neviditelně) škrábnout pilníkem a síly a vibrace pak dokončily oddělení vrtule od motoru (za letu).
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Ja tam vidim konstrukcni zmetek. Zvetsili prumer hridele, ale uz se jim nechtelo predelavat naboj vrtulky. Tak na hridelce udelali osazeni. Nazivo to neznam ale z fotky to vypada, ze nejak pozapomeli udelat v tom prechodu ruznych prumeru poradny radius. Pak se ani nedivim ze to praskne prave v tom miste.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- petruncicek
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned 18.07.2010 0:00
- Bydliště: Letohrad
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Konstrukční zmetek to je určitě (už několik let), ale nedošlo ke zvětšení hřídele ... a to je ten problém ... hřídel je úplně stejná jako na starších modelech. Na DFC zvýšili otáčky na vyrovnávacím rotoru předním převodem kardanu. Nevím co způsobuje tento lom, ale stává se to velice často (mám za to že za to můžou právě ty otáčky a tím způsobené "cokoliv" ... nechci se pouštět do spekulací, nejsem odborník) právě na nových DFC kitech s bílími převody. ALIGN už má delší dobu nápravu v podobě hřídelky s nezeslabeným koncem a ta je s černými převody. Bohužel se tato informace nedostane k zákazníkovi (to je zásadní problém). YouTube je plné videí krešů s ulítlou vrtulkou. Je nutné vyměnit i kámen vrtulky který má větší díru. Sám jsem na to také spadl ... cca 15 let. Všem bych doporučil výměnu těchto dílů dílu. Mě byl tento kreš uznán jako reklamace a všechny poškozené díly po pádu mě byli zdarma zaslány. Tímto chválím přístup českého obchodníka.
HK450V2, T-REX450PRO, Blade mCPX, Blade 130X, T-REX 700E, T-REX 700E DFC
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Pokud me pamet neklame, tak jsem mel pred par lety na nitru hrudelku neosazenou. Tak proto jsem to psal.
Ten vrub na hridelce musi zpusobit jeji destrukci. Pri tech otackach a hmotach pak staci jen mala nerozvazenost a je na prusvih zadelano.
Ten vrub na hridelce musi zpusobit jeji destrukci. Pri tech otackach a hmotach pak staci jen mala nerozvazenost a je na prusvih zadelano.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
petruncicek píše:Konstrukční zmetek to je určitě (už několik let), ale nedošlo ke zvětšení hřídele ... a to je ten problém ... hřídel je úplně stejná jako na starších modelech. Na DFC zvýšili otáčky na vyrovnávacím rotoru předním převodem kardanu. Nevím co způsobuje tento lom, ale stává se to velice často (mám za to že za to můžou právě ty otáčky a tím způsobené "cokoliv" ... nechci se pouštět do spekulací, nejsem odborník) právě na nových DFC kitech s bílími převody. ALIGN už má delší dobu nápravu v podobě hřídelky s nezeslabeným koncem a ta je s černými převody. Bohužel se tato informace nedostane k zákazníkovi (to je zásadní problém). YouTube je plné videí krešů s ulítlou vrtulkou. Je nutné vyměnit i kámen vrtulky který má větší díru. Sám jsem na to také spadl ... cca 15 let. Všem bych doporučil výměnu těchto dílů dílu. Mě byl tento kreš uznán jako reklamace a všechny poškozené díly po pádu mě byli zdarma zaslány. Tímto chválím přístup českého obchodníka.
Přesně jak píšeš,takhle mi to potvrdily i z ALIGINu.Prostě na rovinu doporučují vyměnit hřídelku za tu s černými převody,ještě co jsem tak vyrozuměl tak snad dost záleží na utažení listů a tím způsobené vibrace.Zadní vrtulka by pochopitelně neměla pocitově vibrovat a dokonce i poslechově by neměla být slyšet při visu na maximální otáčky.
Re: Heli a vaše nehody - pokračování
Tak dalsi crash kteremu se snad nikdo nevyhne kdo trenuje vis na zadech. Z vysky jsem nejak zapomel packovat na spravne strany a bokem jsem si to palil k zemi jeste s kladnym kolektivem. Vybrani se nekonalo a asi metr pred zemi hodit hold a koukat se jak padam do obili. Jeste ze je zem tak podmadena. Skody zasek na listu od gripu, predni prevod reminku, lozisko autorotace, drzaky kabiny a canopa. Snad pujde jeste pouzit. Vsechny paky serv v tahu, ale serva prezily, podvozek. Snad jsem nic neprehlidl.