Stránka 44 z 105

Re: Hobbyking

Napsal: pon 02.12.2013 19:31
od Drondys
petrovo píše:Jester80 - a to je právě to zarážející na celém obchodu! Každý si může objednat pouze to, co je skladem. Také si to hned zaplatí a oni klidně prodávají dál, co už má člověk zaplaceno! Je to k nevíře, ale je to skutečně tak. U mne ne jednou! Je to ve dvou objednávkách a v té první dokonce nadvakrát. Toto jsem u nich reklamoval a chodí mi jen bla, bla, bla a kde nic, tu nic...

Ono se i v centrálním skladě občas stane, že jim nesouhlasí počty se zkutečností a i když to zobrazuje po zaplacení u položky reserved tak prostě zboží v reálu fyzicky nemají na skladě a někdy trvá dost dlouho než to oznámí, ale je to méně často.

EU sklad je na tom jak se zdá v tomto ohledu momentálně hůř. Většinou vůbec nepodporuje nákup položek ve stavu BK a počty kusů jednotlivých položek zboží, které mají v reálu fyzicky skladem se oproti zobrazovanému virtuálu v eshopu rozcházejí mnohem častěji a tak se zřejmě ani neobtěžují s nastavováním příznaku reserved po zaplacení. Ve výsledku se častěji stává to, že se kupující dozví o tom, že něco není skladem až se teprve pídí po tom, proč mu už dost dlouho po zaplacení nic neposlali.

EU sklad se potácí pod ranami, které letos přicházely jedna za druhou. Nejprve přišla rána v podobě sloučení s dřívějším DE skladem, následně pohroma s neočekávaným nárůstem zákazníků původně nakupujících z Hongkongu díky restrikcím na dopravu lipolek což ovlivnilo i řadu zásilek bez lipolek a lidi tak začali víc nakupovat z EU skladu opět v míře zřejmě neočekávané a teď do toho přichází další nárůst v podobě předvánočních nákupů. Zdá se, že EU sklad se chvílemi potácí v pomysleném ringu jako boxer těsně předtím než dostane KO. Tak doufejme, že se z toho co nejdříve vzpamatuje a že nám ho nakonec "neodpočítají". :)

Re: Hobbyking

Napsal: pon 02.12.2013 23:37
od bighugo
Taky jsem teď objednával z NL, byl to mimojiné model, kde svítil poslední dostupný kus. Vše proběhlo naprosto hladce. Je to moje už několikátá objednávka z NL a vždy v pohodě (pokud tedy neberu jako problém to, že oznámení o odeslání a číslo zásilky se v systému objevilo až po jejím doručení).

Re: Hobbyking

Napsal: úte 03.12.2013 0:20
od RCStudio
Dnes 5 obj z NL a vsechny az na jednu sviti in print a jedna nema ani jednu fajfku. To se ne jeste nestalo ... to ze cislo baliku tam skoci az mam balik v ruce ano ale ani jedna fajfka je novinka ...

Re: Hobbyking

Napsal: úte 03.12.2013 0:36
od thoroid
Já mám v EU skladu objednávku ve stavu PRINTED už zhruba 10 dnů (vše bylo a stále je vedeno skladem). Po urgenci na podpoře jsem zatím dostal jen omluvu, že mají velké přetížení. Případ "řeší" čtvrtý den. Chápu blíží se Vánoce, ale jako normální obchodníci by měli být rádi, že je o jejich zboží takový zájem a pokud nestíhají mohou najmout třeba brigádníky. Spíš v tom cítím nějakou jinou čertovinu, například že si od nás teď levně půjčují peníze...

Re: Hobbyking

Napsal: úte 03.12.2013 6:29
od Jester80
Moje objednávka má stav PRINTED cca 6.den, asi teď normální stav.
Už jsem taky objednával poslední kusy skladem, které před zabalením a odesláním balíčku byli vyprodány a zatím vše dorazilo jak mělo.

Na online chatu jsem dostal odpověď: "I made a follow up to the warehouse regarding your order,You may rest assured that we will informed your once your order has been dispatched." -o nedostupnosti zboží nic nepíše, tak doufám, že to mají pro mě rezervované

Re: Hobbyking

Napsal: úte 03.12.2013 8:25
od thoroid
Dostal jsem podobnou odpověď. Současně nemám u žádné položky stav reserved, ale to je teď asi u HK běžná praxe. Snad zásilka dorazí alespoň do Vánoc. No nezbývá než čekat a v krajním připadě reklamovat u Paypal.

Re: Hobbyking

Napsal: úte 03.12.2013 13:14
od cuki
Tak predsalen som sa dockal :o zasielka po 32 dnoch od objednania uz je konecne na Slovensku, na SK poste pise: "Výstup zásielky z colnice"

Obrázek

Re: Hobbyking

Napsal: stř 04.12.2013 8:44
od thoroid
Dnes se u dvou položek v objednávce z EU skladu změnil status na backorder a celá objednávka se vrátila z "Printed" na "In print queue".
Jediná položka nebyla za celou dobu rezervována. Takže mohu potvrdit scénář, který tady někdo nedávno popisoval.
Vždy jsem si hlídal, aby bylo veškeré objednávané zboží skladem v dostatečném množství, ale jak je vidno i to může být zbytečná snaha.
Pokud to není záměr, tak jim asi selhává informační systém nebo by potřebovali důkladnou inventuru ve skladech.

Re: Hobbyking

Napsal: stř 04.12.2013 9:13
od krtek2k
To víš abys to dostal za tyhle peníze , tak tam pracujou asi 2-4 holandští bezdomovci za 10EUR na den :)

Re: Hobbyking

Napsal: stř 04.12.2013 10:45
od Drondys
Vše je o penězích. Ty jsou jako vždy na prvním místě.

EU sklad Hobbykingu neprovozuje Hobbyking, ale dle mého odhadu nejspíš více samostatných ekonomických subjektů podnikajících v Holandsku. Zahraniční sklady Hobbykingu jsou takto provozovány obecně na základně smluvních vztahů samostatných ekonomických subjektů s Hobbykingem na principu tzv. franchisy. Diskuse přímo pro potenciální partnery Hobbykingu k možnostem sjednání franchisy je na serveru Hobbykingu viz tento odkaz.

Je zřejmé, že ekonomické subjekty provozující EU sklad se snaží co možná nejvíce minimalizovat náklady. Nejsou ani plátci DPH a tak DPH, které platí při dovozu si nemohou odečíst a zahrnují ho nedělitelně do nákladů a tím se to logicky promítá i do cen, ale při prodeji jako neplátci DPH žádné DPH samozřejmě nerozúčtovávají. Přitom musí mít EU sklad jako celek dost velký odběr zboží, aby dosáhl na zvýhodněné ceny Hobbykingu pro smluvní partnery jinak by ceny v EU skladu byly ještě mnohem vyšší srovnatelné s menšími překupníky a zákazníkům z EU by se pak už nevyplatilo nakupovat z EU skladu a mohli by totéž zboží nakupovat u lokálních drobných překupníků, kteří v řadě případů už dnes nabízejí menší část sortimentu Hobbykingu, ale nikdo z nich nemá tak nízké ceny jako EU sklad.

Jen pro zajímavost v Holandsku (tj. země kde je EU sklad) je hranice ročního obratu pro povinnost být plátcem DPH jiná než u nás. V Holandsku mají limit stanoven na 100000 Euro což by zřejmě vzhledem k rozsahu pokrytí EU sklad dávno překročil pokud by šlo jen o jeden ekonomický subjekt. Takže i když je EU sklad zahrnut v rámci eshopu Hobbykingu jako jeden subjekt tak v reálu to nejspíš bude z ekonomického hlediska skupina v Holandsku samostatně podnikajících fyzických osob pouze sdílejících jeden sklad a vůči finančnímu úřadu každý z nich sám pak může vystupovat jako jednotlivý samostatný ekonomický subjekt. Těžko říct kolik jich v reálu skutečně je. Možná několik desítek a možná i několik stovek. V takovém případě pak může probíhat dělba kdy si realizaci jednotlivých objednávek v rámci EU skladu dělí mezi sebe tak, aby nikdo z nich nepřesáhl roční obrat 100000 Euro. Přitom se samozřejmě každý z nich nejspíš snaží tlačit náklady co nejníže a tak celkem logicky při takovém rozsahu jako pokrývá EU sklad dochází k různým zmatkům a chybám, a to se občas logicky projevuje i v nižší úrovni poskytovaných služeb.

Jistě by se to dalo řešit jako jeden ekonomický subjekt a plátce DPH, nabrat spoustu lidí/zaměstnanců atd., ale obávám se, že by to ve výsledku vedlo k takovému nárůstu cen, který by řada lidí nakupujících z EU skladu nesla jen velmi nelibě. EU sklad je pro spoustu lidí co tam nakupují stále přijatelnější něž nakoupit to či ono u domácích prodejců a přitom i zde v ČR existují různé eshopy, které nabízejí také různé zboží z Hobbykingu i když ne v tak velkém rozsahu, ale za vyšší ceny. Stručně řečeno i přes všechny současné neduhy EU skladu pořád nemá konkurenci ohledně cen pro koncové zákazníky.

Re: Hobbyking

Napsal: stř 04.12.2013 12:24
od Jester80
thoroid píše:Dnes se u dvou položek v objednávce z EU skladu změnil status na backorder a celá objednávka se vrátila z "Printed" na "In print queue".
Jediná položka nebyla za celou dobu rezervována. Takže mohu potvrdit scénář, který tady někdo nedávno popisoval.
Vždy jsem si hlídal, aby bylo veškeré objednávané zboží skladem v dostatečném množství, ale jak je vidno i to může být zbytečná snaha.
Pokud to není záměr, tak jim asi selhává informační systém nebo by potřebovali důkladnou inventuru ve skladech.

Poslali ti z HK nějakou zprávu, že ti změnili u položek status na backorder?

Re: Hobbyking

Napsal: stř 04.12.2013 15:00
od thoroid
Ano, přišel automatický e-mail, že je problém s vykrytím objednávky a ať se rozhodnu co s ní dál. V detailu objednávky je pak klasická možnost ji editovat nebo nechat převést na kredit. To torzo co z ní zbylo nemá smysl ani posílat a kredit jsem si neobjednal. Dál to alespoň z principu řeším s podporou, protože by nebylo dobré, aby nám podobných překvapení přibývalo. Chápu, že to asi nemají lehké, ale to dnes nejsou zdaleka sami.

Ještě jsem našel dodatečně v objednávce poznámku od obchodního manažera,že byly produkty dočasně staženy z prodeje z důvodu výrobní vady.
Což ale nevysvětluje fakt, proč nebyla žádná položka rezervována i když objednávka byla už téměř vyřízena.
Každopádně stále je výsledek podstatně lepší, než kdyby dorazilo nefunkční zboží.

Re: Hobbyking

Napsal: stř 04.12.2013 15:29
od RomanSadilek
Nevíte někdo jak zjistit kde je zásilka z HK s tímto číslem?
LX100018XXXFJ
mělo by to být posláno přes international registered mail, nevím ale kterou společností,
nejde tam kliknout
TrackTrace nepomáhá

Re: Hobbyking

Napsal: stř 04.12.2013 15:43
od olisoft

Re: Hobbyking

Napsal: stř 04.12.2013 16:05
od Drondys
Další možnost viz tento odkaz.

PS: Když to Hobbyking začíná posílat do EU i přes poštu Fidži tak to už fakt asi musí být hodně "v koncích". :lol: