martijn píše:veka1 píše: ... zajímalo by mě , proč nemáš táhla ke křidélkům přímé???
No jo, ale pak by táhla byla skoro po celé délce v luftě, vnější obal bowdenu by byl přichycený jen kousek na začátku. Páky křidélek jsou totiž dost daleko od trupu. V kabině by ohyby stejně musely být, jinak by to nevyšlo. Takže si myslím (pouze svým selským rozumem, ovšem), že by to také nebylo ideální, že by k propružení také mohlo docházet. A navíc, jedná se o čtvrtkilový pomalu létající větroň... Co se tam ale bude na táhlech dít při odhodu, to je otázka.
Takže serva v trupu ISIS mají jen jednu výhodu, že vyjde dobře těžiště. Jinak je to možný zdroj problémů.
...nevymlouvej se (stejně tušíš ,že jsi to asi neudělal dobře) a trochu popřemýšlej jak to opravíš.
Bowden se dá po délce podepřít přilepením k balsovým klínkům. Poloha pák na křidélkach i poloha serv v trupu se dá upravit tak ,aby geometrie táhla vyšla bez nutnosti ohybů.
O tom, že by bylo vhodné zaříznout křidélko co nejblíže k trupu nemá cenu mluvit.
Když už chceš dosáhnout maximum , nezhazuj to degradací náhonu křidélek!
PS." čtvrtkilový ,pomalu lítající větroň " ... jo jo a proto se vám trhají panty na křidélkách i ocaskách, praskají trupy, odlepuje se potah od jádra, bouchají SOP a po sezoně (někdy i dřív) pořizujete nové letadlo, protože to stávající se již rozkladá ,aniž by utrpělo vážnější karambol
veka1