Otázky o F3K

RC házedla - kategorie, která má hodně blízko k "opravdovému" sportu.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
martijn
Příspěvky: 298
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Kontaktovat uživatele:

#616 Příspěvek od martijn »

onca píše: Co to tam máš na stolě za vychytávku na srovnání kříže na ocáskách?
´
To používají řemeslníci, dáš to na stativ a promítne to na zeď svislou a vodorovnou čáru. Třeba pro truhláře při zavěšování skříněk na zeď to je fajn.
Ten laser je uvnitř uložený kyvně a vždycky se sám srovná, i když je ta krabka trochu nakřivo, takže opravdu promítá vodorovně a svisle.
Mám to půjčené, lepil jsem podle toho pruhy tapety na zeď.
Uživatelský avatar
martijn
Příspěvky: 298
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Kontaktovat uživatele:

#617 Příspěvek od martijn »

DD píše:Jakou jsi použil balsu?

Dvě jedničky slepené k sobě. Ta druhá vrstva sahá ale jen kousek za serva, dál dozadu už je jen ta jednička. Celé lože i s výztuhami z jedničky překližky pro šroubky váží 1,75 gramu. 6 šroubků pro připevnění serv 1,1 gramu.

A Tvojí prací jsem se také inspiroval.
Uživatelský avatar
martijn
Příspěvky: 298
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Kontaktovat uživatele:

#618 Příspěvek od martijn »

milost píše:A jak vypadá proces sundavání křídla se servy v trupu?

Celkem jednoduše, jen je lepší nasazovat prvně táhla do pák a až potom přišroubovat křídlo.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#619 Příspěvek od JMalik »

martijn píše:
milost píše:A jak vypadá proces sundavání křídla se servy v trupu?

Celkem jednoduše, jen je lepší nasazovat prvně táhla do pák a až potom přišroubovat křídlo.


Mám na to názor, že tohle řešení je výhodné, pokud zůstane celý náhon v trupu (třeba tak, jako Gladiátor se servama v trupu). Je to aerodynamicky čisté a pokud se to udělá naprosto přesně, tak je to na manipulaci s táhly stejné.
Pokud má zůstat část táhel venku, už je to na úvahu dát serva do křídla a připojovat to na trup jediným konektorem.

Máš to ale jinak moc hezky zpracované i hmotnost je super.
Uživatelský avatar
martijn
Příspěvky: 298
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Kontaktovat uživatele:

#620 Příspěvek od martijn »

JMalik píše:Mám na to názor, že tohle řešení je výhodné, pokud zůstane celý náhon v trupu

Jo, s tím souhlasím. Chtěl jsem to ale zkusit a hlavně jsem nechtěl moc dovažovat. Protože jak se znám, musel bych tam se servy v křídle dát spoustu olova a byl bych minimálně na 290 gramech, jen by to fiklo.
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

#621 Příspěvek od veka1 »

martijn píše:Tady jsem si dovolil pár foteček mé Isis pestré.
http://picasaweb.google.com/maatom/Isis?feat=directlink
Myslím že se Ondra s tou barvou docela vytáhnul. A jsem móóóc spokojený s hmotností, mám to za 272 g.


... zajímalo by mě , proč nemáš táhla ke křidélkům přímé??? :(
K čemu jsou dobré ty zalomení? Aby to táhlo ,vlivem přídavného ohybového mometu při zatížení vybočovalo a ohýbalo se?
pozn. možná by neškodilo kouknout do nauky o pružnosti a pevnosti na základní podmínky pro vzpěr štíhlých prutů :wink:

veka1
Uživatelský avatar
martijn
Příspěvky: 298
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Kontaktovat uživatele:

#622 Příspěvek od martijn »

veka1 píše: ... zajímalo by mě , proč nemáš táhla ke křidélkům přímé??? :(

No jo, ale pak by táhla byla skoro po celé délce v luftě, vnější obal bowdenu by byl přichycený jen kousek na začátku. Páky křidélek jsou totiž dost daleko od trupu. V kabině by ohyby stejně musely být, jinak by to nevyšlo. Takže si myslím (pouze svým selským rozumem, ovšem), že by to také nebylo ideální, že by k propružení také mohlo docházet. A navíc, jedná se o čtvrtkilový pomalu létající větroň... Co se tam ale bude na táhlech dít při odhodu, to je otázka.
Takže serva v trupu ISIS mají jen jednu výhodu, že vyjde dobře těžiště. Jinak je to možný zdroj problémů.
DD
Příspěvky: 248
Registrován: ned 17.02.2008 0:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#623 Příspěvek od DD »

já neohýbal táhla, já zalepil páky pod úhlem přikloněné k trupu. Rěšení nevyhnutelné právě pro dobrou vzpěrovou pevnost táhel. Jinak se rozumně nedá dosáhnout potřebné tuhosti náhonu křidélek...
Další možností je, že by byl onca seznámen budoucím stavitelem o instalaci serv do trupu a pak by křidélka Onca "zakrojil" blíže u trupu... To ovšem musí vědět předem.
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

#624 Příspěvek od veka1 »

martijn píše:
veka1 píše: ... zajímalo by mě , proč nemáš táhla ke křidélkům přímé??? :(

No jo, ale pak by táhla byla skoro po celé délce v luftě, vnější obal bowdenu by byl přichycený jen kousek na začátku. Páky křidélek jsou totiž dost daleko od trupu. V kabině by ohyby stejně musely být, jinak by to nevyšlo. Takže si myslím (pouze svým selským rozumem, ovšem), že by to také nebylo ideální, že by k propružení také mohlo docházet. A navíc, jedná se o čtvrtkilový pomalu létající větroň... Co se tam ale bude na táhlech dít při odhodu, to je otázka.
Takže serva v trupu ISIS mají jen jednu výhodu, že vyjde dobře těžiště. Jinak je to možný zdroj problémů.


...nevymlouvej se (stejně tušíš ,že jsi to asi neudělal dobře) a trochu popřemýšlej jak to opravíš. :wink:
Bowden se dá po délce podepřít přilepením k balsovým klínkům. Poloha pák na křidélkach i poloha serv v trupu se dá upravit tak ,aby geometrie táhla vyšla bez nutnosti ohybů.
O tom, že by bylo vhodné zaříznout křidélko co nejblíže k trupu nemá cenu mluvit.

Když už chceš dosáhnout maximum , nezhazuj to degradací náhonu křidélek!

PS." čtvrtkilový ,pomalu lítající větroň " ... jo jo a proto se vám trhají panty na křidélkách i ocaskách, praskají trupy, odlepuje se potah od jádra, bouchají SOP a po sezoně (někdy i dřív) pořizujete nové letadlo, protože to stávající se již rozkladá ,aniž by utrpělo vážnější karambol :lol:

veka1
Uživatelský avatar
martijn
Příspěvky: 298
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Kontaktovat uživatele:

#625 Příspěvek od martijn »

:lol: tuším, tuším. Ale už to tak asi nechám, popřemýšlím až u dalšího kusu. Tedy pokud to fakt nebude moc svinit.
A ta negativa, která si popsal, to se mě netýká, to jsou problémy jiné ligy.
Já jsem rád, že se mi při otočce moc nezamotá hlava a nějak to zahodím, aniž by něco prasklo. Ve mě, ne v modelu. :D
Uživatelský avatar
fly-up
Příspěvky: 96
Registrován: ned 18.10.2009 0:00

#626 Příspěvek od fly-up »

Chcel by som sa spýtať čo používaťe ako vypinač ,na dosť modeloch som videl Jack,ale je to naozaj Jack?Funkciu si viem predstaviť ale musí to byť dáko upravené .
Uživatelský avatar
martijn
Příspěvky: 298
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Vysočina, Nové Město na Moravě
Kontaktovat uživatele:

#627 Příspěvek od martijn »

Od oncy mám tento:
http://onca11.rajce.idnes.cz/Isis_F3K/#Jack.jpg
Kde to běžně roste, netuším.
Uživatelský avatar
fly-up
Příspěvky: 96
Registrován: ned 18.10.2009 0:00

#628 Příspěvek od fly-up »

martijn píše:Od oncy mám tento:
http://onca11.rajce.idnes.cz/Isis_F3K/#Jack.jpg
Kde to běžně roste, netuším.


Ano to je presne ono :) akú tp má zaťažitelnosť v zopnutom stave?
Uživatelský avatar
komár
Příspěvky: 362
Registrován: úte 05.12.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#629 Příspěvek od komár »

Nechci nikoho strašit, ale tyhle switch-jacky zrovna spolehlivé nejsou. Myslím, že kluci ze Zlína by mohli vyprávět, jestli si to nepletu.

Pro mě - žádný vypínač = dobrý vypínač.
--Komár

http://denicek.lmkzdar.cz
Uživatelský avatar
fly-up
Příspěvky: 96
Registrován: ned 18.10.2009 0:00

#630 Příspěvek od fly-up »

komár píše:Nechci nikoho strašit, ale tyhle switch-jacky zrovna spolehlivé nejsou. Myslím, že kluci ze Zlína by mohli vyprávět, jestli si to nepletu.

Pro mě - žádný vypínač = dobrý vypínač.


takže asi ostanem pri klasickom zopnutí konektorov...
Odpovědět

Zpět na „F3K/HLG/DLG“