hates píše:... Pro ujisteni, pokud dam baterii ale do SPC tak na servovystupech mi napeti nepoleze ? Chci se ujistit abych nahodou nehodil do SPC 3S lipol a potom mi to odpalilo vsechna serva.
Ano, tak to je. Do servokonektorů musíš nacpat napětí sám. Většinou pouze připojením konektoru reglu, nebo přijímačovou baterií.
Klidně můžeš napájet Optima přijímač z nějaké baterky, třeba 22V (6s) do SPC vstupu a současně do servovýstupů nacpat serva na například 4sNiMH baterku, nebo 5V BEC a nijak se to nepopere. To je ohromný vynález tohle SPC napájení, dá se stím krásně čarovat, uvnitř to není nijak propojené.
Krásné využití je, když máš éro jen s pohonnou baterkou, taj jí napřímo pustíš do SPC vstupu, telemetrie ti ukazuje napětí této baterky. A do servokonektorů dáš serva + regl, ten ti zajistí napájení 5V serv. A případné rušení od serv pak přijímač vůbec nezajímá, ten má svých 11,1V a svým vnitřním BECem si z toho udělá své napájecí napětí (tuším že to bude3,3V).
A nebo serva můžeš napájet zvláštní baterkou, třeba 7,2V pro HV serva apod. Jde to jakkoliv kombinovat, a když se nad tím zamyslíš, tak můžeš dát jednu nebo dvě diody a všelijak si tím zálohovat napájení přijímače, případně i serv.
Já teď zrovna dodělávám většího elektrovětroně, a mám tam tři zdroje napětí:
1. 6s baterku - jen pro motor
2. přijímačovou baterku 4s NiMh - pro serva a pro přijímač
3. BEC od reglu (7/15A) z té motorové baterky, dává 5,2V.
Funguje to vhodným propojením tak, že ta pohonná baterka za běžného letu napájí pouze motor, a NiMh baterka napájí serva + přijímač. BEC reglu se tohoto nijak neúčastní a jen čeká.
Ale

pokud se ta NiMh vybije pod 4,6V, hlásí mi telemetrie alarm a současně přes ten BEC z reglu se začne dobíjet NiMh baterka z té velké pohonné. Hezké, bezpečné, pro dobrý pocit

Dá se pak v pohodě a klidu dolétat a pomalu se chystat na přistání. Brzy to poletí, tak potom ještě doladím ta napětí, asi to přepínání posunu na 4,5V - těch 4,6 tam mám pro jistotu do začátku.