Heli a vaše nehody - pokračování
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody :-)
Presne tak. Na simu jsem naposledy cilene trenoval couvacky v invertu. To uz jsou tri roky. Od te doby jsem sim v podstate nezapnul. Ono, kdyz clovek nadre polohovky, tak nejak uz vetsinou tu heli zvladne.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Heli a vaše nehody :-)
Kromě optiky mi na simu vadí že se heli chová dost jinak než v reálu. To co v reálu zaletím celkem spolehlivě tak na monitoru ztratím a i když se nějak dovláčím zpátky bez pádu a začnu to znova, prostě to otráví. Nemá smysl lítat Próčko ale něco většího, pomohlo otupit stroj trochu na expech ale stejně to není úplně ono. 550 se chová jako 450 a na výuku piroflipu nebo funelu mi sim prostě nevyhovuje. Zlatá stabilizace, to je v podstatě sim a pokud si člověk ohlídá rizika kdy ho záchrana už nespasí ( příliš malá výška, vysoká dopředná rychlost směrem k zemi nebo lítat nebezpečně u sebe ), má špičkový simulátor v reálném stavu. Nemůže se sice srovnávat s lidmi kteří to zvládnou bez stabilizace ale naučí se toho víc a rychleji, taky za menší investici do dílů.
Se simulátorem si moc netykám, taky mě napadá jestli to není stylem řízení. Celý život palcuju, při akru na velkém prostoru je to pohoda ale jakmile jde o menší obraty na místě, rychlý pohyb na palcích postrádá přesnost hlavně v koncových polohách takže většínu jich přepísknu a místo pokračování nebo navázání koriguju chybu. Vypadá to mizerně a dostat to do finální podoby je velká fuška. Zkoušel jsem palce s ukazovákem ale to bych byl na zemi raz dva
To už se prostě přeučit nedá.....
Se simulátorem si moc netykám, taky mě napadá jestli to není stylem řízení. Celý život palcuju, při akru na velkém prostoru je to pohoda ale jakmile jde o menší obraty na místě, rychlý pohyb na palcích postrádá přesnost hlavně v koncových polohách takže většínu jich přepísknu a místo pokračování nebo navázání koriguju chybu. Vypadá to mizerně a dostat to do finální podoby je velká fuška. Zkoušel jsem palce s ukazovákem ale to bych byl na zemi raz dva
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Heli a vaše nehody :-)
Také, řídím palcema, myslel jsem taky že se to nedá naučit.
Ale když se koukneš na pár videí profiků tak také někteří řídí jen palcema. Já se to nenaučil a vrtase jsem vzdal. Dostal jsem se na invert a základní akrobačku. Dál jsem se nedostal, a pak to prodal. Každopádně v palicích to nebude
je to prostě nespočet hodin tréninku.
Ale když se koukneš na pár videí profiků tak také někteří řídí jen palcema. Já se to nenaučil a vrtase jsem vzdal. Dostal jsem se na invert a základní akrobačku. Dál jsem se nedostal, a pak to prodal. Každopádně v palicích to nebude
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Re: Heli a vaše nehody :-)
tareq lítá palcema a vysílač drží jen tak v ruce, žádný poutko, no a lítá docela přesně .. ..nebo spíš těsně
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Re: Heli a vaše nehody :-)
Vysílač mám taky bez řemenu jenom volně v ruce ( s vyjímkou raydiowarmu ). Chce to určitě víc lítat, za loňský rok mám 426 startů s 550 a 98 s Próčkem. Bohužel nevidím šanci tahle čísla radikálně zvednout a časem možná zjistím že se kromě detailů zásadně dál nedostanu 
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Heli a vaše nehody :-)
krtek2k píše:Na simu jsem v začátcích nalítal denně docela dost. Bohužel za poslední dva roky mi běžel sim tak maximálně dohromady 5hodin. Taky to tak vypadá , lítám si ty svoje houna pořád dokola , ale zase je to hodně na jistotu
ale no az take hovno nelietas... takze naco ta skromnost. Verim, ze vtnutorne Ta to serie...
DX9
Goblin 570 + Spirit
Compass Chronos + VBar
Goblin 570 + Spirit
Compass Chronos + VBar
Re: Heli a vaše nehody :-)
Tak dnes dalsi a nebylo to na ruce. Proste si tak couvam a najednou heli tocici se dokola. Chvili to necham a pak radeji autorotace a nejak to posadit na zem. Krome vodarny v heli jsou skody akorat na ocase. Utrzeny grip, ohlodane volnobezne kolo po tvrdem pristani. No a navic mam trosku stesti jelikoz jsem nasel na prepakovani ustrizene sroubky. Tak ze skody mohli byt vetsi nez se zda. Duvod presedlat na bezpadlo je tam i min dilu a ceho je min tak se toho min muze pos.at
Re: Heli a vaše nehody :-)
Jedno video co dokáže velká helina: http://www.youtube.com/watch?v=RERKa1DIm4s Chlapec měl na mále.
Re: Heli a vaše nehody :-)
agy píše:Jedno video co dokáže velká helina: http://www.youtube.com/watch?v=RERKa1DIm4s Chlapec měl na mále.
Podívej se o několik stránek zpět a tam je celé video rozebírané, co je to za vola.
Futaba T8FG
LOGO 550 SX ( V-Bar ), PROTOS-500 ( K-Bar ), EPP SU-29 3D
LOGO 550 SX ( V-Bar ), PROTOS-500 ( K-Bar ), EPP SU-29 3D
-
Pajavlk
- Příspěvky: 106
- Registrován: ned 01.04.2012 20:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli a vaše nehody :-)
Tak opět sem minititana rozstřelil, ve vysílači DX6i se mi z nějakého nepochopitelného důvodu nastavila u všeho 50% expa. Když už to vystřelilo do vzduchu jak raketa, naprosto jiné reakce na páčky a to mě tak rozhodilo, že sem to narval do sněhu. Rána ani moc velká ne, sedl tvrdě na podvozek, jen se všude rozprsknul sníh a zařval motorek do otáček (neklamná známka rozmixování ozubení hlavního kola) autorotace přišla samozřejmě až potom.
škody: páka mixéru, nějaká táhla ale hlavně servané jedno ze serv. Jsem na dovolené a samozřejmě náhradní převody do serva mám doma, to jsem si řikal jak si zalítám, první let hned první den a opět šrot..
už mě to nebaví, sem nasranej a asi to nakopnu a hodím do popelnice jako Rytmus, vrtulník prostě řídit nedokážu. Neustále mě o tom přesvědčuje....
škody: páka mixéru, nějaká táhla ale hlavně servané jedno ze serv. Jsem na dovolené a samozřejmě náhradní převody do serva mám doma, to jsem si řikal jak si zalítám, první let hned první den a opět šrot..
už mě to nebaví, sem nasranej a asi to nakopnu a hodím do popelnice jako Rytmus, vrtulník prostě řídit nedokážu. Neustále mě o tom přesvědčuje....
- jackson8800
- Příspěvky: 202
- Registrován: čtv 08.04.2010 0:00
Re: Heli a vaše nehody :-)
Taky se dnes pochlubím, Rex 550,ztráta orientace..najednou se vrtulník strašně rychle zmenšuje,záchrana na bezpádle,srovnání, na tu dálku zase rychlá ztráta orientace,záchrana,takhle asi 4x a když byl asi 200m daleko a 30 m vysoko někde nad stromama pravděpodobně ztráta signálu a volný pád z 30m na zem
) A škody? Díky celýmu bezpádlu,elektronice a záchraně,helina kvůli tomu padala +- lyžinama kolmo na zem a odnesly to lyžiny,hlavní ozubený kolo,jedno táhlo a jeden list vrtulky..
Být to pádlo,tak jsem ho snad ani nenašel..Ať žije 4dstabi!!
Naposledy upravil(a) jackson8800 dne ned 03.03.2013 20:43, celkem upraveno 1 x.
MSH Protos> T-rex 550E PRO> LOGO 500> T-rex 450 pro DFC> ALIGN T-rex 550 PRO DFC
Re: Heli a vaše nehody :-)
Wow - tak tomu říkám příspěvek !!! Bolí to ale kdo uvažuje o 4DStabi tak má info že to funguje.
Zažil jsem podobnou story na haldě s 550 HC3SX loni. Nebylo to na 4x ale na 2x, možná trochu dál, určitě výš a 550 byla čitelná tak na úrovni 450. Skoro rozlúčka se stoupákem do zatracení. Nakonec to dopadlo ( s totální klepačkou ruce nohy ) až k sobě ale okamžitě rozdýchat a mám pocit že domů. Ukázala se skrytá záludnost záchrany a velké poučení na příště.
Zaráží mě ta ztráta signálu, 200 metrů by mělo být v pohodě ne ? Pak by mě zajímalo ja se celá avionika chová, hlavně gyro. Pokud se to drželo ve stabilizaci tak něco šlo, gyro muselo pracovat a vést serva.............. třeba se dozvíme víc.
Ze třiceti metrů jsem spadnul při nechtěném vypnutí motoru, JIVE už nenaběhl a HC3SX právě udrželo helinu rotorem nahoru. Měl jsem prasklou jednu bočnici, naprasklou kabinku, v háji přední nohu podvozku a jeden hlavní list = oba. Ale to šlo rádio .........
Držím palce s opravou, je to fakt velká klika
Zažil jsem podobnou story na haldě s 550 HC3SX loni. Nebylo to na 4x ale na 2x, možná trochu dál, určitě výš a 550 byla čitelná tak na úrovni 450. Skoro rozlúčka se stoupákem do zatracení. Nakonec to dopadlo ( s totální klepačkou ruce nohy ) až k sobě ale okamžitě rozdýchat a mám pocit že domů. Ukázala se skrytá záludnost záchrany a velké poučení na příště.
Zaráží mě ta ztráta signálu, 200 metrů by mělo být v pohodě ne ? Pak by mě zajímalo ja se celá avionika chová, hlavně gyro. Pokud se to drželo ve stabilizaci tak něco šlo, gyro muselo pracovat a vést serva.............. třeba se dozvíme víc.
Ze třiceti metrů jsem spadnul při nechtěném vypnutí motoru, JIVE už nenaběhl a HC3SX právě udrželo helinu rotorem nahoru. Měl jsem prasklou jednu bočnici, naprasklou kabinku, v háji přední nohu podvozku a jeden hlavní list = oba. Ale to šlo rádio .........
Držím palce s opravou, je to fakt velká klika
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- jackson8800
- Příspěvky: 202
- Registrován: čtv 08.04.2010 0:00
Re: Heli a vaše nehody :-)
Relax píše:Wow - tak tomu říkám příspěvek !!! Bolí to ale kdo uvažuje o 4DStabi tak má info že to funguje.
Zažil jsem podobnou story na haldě s 550 HC3SX loni. Nebylo to na 4x ale na 2x, možná trochu dál, určitě výš a 550 byla čitelná tak na úrovni 450. Skoro rozlúčka se stoupákem do zatracení. Nakonec to dopadlo ( s totální klepačkou ruce nohy ) až k sobě ale okamžitě rozdýchat a mám pocit že domů. Ukázala se skrytá záludnost záchrany a velké poučení na příště.
Zaráží mě ta ztráta signálu, 200 metrů by mělo být v pohodě ne ? Pak by mě zajímalo ja se celá avionika chová, hlavně gyro. Pokud se to drželo ve stabilizaci tak něco šlo, gyro muselo pracovat a vést serva.............. třeba se dozvíme víc.
Ze třiceti metrů jsem spadnul při nechtěném vypnutí motoru, JIVE už nenaběhl a HC3SX právě udrželo helinu rotorem nahoru. Měl jsem prasklou jednu bočnici, naprasklou kabinku, v háji přední nohu podvozku a jeden hlavní list = oba. Ale to šlo rádio .........
Držím palce s opravou, je to fakt velká klika
Ono se to těžko popisuje co přesně se stalo,člověk je v té chvíli už dost nervozní a nejvíc soustředění jde na konečně rozpoznání polohy heliny,tady bohužel bez úspěchu,jen prostě vím, že záchrana funguje suprově a do poslední chvíle byl vrtulník stabilizovanej,co se stalo pak těžko říct,ale prostě helina šla z ničeho nic k zemi a nejpravděpodobnější je ten signál,možná to bylo i něco málo víc jak 200m,problém byl v tom,že tam byl mírnej kopeček s kolejema a za něma hnedka stromy a helina už byla za něma..Počkal jsem asi sekundu až se ztratila za stromama a potom HOLD..jen vím,že jsem řekl Tak to je konec...a jen než jsme k ní došli trvalo to skoro 10min..výsledek k neuvěření..
MSH Protos> T-rex 550E PRO> LOGO 500> T-rex 450 pro DFC> ALIGN T-rex 550 PRO DFC
Re: Heli a vaše nehody :-)
Velká klika !!! Kdo lítá tuhle a větší kategorii ví co je to pocit jít na místo činu a třepat se co tam bude, hlavně když to maximálně tak slyšel ale neviděl.
Kdysi mi spadlo na rušení na 40MHz éro ( QB15H - spalovák 3,5ccm ) mezi vilky tady na Fialce. To bylo fakt na infarkt ta cesta tam, čekání kde začne křik a kdoví co ještě .... Éro na šrot osm metrů od douletýho Mercedesu kombi, naštěstí nikdo v dosahu. Skoro rok jsem nelítal a šetřil na 35MHz rádio Flash 5X. Přesně za 11 let mi ve stejné lokalitě pár metrů od baráku spadly ve čtyřech dnech dvě éra, památeční 16 let starý dvouploch spalovák a nový elektrolet i na těch 35MHz - rušení jako hrom, posílené regulátorama, velkými odběry apod. Tak jsem přešel na 2,4GHz a s letadly mám relativní klid. U vrtulníku se ztráty signálu stejně bojím protože trefit něco s touhle střihorukou potvorou, to je zubatá pořád někde poblíž........
Když se dodrží pár zásad, dostatečně čte a neriskuje tak by tam měla být jakási rezerva. Samozřejmě větší akro s takovouhle heli nebo několikerá záchrana může být čára přes rozpočet.
Kdysi mi spadlo na rušení na 40MHz éro ( QB15H - spalovák 3,5ccm ) mezi vilky tady na Fialce. To bylo fakt na infarkt ta cesta tam, čekání kde začne křik a kdoví co ještě .... Éro na šrot osm metrů od douletýho Mercedesu kombi, naštěstí nikdo v dosahu. Skoro rok jsem nelítal a šetřil na 35MHz rádio Flash 5X. Přesně za 11 let mi ve stejné lokalitě pár metrů od baráku spadly ve čtyřech dnech dvě éra, památeční 16 let starý dvouploch spalovák a nový elektrolet i na těch 35MHz - rušení jako hrom, posílené regulátorama, velkými odběry apod. Tak jsem přešel na 2,4GHz a s letadly mám relativní klid. U vrtulníku se ztráty signálu stejně bojím protože trefit něco s touhle střihorukou potvorou, to je zubatá pořád někde poblíž........
Když se dodrží pár zásad, dostatečně čte a neriskuje tak by tam měla být jakási rezerva. Samozřejmě větší akro s takovouhle heli nebo několikerá záchrana může být čára přes rozpočet.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- jackson8800
- Příspěvky: 202
- Registrován: čtv 08.04.2010 0:00
Re: Heli a vaše nehody :-)
MSH Protos> T-rex 550E PRO> LOGO 500> T-rex 450 pro DFC> ALIGN T-rex 550 PRO DFC